konstant låg fps i cs go tills datorn omstartas

Permalänk

konstant låg fps i cs go tills datorn omstartas

tja! till att börja med så kan jag väl säga att jag är relativt okunnig vad gäller datorns innehåll och detaljer om de mer avancerade sakerna, så skulle uppskatta om ni svarar på ett så enkelt sätt som möjligt. men nu till saken!

mitt problem är att jag har en låg fps i csgo de allra flesta gånger jag startar datorn och spelet första gången för dagen. brukar då pendla mellan ca 40-70 fps. allt är väldigt hackigt och det blir som att spelet " hoppar", vilket ni säkert redan känner till.. den här låga fpsen kvarstår hela tiden och inget förändras. jag får då starta om datorn och spelet igen och kolla om det är bättre efter detta. allt som oftast så kvarstår problemet och det laggar fortfarande trots att jag startat om datorn. ibland kan jag får starta om datorn mellan 4-7 ggr innan det funkar som det ska medans ibland bara 1 eller 2 ggr. då och då så funkar det även första gången jag startar datorn, men dessa tillfällen sker väldigt sällan!
det här började för ungf. 3 månader sedan och om jag inte minns fel så var det efter någon uppdatering på cs. har prövat alltmöjligt som skrivs att man kan göra men ingenting hjälper.

kan tillägga att delarna i datorn inte är de nyaste men när spelet funkar som de ska så är det inget problem så vet inte om det beror på datorn eller spelet i sig.
har säkert missat att skriva nånting vägledande men det är bara fråga på så ska jag försöka ge svar!

skulle va tacksam för svar!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makaflaka:

tja! till att börja med så kan jag väl säga att jag är relativt okunnig vad gäller datorns innehåll och detaljer om de mer avancerade sakerna, så skulle uppskatta om ni svarar på ett så enkelt sätt som möjligt. men nu till saken!

mitt problem är att jag har en låg fps i csgo de allra flesta gånger jag startar datorn och spelet första gången för dagen. brukar då pendla mellan ca 40-70 fps. allt är väldigt hackigt och det blir som att spelet " hoppar", vilket ni säkert redan känner till.. den här låga fpsen kvarstår hela tiden och inget förändras. jag får då starta om datorn och spelet igen och kolla om det är bättre efter detta. allt som oftast så kvarstår problemet och det laggar fortfarande trots att jag startat om datorn. ibland kan jag får starta om datorn mellan 4-7 ggr innan det funkar som det ska medans ibland bara 1 eller 2 ggr. då och då så funkar det även första gången jag startar datorn, men dessa tillfällen sker väldigt sällan!
det här började för ungf. 3 månader sedan och om jag inte minns fel så var det efter någon uppdatering på cs. har prövat alltmöjligt som skrivs att man kan göra men ingenting hjälper.

kan tillägga att delarna i datorn inte är de nyaste men när spelet funkar som de ska så är det inget problem så vet inte om det beror på datorn eller spelet i sig.
har säkert missat att skriva nånting vägledande men det är bara fråga på så ska jag försöka ge svar!

skulle va tacksam för svar!:)

Har du koll på om dina grafikkortsdrivrutiner är uppdaterade? Om inte, vilket grafikkort har du? Sedan kan du ju också börja med att gå in på steam, högerklicka på cs i ditt bibliotek, tryck på "egenskaper" -> "lokala filer" -> "verifiera integriteten hos spelcache". Om inte det hjälper så kan du ju installera om spelet.

Visa signatur

THE GAME

Permalänk
Medlem

Kan ju vara Grafikkortet som strular, prova avinstallera Drivrutinerna och sedan installera de nyaste.
Se till att datorn är dammfri, kanske en överhettning som spelar över.
Eller är Grafikkortet gammalt och behövs bytas ut eller lagas.

Permalänk
Medlem

Alternativt kan du pröva att installera äldre drivrutiner! Det kan också fixa ditt problem

Visa signatur

[Stationär] i7 13700K, RTX3080Ti
[Laptop] i7 11800H + Liquid metal, RTX3070 + Liquid metal
Bild: 42" 4K 120hz
Ljud: Simgot SuperMix 4

Permalänk

jag har kollat så att de är uppdaterade. mitt grafikkort är ATI Radeon 3800 series. har prövat att verifiera flera gånger men hjälper inte. har avinstallerat spelet 2 gånger och även steam men det verkar inte fungera
@hanes256:

Permalänk

okej ska pröva det! har ingen aning om hur jag får de gamla dock:/@Pontooz:

Permalänk

ska testa det!:)@Smtmvo: