Permalänk
Medlem

Stämmer säkert, ja e inte så "haj" på AMD, men ja litar på dig...

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

nämnbart är att jag med min xp 1700+@ 1760 mhz = xp 2100+ spöade polarens p4 2,4 i Sisoft sandra...

Permalänk
Medlem

hu f...n får man upp screenshots från "sandra"??hur man sparar dessa?

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

ta en print screen?

Permalänk
Medlem

jepp.går juh inte o spara=(

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

vad får du?

edit

Permalänk
Medlem

gabbax, två tips : tryck på prtScn(printscreen) på tangentbordet, upp med Photoshop eller Paintshop pro, eller Pain, tryck CTRL+V för att Paste:a, sen borde du ha en bild av hela din skärm med startmeny och allt, det andra jag upptäckte i SiSoft sandra är att ctrl+v funkar (då sparas allt i aktiv ruta som text) då tar man Notepad eller dyligt och trycker på ctrl-v igen, nån av dom ska du nog klara av att fixa va? [:)]

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

hmm ja e inte så haj på det dära men ja tror de va 4300 nått memory

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen det är dumt att jämföra dom två märkena, amd har sian fördelar i processorn och intel har sina i minneshanteringen.

Hoppsan, känns som det snart blir en AMDvsIntel här..

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

Har provat 2 SL6EF och dom var inget att hurra över... med hänsyn till SNDS så är man inte sugen på att köra med mer än 1.55-1.6 vcore...
och då har båda planat ut runt 3.1GHz.
Har ytterligare två att prova om ett litet tag, hoppas dom är bättre.

Annars så får det bli att vänta på Canterwood + Prommy + HT

Visa signatur

Prometeia Cooled Intel P4 on Canterwood

Permalänk

gabbax: kör printkey istället.. sparar ned fönster i ett nafs.

OnT:
Får upp min 2.4b C1 i ungefär 2.8 innan ngt stoppar.. av ngn anledning tucker inte prime om det då heller.. får undersöka vidare. Ev en bättre kylare då jag ligger på 58-59 grader vid 2.6ghz redan och prime i fullt sjå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tette
gabbax: så 800Mhz överklock räcker inte?

tror nästan att folk börjar bli girigbukar hela bunten!

Klart att det är lite tur med överklockning. Om alla P4-or skulle klocka lika bra skulle intel kunna sälja alla som 3.06:or. Det är ju där dom grova stålarna finns. Jag tycker alla som kommer över det snabbaste som finns på marknaden just nu skall vara nöjda. Skulle P4_orna klocka så jäkla mycket högre än 3.06 skulle intel släppa 3.1, 3.2 på stört!

Riktigt så funkar det inte. De stora pengarna ligger i de lägre klockade processorerna för de är de som intel säljer i massor. Det är just därför de inte säljer de som högre klockade, visst kunde de släppa en 3.1, 3.2 eller tom 3.3 GHz processor men det skulle knappast vara lönande, man försöker ju tjäna så mycket pengar som möjligt på de långsammare först eftersom introduktion av processorer i high-end klassen oftast leder till prissänkningar i de nedre skikten.

Permalänk
Medlem

hej på er det e så att jag köpte mit asus p4g8x innan hetsjakten på mgahertz kommigong ....
och då har jag kommit underfund med att jag kan köra min i 3.1xx men jag ids inte höra alla flektar gå på max jag vill kunna såva ..
så då e det så att skillnaden mällan 1,9 och 3.1xx e så liten så jag kör minn i 1,9 med fläckten på 3000 rpm med en temp på 35 grader idle och 42 ful och jag e nöjd för det ps jag har cpu volten på snäppet över orginal och jag kan garantera att jag kan ha den orginal

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

, Ja tror ja redan har blivit skadad av alla fläktar från "burken".Och oljud på arbetet:D .Så ja tänker inte på det:D
Här är resultat, om dom e nå å ha??

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

dom är ju klart bättre än mina men då ligger du på 3,24 ghz medan jag låg på 1,76 ghz och du fick bara 3000 poäng bättre... måste väl säga ngt?

Permalänk
Inaktiv

Jag var nästan inte nöjd med min 1700+@2.4GHz. Skärp er killar. På den gamla goda tiden så var det riktig hett att få en 166mmx i 225Mhz. Ni klagar över "jag fick bara 400Mhz överklockning". Vill du ha garanterad 3.06GHz, köp en i så fall.

Det "kostar" inte mer att göra en 1.8A än en 3.06GHz. Men om man bara säljer de snabbaste.. så har man bara rika snubbar som har datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Kezman, visa vad den går för!

Har försökt själv att få den till 3 GHz, har original kylning, men det var inte direkt stabilt. Omstart ibland, även med höjd Vcore. Den är väldigt stabil på 2.8-2.9 och det är inget problem med temperaturen direkt, den blir som högst 49 grader när jag kör krävande spel ett tag. Har inte testat med Prime.
Jag är ingen övcerklockningsexpert, så jag ska inte börja fråga i den här tråden, jag får öppna en ny antar jag.

Visa signatur

[P4 (C1) 2.4@2.8][Gigabyte 8SQ800 Ultra][2x256 DDR333@352 Twinmos][Radeon 9700np@pro][Antec Plus1080AMG Truepower Silent 430W][Win XP Pro SP1]

Permalänk
Medlem

Finns det ngt annat än c1,? alla butiker jag varit i kontakt med har c1 och varianter av sl6rz osv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kezman
Fick själv en p4 2.4 C1 från datorbutiken, inte för att det spelar så stor roll, håller med trådens titel