Futuremark ger bort gamla benchmarks, 3DMark och PCMark, gratis!

Permalänk
Inaktiv

Futuremark ger bort gamla benchmarks, 3DMark och PCMark, gratis!

http://www.futuremark.com/benchmarks/legacy

En trevlig samling som troligen passar bäst för retrosystem. Kändes som det var värt ett tips här i retro-delen av forumet.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket år var den där med fjäril (om jag minns rätt) som landade på någon sten? Den var fin, men inte använt 3dmark på länge nu.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av weepy:

Tack för tipset!

Jag såg senare att de tydligen varit tillgängliga ett tag men tyckte ändå det var värt att nämna då jag själv helt missat det.

Skrivet av MultiMan:

Vilket år var den där med fjäril (om jag minns rätt) som landade på någon sten? Den var fin, men inte använt 3dmark på länge nu.

3DMark03 och testet Mother Nature borde det vara.

Jag körde igenom 3DMark06 inatt, med tanke på hur gammal den faktiskt är (släppt januari 2006) så ser en del av testerna fortfarande bra ut, speciellt med tanke på åldern. Canyon Flight (den med luftskeppet och.... draken eller vad det nu är) ser faktiskt bra ut ännu. Minns jag inte helt fel så tappade jag hakan när jag provade sviten första gången.

Permalänk
Hedersmedlem

Flygskeppet i dalen minns jag nu när du nämner det. Såg riktigt bra ut.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Gratis ?

Var de inte gratis från början eller har jag missat något ?

Kommer ihåg "Mad Onion 3DMark2000", det var på den tiden man byggde datorer o höll på
Även 2001 versionen..

Sen såg jag 2005 när det kom men hade inte direkt något intresse för det då, kommer ihåg att jag hade varit på BreakPoint samma år och vet väl inte om 3D Mark imponerade på samma sätt då

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Flygskeppet i dalen minns jag nu när du nämner det. Såg riktigt bra ut.

Jo. Andra testet som visar en skog med två älvor ska vara en uppdaterad variant av samma test som fanns med i 3DMark05 eller om det var -03.
Jag är lite sugen på att prova resten men borde nog ha en lite mer tidsenlig dator.

Skrivet av Karaff:

Gratis ?

Var de inte gratis från början eller har jag missat något ?

Kommer ihåg "Mad Onion 3DMark2000", det var på den tiden man byggde datorer o höll på
Även 2001 versionen..

Sen såg jag 2005 när det kom men hade inte direkt något intresse för det då, kommer ihåg att jag hade varit på BreakPoint samma år och vet väl inte om 3D Mark imponerade på samma sätt då

3DMark (och även PCMark) finns dels som gratisutgåvor men också en betald utgåva. Licensen för den betalda utgåvan är vad som ges ut vilket gör att exempelvis 3DMark06 blir Advanced Edition. Man får blandannat bättre möjligheter att styra hur testen görs vilket är trevligt.

Permalänk
Medlem

3D Mark 2001 ger mig galna nostalgikänslor

Visa signatur

Ryzen 5 3600X @ 4.1GHZ | 16GB HyperX PREDATOR DDR4 3200 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Newton R3 1000W, Fractal Design R5 | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | Samsung EVO 250GB SSD, Crucial 240GB SSD + 2TB HDD