Har nu själv haft en helvetes vecka bakom mig, och är så långt ner på glädje skalan att jag inte ens ser ljuset från ovan.
Fredag, man får reda på att stora förändringar sker på jobbet och vi (litet företag) troligen kommer mista en del av våra kunder, och det är redan ekonomisk illa. Mao, har man ett jobb om 6 mån?
Lördag, en idiot kör in i sidan på min bil och nästan total förstör alla plåt delar, från stänkskärmen vä-fram till vä-bak. Enda som klarat sig är främre och bakre skärmarna. Bråk om vem som är ansvarig trots att jag har hans däckavtryck i min dörr. Sen får man reda på att han ev saknar försäkring och skit också... På toppen av allt så är min telefon för första gången på läääänge urladdad, så jag kan verken ta bilder på hans bil, bilder på plats eller ens ringa... man blir gråtfärdig. Aja.. positiva, jag är oskadad fysiskt, psykiskt är en annan femma. Sen har man 3 gravar (mamma, pappa och ens katt sedan 20år) att besöka och tända ljus på, så man mår verkligen dåligt resten av dan.
Söndag, jag vågar inte ens bege mig ut i bil och blir hemma hela dagen. Naturligtvis så fungerar inte ens favorit spel sedan Torsdags/Fredagens patch och sen rasar en HDD i RAID 1 på en dator man har fixat.. så bara till att byta disk och bygga upp. Naturligtvis så kan man inte undvika att tänka på incidenten dagen innan...
Måndag, stressig dag på jobbet och allt man försöker ordna går fel. Måste hinna till polisen för att göra rapport om skadan i helgen och det hela tar tid, så klart. Sen måste man kontakta försäkringsbolaget och den biten. På jobbet så är det lite smått, typ Wifi enheter som bråkar, lampor som inte fungerade på fredagen som man ordnat ersättare till, "plötsligt" fungerar. Efter en lång dag tar jag med mig lite snabbmat hem och det visade sig ev vara nästa problem. 2 timmar senare ligger jag i sängen, magen är kass och jag har kallsvettningar... matförgiftad?
Tisdag, jag drar mig ur sängen, har knappt sovit något trots att jag legat i sängen i 10+ timmar. Drar mig till jobb och mår fullständigt skit. Jag har dock bokat med verkstad och försäkringen att göra en skadebesiktning, så detta måste man upp och göra. Efter det tar jag mig till jobb och försöker göra vad jag kan. Kan knappt äta eller dricka... så det var ingen ljus ide. Bilen visar sig vara värre skadad än anat och de vill egentligen ställa av den... jag har inte råd att ha hyrbil i 2 månader (ja.. närmaste tiden de hade var 10 dec )
När man kommer hem så måste jag tvätta (enda passet på hela veckan) och jag pendlar mellan tvätten, sängen och dass...
Onsdag, jag har ont i magen, fortsatt problem och beslutar mig för att stanna hemma. Jag ordnar dock så jag får tag i gas tabletter och lite annat bra, och spenderar mesta delen av dagen i sängen. På kvällen försöker jag äta lite, men mår illa för det mesta.
Idag mår jag lite bättre och tar mig till jobb och man har naturligtvis en hög med mail och saker att ordna, samtidigt som jag måste förbereda för att jag ska vara ledig nästa vecka, så där är en hel del att göra. Jag kan fortfarande inte äta ordentligt, men jag sov iaf i natt. Nu börjar dock effekten av den förändringen ske som varnades för i fredags och man inser hur mycket jobb man har framför sig, och minst 2 kunder lär mistas.
Det ENDA som håller humöret lite är att jag vet att där är folk som har det värre. Det ser man bara man läser denna tråd. (Tänker på bla @Sjoooberg) Då inser man att man har det kanske inte så illa ändå.