Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det är inte så att den äldre versionen inte har stöd för Dolby surround? För när jag stänger av det minskar problemet väldigt mycket.

För mig så hade den senaste versionen tagit bort surround valet så jag rullade tillbaka på en gammal version där valet fanns.

De kanske har fixat det i en ännu nyare version.

Permalänk
Avstängd

Jag är missnöjd med spelet.
Kan jag överföra min licensnyckel så min son får spelet av mig.
Eller måste han spela på mitt originkonto?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Jag är missnöjd med spelet.
Kan jag överföra min licensnyckel så min son får spelet av mig.
Eller måste han spela på mitt originkonto?

Nej det går inte. Han måste spela på ditt konto i så fall. Har du köpt det på Origin så kanske du kan få en refund.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tyckte jag dog på nolltid konstant och hamnade långt ner i scoreboard. Jag har fått lära mig att ta det lugnare och använda skydd mer så nu går det lite bättre. Rambostilen funkar dåligt om man inte har bra aim. Bättre att fly striden några sekunder istället för att utmana med den där sista salvan med 20% hp kvar.

Jag har kul på banorna som finns än så länge men ja antalet är i tunnaste laget. Kommer ju en bana till inom kort men innan dess har DICE gjort många sura. Onödigt.

Kudos iaf för en bra release rent tekniskt. Har inte märkt av en enda bugg.

Permalänk
Medlem

Hur är det med fuskare? Tycker att en del personer klarar att ta väldigt många träffar. Särskilt en kille som jag sköt fyra gånger på nära håll med BL-44:an, tror jag träffade minst ett skott i ansiktet och jag såg tydligt att kroppen reagerade på skotten men inget hände. Kändes inte helt rimligt...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Hur är det med fuskare? Tycker att en del personer klarar att ta väldigt många träffar. Särskilt en kille som jag sköt fyra gånger på nära håll med BL-44:an, tror jag träffade minst ett skott i ansiktet och jag såg tydligt att kroppen reagerade på skotten men inget hände. Kändes inte helt rimligt...

Det finns tydligen en odödlighets bug i spelet. Har jag läst.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det finns tydligen en odödlighets bug i spelet. Har jag läst.

Ok, där ser man men det verkar inte vara fallet här då ingen jag spelat med har fått så höga poäng. Jag är väl bara väldigt dålig antar jag.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Avstängd

Nej det går inte. Han måste spela på ditt konto i så fall. Har du köpt det på Origin så kanske du kan få en refund.

Har köpt det på media markt.
Kan vi vara inloggade på mitt konto samtidigt Och spela 2 olika spel?
Misstänker ju nej på den frågan,men frågar ändå.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

Har köpt det på media markt.
Kan vi vara inloggade på mitt konto samtidigt Och spela 2 olika spel?
Misstänker ju nej på den frågan,men frågar ändå.

Nej det tror jag inte går.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har redan börjat tröttna, och det är anmärkningsvärt efter så få timmar, det är ruskigt snyggt och skön Star Wars känsla men det är tyvärr alldeles for o-skill-baserat.
Springa omkring och spraya känns inte seriöst på nått sätt.
Som gammal fps-räv vill jag gärna att mina (numera) gamla färdigheter togs tillhand om på ett bättre sätt.
Att ADS inte ger någon ökad precision känns riktigt förlegat, och DICE rekommenderar rent att man skall spela i 3-dje-person :/

Ska fortsätta ett tag till men det ser mörkt ut..

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Skrivet av Gr8t:

Jag har redan börjat tröttna, och det är anmärkningsvärt efter så få timmar, det är ruskigt snyggt och skön Star Wars känsla men det är tyvärr alldeles for o-skill-baserat.
Som gammal fps-räv vill jag gärna att mina (numera) gamla färdigheter togs tillhand om på ett bättre sätt.
Att ADS inte ger någon ökad precision känns riktigt förlegat, och DICE rekommenderar rent att man skall spela i 3-dje-person :/

Att spelet inte är anpassat för just dina skills betyder inte att spelet är "o-skill-baserat". Det är liksom inte en slump att samma spelare ligger i topp match efter match efter match.

Att spelet är gjort för tredjepersonsvy beror på att dom tidigare Battlefront spelen spelades så.

Permalänk
Avstängd

Nej det tror jag inte går.

Tack för svar.
Vi ska ha spelet lite tillsammans,
Lägger ju inte 450 kr en gång till på detta spel.
Visst grafiken är riktigt fin.Men vanligt Battlefield,Och hardline är mer min grej.:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Det är liksom inte en slump att samma spelare ligger i topp match efter match efter match.

Kanske lärt sig kartan å dom fixerade spawnpunkterna för atat/atst/hero samt normala flödet folk springer.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Kolla in grafiken med Toddyhancer Mod: SW:BF - Toddyhancer Mod

Omg...

