Permalänk

Sämre FPS i spel idag än igår

Tjenare, sitter på en asus laptop med ett geforce gtx 860m 4gb parallellt med nått integrerat intel kort HD 4600 och från att ha minimum 200fps med min setup så har jag nu 20-60 fps! Va fan har hänt?? :'(

Grymt tacksam för svar

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem

@Steffaaaa:

Har du gjort någonting? Dragit hem någon drivrutin eller liknande?

Vilket spel snackar vi om? Gäller det alla spel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Säkert någon inställning i Geforde Experience, där kan du ju välja vilken grafikkort som ska vara aktivt vid respektive applikation/ spel.
Det kan säkert bli fel där om man har otur, bara att gå in och ändra så att du använder ditt GTX860m där det är spel som gäller

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Skrivet av DHW:

@Steffaaaa:

Har du gjort någonting? Dragit hem någon drivrutin eller liknande?

Vilket spel snackar vi om? Gäller det alla spel?

I Cs go är det katastrofalt dåligt och i BF4 så vet jag inte riktigt, tycker det hackar lite i det nu också... Det är väl dom jag spelar..
Det har ju kommit updates på både spel och grafikkort så jag vet ju inte riktigt var problemet ligger.

Skrivet av DVD-ai:

Säkert någon inställning i Geforde Experience, där kan du ju välja vilken grafikkort som ska vara aktivt vid respektive applikation/ spel.
Det kan säkert bli fel där om man har otur, bara att gå in och ändra så att du använder ditt GTX860m där det är spel som gäller

Nej jag tror inte det jag har kollat i både geforce och i intels och där verkar allting stämma, har även prövat ställt in så jag vet att det väljer geforce.. Har även stängt av all "power saving"
Vad jag vet så gjorde jag uppdatering på både CS och Geforce samma dag..

Laddade även ner Unigine Valley för att testa kortet men var ju katastrof även där.. Så det verkar ju inte som att det är spelen, ska hem och testa en äldre drivrutin idag

Permalänk
Medlem

@Steffaaaa:

Ja gör det, låter som det är där problemet ligger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk

Men utan resultat!

Permalänk

Jag tog bort nvidia helt exakt samma fps, hur vet jag om nvidiakortet gått sönder??

Permalänk

Kan vara så att du råkat switch grafiken? Så att du kör på Intel HD istället för 860:it.

Vet inte vad knapp kombination är men brukar vara FN+F7 eller något.

Slå en pling till Asus annars

Permalänk
Skrivet av Makaveli1:

Kan vara så att du råkat switch grafiken? Så att du kör på Intel HD istället för 860:it.

Vet inte vad knapp kombination är men brukar vara FN+F7 eller något.

Slå en pling till Asus annars

Är likadant vilken GPU jag än använder :/ asus ville bara jag skulle uppdatera till senaste mjukvaran

Permalänk
Medlem

Har du kollat vilket energiläge du kör på? Kolla om du kör energisparläge eller hög prestanda

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Skrivet av H4X3R:

Har du kollat vilket energiläge du kör på? Kolla om du kör energisparläge eller hög prestanda

Jajjemen allt såg helt rätt och bra ut, jag tröttnade på att felsöka så jag installerade om datorn och nu fungerar det. Går snabbare att återställa allt Tusen tack för svar

Permalänk
Medlem

Bra att det löst sig....

Udda fel... men ja ibland är det fan smidigare att bara installera om och se nöjd ut !

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz