Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Om du ej fått svar angående detta på varken chatten eller via mail, så håller man nog på att kolla detta med våra produktansvariga. Jag kollar med dem jag med, för säkerhets skull, så återkommer jag till dig.

Mvh Pontus

Grymt! Tack och bock !

Permalänk
Skrivet av Nico:

Grymt! Tack och bock !

Hej!

Ja, enligt vår leverantör så skall denna vara original komplett med hus + lampa.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Varför tar ni betalt för "Nvidia Bullet or Blades" borde väl ingå?!
Står klart och tydligt på deras hemsida "FREE with purchase"
http://www.geforce.com/BULLETSORBLADES
http://www.geforce.com/whats-new/articles/bullets-or-blades-g...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Varför tar ni betalt för "Nvidia Bullet or Blades" borde väl ingå?!
Står klart och tydligt på deras hemsida "FREE with purchase"
http://www.geforce.com/BULLETSORBLADES
http://www.geforce.com/whats-new/articles/bullets-or-blades-g...
http://i.imgur.com/yUETMqP.png

Hej!

Detta ser ut att vara felupplagt. Den skall följa med gratis, som du säger. Vi ber om ursäkt för det. Jag skall be våra produktansvariga ändra detta omgående.

EDIT:
Detta är nu åtgärdat på hemsidan. Tack för att du uppmärksammade detta! Ha en fortsatt bra dag!

Mvh Pontus

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag tänkte höra med er hur det ligger till med de som har beställt Fallout 4 (PS4) från er? Kommer ni skicka ut dessa så att de är levererade vid release i morgon? Frågar då mitt ex har statusen: bekräftad.

Mvh,
Toni

EDIT:

Fick svar via eran hemsida,

"Tyvärr inte. Oavsett när du hade beställt så har denna blivit försenad hos vår leverantör, så vi kommer ej kunna skicka ut dem till releasedagen. Smiley unsure Det är just nu lite oklart när vi kommer få in dem, tyvärr."

Verkligen tråkigt att höra, samt att informationen inte har lagts upp på eran hemsida.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Skrivet av lord_tito:

Hejsan!

Jag tänkte höra med er hur det ligger till med de som har beställt Fallout 4 (PS4) från er? Kommer ni skicka ut dessa så att de är levererade vid release i morgon? Frågar då mitt ex har statusen: bekräftad.

Mvh,
Toni

EDIT:

Fick svar via eran hemsida,

"Tyvärr inte. Oavsett när du hade beställt så har denna blivit försenad hos vår leverantör, så vi kommer ej kunna skicka ut dem till releasedagen. Smiley unsure Det är just nu lite oklart när vi kommer få in dem, tyvärr."

Verkligen tråkigt att höra, samt att informationen inte har lagts upp på eran hemsida.

Hej!

Ja, det är riktigt tråkigt. Den information som finns på hemsidan är att produkten är en beställningsvara, vilket innebär att det är oklar leveranstid på den i dagsläget. Dessvärre händer detta väldigt lätt just vid spelreleaser, då det ofta är extremt hög efterfrågan och tilldelningen till återförsäljare är oftast väldigt oklar. Detta varierar självklart väldigt mycket beroende på vilka leverantörer man använder sig av.

Mvh Pontus

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att ge beröm för hanteringen av ett ärende.

Returnerade ett nätagg till er i högre prisklassen för reparation enligt garanti. Det har nu gått strax över 7 veckor jag hörde någonting. Jag ringde upp supporten, berättade ärendet. Berättade att jag naturligtvis nu köpt ett nytt nätagg varpå N i supporten sa att han fixar en omedelbar återbetalning av köpsumman, utan diskussion eller någonting annat.

Jag har hört mycket dåligt/försämrat kring Dustin de senaste månaderna/senaste året, men mina ärenden har fortsatt att köra smort som smör, trots att jag "bara" är privatkund.

Tack Dustin!

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Skrivet av Ecarion:

Jag vill passa på att ge beröm för hanteringen av ett ärende.

Returnerade ett nätagg till er i högre prisklassen för reparation enligt garanti. Det har nu gått strax över 7 veckor jag hörde någonting. Jag ringde upp supporten, berättade ärendet. Berättade att jag naturligtvis nu köpt ett nytt nätagg varpå N i supporten sa att han fixar en omedelbar återbetalning av köpsumman, utan diskussion eller någonting annat.

Jag har hört mycket dåligt/försämrat kring Dustin de senaste månaderna/senaste året, men mina ärenden har fortsatt att köra smort som smör, trots att jag "bara" är privatkund.

Tack Dustin!

Hej!

Riktigt roligt att höra att du är nöjd! Mindre roligt att höra att reparationen tog så lång tid, då det normalt sett skall ta 1-3 veckor. Det är beklagligt, men skönt att det gick att lösa på ett smidigt sätt i alla fall!

Mvh Pontus

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha något schysst black friday erbjudande på denna trådlösa mus:
https://www.dustinhome.se/product/5010876385/mx-anywhere-2

Ni brukar ju vara bäst på prisfronten när det gäller kringutrustning! Framför allt möss och tangentbord om man är student!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hej Dustin. Nu har det gått ett tag sen eran skandal om lagrade lösenord i klartext. Vet att det har kommit en massa updates men undrar nu. Fungerar det bra idag. Är allt verkligen på plats?
Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quiki:

Hej Dustin. Nu har det gått ett tag sen eran skandal om lagrade lösenord i klartext. Vet att det har kommit en massa updates men undrar nu. Fungerar det bra idag. Är allt verkligen på plats?
Mvh

Hej!

Hela datasystemet, inkl webbsidan byttes ut i slutet av augusti 2014 och det har sedan dess optimerats för att bli snabbare, stabilare och en mer utbyggd hemsida.

Så det fungerar och är på plats sedan lite drygt 1 år

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Hela datasystemet, inkl webbsidan byttes ut i slutet av augusti 2014 och det har sedan dess optimerats för att bli snabbare, stabilare och en mer utbyggd hemsida.

Jobbar du på Dustin?
För du svarar på alla deras frågor som om du gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Jobbar du på Dustin?

Han svarar även på alla dessa frågor/påståenden som kommer upp ungefär varannan gång han svara på en fråga stäld till dustin (och dustin brukar oftas svara att det svaret stämde bra heller med nästintill exakt samma savar) med ett nej!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Jobbar du på Dustin?

Nej.
Och återigen nej.
För skulle jag svara som om jag jobbade på Dustin så skulle det kommit från "Dustin Home" användaren.

Skrivet av grizzly666:

Han svarar även på alla dessa frågor/påståenden som kommer upp ungefär varannan gång han svara på en fråga stäld till dustin (och dustin brukar oftas svara att det svaret stämde bra heller med nästintill exakt samma savar) med ett nej!

Läsare måste kunna skilja på ett svar från ett officiellt konto och från ett användarkonto som inte är knutet till företaget.
När Dustin svarar så sker det från "Dustin Home" som användare.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej.
Och återigen nej.
För skulle jag svara som om jag jobbade på Dustin så skulle det kommit från "Dustin Home" användaren.
Läsare måste kunna skilja på ett svar från ett officiellt konto och från ett användarkonto som inte är knutet till företaget.

Varför inte låta Dustin Home svara för sig själva då när frågan är ställd direkt till dem och inte till någon med ett användarkonto som inte är knutet till företaget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Nej.
Och återigen nej.

Och av precis den anledningen så krånglar du till det och förvirrar när du lägger dig i frågor som ställs direkt till Dustin, och inte till dig. Håll dig till dom vanliga diskussionerna och låt företagen svara på frågorna som ställs direkt till dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av era909:

Varför inte låta Dustin Home svara för sig själva då när frågan är ställd direkt till dem och inte till någon med ett användarkonto som inte är knutet till företaget?

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Och av precis den anledningen så krånglar du till det och förvirrar när du lägger dig i frågor som ställs direkt till Dustin, och inte till dig. Håll dig till dom vanliga diskussionerna och låt företagen svara på frågorna som ställs direkt till dom.

För att ni ska ha något att fråga om?

Nej, men varför inte svara på en fråga som kan besvaras?
Det är det forum är till för, att kunna svara på frågor som dyker upp, oberoende av vem som frågat, till vem den är eller vad det är för fråga.

Så länge frågan kan besvaras på ett bra sätt, och inte ger ett missvisande/felaktigt svar så finns det ingen anledning till att inte besvara en fråga alls.

Och ställs en fråga öppet på ett forum så är det fritt för alla att ge ett svar, vill man fråga en specifik person direkt så det med fördel göras via PM för att få svar från den man vill få svar av.

Men det finns ingen anledning till att undvika att ge ett svar där det kan ges, i de frågorna som kan besvaras.
Är det specifika fall som ex "Hej, mitt RMA ärende har tagit 5 veckor vad har hänt?" kan ju självfallet inte ges ett direkt svar på, då det är ingen info som är publik för andra att se hur ett specifikt ärende går, utan i de fallen så svarar man inte eller ger en rekommendation om hur de ska ta kontakt (ex via mail, telefon, eller till kundombudsmannen) för att få en lösning på det.

Sen så kan jag förstå att det sticker i en dels "ögon" att ett företag har så engagerade kunder som vill ge svar åt andra i de fallen som det går att ge ett svar, det är inte alla företag som har det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dustin är förmögna att ge sina svar själva utan att någon Wannabe-anställd går in och leker kundtjänst. Klart att man kan svara om någon frågar om fraktkostnad eller dyl. men detta är så mycket mer som dödar frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

För att ni ska ha något att fråga om?

Nej, men varför inte svara på en fråga som kan besvaras?
Det är det forum är till för, att kunna svara på frågor som dyker upp, oberoende av vem som frågat, till vem den är eller vad det är för fråga.

Så länge frågan kan besvaras på ett bra sätt, och inte ger ett missvisande/felaktigt svar så finns det ingen anledning till att inte besvara en fråga alls.

Och ställs en fråga öppet på ett forum så är det fritt för alla att ge ett svar, vill man fråga en specifik person direkt så det med fördel göras via PM för att få svar från den man vill få svar av.

Men det finns ingen anledning till att undvika att ge ett svar där det kan ges, i de frågorna som kan besvaras.
Är det specifika fall som ex "Hej, mitt RMA ärende har tagit 5 veckor vad har hänt?" kan ju självfallet inte ges ett direkt svar på, då det är ingen info som är publik för andra att se hur ett specifikt ärende går, utan i de fallen så svarar man inte eller ger en rekommendation om hur de ska ta kontakt (ex via mail, telefon, eller till kundombudsmannen) för att få en lösning på det.

Sen så kan jag förstå att det sticker i en dels "ögon" att ett företag har så engagerade kunder som vill ge svar åt andra i de fallen som det går att ge ett svar, det är inte alla företag som har det.

Anser du att du har Dustins mandat att svara på säkerhetsfrågor rörande deras webplats? Om du inte är inblandad i driften/utvecklingen av deras site och därför har direkt kunskap om den så kan du knappast säga med säkerhet att allt är frid och fröjd numera. Och om du nu är det, varför uttalar du dig inte via ett officiellt konto så att alla vet var informationen kommer ifrån?

Hur ska användare som ställer frågor direkt till Dustin veta när det du sagt är korrekt och Dustin inte brytt sig om att verifiera det, eller om det du sagt är galet och Dustin inte sett frågan eller struntat i att svara.

I frågor som rör teknik i allmännhet eller saker som går att verifiera med officiell information (och då bör backas upp med en länk) får du gärna sköta deras support för min del. Så var dock inte fallet den här gången.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Jag tycker Dustin är förmögna att ge sina svar själva utan att någon Wannabe-anställd går in och leker kundtjänst. Klart att man kan svara om någon frågar om fraktkostnad eller dyl. men detta är så mycket mer som dödar frågor.

Klart de kan det, och nej jag är ingen "wannabe anställd" som leker kundtjänst, så den delen kan du sluta att anklaga med.

Skrivet av era909:

Anser du att du har Dustins mandat att svara på säkerhetsfrågor rörande deras webplats? Om du inte är inblandad i driften/utvecklingen av deras site och därför har direkt kunskap om den så kan du knappast säga med säkerhet att allt är frid och fröjd numera. Och om du nu är det, varför uttalar du dig inte via ett officiellt konto så att alla vet var informationen kommer ifrån?

Hur ska användare som ställer frågor direkt till Dustin veta när det du sagt är korrekt och Dustin inte brytt sig om att verifiera det, eller om det du sagt är galet och Dustin inte sett frågan eller struntat i att svara.

I frågor som rör teknik i allmännhet eller saker som går att verifiera med officiell information (och då bör backas upp med en länk) får du gärna sköta deras support för min del. Så var dock inte fallet den här gången.

Det är inget svar om säkerhetsfrågor, det var 2 simpla frågor som fick ett svar.
Frågor:
1. Fungerar det bra idag.
2. Är allt verkligen på plats?

Det är 2 väldigt enkla frågor att ge svar på, vilket Dustin själva gett svar på för ca 1 år sedan då bytet skedde, och dessförinnan med. Så det är ingen hemlighet att systemen har bytts ut för strax över 1 år sedan.

Så ja, det går att verifiera att systemen är bytta för den som vill det, och frågorna som ställdes var 2 väldigt enkla frågor om hur det fungerar idag, och om den nya lösningen är på plats, vilket är enkla att besvara.

Sen att ni väljer att låta det hela spåra iväg, anklaga för det ena eller det andra, och låta det hela bli något det inte behövt bli för att ni väljer att lägga er i ett svar som inom några dagar utan tvekan hade blivit besvarat av Dustin med samma svar, att det hela är utbytt och fungerar bra idag, även om det är lite mindre optimeringar av prestandan/systemet kvar i stort.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Klart de kan det, och nej jag är ingen "wannabe anställd" som leker kundtjänst, så den delen kan du sluta att anklaga med.
Det är inget svar om säkerhetsfrågor, det var 2 simpla frågor som fick ett svar.
Frågor:
1. Fungerar det bra idag.
2. Är allt verkligen på plats?

Det är 2 väldigt enkla frågor att ge svar på, vilket Dustin själva gett svar på för ca 1 år sedan då bytet skedde, och dessförinnan med. Så det är ingen hemlighet att systemen har bytts ut för strax över 1 år sedan.

Så ja, det går att verifiera att systemen är bytta för den som vill det, och frågorna som ställdes var 2 väldigt enkla frågor om hur det fungerar idag, och om den nya lösningen är på plats, vilket är enkla att besvara.

Sen att ni väljer att låta det hela spåra iväg, anklaga för det ena eller det andra, och låta det hela bli något det inte behövt bli för att ni väljer att lägga er i ett svar som inom några dagar utan tvekan hade blivit besvarat av Dustin med samma svar, att det hela är utbytt och fungerar bra idag, även om det är lite mindre optimeringar av prestandan/systemet kvar i stort.

Mycket enklare om du skulle ha börjat ditt inlägg med "Enligt en tidigare kommentar från Dustin..."

Du skriver verkligen som om du har gjort bytet själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erlindskog:

Mycket enklare om du skulle ha börjat ditt inlägg med "Enligt en tidigare kommentar från Dustin..."

Du skriver verkligen som om du har gjort bytet själv.

Det kunde varit tydligare skrivet om jag ser på det i efterhand nu.

