Vad vet vi om Argon 7450A och Argon 7460A?

Permalänk

Finns det någon möjlighet att få upp dessa högtalare på väggen? Jag får känslan av att de är lite stora att ha på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det ska väl vara med ett Sound Blaster någonstans i namnet också
'Creative Labs Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series'

Kan nog stämma

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av backspace:

@NybbTronio: Självklart kan du ju det, men i ditt fall förutsätter det ju att du är inloggad i Windows (eller annat mostvarande OS) så fort som du vill reglera volymen.
Jag har helt enkelt ett litet annat upplägg hos mig.

Men ja, jag är lite sugen på ett par 7460A själv, men inte till sovrummet.

Ja, man kan ju ha dem till olika enheter. Men i mitt fall kommer de stå som datorhögtalare och endast spelas med datorn som källa. Alltså blir det inget problem för mig

Permalänk
Skrivet av Bot - Medium:

Finns det någon möjlighet att få upp dessa högtalare på väggen? Jag får känslan av att de är lite stora att ha på skrivbordet?

+
Jag känner lite samma. Och vet inte hur jag ska lösa det eftersom mitt är ett hörnskrivbord och inte heller symmetrisk.
Jag får hitta på någon konstruktion... nästan ett galleri på det.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

En ren spekulation är att den är kopplad så att den går via ett ben på en ic och att det troligen inte är så svårt att modda det om man plockar hem databladen på förstärkarblocket så man vet vilket ben det är och är lite händig med lödkolven. det brukar finnas ett stand by ben (13) typ denna krets >
http://ladda-upp.se/files/2015/b176530.png

Det du beskriver som "inte så svårt" har jag ingen aning om vad det är
Men det skulle verkligen vara trevligt om det gick.
Någon som vågar försöka?

Permalänk
Medlem

@NybbTronio: Det var jag som feltolkades dig. Du skev sovrum och jag kopplade inte att du hade en dator där.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bot - Medium:

Naturligtvis, det är ju rätt små högtalare så det är bara att skaffa ett par väggstativ eller bygga nått eget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av backspace:

@NybbTronio: Det var jag som feltolkades dig. Du skev sovrum och jag kopplade inte att du hade en dator där.

Jaha, det kanske var jag som var otydlig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NybbTronio:

Så då menar du att jag lika gärna kan köpa de större ur platssynpunkt?

Jag har fått hem mina nu och dom är väldigt stora, större än jag trodde dom är lika stora som ett A4 papper, så lägg ut 2 A4 papper där du har tänkt ha dom och kolla om du får plats.

Mina gamla högtalare i mitten, lite skillnad

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Jag har fått hem mina nu och dom är väldigt stora, större än jag trodde dom är lika stora som ett A4 papper, så lägg ut 2 A4 papper där du har tänkt ha dom och kolla om du får plats.

Mina gamla högtalare i mitten, lite skillnad

http://i.imgur.com/qtzeg9g.jpg

Ja jädrans. Jag tänker ta en rulle ståltråd och så mäter och böjer jag tills jag får två modeller av hur det kan bli. Bör ge mig ett hum iaf.

Permalänk
Medlem

Väntar på att få hem mina denna vecka. Blir första riktiga högtalare, har alltid haft headset annars.

Ska bli spännande att se (Höra!).

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

@kaya
Jag får väl tillägga att storleken har betydelse i detta fall och att de bör låta mycket bättre än dina gamla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NybbTronio:

@kaya
Jag får väl tillägga att storleken har betydelse i detta fall och att de bör låta mycket bättre än dina gamla

Jo det gör dom verkligen fattar inte hur jag kunde stå ut med den där logitech plasten så länge.

Njuter av lite Lemmy just nu, RIP. Men tyvärr så har grannen 2 små barn så jag kan inte testa dom på riktigt ikväll, får vänta tills imorgon.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av kaya:

Jo det gör dom verkligen fattar inte hur jag kunde stå ut med den där logitech plasten så länge.

Njuter av lite Lemmy just nu, RIP. Men tyvärr så har grannen 2 små barn så jag kan inte testa dom på riktigt ikväll, får vänta tills imorgon.

Låter som en bra tisdagskväll!
Det gäller att börja i tid, vrid på och låt grannens två små barn höra lite Lemmy!

Permalänk
Avstängd

@NybbTronio Jag var på väg till jobbet, stod i hallen och klädde på mig när det ringde på dörren, det var posten som hade ett paket till mig Helt oväntat eftersom trackingen inte har funkat.
Nyss kommit hem, men i morgon så ska dom få lära sig att uppskatta Lemmy

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står på kvittot jag fick att dom skickade med 2 meter högtalarkabel, gratis (2x 25kr, -50 i rabatt).
Någon som vet om det följer med strömkabel och usbkabel? Och vad exakt är det för usbkabel som behövs? En sån till skrivare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Står på kvittot jag fick att dom skickade med 2 meter högtalarkabel, gratis (2x 25kr, -50 i rabatt).
Någon som vet om det följer med strömkabel och usbkabel? Och vad exakt är det för usbkabel som behövs? En sån till skrivare?

