AMD bundlar Dirt Rally med Radeon R9 390 och R9 390X

Permalänk
Melding Plague

AMD bundlar Dirt Rally med Radeon R9 390 och R9 390X

För att locka kunder att köpa Radeon R9 390 och R9 390X inleder AMD nu en kampanj hos medverkande återförsäljare, som bundlar Dirt Rally med grafikkortsduon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt R9 390 från sapphire för typ en vecka sen och fick ingen kupong... surt :/

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Dirt Rally är riktigt bra, tycker det är mycket roligare än t.ex Dirt 3. Ingen drifting eller sådant strunt Roligt också att de bundlar ett Early Access spel. Är ju stor chans att det blir färdigt då.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Dirt Rally är riktigt bra, tycker det är mycket roligare än t.ex Dirt 3. Ingen drifting eller sådant strunt

Ok det låter bra inte orkat med något av dirt spelen sen första dirt. Efter det blev det ju bara massa monsterreklam . Kanske ska kika på detta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Det tycker jag. Spelet har bra fysik och finländska skogar. Ingen Monster reklam vad jag har tänkt på.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Dirt Rally är riktigt bra, tycker det är mycket roligare än t.ex Dirt 3. Ingen drifting eller sådant strunt Roligt också att de bundlar ett Early Access spel. Är ju stor chans att det blir färdigt då.

Drifting i all ära men inte tusan ska de bara vara att svänga lite på hjulen så får man ett perfekt ställ ala NFS/Dirt 3.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Värt att tillägga är väl att det även ingår två skins/paintjobs med AMD-motiv till Dirt Rally

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Hur blir det om man köpte ett R9 390 För en vecka sen? :/

Permalänk
Medlem

@wiloh @FlyingLlama
Skicka ett meddelande till butiken du köpte det från, ibland kan dem ordna det! Om det inte är Dustin dvs, dustin har inte verkat vilja spela "the good guy" dem senaste åren.

Permalänk
Medlem

@FlyingLlama: Som ovan skrev, kontakt butiken du köpte kortet från.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

What!! ?? AMD kortet är liksom mycket billigare än mitt 980GTX ti och med lika mycket prestanda...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Ja det är ett bra spel, det är det.

Permalänk
Medlem

Men då! Köpte ett 390x igår! Får åka ner till Netonnet imorrn och kolla läget.

Permalänk
Avstängd

Fett, jag vann nyss spelet Dirt

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

What!! ?? AMD kortet är liksom mycket billigare än mitt 980GTX ti och med lika mycket prestanda...

ehhh wut? När presterar 390(x) som ett 980ti? I kalkylatorn?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Trevligt. Dirt rally är det bästa rallyspelet sen Richard burns.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Men då! Köpte ett 390x igår! Får åka ner till Netonnet imorrn och kolla läget.

Öppet köp i 14 dagar

Permalänk
Skrivet av darrenj:

What!! ?? AMD kortet är liksom mycket billigare än mitt 980GTX ti och med lika mycket prestanda...

I din dröm kanske ett 390(x) presterar som ett gtx980ti

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok det låter bra inte orkat med något av dirt spelen sen första dirt. Efter det blev det ju bara massa monsterreklam . Kanske ska kika på detta.

Dirt Rally är mer åt simulatorhållet, extremt svårt att spela med tangentbord om man stänger av alla hjälpmedel som anti sladd och abs. Själv kör jag med PS4-kontroller kopplad till datorn, men jag tänka mig att man får ännu bättre känsla med ratt.

Jag kan verkligen rekommendera denna. Lätt det bästa Rally-spelet jag någonsin spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Dirt Rally är mer åt simulatorhållet, extremt svårt att spela med tangentbord om man stänger av alla hjälpmedel som anti sladd och abs. Själv kör jag med PS4-kontroller kopplad till datorn, men jag tänka mig att man får ännu bättre känsla med ratt.

Jag kan verkligen rekommendera denna. Lätt det bästa Rally-spelet jag någonsin spelat.

Är det tungdrivet rekomenderas nämligen R9 290? Tänkte om de kan fungera med okej grafik på min HTPC (i signaturen) spelar helst bilspel på tvn me Xbox kontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ok det låter bra inte orkat med något av dirt spelen sen första dirt. Efter det blev det ju bara massa monsterreklam . Kanske ska kika på detta.