Men för de som vill läsa från Dustin så se ex:
#14113650 ( 2013-11-22 08:39 )
#14122886 ( 2013-11-25 08:53 )

IT-Chefens svar:
#14124811 ( 2013-11-25 18:41 )
Även om en del inte stämmer "driftsättningen som beräknas ske i början av 2014" blev till augusti 2014 så är bytet gjort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta inlägg är adresserat till Sweclockers och Dustin, men språkligt riktat till dig (känn inget behov av att svara att du inte är anställd där, då vi redan sett det ett antal ggr.)
Om du inte kan vara transparent med vilken befattning du har eller haft, konsult eller om det är din vän, förälder eller whatever som jobbar där, är det fritt fram att "anklaga" dig för att sprida missinformation. Om det är så att Dustin inte hittills har hindrat dig från att uttala dig i den här tråden så går det inte tolka på annat sätt än att du har deras tillåtelse att uttala dig om ärenden gällande Dustin. Detta har pågått under så lång tid och med din kännedom om Dustins rutiner och implementationer (som inte nämts i media) som du själv skrivit om flertalet gånger, så ligger det varken i Dustin, Sweclockers eller kundernas intresse att det framstår på detta sätt oavsett om du är engagerad kund eller inte, eller får betalt vid sidan om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Detta inlägg är adresserat till Sweclockers och Dustin, men språkligt riktat till dig (känn inget behov av att svara att du inte är anställd där, då vi redan sett det ett antal ggr.)
Om du inte kan vara transparent med vilken befattning du har eller haft, konsult eller om det är din vän, förälder eller whatever som jobbar där, är det fritt fram att "anklaga" dig för att sprida missinformation. Om det är så att Dustin inte hittills har hindrat dig från att uttala dig i den här tråden så går det inte tolka på annat sätt än att du har deras tillåtelse att uttala dig om ärenden gällande Dustin. Detta har pågått under så lång tid och med din kännedom om Dustins rutiner och implementationer (som inte nämts i media) som du själv skrivit om flertalet gånger, så ligger det varken i Dustin, Sweclockers eller kundernas intresse att det framstår på detta sätt oavsett om du är engagerad kund eller inte, eller får betalt vid sidan om.

Jag har varit transparent och hela tiden sagt att jag inte jobbar åt Dustin, så det är inte fritt fram att kasta anklagelser om är helt ofogade.

Och Dustin har själva uttalat sig om att de får hjälp här, och de har inget emot det:

Och angående bytet så har det nämnts i flertalet olika tidningar i media, så det är inte heller någon hemlighet att de skulle byta ut hela systemet, och numera har gjort det med. Det är inget Dustin har valt att hälla tyst om, utan de har publikt pratat om det med flertalet olika tidningar, och det finns publicerat lite här och var att de bytt ut systemet, lika så har även Dustin själva gett ett svar här i tråden som jag länkade in ovan.

Så det är helt obefogade påhopp / anklagelser du kommer med, och det ligger nog i allas intresse att få ett svar så snart de kan, oavsett vem som ger ett svar i de fallen där det är möjligt att ge ett svar, oavsett om man är kund, eller inte kund får betalt eller inte betalt, så det är inget som framstår "på detta sätt" då både jag och Dustin själva varit helt öppna och sagt att jag inte är anställd hos Dustin, och att svaren inte ska anses som "officiella svar". Så det är inget som hemlighålls, eller mörkas ned alls.

Sedan finns det frågor där ingen utomstående kan ge svar ex "Hej, mitt RMA ärende har tagit 5 veckor, vad har hänt?" vilket är omöjligt att ge ett svar på för en utomstående på specifikt vad som hänt, utan ex ge generella tips om att ringa/maila kundservice eller vid behov kontakta kundombudsmannen för att se vad som hänt, och få en lösning på problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Kul att någon svarar, men jag skulle gärna se till att Dustin själva skriver från deras officiella konto.

Tack och hej!

Permalänk
Skrivet av Quiki:

Kul att någon svarar, men jag skulle gärna se till att Dustin själva skriver från deras officiella konto.

Tack och hej!

Hej!

Det PowerNet skrivit är helt korrekt.
Den 1 september 2014 gick vi live med ett nytt affärssystem. Detta system har fortfarande lite buggar att ta action på, men i det stora hela är alla säkerhetshål igentäppta. Just vad gäller lagringen av lösenord i klartext så åtgärdades det innan systembytet och är heller inte ett problem med systemet vi har idag.

Mvh Pontus

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Köpte ett Xbox one 1Tb med Tomb Raider förra veckan, fick i måndags men konsolen har lite konstiga ljud för sig, troligen dåliga lager i stora fläkten upptill. Skickar tillbaka den idag, och hoppas på att få en ny tillbaka så småningom.

Första gången jag handlar av Dustin så ska bli intressant att se hur ärendet går.

Ringde och blev faktiskt erbjuden att dom skickar en likvärdig redan idag då den inte fanns i lager tyvärr, med faktura som "rivs" när min konsol kommer in, men kör på det vanliga sättet då jag antar att man har mer "ryggen" fri om posten skulle tabba sig under returen. Men att erbjuda det är ju bara positivt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lagerstatus?

Jag beställde bla en Intel Core i7 6700K / 4 GHz processor i söndags och då var den beställningsvara idag har den leveranstid "Beräknad till vårt lager 2016-01-06".
Ringde och tog bort den ur beställningen utan problem. Nyss ändrades ASUS DC2 OC Strix NVIDIA GeForce GTX 960 4GB också från levereras inom 48h som det stod när jag la beställningen till "Beräknad till vårt lager 2015-12-17". INTE OK. Börjar bli rädd att resten jag har beställt också kommer skjutas på. Ramet som beräknas i deras lager igår, är även det fortfarande restnoterat. Ska man makulera hela ordern totalt och ta den via en annan butik?

Permalänk
Skrivet av RHA:

Jag beställde bla en Intel Core i7 6700K / 4 GHz processor i söndags och då var den beställningsvara idag har den leveranstid "Beräknad till vårt lager 2016-01-06".
Ringde och tog bort den ur beställningen utan problem. Nyss ändrades ASUS DC2 OC Strix NVIDIA GeForce GTX 960 4GB också från levereras inom 48h som det stod när jag la beställningen till "Beräknad till vårt lager 2015-12-17". INTE OK. Börjar bli rädd att resten jag har beställt också kommer skjutas på. Ramet som beräknas i deras lager igår, är även det fortfarande restnoterat. Ska man makulera hela ordern totalt och ta den via en annan butik?
http://puu.sh/lFkjN/9aa60ca970.png

Hej!

Alla dessa produkter är det väldigt hög efterfrågan på, särskilt såhär nära inpå jultiderna. Tillgången är dock inte lika hög, tyvärr.

Står produkten som beställningsvara så är leveranstiden väldigt oklar. Först när vi får ett leveransbesked från leverantören så uppdaterar vi produktsidan och orderhistoriken med ett preliminärt datum, samt skickar ett mail med information till de som beställt produkten.

Står det att produkten kan skickas inom 48 timmar innebär det att produkten skall finnas i lager hos våra leverantörer. Tyvärr händer det att vi fått fel information om lagersaldo från leverantören. Vi kan aldrig stå för eventuella förseningar hos tillverkare eller leverantör, då det är något som är utanför vår makt att kontrollera.

Det är beklagligt att det uppstått förseningar, och vi hoppas att det inte orsakar alltför mycket problem. Skulle du vilja avbeställa beställningen går det alldeles utmärkt att göra det, men risken finns att det blir svårt att få tag på produkterna på annat håll också. Mitt tips är att säkerställa att du kan få tag i produkterna på annat håll innan du avbeställer, så du inte tappar din köplats hos oss.

Mvh Pontus
Dustin Home

Visa signatur

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag ringde kundtjänst och tog bort cpun och grafikkortet ( köpt från annat håll). Då förväntade jag mig att allt skulle kunna skickas idag. Men icke, lagersaldot på noctuan och ramet stämde inte på hemsidan. Ramet där det står "Beräknad till vårt lager 2015-11-30" sa han i kundtjänst att det kommer in 2015-12-06. Varför har kundtjänst annan information än hemsidan?!
Till slut bad jag honom även ta bort noctuan och ramet, då sa han att dom har allt för att skicka idag...man får hoppas.