Strömkabel följer med men inte USB och ja det är samma USB som man har till skrivaren.

Jag fick betala för min högtalarkabel det är tacken det för att man tipsat säkert 10 Swec:are som sedan köpt deras högtalare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag fick då betala för min, men står inget på mitt kvitto heller iof.
USB A till USB B som behövs.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag köpte den "lilla" varianten + sub i höstas. Jag är väldigt nöjd. Har inte haft några problem med standbyfunktionen hittills. De står i ett rum som är typ 5x3.5m och på normal volym fyller de rummet mycket väl. Finns enligt mig ingen anledning att köpa de ännu större om du inte har tänkt att ha utomhusrave i sommar...

Permalänk
Medlem

Har ett par 7460A liggandes på posten. Verkar som jag fick med två meter gratis kabel också enligt kvittot. Varit på jakt efter ett par bättre högtalare att ersätta mitt Logitech Z553 system med så var svårt att låta bli att slå till på dessa.

Tog hempaket men posten verkar vara ovilliga att köra ut det så får snällt vänta till kl 15 när postens egna kontor öppnat där paketet ligger. Dom har "lunch" stängt mellan 10 och 15...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Har ett par 7460A liggandes på posten. Verkar som jag fick med två meter gratis kabel också enligt kvittot. Varit på jakt efter ett par bättre högtalare att ersätta mitt Logitech Z553 system med så var svårt att låta bli att slå till på dessa.

Tog hempaket men posten verkar vara ovilliga att köra ut det så får snällt vänta till kl 15 när postens egna kontor öppnat där paketet ligger. Dom har "lunch" stängt mellan 10 och 15...

Blev likadant för mig, vet inte om det hade blivit utkört alls idag. Tur som man har så jobbar morsan på posten så hon kunde ta hem dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Jag köpte den "lilla" varianten + sub i höstas. Jag är väldigt nöjd. Har inte haft några problem med standbyfunktionen hittills. De står i ett rum som är typ 5x3.5m och på normal volym fyller de rummet mycket väl. Finns enligt mig ingen anledning att köpa de ännu större om du inte har tänkt att ha utomhusrave i sommar...

Vilken sub kör du? Ska nog slå till på Argon Sub10 tror jag. Hade nog köpt den redan idag ifall den funnits i Linköpingsbutiken.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Expertgissare

Härligt med en egen tråd om dessa högtalare
Var och köpte mina 7460A igår, men insåg ganska på en gång när jag kom hem att mitt skrivbord med en längd på 120cm skulle bli alldeles för kort, så fick ta och bygga ett nytt
Men blev trångt trots nya längden på 165cm. fick bara plats med ena skärmen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Härligt med en egen tråd om dessa högtalare
Var och köpte mina 7460A igår, men insåg ganska på en gång när jag kom hem att mitt skrivbord med en längd på 120cm skulle bli alldeles för kort, så fick ta och bygga ett nytt
Men blev trångt trots nya längden på 165cm. fick bara plats med ena skärmen
https://dl.dropboxusercontent.com/u/39882914/_DSC9685.jpg

Du har en stor burk på höger sida av skrivbordet man skulle kunna flytta ner på golvet eller till ett annat rum för att få mer plats

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Pimartin:

Du har en stor burk på höger sida av skrivbordet man skulle kunna flytta ner på golvet eller till ett annat rum för att få mer plats

Kan inte byta rum men ska bygga någon typ av "pall" datorn kan stå på, istället för direkt på golvet, men tillsvidare får den stå på bordet och så jag får klara mig med en skärm

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Jag har själv ett par 7460A som jag är riktigt nöjd med. Jag tyckte de var värda sitt fullpris på ~3300:-, så 1700:- som de kostar nu skulle jag säga är ett rent kap.

Mvh
Hugo

Jomen precis, alla recensioner är ju på fullpriset och nu när de är nere på nästan halva det känns det som att det bara är å slå till.
Det enda bekymret är storleken... har du dina på skrivbordet?

Permalänk
Medlem

På plats till slut

Ojoj, vilken skillnad mot logitechhögtalarna. Man inser ju inte hur illa dom andra låter förens man lyssnar på något bättre

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

@kaya
Det här blev vad jag hittade på:

Modell av 7460A.
Fasiken alltså det blir nog till att ta fram sågen!

Jag gör 7450A imorgon så får vi se hur den står sig.

Permalänk

Det största problemet ligger i att jag har ett hörnskrivbord som bara äter plats som hade kunnat användas bättre

Permalänk
Skrivet av wurpan:

På plats till slut

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3567401/Temp/argon7460a.jpg

Ojoj, vilken skillnad mot logitechhögtalarna. Man inser ju inte hur illa dom andra låter förens man lyssnar på något bättre

Ser proffsigt ut