Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ggalaxyy:

Gör en tråd och hör om det finns några gamers (kvinnor) i trakten där du bor?

Det var en bra idé, att jag inte ens tänkt på det... Tack!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Fan va surt, men riktiga kompisar brukar hitta tillbaka till varann förr eller senare. Har också förlorat en vän en gång, vi hade varit vänner sen 7 års åldern, hängde nästan varje dag under hela skolgången framtill andra terminen i gymnasiet. Vi satt alltid och spelade pokémon på rasterna, och vi hade exakt samma intressen och kom extremt bra underfull med varandra, bråkade aldrig. En dag, efter 11 år bara vände han tvärt och slutade i princip helt att prata med mig, jag vet fortfarande inte anledningen men mycket hände i hans liv just då, då antar att det var ett beslut han skulle hålla fast vid. Han kommit över detta sen dess för många många år sen, och det kommer du antagligen också göra i 'värsta' fall om situationen är så pass allvarlig.

Ah okej :I låter inge vidare.

Min fd kompis vart vänner sedan mellanstadiet så är många år, man får hoppas att det blir bättre.

Permalänk

en bekant ja lärde känna när man satt på internetcafé, skriver till mig i Wow chatten att allt är skit!..
ja frågar varför och han lägger fram att det varit en firmafest (stort bolag) och han blev apfull och på något sätt får ihop det med Chefens/VD´s 19åriga dotter dom strular och dagen efter får han ett medlande att han är uppsagd.
detta var på småtimmarna när min humor kan vara under golvnivå, så min första fråga är ju såklart hade hon stora ***** & var hon snygg ?
han ignorerar mig direkt ja loggar in på en annan karaktär några ursäkter går inte fram varje gång ja skriver något så ignorerar han mig direkt..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

en bekant ja lärde känna när man satt på internetcafé, skriver till mig i Wow chatten att allt är skit!..
ja frågar varför och han lägger fram att det varit en firmafest (stort bolag) och han blev apfull och på något sätt får ihop det med Chefens/VD´s 19åriga dotter dom strular och dagen efter får han ett medlande att han är uppsagd.
detta var på småtimmarna när min humor kan vara under golvnivå, så min första fråga är ju såklart hade hon stora ***** & var hon snygg ?
han ignorerar mig direkt ja loggar in på en annan karaktär några ursäkter går inte fram varje gång ja skriver något så ignorerar han mig direkt..

Han får skylla sig själv klart man håller sig borta från kollegor eller kollegors barn, om man inte är beredd på konsekvenserna. Och vad skulle du svarat?
Han har nog snyftat klart om att han förlorat jobbet om någon vecka/månad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Skrivet av jOnÄTÄn:

Han får skylla sig själv klart man håller sig borta från kollegor eller kollegors barn, om man inte är beredd på konsekvenserna. Och vad skulle du svarat?

Ingen aning om reglerna kring detta men får man ens sparka någon av den anledningen? Rent juridiskt.
Man kan nog inte heller säga upp någon genom ett sms om det var det han gjorde.

Kan samtidigt säga att jag endast är nyfiken på reglerna kring detta. Vad som är rätt och fel att göra av din kompis lägger jag mig inte i.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

lite det ja tyckte också, ja har varit full många gånger men alltid lyckats att hålla mig borta från "one night stand"
ja vet inte vad ja skulle svarat ? någon form av tycka synd om ?
som jag förstod det så blev han av med jobbet direkt han hade varit anställd i 10-15år på samma ställe, nu skulle hela den verksamheten läggas ner så har faktiskt lite svår se hur han tog det så hårt? har man bara några månader kvar på jobbet så letar man ju nytt.

Skrivet av Nzt:

Ingen aning om reglerna kring detta men får man ens sparka någon av den anledningen? Rent juridiskt.

