Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad/inlägg redigerade i enlighet med §1.1*

Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Håller med snubben som tog upp W3.
det kosta pengar att lira i 60fps/1080p glöm högre.
allt under kan man lika gärna köra på konsol.
Witcher 3 är rätt makalöst om man tänker efter, med vädereffekter och alla skuggor som faller i urskogen fantastiskt vackert.
men det kräver sin hårdvara.
glöm 60fps i novigrad utan en cpu med multithreading.
minst GTX980 och intel I7 om du vill kötta i 1080p/60fps, shadow high, draw distance high allt annat ultra + hairworks på Gerald (simpelt)

Permalänk
Medlem

@Shike: Det är inte bara grafiken folk stönar om utan vad det antyder om resten av spelet.
Bethesda är inte kända för smärtfria releaser(skyrim, eller fallout 3/vegas) och många är rädda för att utvecklarna kommer ta baksätet igen och låta moddare fixa resten.

sen att du tycker att fallout hade varit populärt som 8bit spel är en annan sak.
Doom var lika kul.

Jag tycker fallout borde kära sig från metro spelen samt att folk borde lunga ner sig lite i den här debatten och inte bli så hypade när historiken pekar på salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

@Shike: Det är inte bara grafiken folk stönar om utan vad det antyder om resten av spelet.
Bethesda är inte kända för smärtfria releaser(skyrim, eller fallout 3/vegas) och många är rädda för att utvecklarna kommer ta baksätet igen och låta moddare fixa resten.

sen att du tycker att fallout hade varit populärt som 8bit spel är en annan sak.
Doom var lika kul.

Jag tycker fallout borde kära sig från metro spelen samt att folk borde lunga ner sig lite i den här debatten och inte bli så hypade när historiken pekar på salt.

Joo jag förstår, jag är bara av åsikten att man inte bör hoppa iväg till slutsatser så snabbt. Jag vet vad Bethesda är för några och jag är inte heller helförtjusta i dem men det betyder inte att något som inte ens är släppt måste vara dåligt. Fallout 3 tyckte jag som sagt inte var någon höjdare men vem vet, de kanske har tagit till sig av kritik och bättrat sig just kring Fallout och lagt ner massor av energi på bra gameplay? En story i världsklass? Eller nåt annat roligt

Jag tycker inte att Fallout hade varit poppis som 8bit (återigen tycker jag du läser in något du själv klurat ut helt på egen hand). Jag inväntar bara hur spelet är och är det bra så är det ju bra.. Några bilder säger ju egentligen inte ett skvatt om hur spelet är att spela och det är det jag reagerar på. Om man har en beef gentemot Bethesda så får man väl ha det, då ställer jag mig dock frågande till varför man stönar i en tråd som handlar om ett av deras spel, det tycks mig vara lite.. kontraproduktivt (jag är själv väldigt avigt inställd till t.ex. EA men å andra sidan så läser jag inte ens trådar som handlar om EA eller deras produkter). Om jag inte gillar hur Volvo bygger sina bilar så går jag inte in till en Volvoåterförsäljare och stönar om hur kass deras nya modell verkar vara utifrån hur den ser ut på en bild. Det vore ju ganska.. fånigt.. eller? Kanske inte världens bästa exempel men jag tror du förstår hur jag menar. Framförallt tror jag de stackars försäljarna i bilhallen skulle titta på mig som att jag var från Mars eller nåt och fundera över vad i hela friden jag gör i deras bilhall om jag bara är intresserad över att stöna över hur kassa deras bilar är och det dessutom utan att ens ha provkört eländet jag stönar över.

Doom var en höjdare för övrigt, när det kom.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Vår kära kamrat FZ.se visar ännu fler bilder som visar hur snyggt det kan bra med allt påslaget:
http://www.fz.se/artiklar/longform/20151104/bethesda-overtyga...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Blir förvånad över att det verkar vara såpass många här inne som är av den "nya skolan" där det grafiska är det mest viktiga. Med tanke på hur modvänliga Bethesdas brukar vara så är jag inte det minsta orolig över grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Vår kära kamrat FZ.se visar ännu fler bilder som visar hur snyggt det kan bra med allt påslaget:
http://www.fz.se/artiklar/longform/20151104/bethesda-overtyga...

Jupp, riktigt snyggt. Gillar "dynamic dismemberment".

Är samma bilder som jag länkade på föregående sida: https://bethesda.net/?utm_source=Twitter&utm_medium=social&ut...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Faktum att det är imponerande högt fps på allt maxat utom hairworks.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag håller med, och jag har absolut inte hävdat något annat heller. Poängen (igen) var att någon tyckte det inte fanns några nextgen spel, varpå jag skrev att det då inte heller finns några nextgen grafikkort, eftersom inget singlekort idag klarar att köra maxinställningar på ex. The Witcher 3. Och då pratar vi FullHD upplösningen. En upplösning som funnits nu i hur många år?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Håller med snubben som tog upp W3.
det kosta pengar att lira i 60fps/1080p glöm högre.
allt under kan man lika gärna köra på konsol.
Witcher 3 är rätt makalöst om man tänker efter, med vädereffekter och alla skuggor som faller i urskogen fantastiskt vackert.
men det kräver sin hårdvara.
glöm 60fps i novigrad utan en cpu med multithreading.
minst GTX980 och intel I7 om du vill kötta i 1080p/60fps, shadow high, draw distance high allt annat ultra + hairworks på Gerald (simpelt)

Det var faktiskt sjukt snyggt på Ps4:an med, riktigt snyggt och bra spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

@Shike: Jag skulle inte dock inte klassa en diskussions forum som opassande plats att diskutera publicerade artiklar, så ditt argument känns lite överbeskyddande.

stavning
Permalänk
Medlem

Det ser okej ut. Det är ett sånt där spel som kan se fantastiskt jäkla snyggt ut i vissa lägen men ibland riktigt jäkla åldrat. Jag personligen bryr mig inte så mycket då Fallout spel aldrig levererat grafikmessigt utan bjudigt på hundratals fantastiska timmar av spelande istället. Ska bli intressant och se om några månader/år var modsen har tagit detta lir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Håller med snubben som tog upp W3.
det kosta pengar att lira i 60fps/1080p glöm högre.
allt under kan man lika gärna köra på konsol.
Witcher 3 är rätt makalöst om man tänker efter, med vädereffekter och alla skuggor som faller i urskogen fantastiskt vackert.
men det kräver sin hårdvara.
glöm 60fps i novigrad utan en cpu med multithreading.
minst GTX980 och intel I7 om du vill kötta i 1080p/60fps, shadow high, draw distance high allt annat ultra + hairworks på Gerald (simpelt)

Trams. The Witcher 3 var verkligen inte snyggt, vid release. Det såg tråkigt ut, och alla klagade på det. Spelet är dock roligt.
Anledningen till att det är bra grafik i nuläget är för att TW3 använder sig av Nvidia GameWorks.

Fallout 4 kommer också att använda sig av Nvidia GameWorks, men uppdateringen släpps vid release.
Jag själv tycker det är fjantigt när folk gråter över en pre-release bild från något som inte har sina fulla effekter.

Hellre en sån här video/bild. Än en överdrivet snygg video/bild som ljuger om hur spelet ser ut (The Witcher 3 är ett JÄTTEbra exempel på det, även Watchdogs).

Skrivet av Shike:

Joo jag förstår, jag är bara av åsikten att man inte bör hoppa iväg till slutsatser så snabbt. Jag vet vad Bethesda är för några och jag är inte heller helförtjusta i dem men det betyder inte att något som inte ens är släppt måste vara dåligt. Fallout 3 tyckte jag som sagt inte var någon höjdare men vem vet, de kanske har tagit till sig av kritik och bättrat sig just kring Fallout och lagt ner massor av energi på bra gameplay? En story i världsklass? Eller nåt annat roligt

Jag tycker inte att Fallout hade varit poppis som 8bit (återigen tycker jag du läser in något du själv klurat ut helt på egen hand). Jag inväntar bara hur spelet är och är det bra så är det ju bra.. Några bilder säger ju egentligen inte ett skvatt om hur spelet är att spela och det är det jag reagerar på. Om man har en beef gentemot Bethesda så får man väl ha det, då ställer jag mig dock frågande till varför man stönar i en tråd som handlar om ett av deras spel, det tycks mig vara lite.. kontraproduktivt (jag är själv väldigt avigt inställd till t.ex. EA men å andra sidan så läser jag inte ens trådar som handlar om EA eller deras produkter). Om jag inte gillar hur Volvo bygger sina bilar så går jag inte in till en Volvoåterförsäljare och stönar om hur kass deras nya modell verkar vara utifrån hur den ser ut på en bild. Det vore ju ganska.. fånigt.. eller? Kanske inte världens bästa exempel men jag tror du förstår hur jag menar. Framförallt tror jag de stackars försäljarna i bilhallen skulle titta på mig som att jag var från Mars eller nåt och fundera över vad i hela friden jag gör i deras bilhall om jag bara är intresserad över att stöna över hur kassa deras bilar är och det dessutom utan att ens ha provkört eländet jag stönar över.

Doom var en höjdare för övrigt, när det kom.

Detta är nog den bästa kommentaren jag har läst hittils.

Måste även påpeka att ingen kan säga att spelet har dålig grafik. Då är man blind. Punkt slut.
Vissa tycker det är jättebra, vissa tycker att det är mindre bra. Men att säga att det är dålig grafik gör mig bara ledsen.
Det bevisar bara hur ointellektuella spelare har blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Måste även påpeka att ingen kan säga att spelet har dålig grafik. Då är man blind. Punkt slut.

Din skattning av bra respektive dålig grafik är helt subjektiv då du missar att ta med vilken teknisk nivå den befinner sig på i förhållande till andra spel. Man kan visst säga att ett nytt spel med fem år gammal grafik är dåligt nu, oavsett hur fint det var vid release.

Skrivet av Ixozuxiz:

Vissa tycker det är jättebra, vissa tycker att det är mindre bra. Men att säga att det är dålig grafik gör mig bara ledsen. Det bevisar bara hur ointellektuella spelare har blivit.

Vänta ett tag, du säger först att bra grafik är subjektivt, att dina känslor avgör hur andra ska bedöma grafiken, och att de som inte tycker som du är ointellektuella?

Permalänk
Medlem

Hmm, inte bara jag som rakt av tänkte "Fasen vad mediokert, undra om det bara är en: sådan här är grafiken-tråd"?
Vissa delar var rakt av fula, som att det inte hör hemma, men det blir ju alltid som det blir med skärmdumpar.

Jag förväntade mig bara mer.

Edit* Jag är medveten om att det är en tråd om just Grafiken

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: Allt var subjektivt. Det är inte riktigt så att jag sitter och gråter för att folk tycker olika. Sluta trolla nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Läs FZs recension om ni inte redan gjort!
http://www.fz.se/artiklar/recension/20151109/fallout-4

Steam refund here I come!

Du vet att det var den mest negativa reviewen av dom alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Du vet att det var den mest negativa reviewen av dom alla

Menar du att FZ ljuger om spelets tekniska efterblivenhet, och att Bethesda i praktiken kör en rövare med att släppa ett spel till på en mycket föråldrad spelmotor för att håva in så mycket kosing det bara går på gammal skåpmat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Menar du att FZ ljuger om spelets tekniska efterblivenhet, och att Bethesda i praktiken kör en rövare med att släppa ett spel till på en mycket föråldrad spelmotor för att håva in så mycket kosing det bara går på gammal skåpmat?

Nja tror inte det är så enkelt, får se hur det är imorgon
FZ är den som har den mest negativa recension bara.

Edit:Hade bara läst första sidan såg jag nu, dom ger ju faktiskt spelet: Mycket bra
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

får se hur det är imorgon

Ja, här är mina första intryck i alla fall:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1397233-forsta-intrycke...

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte. FZ måste vara helt blåsta eller så blir de betalade för att vara efterblivna. Det går att kika runt hörn i första person och tredje persons-vy, något som påminner väldigt mycket om Far Cry-serien. Att FZ nämner att det INTE går, bevisar bara deras efterblivenhet.
Striderna är kassa?
Jag hörde alldeles nyss ett stort krig mellan Raiders och Super Mutants. Mini-nukes sköts omrking, bilar sprängdes. Och allt hördes på ett långt avstånd med samma ljudkvalité som Battlefield-serien.
Ännu mer bevis på FZ's efterblivenhet.

Tills man till sist läser "Dels är det den faktiska mängden potentiella upptäkter som lockar, men såklart även pc-versionen."

Snubben skrev reviewen med en konsoll version och dömer grafiken därefter?
Verbalt våldtaget.

På 4K-upplösning har inte jag sett ett grafiskt bättre spel på länge.

Känns som att kritiker visar nöje genom missnöje. Endast för att leaken visade påstådda "ultra" inställningar och hatade på den så ska de hata på det nu också.

Jag jämförde drawdistance på FO4 och The Witcher 3, det är helt makalöst stor skillnad, till FO4 fördel.

Bethesda har verkligen gjort bra ifrån sig denna gången.

Folk får säga vad de vill, jag ser själv att det är helt spektakulär grafik och gameplay.
Hata på nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Läs FZs recension om ni inte redan gjort!
http://www.fz.se/artiklar/recension/20151109/fallout-4

Steam refund here I come!

Refund:a eller inte. Personens review var baserat på konsollversionen, så tro inte att det är sämre på PC