Är denna SSD något vidare att ha?

Permalänk
Medlem

Är denna SSD något vidare att ha?

Tjena sweclockers! Är på jakt efter SSD, så min fråga är om denna ssd är bra?

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

Det är som natt o dag, ett defenitvit måste om du bygger ny dator!
Finns en hel del tester här på sweclockers du kan läsa om!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarKzz:

Det är som natt o dag, ett defenitvit måste om du bygger ny dator!
Finns en hel del tester här på sweclockers du kan läsa om!

Jo det stämmer. Byggde nyligen en dator med specs i sign och känns ju som att hdd:n definitivt är flaskhalsen. Kollade även lite runt på Kingstons V300 240GB för 599kr på netonnet men har hört mycket dåligt om den. Dvs mycket dåliga skriv/läshastigheter efter byte av tillverkare på minnena som används i ssd:en. :/

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt Samsung's SSD.

Permalänk
Medlem

Det är ingen ultrasnabb SSD, men du kommer märka stor skillnad ändå jämfört med en mekanisk disk. För priset är det en klockren SSD. Glöm inte att lägga till gratis frakt från Inet för Sweclockare:
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Bästa SSDn

Kan inte annat än starkt rekommendera Samsung EVO 840 (själv har jag 240 GB). Sanslöst bra SSD och tillsammans med den tillhörande mjukvaran (Samsung Magician) accelererar SSDn upp i otroliga hastigheter.

Mvh P.

Permalänk
Permalänk

Bättre än Intel

Har Benchmarkat Samsung mot Intel som är ungefär lika snabba på pappret, men Samsung slår Intel med hästlängder om man använder Samsung Magician.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WestWalker:

Kan inte annat än starkt rekommendera Samsung EVO 840 (själv har jag 240 GB). Sanslöst bra SSD och tillsammans med den tillhörande mjukvaran (Samsung Magician) accelererar SSDn upp i otroliga hastigheter.

Mvh P.

Hur kan du rekommendera den med dess otroligt välspridda problem att den blir långsammare med tiden?

http://www.sweclockers.com/nyhet/19362-samsung-840-och-840-ev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Hur kan du rekommendera den med dess otroligt välspridda problem att den blir långsammare med tiden?

http://www.sweclockers.com/nyhet/19362-samsung-840-och-840-ev...

KÖP INTE 840!

Eller jo om du köper min;) Min är seg och drögig även med alla fixarna. Min flera år gamla OCZ disk är mycket snabbare och det är en långsam jämfört med nyare SSD-s.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av WestWalker:

Kan inte annat än starkt rekommendera Samsung EVO 840 (själv har jag 240 GB). Sanslöst bra SSD och tillsammans med den tillhörande mjukvaran (Samsung Magician) accelererar SSDn upp i otroliga hastigheter.

Mvh P.

Skrivet av Shangit3:

Jag rekommenderar starkt Samsung's SSD.

Till er två undrar jag då; hur många andra SSD:ar av olika märken har ni använt?

Folk ska alltid rekommendera det de köpt, för att hävda för sig själv, att de gjort ett bra köp... säger inte att det är så i dessa fallen, men det är rätt vanligt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@PointMan: 850 EVO ska vara enormt bra vad jag lyckats utläsa men inte prövat någon själv en. Får se om det blir en när inet krediterar min 840 som lider av buggen som gör den helt värdelös.

Permalänk
Medlem

840 evo är skräp.. den åkte in i frugans lilla ferrari-netbook som bara har sata1
830 pro har väl funkat ok.. har bara sata2 i netbooken så får inte ut full prestanda ändå
Corsair F120 G2 var riktigt dålig. Den funkade så länge man inte fick för sig att göra en omstart. Nyare firmware hjälpte inte..
Väntar på en Intel 535 som jag beställt.. samt en pcie-adapter för sata ssd. Får se om den e nåt att ha. Det är väl först efter ett halvår som man märker av nåt för alla ssd känns bra i början

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Kan inget annat än att rekommendera Samsung 850 eller Intels 5xx.

Visa signatur

.