Kan samtidigt säga att jag endast är nyfiken på reglerna kring detta. Vad som är rätt och fel att göra av din kompis lägger jag mig inte i.

ja har slutat bry mig det var många år sedan, kan väl tycka att blir man så sårad av en kommentar som han blev så har man nog svårt med den rätt råa jargongen som det brukar vara på många jobb.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Nej, det tror jag inte att man får göra. Eller, ja, chefer kan väl göra vad dom vill men facket kanske tycker annorlunda.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Är han tillsvidare anställd så kan man inte säga upp honom. Men idag blir många visstidsanställda, och det är skit.
Det är i stort sett ett kontrakt på anställning 6 månader fram, sedan upphör anställningen. Eftersom man är timanställd slutar man bara bli schemalagd. Inget arbete, inga pengar. Sedan väntar man ut kontraktet.
Så ser arbetsmarknaden ut för många unga idag tyvärr.

Permalänk
Medlem

@tvelander:

Utan att låta dryg nu så skulle jag nog säga att du tränat ytterst ineffektivt när du går till gymmet eller så tar du en tupplur mellan repsen
Vad hoppas du på att få ut av att träna 15 timmar i veckan förutom att troligen skada dig själv i det långa loppet. Jag frågar för att jag undrar inte för att försöka vara dryg. Tränar själv 5 timmar i veckan fast du väldigt väldigt hårt. Jag får mycket större och mer resultat nu än när jag tränade mer, kroppen behöver få återhämta sig också vet du

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

Dör förkylningsdöden och ingen förstår hur jag lider...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Min Sambo har gått och blivit deprimerad och fått anorexia tankar. tränar mer eller mindre 7 dagar i veckan, äter knappt något alls, otroliga humörsvängningar och har en otrolig prestations ångest över att allt ska vara perfekt. Hon vill samtidigt inte uppsöka en läkare / psykolog då hon inte riktigt litar på att de kommer kunna hjälpa henne.

kan väll erkänna att jag inte har funnits som ett bra stöd från början och har väll mera blivit irriterad och inte förstått hur hon mår eller varför hon mår så.

vet inte hur jag ska gå vidare i detta, jag mår så dåligt av att se henne såhär, men samtidigt känner jag mig hjälplös då jag inte kan hjälpa henne må bättre själv. Jag vill verkligen att hon ska må bättre och känna sig trygg med sig själv (mer än bara fysiskt).

någon som har någon erfarenhet av detta? vid det här laget är jag villig att lyssna på alla förslag på hur man kan göra saker bättre =(

Permalänk

@Daast: finns väl andra som haft Anorexi som kommit ur det och som sen kan hjälpa andra, hon borde ju kunna lyssna på såna som har haft samma problem ?
ja antar att hon vet vad Anorexi är för något men att förnekelsen gör att hon inte tror att hon har det ?

ibland kan det krävas en annan "kvinna" som rakt ut säger fortsätter du så här så dör du inom några år.

Edit: ja gissar att din sambo är kvinna mest pga att det är väldigt få killar/män som har den diagnosen.
----------------------
nu har ja gått runt med svullna Fötter / ben i en vecka, var på sjukhuset idag urinprov, blodprov, röntgat lungorna (var nån form av sjukdom som kunde ge svullna fötter) allt var normalt, hade varit bättre om man fått något svar "detta är felet"

hittade en bild på nätet närapå exakt likadant.. skillnaden är att jag är man +30år och äter inga mediciner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Daast: finns väl andra som haft Anorexi som kommit ur det och som sen kan hjälpa andra, hon borde ju kunna lyssna på såna som har haft samma problem ?
ja antar att hon vet vad Anorexi är för något men att förnekelsen gör att hon inte tror att hon har det ?

ibland kan det krävas en annan "kvinna" som rakt ut säger fortsätter du så här så dör du inom några år.

Edit: ja gissar att din sambo är kvinna mest pga att det är väldigt få killar/män som har den diagnosen.
----------------------

jo, har letat upp massor av information om detta, och hittat lite information om hur vi kan gå vidare själv, problemet ligger lite i att min sambo verkligen inte vill uppsöka läkare / vårdcentral då hon har haft dåliga erfarenheter av det förut. hon har vågat säga rakt ut att hon lider av Anorexi och att hon vill bli bättre, så hon förnekar i alla fall inte att det finns ett problem.

men jag tackar för hjälpen

//Daast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Mythbusters ska bara köra en säsong till, och det med återblickar
(hoppas det inte blir en hel säsong med gamla klipp)
http://www.ew.com/article/2015/10/21/mythbusters-ending-inter...

Detta har varit en av mina Favorit TV-serie förutom Scrapheap Challenge, mycket teknik & använda saker på sätt som dom inte är skapade för.

ett problem som ja märkt när man sett avsnitt på TV´n är att Discovery kan lista fler år gamla klipp som "Nya" ja blir fullkomligt vansinnig.

undrar vad man ska hitta för serier att se nu ?

*suck*
Alla roliga serier försvinner... Aja, det är bra att de iaf fick avsluta ordentligt.

Permalänk
Medlem

Har nu själv haft en helvetes vecka bakom mig, och är så långt ner på glädje skalan att jag inte ens ser ljuset från ovan.

Fredag, man får reda på att stora förändringar sker på jobbet och vi (litet företag) troligen kommer mista en del av våra kunder, och det är redan ekonomisk illa. Mao, har man ett jobb om 6 mån?

Lördag, en idiot kör in i sidan på min bil och nästan total förstör alla plåt delar, från stänkskärmen vä-fram till vä-bak. Enda som klarat sig är främre och bakre skärmarna. Bråk om vem som är ansvarig trots att jag har hans däckavtryck i min dörr. Sen får man reda på att han ev saknar försäkring och skit också... På toppen av allt så är min telefon för första gången på läääänge urladdad, så jag kan verken ta bilder på hans bil, bilder på plats eller ens ringa... man blir gråtfärdig. Aja.. positiva, jag är oskadad fysiskt, psykiskt är en annan femma. Sen har man 3 gravar (mamma, pappa och ens katt sedan 20år) att besöka och tända ljus på, så man mår verkligen dåligt resten av dan.

Söndag, jag vågar inte ens bege mig ut i bil och blir hemma hela dagen. Naturligtvis så fungerar inte ens favorit spel sedan Torsdags/Fredagens patch och sen rasar en HDD i RAID 1 på en dator man har fixat.. så bara till att byta disk och bygga upp. Naturligtvis så kan man inte undvika att tänka på incidenten dagen innan...

Måndag, stressig dag på jobbet och allt man försöker ordna går fel. Måste hinna till polisen för att göra rapport om skadan i helgen och det hela tar tid, så klart. Sen måste man kontakta försäkringsbolaget och den biten. På jobbet så är det lite smått, typ Wifi enheter som bråkar, lampor som inte fungerade på fredagen som man ordnat ersättare till, "plötsligt" fungerar. Efter en lång dag tar jag med mig lite snabbmat hem och det visade sig ev vara nästa problem. 2 timmar senare ligger jag i sängen, magen är kass och jag har kallsvettningar... matförgiftad?

Tisdag, jag drar mig ur sängen, har knappt sovit något trots att jag legat i sängen i 10+ timmar. Drar mig till jobb och mår fullständigt skit. Jag har dock bokat med verkstad och försäkringen att göra en skadebesiktning, så detta måste man upp och göra. Efter det tar jag mig till jobb och försöker göra vad jag kan. Kan knappt äta eller dricka... så det var ingen ljus ide. Bilen visar sig vara värre skadad än anat och de vill egentligen ställa av den... jag har inte råd att ha hyrbil i 2 månader (ja.. närmaste tiden de hade var 10 dec )
När man kommer hem så måste jag tvätta (enda passet på hela veckan) och jag pendlar mellan tvätten, sängen och dass...

Onsdag, jag har ont i magen, fortsatt problem och beslutar mig för att stanna hemma. Jag ordnar dock så jag får tag i gas tabletter och lite annat bra, och spenderar mesta delen av dagen i sängen. På kvällen försöker jag äta lite, men mår illa för det mesta.

Idag mår jag lite bättre och tar mig till jobb och man har naturligtvis en hög med mail och saker att ordna, samtidigt som jag måste förbereda för att jag ska vara ledig nästa vecka, så där är en hel del att göra. Jag kan fortfarande inte äta ordentligt, men jag sov iaf i natt. Nu börjar dock effekten av den förändringen ske som varnades för i fredags och man inser hur mycket jobb man har framför sig, och minst 2 kunder lär mistas.

Det ENDA som håller humöret lite är att jag vet att där är folk som har det värre. Det ser man bara man läser denna tråd. (Tänker på bla @Sjoooberg) Då inser man att man har det kanske inte så illa ändå.

Permalänk
Medlem

Extremt nere och deppad just nu.
Först åkte man på förskylning med hög feber, hosta osv som var långdragen 3-4 veckor. Därefter drabbades man av ryggskott/nerv i kläm i nedre ryggen som tur var gick över någerlunda på några dagar.

Sen senaste typ 7 dagarna och fortfarande har min tinnitus varit väldigt mycket högre än normalt vilket gör att jag mår ännu sämre.

Helt tömd på energi i huvud och kropp och tinnitus ökningen påverkar det ännu mer.
Fruktansvärd ond cirkel som är sjukt svårt att bryta utan energi.

Hoppas tinnitus skiten går tillbaka snart, enda fördelen är väl att man vet att den ökat rätt rejält efter/under förkylning tidigare och går tillbaka men kan ta tid.
Tiden dit är dock väldigt jobbig och eftersom förskylningen var jobbigare än vanligt kanske det tar ännu längre tid.

Så tills dess försöker man stå ut med ökade tjutandet och försöka hitta energi att orka med dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Jag är inte helt lycklig... Något som fattas i mitt liv är ett kompisgäng.

Jag har 1 kompis som man kan prata allt med, hon bor i en annan stad. Jag vill ha detdär stora kompisgänget som man kan hitta på saker med. Visst jag har en del kompisar (utsprida på olika orter..), men inte detdär gänget man kan träffa en kväll och gå ut på krogen eller liknande.. Jag är så avundsjuk när jag ser kompisgäng på bilder eller på stan..

Jag har försökt att träffa kompisar, men relationen bara glider isär av någon anledning.. Såg på Wedding Ringer förra helgen, och kände igen mig i den filmen.. Vilka tjejkompisar ska jag bjuda på mitt bröllop liksom? =/

Små i-landsproblem, men detta cirkular i mina tankar rätt så ofta..

/ små ledsen tjej på 25 år...

Förstår dig till fullo

Sitter själv i samma sits.
Flyttade till Karlskoga från Borås för ett gäng år sen, alla riktigt kompisar bor kvar där, träffar dom lite då å då.
Medans dom få man har här, försöker inte ens hålla kontakten med en, så alla arbetn man haft så har kollegorna slutat å prata med en efter man slutat där osv.

Man får bita ihop lite, till slut hittar man, likaså sitt lite på forum med dina intressen, så förr eller senare snubblar du över någon

Bott som sagt nu i 10 år här i Karlskoga, å extremt få kompisar här, ändå har man fan inte hängt sig garderoben än.

/Person som aldrig kastar in handduken på 32 år.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Ta mig härifrån... Kärringen har pms! :/

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Hipster kliver ut framför bilen stirrandes på sin telefon, när man tutar så tar darwin bild på regnr när man ifrågasätter hans självbevarelsedrift.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Blir nog att kontakta läkaren på måndag.
Efter mor ringde så fick jag en panikattack i telefonen, inte fått på flera år. Känner att jag inte mår bra varken fysiskt eller psykiskt och tinnitusen blir värre ju sämre jag mår vilket blir till en extremt jobbig ond cirkel.

Mått okej typ senaste året och tinnitusen har varit någerlunda ok under tiden. Men sen bara störtdök allt utan någon riktig anledning.

Tur man har sin kära mor som kan lugna ner en lite.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Så blev man väckt av ungjävlarna ovanför idag igen. Blev väckt igår också och flera dagar senaste veckan. Nej, det blir till att ringa hyresvärden igen till veckan...

