Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Någon anslöt till min TV. UE48JU7505

Hej!

Jag använde en UE48JU7505 som datorskärm och fick nyss upp en notification att någon kopplade sig till min skärm men sedan blev disconnected.

Kan folk se vad som är på min skärm? Har inte lyckats återskapa meddelandet när jag ansluter till min TV själv via bluetooth.

Någon som har en aning om vad som pågår?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag använde en UE48JU7505 som datorskärm och fick nyss upp en notification att någon kopplade sig till min skärm men sedan blev disconnected.

Kan folk se vad som är på min skärm? Har inte lyckats återskapa meddelandet när jag ansluter till min TV själv via bluetooth.

Någon som har en aning om vad som pågår?

Nu har jag ingen information eller erfarenhet av tv-modellen, men har du öppnat manualen och läst igenom den gällande din fråga?

Permalänk
Medlem

Har inte din tv någon slags trådlös skärmdelningfunktion och det var någon på samma nätverk som anslöt till tvn via den?
God Jul

Brukar då dyka upp en ruta på skärmen och om anslutningen bryts så brukar det du beskriver dyka upp Bara testa med valfri telefon/platta/dator och spegla trådlöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Har inte din tv någon slags trådlös skärmdelningfunktion och det var någon på samma nätverk som anslöt till tvn via den?
God Jul

Screen Mirroring jo, men det är ju att man ansluter en mobil till TV'n och kan se mobil innehållet.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Screen Mirroring jo, men det är ju att man ansluter en mobil till TV'n och kan se mobil innehållet.

Ja, jag uppfattade av din text att det var något sådant som hänt och att du då blivit orolig över att någon ska kunna se vad som sker på din skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Ja, jag uppfattade av din text att det var något sådant som hänt och att du då blivit orolig över att någon ska kunna se vad som sker på din skärm?

Ja precis. Går det ens över bluetooth?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Ja precis. Går det ens över bluetooth?

Så det var över bluetooth det skett? Nej det bör ske via Wi-Fi såvitt jag vet, har inte superkoll på den delen dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Så det var över bluetooth det skett? Nej det bör ske via Wi-Fi såvitt jag vet, har inte superkoll på den delen dock

Finns bara en feature som heter screen mirroring. Har inte anslutit TVn till ett nätverk.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju ansluta min telefon till tvn via wifi direct
Betyder att tvn skapar en egen wifi zon

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzzad:

Jag kan ju ansluta min telefon till tvn via wifi direct
Betyder att tvn skapar en egen wifi zon

Ja men kan man se vad som är på TVn då?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem


Endast snålsurfa på ditt internet
Men krävs säkert något lösenord

Visa signatur