Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad är det egentligen som är så bra med Fallout spelen? Det här är en spelserie som helt gått mig förbi. Tycker mest det verkar tråkigt ut att vandra runt och då och då upptäcka saker.

Haha, "vandra runt och då och då upptäcka saker".

Det är en bra story, och man får göra olika val i spelets gång som påverkar världen omkring en. Du har väl aldrig spelat det antar jag?

Permalänk

Jämfört med Diamond Dog från MGSV är juh den där hunden inte direkt imponerande.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ingenstans är det bekräftat att det är från pc. X, Y, B och A används vid interaktion med hunden.
På två bilder syns tangentbordskommandon men andra saker ser konstigt ut på den bilden så det kan vara photoshop inblandat.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad är det egentligen som är så bra med Fallout spelen? Det här är en spelserie som helt gått mig förbi. Tycker mest det verkar tråkigt ut att vandra runt och då och då upptäcka saker.

Många faller för stämningen i den postapokalyptiska världen samt såklart storyn.
Tidigare har där varit en massa små detaljer i hela världen som är både underhållande och som hör ihop med delar av storyn.

Men det är ju som alla andra spel en "acquired taste" som inte passar alla

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Nu har jag bara lirat Crysis 3, men något mindre linjärt och tråkigt spel får man ju leta efter. Kan vara småkul i MP dock. Smaken är som baken

haha , svara på frågan istället för att basha som vanligt. jag var ju ironisk såklart.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Fallout 1 och 2 är mina barndoms favoriter som jag spelar då och då än idag, fantastiskt roliga spel trots sin tekniska begränsning framför allt för alla detaljer och hur många olika sätt man kunde spela dem på, det kan har varit ett av de tidigaste exempeln på hur man klarar ett spel utan ens dra vapen.

Fallout Tactics är en riktigt bra squad-baserat spel som är roligt p.g.a hur stor frihet man hade att bygga upp sin anfallsstrategi. Ett underhållande multiplayer läge hade det också.

Fallout 3 introducerade Elder Scrolls stora modkapacititet och ändrade perspektivet så man nu fick känslan av att gå runt i den nukleära vintern de tog även och slängde med en drös av sin galna detaljrikedom. Fallout New Vegas tog det som gjorde Fallout 2 riktigt bra, dess frihet och story och skruva upp det till 11.

Det handlar främst om den känsla spelserien byggt upp, det handlar om settingen som andas av liv snarare än EN ensam story som drar dig framåt så handlar det om vad man själv kan hitta i ödemarken. Faktum är så hamnar storyn faktiskt avsides till resten av spelet, fokus ligger på att utforska och upptäcka hur Fallout världen fungerar och är. Tänk dig som att se Mad Max men sen tar du ditt pick och pack skiter i de andra och deras krig om vatten och bestämmer dig för att utforska de gamla ruinstäderna som folk påstår är tomma och öde.

Inte alls kopp te, men det definitivt min.

tac kför ett bra svar! kanske ska ta och spela 4an då , det verkar ju vara en bra setting! gillar apocalyps temat.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Visst, texturerna är väl inte de snyggaste, men jag tycker det ser väldigt stämningsfullt ut.

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

Permalänk

Ja jag tycker det ser mycket bättre ut än New Vegas vilket är det viktigaste! Det och att allt flyter på fint. Jag blev inte besviken som många andra här verkar bli...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

7 days..
är fruktansvärt taggad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Sry har inte spelat tidigare titlar men gick det att döda den då? om den nu fanns då:P

Dogmeat, en hund, fanns med både i Fallout 1 och Fallout 2. Den gick utan problem att döda. Sen kunde du också i samma spel döda barn, prostituera din hustru/man (ingen könsskillnad där inte) eller sälja dem i slaveri.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

Smaken är väl som baken, men jag tycker du överdriver.

Intressant hur folk kan bli så upprörda över detta.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Om jag inte når 120+ fps och det ser ut såhär kommer jag bli besviken

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag. Smaken är ju som baken.

För egen del känns det väldigt mycket Fallout över det hela (ja, till och med lådhusen som ser ut att vara gjorda av papp). Det görs jämförelser med hunden i MGSV t.ex. vilket i mitt tycke känns felaktigt. MGSV i all ära, men för mig hade det här nog inte varit Fallout med übertexturer etc. Just hunden, som är ett väldigt bra exempel, känns extremt mycket Fallout för mig. Jag hade nog inte varit lika nöjd om spelet såg annorlunda ut, med jämförelser dragna till dagens AAA-titlar.

Personligen ser jag hellre att spelutvecklarna håller sig trogna en spelserie för att skapa samma känsla, stämning etc som föregångarna, än att gå balls to the wall med extrem grafik, med enda ursäkt att "det är ju trots allt 2015 och spelet kommer gå för 60€". Jag tycker inte att man ska ha den här typen av förväntningar på spel, enbart med arbiträra attribut som vilket årtal vi lever i som orsak. Spelserien Fallout har ju förändrats från t.ex. Fallout 1,2 och Fallout 3, inte för att spelvärlden krävde det, utan snarare för att spelutvecklarna ville utforska andra miljöer och perspektiv.

Ta ett spel som Fez som exempel, ett extrem charmigt och gulligt spel med intressant koncept. Inte grafik direkt värdigt 2012, right? Men det skreks inget om det, just för att det var det första och enda spelet som gjordes utan att ha några efterföljare med sig i en hypotetisk serie.

Permalänk

Mera innehåll > Bra grafik

Permalänk
Medlem

Alltså visst, det är ju inte som Witcher 3 på Ultra, men jag kan inte riktigt fatta hur folk kan tycka att det är fult.

Miljön är ju underbar!

Permalänk
Medlem

Ge det några veckor så kommer det finnas mods likt vad det finns för Skyrim även för Fallout. Enda problemet jag ser är att det är lite dålig upplösning på texturerna, vilket är något jag själv har lite svårt för. Ett hyffsat 4k/8k-texture modpack och problemet är löst. Hur lång tid tog det att få fram för Skyrim?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Mods kommer göra grafiken bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Dat ass tho ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Det blev aldrig av att testa Fallout 3, eller New Vegas, seriöst så det ska bli kul att sätta tänderna i denna och se vad de går för.

Standarden vad gäller RPG quests har ju dock höjts rejält av The Witcher 3 så Fallout 4 bör nog vara väsentligt mycket bättre än Skyrim (som jag dock tyckte var väldigt bra) på den punkten om det inte ska lida lite av att jag har W3 färskt i minnet.

Grafiken var ju inte spektakulär, men helt klart bra nog för att köra. Väljer ett spel som detta alla dagar i veckan framför en shooter med fantastisk grafik, och då har jag ju uppenbarligen inte alltför mycket att klaga på. Den artistiska designen är också enormt mycket viktigare än det tekniska utförandet, så förhoppningsvis har de lyckats där.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sveklockarn:

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

Det där är en så himla tråkig attityd som faktiskt är rent skadlig för hela spelbranschen. Det är folk som du som gör att utvecklare prioriterar grafik över allt annat och då får man spel som Ryse som är sjukt blankt och helt innehållslöst. Det viktigaste med ett spel är spelupplevelsen och inte grafiken. Vidare är en tydlig och enhetlig estetik långt mycket viktigare än högupplösta texturer och tesselerade rätblock.

Grafik är dyrt, väldigt dyrt till och med. Ett spel till SNES kostade i storleksordningen någon eller några miljoner att utveckla. På PS2 tiden kostade spel tiotals miljoner. Nu är budgetarna över 100 miljoner för ett spel. En stor del av de skenande budgeterna går åt till att göra spel som ser verkliga ut. För i urminnes tider har målet varit att allt ska se verkligt ut. Tyvärr slöseri med resurser då man ignorerar uncanny valley. Tur att det finns indieutvecklare som visar att man kan göra sjukt snygga spel som inte kostar skjortan bara man är smart.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Sveklockarn:

Detta är dock inte konsoll utan PC, och om det verkligen är Ultra-inställningar så är detta under all kritik. Det finns ingen kantutjämning i världen som kan rädda dålig ljussättning, lågupplösta texturer och 3D-modeller med få polygoner.
Vilka spel jämför du med och vad har du för dator?

Titta på bild 6 & 7 av 13 i artikeln, i fullskärm. Husen ser ut som pappmodeller, "lådorna" på fasaden som några billiga kinesiska plastavgjutningar och karaktären som en inplastad actionfigur. Hur är det "väldigt fint" såvida man inte lider av någon allvarlig synnedsättning? Hjälp mig att förstå?

Fullt medveten att det är PC!

Det jag menade är att det ser ut som vilket konsolspel som helst, och uppenbarligen duger det för de flesta. Jag kanske tom. törs säga att Bethesda räknar med att communityn kommer "fixa" detta på PC sidan, och att de istället lagt fokus på annat än att få PC versionen att se så mycket snyggare ut än PS4/Xone.

Sedan nämnde jag lite andra saker än AA, tex. finns det ENB's, Lighting Overhauls, 4k texture packs, andra HUD's mm. till Skyrim.
Och det är redan konfirmerat att många av moddarna från Skyrim communityn kommer ge sig på Fallout 4. En av de större ikonerna är ju Gopher, som redan börjat jobba ihop prototyper för HUD's och dylikt inför lanseringen.

Så även om spelet inte är "#PCMasterRace" på launch, så tror jag inte det kommer ta allt för lång tid innan communityn ger sig på att förbättra, med lite tur till och med innan mod-verktygen är ute!