Gå upp o knacka på dörren istället

Permalänk
Medlem

För någon veckan sedan skrev jag i tråden om min mor som fick en blödning i lillhjärnan. För ett par dagar sedan fick jag reda på att hon flyttats till ett närmre sjukhus med mer kunnig personal. Hon kommer att överleva, men med vissa funktionshinder. Känns otroligt skönt att höra!
Var hos henne igår, där såg jag att hon har börjat titta, nypa lätt med händerna, vicka på tårna och nicka och skaka svagt med huvudet. Nu gäller det bara att hon får träna så smått med att komma igång med mekaniken igen! De får ta den tid det tar helt enkelt. Bättre sent en aldrig kanske man säger.. Otroligt glad över beskedet iallafall!

Tack för alla tummar ni höll!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Förbannade latmaskar som inte resizar sina bilder i "visa ditt senaste inköp" tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Förbannade latmaskar som inte resizar sina bilder i "visa ditt senaste inköp" tråden

I min webbläsare visas bilderna i rätt format sånt har man ju inte behövt tänka på sedan de uppdaterade tll 5,0. Eller vad menar du?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

I min webbläsare visas bilderna i rätt format sånt har man ju inte behövt tänka på sedan de uppdaterade tll 5,0. Eller vad menar du?

Problemet för mig är laddningstiderna. Ännu värre är det i Visa dina skärmdumpar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Problemet för mig är laddningstiderna. Ännu värre är det i Visa dina skärmdumpar.

Själv har jag endast 13mbit så det går rätt segt att ladda sådana sidor men det är inte hela världen. Bara att anpassa sig :). Sen finns det ju faktiskt funktioner inbyggda i webbläsarna man kan slå på för att snabba upp om man kan tänka sig sämre bildkvalitet och vill spara data.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Började Gymnasiet nu efter sommaren. Har sedan 7-9 alltid slappat i skolan, Aldrig gjort matteläxan (Jag ångrar mig nu). Men nu när jag började gymnasiet (El & Energi) så började jag ta skolan på allvar och ja. Det har gått förvånansvärt bra. Har höjt mig i dem flesta vanliga grundämnena och jag hänger med för det mesta.

För en vecka sedan hade vi matteprov. Kändes relativt lätt när jag skrev det och förväntade mig iallafall ett E (godkänt). Fick tillbaka provet och hade tråkigt nog ett F (underkänt). Det var väldigt tungt då vi gjort 2 matteprov och jag vart underkänd på det första. (klarade omprov ganska bra. Typ D betyg). Vi var visserligen 2/3 av klassen som fick underkänt (16 killar). Så man visste att dom flesta kände likadant. Men det har varit sådan otrolig hets av mina närmsta polare (3st som vart godkända) t.ex ''att allt grundas på Matte'' & ''klarar du inte detta så kommer du ju få läsa om'' Etc. Kan ju tycka att det är lite taskigt men samtidigt har dem nog rätt i det dom säger. Men tack vare det har jag fått en stor klump i magen. Vill verkligen inte misslyckas i kursen/ämnet. Har väl alltid tyckt matte är tråkigt och svårt, därav slappandet av mattelektionerna/läxorna i högstadiet som jag som sagt ångrar nu .

Någon som har tips för hur jag skall förstå matte? tips hur jag kan lära mig osv?? mitt minne är bra men kort. Vi har liksom den allra enklaste matten för en normalt fundad gymnasieelev och ca 8-10st blev underkända. Skall jag sätta mig ner i lugn och ro och prata med min mattelärare?. Han sa att jag gjorde ändå ganska bra ifrån mig på provet (fast jag F:ade) och han ser potential i mig när jag jobbar på lektionerna då jag kan svara när han ger mig en klurig uppgift. Vill gärna klara denna kursen + ta med mig kunskap för att läsa högre kurser för att breda min vidareutbildning på högskolan.