Visa signatur

|Asus Crosshair VIII Dark Hero|Ryzen 7 5800X3D|Corsair H115i Elite Capellix|2x 16GB Kingston Fury Renegade 3600MHz CL16|Asrock RX 9070 XT Taichi OC|SSD1: WD Black SN750 1TB|SSD2: Samsung 860 EVO 1TB|Dark Base Pro 900|Dark Power Pro 11 1000W|Acer Predator XB273K|Corsair K70 RGB|Mionix Naos Pro|OS: Win 11 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Omg...

Mjo ser bra ut men är väldigt mörkt, sedan brukar sånna där inte se så bra ut "in action"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Hur ska man tolka detta? Kommer det mer gratis DLC än Battle of Jakku i framtiden?

"Of course, we are also planning to support Star Wars Battlefront with new content well into the future. We will be adding more of what you love about the game, like new maps and Star Cards, for free in the coming months, in addition to all of the content we have coming with Season Pass. We’ll have more to share soon."

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/start-of-you...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ska man tolka detta? Kommer det mer gratis DLC än Battle of Jakku i framtiden?

"Of course, we are also planning to support Star Wars Battlefront with new content well into the future. We will be adding more of what you love about the game, like new maps and Star Cards, for free in the coming months, in addition to all of the content we have coming with Season Pass. We’ll have more to share soon."

De har gjort en del gratis DLC till Battlefield 4 så är väl möjligt.

Permalänk
Skrivet av Terrell:

De har gjort en del gratis DLC till Battlefield 4 så är väl möjligt.

Det kan ju vara så att de inte haft tid att färdigställa spelet innan det släpptes så nu adderar de material i efterhand som redan var planerat att ingå men inte var färdigställt.

Visa signatur

Permalänk

Förväntar mig att dom banor som finns idag kommer att kunna spelas på alla spellägen. Gissar på att det är det som blir gratis, DICE hade helt enkelt inte tid göra klart spelet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Varför betan var mer välfylld var väll pågrund av att folk hoppades på ett "battlefront 3" men fick ett "nytt" koncept. Jag kan erkänna mig som en av dom :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slowpoke66:

Omg...

Photoshopfilter Han som "skapat" modden är full av BS.

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/3tvyu3/star_wars_bat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Photoshopfilter Han som "skapat" modden är full av BS.

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/3tvyu3/star_wars_bat...

Umm, är inte det här samma snubbe som är känd för sina grafik-overhauls? Han jobbar ju dessutom för Activision, eller har gjort iaf.

Galet vad man kan levla fort i Fighter Squadron, lyckas man få tag i Slave 1 eller Millenium Falcon så får man runt 10 000 poäng om man vet vad man gör

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Umm, är inte det här samma snubbe som är känd för sina grafik-overhauls? Han jobbar ju dessutom för Activision, eller har gjort iaf.

Galet vad man kan levla fort i Fighter Squadron, lyckas man få tag i Slave 1 eller Millenium Falcon så får man runt 10 000 poäng om man vet vad man gör

Nej det är en annan kille som kallar sina projekt för liknande namn.

Om du har Millenium Falcon så kan du sätta på dina sköldar och ramma Slave 1 då one-shottar du han och får lite över 5k poäng direkt från all damage du gjorde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Nej det är en annan kille som kallar sina projekt för liknande namn.

Om du har Millenium Falcon så kan du sätta på dina sköldar och ramma Slave 1 då one-shottar du han och får lite över 5k poäng direkt från all damage du gjorde.

Aha okej!

Jo jag råkade just ut för det, precis när jag plockat upp powerup'en för Slave 1 Hoppas det är bågot dom patchar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ska man köpa det eller inte? Har faktiskt inte läst en enda recension men på Reddit verkar många rätt negativa. Jag gillade betan dock. Chip in!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ska man köpa det eller inte? Har faktiskt inte läst en enda recension men på Reddit verkar många rätt negativa. Jag gillade betan dock. Chip in!

Hade du roligt betan så bör du nog ha det nu med, men var beredd på att det är rätt fattigt med content. Väldigt få vapen och kartor

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av KKay:

Hade du roligt betan så bör du nog ha det nu med, men var beredd på att det är rätt fattigt med content. Väldigt få vapen och kartor

Ja det är lite där jag blir orolig när folk skriver så. Å andra sidan var ju BF4 sprängfyllt med content som mest kändes som fillers. Kluven.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gr8t:

Lär sjunka i pris rejält efter ett tag.
Helt enkelt lite tomt.
no buy from dice

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja det är lite där jag blir orolig när folk skriver så. Å andra sidan var ju BF4 sprängfyllt med content som mest kändes som fillers. Kluven.

Men vi får ju iaf en gratis DLC i December, och sedan mer gratis content som nytt gamemode och Starcards. Gissar på att de inte hann göra klart spelet innan release?

Spelet känns iaf väldigt polerat på konsoll, bra framerate och inte en enda bugg eller krasch ännu. Med lite balansering och mer content så kan det nog bli riktigt bra det här

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Gillade du betan så ska du nog köpa det. Det mesta hatet mot spelet grundar sig på för lite innehåll men detta kommer till en del att ändras då man kommer att släppa gratis DLC de kommande månaderna med nya kartor osv..

Visa signatur