Spelade inte dirt 1 men tyckte dirt 2 var riktigt bra, om man bortser från alla tråkiga racing fordon. Rally och trailblazer i Dirt2 är riktigt kul, svårt och förkänslan är utmärkt. Kan dock inte säga att jag gillade dirt 3, så är sugen på att testa dirt rally.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Maysay:

@jOnÄTÄn: Det tycker jag. Spelet har bra fysik och finländska skogar. Ingen Monster reklam vad jag har tänkt på.

Finländska skogar i all ära, men vad är det för fel på Värmländska?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

Spelade inte dirt 1 men tyckte dirt 2 var riktigt bra, om man bortser från alla tråkiga racing fordon. Rally och trailblazer i Dirt2 är riktigt kul, svårt och förkänslan är utmärkt. Kan dock inte säga att jag gillade dirt 3, så är sugen på att testa dirt rally.

Jo jag äger både Dirt 2 och 3 men spelat de max 15min(så räknar inte att jag spelat) gillade inte alls "stilen" jobbiga menyer o skit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det tungdrivet rekomenderas nämligen R9 290? Tänkte om de kan fungera med okej grafik på min HTPC (i signaturen) spelar helst bilspel på tvn me Xbox kontroll.

Det är rätt tungt på CPU, ditt grafikkort borde räcka om man tummar på det visuella, har själv 290x och en i7 6700k och kan maxa utan att ramla under 60FPS och ligger normalt på runt 80fps. Men som sagt, frågan är hur din CPU pallar det. Hade en hel del dippar med min förra dator som jag hade ett FX8120 i, och då körde jag med medium-grafik.

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men:
Det är ju vanligt att man får ett/flera spel bundlat med grafikkortet, varför börjar inte AMD att skicka med en Windows-licens när man köper processor+moderkort, alternativt kunna köpa det till rabatterat paketpris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Lite off topic, men:
Det är ju vanligt att man får ett/flera spel bundlat med grafikkortet, varför börjar inte AMD att skicka med en Windows-licens när man köper processor+moderkort, alternativt kunna köpa det till rabatterat paketpris?

Alla bygger ju inte en ny dator, samt Grafikkort och spel går ju hand i hand

Personligen så har jag alltid tyckt att det är dumt att bundla spel
Majoriteten köper Grafikkorten och säljer nycklarna, det hade varit både smidigare och snabbare om dom bara sänkte priserna på Grafikkorten och lät spelarna köpa sina egna titlar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd Jag tror knappt spelet märks på priset. Vet när jag köpte ett HD 6870 från XFX på inet följde med 3st spel det kortet var ändå 200kr billigare än ett 6870 från ASUS båda hade eftermarknadskylare. Priset höjs nog inte utan de räknar med att tjäna in den merkostnaden på att sälja fler kort.

Skrivet av dlq84:

Det är rätt tungt på CPU, ditt grafikkort borde räcka om man tummar på det visuella, har själv 290x och en i7 6700k och kan maxa utan att ramla under 60FPS och ligger normalt på runt 80fps. Men som sagt, frågan är hur din CPU pallar det. Hade en hel del dippar med min förra dator som jag hade ett FX8120 i, och då körde jag med medium-grafik.

Körs spelet på fler än 2 trådar? Är det på två bör I3an vara starkare än en FX 8120.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@hakd Jag tror knappt spelet märks på priset. Vet när jag köpte ett HD 6870 från XFX på inet följde med 3st spel det kortet var ändå 200kr billigare än ett 6870 från ASUS båda hade eftermarknadskylare. Priset höjs nog inte utan de räknar med att tjäna in den merkostnaden på att sälja fler kort.
Körs spelet på fler än 2 trådar? Är det på två bör I3an vara starkare än en FX 8120.

Inget är gratis och ingen går med förlust så enkelt är det, klart det blir billigare för ett företag att köpa in enorma mängder nycklar men att AMD eller Speltillverkarna skulle ge bort något kommer aldrig att hända.

Det funkar inte så i några större företag

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Inget är gratis och ingen går med förlust så enkelt är det, klart det blir billigare för ett företag att köpa in enorma mängder nycklar men att AMD eller Speltillverkarna skulle ge bort något kommer aldrig att hända.

Det funkar inte så i några större företag

Jag påstod inte att det var gratis men tror inte att det blir en märkbar merkostnad heller. Kikade på ett gäng olika R9 390 på prisjakts statistik och de ligger kvar på samma nivå som innan. Och som sagt jag köpte för några år sedan ett kort med 3 spel billigare än likadant utan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Men vilka är med på detta då? Jag var in på Netonnet idag och frågade, de hade inte hört någonting. Kollat runt lite men jag ser ingen butik som skyltar med detta. Om kampanjen började igår så borde det väl stå någonstans?