Sedan kan man ju sitta och gnälla att det är Bethesdas jobb, visst. Men oavsett hur bra ett spel är så finns det alltid någon som kan göra något bättre. Och jag ser hellre att de lägger fokus på optimering och spelkänsla än den grafiska biten i Fallout's fall, för det sistnämnda löser i vilket fall i slutändan, om man ska döma efter hur Bethesdas tidigare spel funkat (Oblivion, Skyrim, Fallout 3 + New Vegas).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

@Zotamedu: Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Permalänk
Medlem

Ja asså specifika texturer osv kanske inte är att hojta över.
Dock så tycker jag precis som med skyrim att helhetsintrycket och hur allt faller samman gör det snyggt! Me gusta!

Visa signatur

Ein Haswell mit ein gtx 970, jawohl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmo:

Jag tycker inte att man ska ha den här typen av förväntningar på spel, enbart med arbiträra attribut som vilket årtal vi lever i som orsak.

Det är absolut inget arbiträrt med att förvänta sig att en uppföljare uppvisar tecken på att ha utvecklats grafiskt på fem år.

Skrivet av nmo:

Spelserien Fallout har ju förändrats från t.ex. Fallout 1,2 och Fallout 3, inte för att spelvärlden krävde det, utan snarare för att spelutvecklarna ville utforska andra miljöer och perspektiv.

Bortsett från att det inte är samma story, utvecklare och/eller ägare till Fallout 1&2 respektive Non-Van Buren-3?

Skrivet av nmo:

Men det skreks inget om det,

Lite svårt att jämföra ett litet okänt pixelart-indiespel med Fallout-franchisen, håller du inte med om det?

Skrivet av Zotamedu:

Det där är en så himla tråkig attityd som faktiskt är rent skadlig för hela spelbranschen.

Du missar tydligen kärnan i min kritik, att detta är för mycket recycle av gammal teknik.

Skrivet av Zotamedu:

Det är folk som du som gör att utvecklare prioriterar grafik över allt annat och då får man spel som Ryse som är sjukt blankt och helt innehållslöst. Det viktigaste med ett spel är spelupplevelsen och inte grafiken. Vidare är en tydlig och enhetlig estetik långt mycket viktigare än högupplösta texturer och tesselerade rätblock.

Whoa there cowboy! Menar du på allvar att folk som ställer höga krav på utvecklarna är spelbranschens problem?

Skrivet av Zotamedu:

Grafik är dyrt, väldigt dyrt till och med. Ett spel till SNES kostade i storleksordningen någon eller några miljoner att utveckla. På PS2 tiden kostade spel tiotals miljoner. Nu är budgetarna över 100 miljoner för ett spel. En stor del av de skenande budgeterna går åt till att göra spel som ser verkliga ut. För i urminnes tider har målet varit att allt ska se verkligt ut. Tyvärr slöseri med resurser då man ignorerar uncanny valley. Tur att det finns indieutvecklare som visar att man kan göra sjukt snygga spel som inte kostar skjortan bara man är smart.

Jag är ledsen, men du jämför marshmallows med månlandare här. Jag kan ta ett enda motexempel, GTA V, vilket illustrerar hur fläskig (!) grafik och bra story lätt kompenserar för stora utvecklingskostnader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Eftersom du bevisligen inte orkade läsa artikeln utan nöjde dig med rubriken och bilderna så tog jag mig friheten att markera två relevanta meningar. Du kan ju åtminstone bemöda dig med att läsa dem.

Menar du att det inte är skrytbilder eller att 1080 är hög upplösning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Windows 10 ser värre ut...

De har uppenbarligen inte spelat Fallout 2 då... där slaktar man råttor i hundratal.
Tycker dock ändå synd om hunden om nån ska avlida den

Att den ser konstig ut håller jag med, men för guds skull, inget Nvidia optimerat skit i spelet, tack. Har hellre mer FPS, flyt och färre problem än <10 fps när hunden är i närheten bara för man ska stirra på en päls.

Får erkänna att jag har lite svårt att relatera till det. Kör witcher 3 på ultra och det flyter på rätt fint utan lagg. Kör förvisso 1080p@60hz men ändå. Skit i hairworks då, så får dom göra om hunden eller ta bort den ur spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ibis:

Dogmeat, en hund, fanns med både i Fallout 1 och Fallout 2. Den gick utan problem att döda. Sen kunde du också i samma spel döda barn, prostituera din hustru/man (ingen könsskillnad där inte) eller sälja dem i slaveri.

Var i princip omöjligt att hålla liv i jycken, det ingick på något sätt i spelet att dogmeat skulle dö, annars blev man ju inte "The Lone Wanderer".
K9 klarade sig bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@phoenixdisciple: De gamla spelen var inte bara fula, de var trasiga också.

Bethesda förtjänar en hel del skit för vad de släpper ut, och jag förstår om många är förförda av nyhetens behag just nu.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte den mest maxade grafiken men definitivt dugligt. Atmosfären jag vill ha när jag utforskar områden i ett Fallout spel finns absolut där och med med moddar kommer det kunna se galet snyggt ut senare.
Helt vansinnigt hypad inför detta spelet ^^

Permalänk
Medlem

Ful grafik tråkigt spel hypat av hipsters. Moddat stalker är bättre

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async