Tack för mig.
Och tacksam för svar och hjälp.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är fortfarande 3-5 MB bild som ska roddas runt av webläsaren oavsett i vilken storlek den visas på skärmen. Någonstans mellan 1/5 och 1/10 av ursprungsstorleken räcker gott och gör underverk för flytet. Det märks av även med ok hårdvara och bra lina, än mer på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Började Gymnasiet nu efter sommaren. Har sedan 7-9 alltid slappat i skolan, Aldrig gjort matteläxan (Jag ångrar mig nu). Men nu när jag började gymnasiet (El & Energi) så började jag ta skolan på allvar och ja. Det har gått förvånansvärt bra. Har höjt mig i dem flesta vanliga grundämnena och jag hänger med för det mesta.

För en vecka sedan hade vi matteprov. Kändes relativt lätt när jag skrev det och förväntade mig iallafall ett E (godkänt). Fick tillbaka provet och hade tråkigt nog ett F (underkänt). Det var väldigt tungt då vi gjort 2 matteprov och jag vart underkänd på det första. (klarade omprov ganska bra. Typ D betyg). Vi var visserligen 2/3 av klassen som fick underkänt (16 killar). Så man visste att dom flesta kände likadant. Men det har varit sådan otrolig hets av mina närmsta polare (3st som vart godkända) t.ex ''att allt grundas på Matte'' & ''klarar du inte detta så kommer du ju få läsa om'' Etc. Kan ju tycka att det är lite taskigt men samtidigt har dem nog rätt i det dom säger. Men tack vare det har jag fått en stor klump i magen. Vill verkligen inte misslyckas i kursen/ämnet. Har väl alltid tyckt matte är tråkigt och svårt, därav slappandet av mattelektionerna/läxorna i högstadiet som jag som sagt ångrar nu .

Någon som har tips för hur jag skall förstå matte? tips hur jag kan lära mig osv?? mitt minne är bra men kort. Vi har liksom den allra enklaste matten för en normalt fundad gymnasieelev och ca 8-10st blev underkända. Skall jag sätta mig ner i lugn och ro och prata med min mattelärare?. Han sa att jag gjorde ändå ganska bra ifrån mig på provet (fast jag F:ade) och han ser potential i mig när jag jobbar på lektionerna då jag kan svara när han ger mig en klurig uppgift. Vill gärna klara denna kursen + ta med mig kunskap för att läsa högre kurser för att breda min vidareutbildning på högskolan.

Tack för mig.
Och tacksam för svar och hjälp.

Det är ju just det, ska du läsa vidare eller sikta på svårare jobb så krävs den där jävla matten.
Var själv sjukt skoltrött, gick el/elektronik och nöjde mig med gymnasiet. Kan ju säga att rent praktiskt har jag inte ens behövt plocka fram ohms lag i jobbet. Inget ens nära ekvationer.
Tips har jag tyvärr inga bra. Kanske försöka med något interaktivt hjälpmedel? Annars är det nog bara att hitta en studiekamrat och nöta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Det är ju just det, ska du läsa vidare eller sikta på svårare jobb så krävs den där jävla matten.
Var själv sjukt skoltrött, gick el/elektronik och nöjde mig med gymnasiet. Kan ju säga att rent praktiskt har jag inte ens behövt plocka fram ohms lag i jobbet. Inget ens nära ekvationer.
Tips har jag tyvärr inga bra. Kanske försöka med något interaktivt hjälpmedel? Annars är det nog bara att hitta en studiekamrat och nöta.

Skickades från m.sweclockers.com

Ohms lag kan jag ju i praktiken.
Ström x Resistans = Spänning / Spänning x Ström = Effekt osv. Men det är matten jag har något så förbannat svårt med. Och vill helst bara lära mig att förstå det så jag ev kan bli godkänd i kursen och sedan bara nöta som sagt

All skoltrötthet har försvunnit ur mig då jag känner att gymnasiet är mycket viktigare än högstadiet. Men det är väl lite tack vare det som gjort att jag har svårt för matten idag :/

Visa signatur

Born to raise hell