Iphone 6 stänger av sig i kyla

Permalänk

Iphone 6 stänger av sig i kyla

Hade inte detta problem alls med min iphone 4.
Har iphone 6 och den stänger av sig direkt bara jag tar upp den ur fickan. Kommer jag in i värmen så fungerar den efter en stund igen. Någon med liknande problem. Vet att lithiumbatterier är känsliga men detta är extremt. Kan inte använda den alls ute

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

@robertr81: Min mor har detta problem med sin HTC M8, den stänger av efter bara några minuter utanför dörren. När den sedan startar igen har den dragit en hel del batteri av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Har iphone 6 och den stänger av sig direkt bara jag tar upp den ur fickan. Kommer jag in i värmen så fungerar den efter en stund igen. Någon med liknande problem. Vet att lithiumbatterier är känsliga men detta är extremt. Kan inte använda den alls ute

Jag vet inte om detta kan göra nån skillnad men du kan prova fabriksåterställa mobilen, min 5s blev as het efter ca 4min användning och de hjälpte med att nollställa den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Skall inte göra så . funkar i 15 minus här . kan bli lite seg bara men funkar

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Apple lovar bara funktion mellan 0 och 35 grader.

Operating ambient temperature:
32° to 95° F (0° to 35° C)

Nonoperating temperature:
-4° to 113° F (-20° to 45° C)

http://www.apple.com/iphone-6/specs/

Permalänk

händer exakt samma sak med min iPhone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Skrivet av gummelele:

händer exakt samma sak med min iPhone 5.

Som sagt, Apples användningsområden är mellan +0 till +35 så det är bara gilla läget

Skrivet av Hytin:

Skall inte göra så . funkar i 15 minus här . kan bli lite seg bara men funkar

Jo, så är det med Apples enheter, dom har användningsområde mellan +0 till +35

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Hände samma sak med min HTC One X...cyklade ute i -15 mobilen dog som tur var startade den igen när jag kom in i värmen..

Visa signatur

-Filma inte med din mobil vertikalt-

Permalänk
Skrivet av Bosendorfer:

Apple lovar bara funktion mellan 0 och 35 grader.

Operating ambient temperature:
32° to 95° F (0° to 35° C)

Nonoperating temperature:
-4° to 113° F (-20° to 45° C)

http://www.apple.com/iphone-6/specs/

Jävla skittelefon. Oanvändbart i ett land som detta
Dock känner jag andra med samma telefon som inte har dessa problem.
Har väl fått ett måndagsex av batteriet

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Jävla skittelefon. Oanvändbart i ett land som detta
Dock känner jag andra med samma telefon som inte har dessa problem.
Har väl fått ett måndagsex av batteriet

Det beror också på vart du lägger telefonen. Kanske är det så att dina vänner har telefonen i någon ficka, där det är varmt, till skillnad från dig?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Min 6s funkar i -20 utan problem och tjejens iPhone 6. Kan inte minnas att min 4s hade något problem den heller.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Inga problem med 6+, var -26 förra veckan och den rullade på som vanligt. Dock funkade inte touchvantarna i den kylan.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

det är för att batterier tappar kapacitet när dom blir kallar och spänningen sjunker. därav så tror telefonen att strömmen är slut i batteriet å stänger av sigsjälvt

Permalänk
Medlem

Min 5s fungerade efter några timmars skidåkning idag. Fast jag har en varm ficka att ha den i men det blir nog rätt kallt där med.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt. Mina systrar har iPhone och den ena påpekade att det inte funkade i kyla varpå den andra svarade med: Men det är ju inget konstigt, det gör alla iPhones. Som att det vore en jävla feature.

Som sagt så garanteras funktionen bara ner till 0 grader så det är bara att gilla läget.

Självklart ointressant för dig men min Oneplus One funkar bra och det är väl runt -15 isch när man är ute och traskar.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Har samma problem, det beror på att batteriet tappar styrka i kylan.
Har du bra laddning bör det gå bra.

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk

Hade aldrig detta problemet med 4an. Även om jag hade batteri ner mot 20% så fungerade det. Men som någon sa så kanske det är en "feature" i dom senare modellerna. Ohållbart för mig så kommer att få skaffa ny mobil.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har använt 3g, 4, 4s, 5s och nu 6+ utan problem alla år i ned till -30 graders kyla.
Så det är ingen "feature" utan snarare olika varma fickor.

Det finns nog ingen mobiltelefontillverkare som garanterar att det skall funka under 0. Nokia var duktiga på det.

Permalänk
Medlem

Har varit en del nyheter om detta på SVT och liknande. Batterierna är inte gjorda för vårat klimat simpelt sagt.

Personligen har min LG funkat väl, men har den i en bröstficka har dock haft en del samtal i -10 och lägre vilket skadade mina händer mer än mobilen.

Kan tänka mig att det har med luftfuktigheten med.

Permalänk
Medlem

Ha de i innerfickan kanske hjälper lite i alla fall.
Eller ännu bättre - kallingarna.

Permalänk

Min kusin hade samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Ha de i innerfickan kanske hjälper lite i alla fall.
Eller ännu bättre - kallingarna.

Kallingarna? Känns något opraktiskt, en innerficka på jackan borde räcka utmärkt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Verkar skilja sig från exemplar till exemplar. Man får hoppas på turen, men alla mina enheter har iallafall klarat vårt klimat, samtidigt har jag en vän som köpte 6S och den dör av kyla, men inte hennes gamla 6.a 5.a eller 4S.

Permalänk
Medlem

Wtf satt precis och tänkte på detta när jag såg denna tråden.

Var påväg hem från skolan iförrgår och tog upp mobilen. Den hade precis satts på av någon konstig anledning, alltså hade den stängt av sig själv. Och så kollade jag batteriet och det stod på 4%. Innan det hade jag ca 35%. Alltså hade den förlorat 30% batteri.

Jag fattar ingenting, haha Dessutom hände samma sak i förrgår, fast då var jag i skolan så det borde inte hänt då.... :/

Permalänk
Medlem

Jag har (hade) en iPhone 4S via jobbet, glömde den över natten i bilen vid -20+ grader. Stendöd.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har (hade) en iPhone 4S via jobbet, glömde den över natten i bilen vid -20+ grader. Stendöd.

Minus 20 plus grader?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kallingarna? Känns något opraktiskt, en innerficka på jackan borde räcka utmärkt.

Ska detta funka bör man nog ha en vattentät Sony eller nån som går att tvätta av

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W

Permalänk
Medlem

Samma här nu på vintern. HTC One M8, kollar batteriet, står på 40%, öppnar snapchat - stendör.. Startar jag så dör den omedelbart, måste sätta i laddaren för att få liv i den och då visar batteriet 40% igen -.- Dock har jag ju kommit in i värmen då.. Smått irriterande hursom.

Det jag kommit på än så länge som dödar mitt batteri med en gång i kylan är:
Snapchat
Flashlight

Sms osv funkar hur bra som helst

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Kan alltid kolla saker och använda min telefon i cirka -20 grader. Inte varit med om att någon telefon jag ägt stängt av sig i kylan, nu kör jag med Sony Xperia Z5 Premium.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

det är för att batterier tappar kapacitet när dom blir kallar och spänningen sjunker. därav så tror telefonen att strömmen är slut i batteriet å stänger av sigsjälvt

Precis, alla mina iphones har funkat bra i kyla sålänge jag sett till att ha minst ~50% batteri...
Vänner/familj upplever samma sak..