Permalänk
Medlem

Problematiskt media tangentbord

Tjenare Sweclockers!

För ett tag sedan formaterade jag disken och drog in allt på nytt igen. Brukar göra de vart annat år eller något för att få bort rester av saker man installerat och avinstallerat. Men nog om de!

Allt fungerade som de skulle ett par dagar och sen helt plötsligt så börjar mina media knappar att dubbel användas.
(Trycker jag på mute så mutar den ljudet men på en milli sekund så går ljudet igång igen.)

Tangentbordet i all sin ära som tjänat mig i kanske en 10 år nu.

En dump på enhetshanteraren.
(Det ENDA som är inkopplat via usb just nu för felsökning är Mus + Tangentbord
Boven i dramat verkar vara nr 3 utav de tre stycken "HID-Kompatibel konsumentkontrollenhet (refereras med HDKK*)"
Men att avinstallera/inaktivera de andra två gör inget alls (Fortf dubbelt) Inaktiverar jag bara nr 3 så kan jag inte använda knapparna alls.

Tredje sista "USB-Enhet" i HID Listan är även relaterad till media knapparna. Avinstalleras/Inaktiveras den försvinner samtliga HDKK i listan.

Som ni även kan se har jag två stycken tangentbord listade, Det ena går att avinstallera och man märker ingen skillnad medans den andra avinstallerar själva tangentbordet. (Media knapparna fungerar fortf)

Någon som har någon potentiell lösning på detta problem? Annars lutar de mot ännu en formatering!

Annan möjlig relevant information
Moderkort MSI 870A-G54 AM3
Antal USB Portar
2st Fronten
6st Bakre (2st 3.0)
2st på själva tangentbordet

Är det någon annan information ni vill ha / något ni vill jag ska testa bara säg till så fixar vi de!

Tacksam för den hjälp jag kan få.

Hälsningar NetWT