Permalänk
Medlem
Skrivet av superstoffe:

Sicken tur att man inte behöver betala då. Beta är ju trots allt frivilligt

Jag ser dock hellre att man betalar för det innan och får beta, early access m.m. än att de behöver ta till pay to win aspekten i för stor skala. Även om de vid åtskilliga tillfällen heligt lovat att affärsmodellen inte behöver det.

Men å andra sidan vet man aldrig. Men gör man sin research så behöver man inte spekulera allt för mycket och slipper då att kasta skit i onödan.

Och spelet är inte live i EU, var du nu har fått det i ifrån. Korea, China, Taiwan och Japan har fulla releaser. Ryssland har någon opatchad halv inofficiell variant.

Trodde innova drev den ryska versionen, hade tydligen fel.

Det som gör att det är stor risk att bli skit är ju pga personerna i ledningen. De körde ju L2 i botten (dock tog de in fina pengar genom enorma P2W saker i shoppen). Och nu har de blivit flyttade till nästa spel

https://shop.bladeandsoul.com/founders/list ser ut som en stark P2W start
Var faktiskt riktigt taggad på B&S år 2011/2012.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Trodde innova drev den ryska versionen, hade tydligen fel.

Det som gör att det är stor risk att bli skit är ju pga personerna i ledningen. De körde ju L2 i botten (dock tog de in fina pengar genom enorma P2W saker i shoppen). Och nu har de blivit flyttade till nästa spel

https://shop.bladeandsoul.com/founders/list ser ut som en stark P2W start
Var faktiskt riktigt taggad på B&S år 2011/2012.

Jo men det är väll dessvärre så. Många spel har dött på grund av det

Men jag vill dock ändå tycka, av vad jag har sett och hört än så länge, att det är helt OK ut. Sedan vet man inte vad framtiden har för hemska överraskningar. Men så som dom har presenterat det nu, och hur spelet är i låt säga Japan så är jag fortsatt förhoppningsfull. Jag tror det kan bli bra!

Ser dock inget P2W i Founders packen. såvida du itne tänker på XP boost då från Premium medlemskapet?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av superstoffe:

Jo men det är väll dessvärre så. Många spel har dött på grund av det

Men jag vill dock ändå tycka, av vad jag har sett och hört än så länge, att det är helt OK ut. Sedan vet man inte vad framtiden har för hemska överraskningar. Men så som dom har presenterat det nu, och hur spelet är i låt säga Japan så är jag fortsatt förhoppningsfull. Jag tror det kan bli bra!

Ser dock inget P2W i Founders packen. såvida du itne tänker på XP boost då från Premium medlemskapet?

Mer att packen redan finns. Men premium konton och headstart är ju lite.
De började på samma sätt i L2, först exp och cosmetics. Sen började de mata ut saker alla var tvungen att köpa för att inte hamna efter.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Spelar alphan nu efter att ha spelat i japan ett tag.

Jag streamer på www.twitch.tv/Semireject om man vill kika lite

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Är master founder pack värt sina pengar ?

Permalänk
Avstängd

Bara en månad kvar till officiell EU release!

Tror detta kommer bli riktigt fett faktiskt!

http://www.bladeandsoulzone.com/blade-soul-naeu-launches-january-19-2016/

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Måste säja att GUI och hur det hela börja m.m. känns som ett F2P spel med massor av saker som kräver IRL pengar

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Imorgon smäller det! Headstart 19.00 Fredag.

Jag kommer streama på www.twitch.tv/Semireject för er som är nyfikna och inte har ett founders pack.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Kör på Starfall

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Det blir Windrest för mig. Får se hur det blir...

Beräknad population just nu:
Windrest 31.15%
[DE] Frostgipfel 18.87%
[FR] Dokumo 10.55%
Starfall Crater 8.18%
Ebon Hall 6.95%
Wild Springs 5.49%
[DE] Bambusdorf 4.54%
[DE] Windweide 3.97%
Cardinal Gates 3.38%
Hao District 2.89%
[FR] Ogong 2.89%
[FR] Hogdonny 1.14%

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Spelade lite beta och tyckte det var rätt kul. Men rätt mycket prylar att hålla koll på och lära sig när det kommer till gear etc. Listade typ aldrig ut hur man reparerade men som tur är så hade jag alltid lite "durability" kvar

Gillar inte att bli mött av "snurra hjulet - fler spinn om du är premium" trams. Men det hör ju tyvärr till när mmo kommer från öst.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Vet någon som vet vilken den inofficiella svenska servern kommer att bli ?
Funderar på Starfall med själv annars.

Permalänk
Medlem

Blir Wild Springs själv här, med tanken på vad som brukar ske vid lanseringar och de mest överpopulerade servrarna så är det alltid bäst att hålla sig undan dom så länge man faktiskt vill spela något annat än kö-spelet.

För er som vill se alla som har redan skapat karaktär o.s.v och vilken server de kommer spela på har ni komplett stastestik här:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/12b9D2sXi6zeuywZqD5uzg...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Blir Wild Springs själv här, med tanken på vad som brukar ske vid lanseringar och de mest överpopulerade servrarna så är det alltid bäst att hålla sig undan dom så länge man faktiskt vill spela något annat än kö-spelet.

För er som vill se alla som har redan skapat karaktär o.s.v och vilken server de kommer spela på har ni komplett stastestik här:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/12b9D2sXi6zeuywZqD5uzg...

Den dära ser knasig ut, hos mig iaf. Första sidan "Stats". Bara NA's server distribution som verkar rätt.

Eller det det så få som valt annat (server och class) så det inte syns?

edit: använder jag sökfunktionen på EUtabben så blir procenten annorlunda. np.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

Den dära ser knasig ut, hos mig iaf. Första sidan "Stats". Bara NA's server distribution som verkar rätt.

Eller det det så få som valt annat (server och class) så det inte syns?

Standard Google docs problem när för många besöker ett och samma dokument, det mesta brukar fallera då de börjar visa en read only sida.

Aja skulle tagit skärmdump men lite sent nu.

Edit: Lyckades ladda riktiga sidan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Standard Google docs problem när för många besöker ett och samma dokument, det mesta brukar fallera då de börjar visa en read only sida.

Aja skulle tagit skärmdump men lite sent nu.

Edit: Lyckades ladda riktiga sidan

http://www.mugimugi.org/totalstats.png

Ah, tack!

De två klasserna jag är intresserad mest av från början,Destroyer samt Summoner, är de minst vanliga folk valt
Hm, ja, undra om det blir Wild Springs iaf då för mig med.
Vill inte va på en full server men heller inte på någon med för lite folk på med.

1 1/2 timma kvar.

*pschhh, sprätter en pilsner och väntar*

Permalänk

Ni som nu lirat i helgen.. Hur tycker ni spelet är?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Med tanken på att jag har spelat ungefär ~30 timmar under helgen så tja kan man nog säga att jag gillar det rejält.

Bara nått så got som 36 än så länge, men spenderat en hel del tid på annat. T.e.x farma rare drops o.s.v så hade nog lätt kunnat vara nästan max level om jag inte spenderat tid på detta.

Samt tror jag föredrar PvE betydligt mer än 1v1 eller 3v3, förvisso bara varit med i 6 pvp matcher, men kommer nog göra en drös till mestadels för achievement stats som kommer därifrån.

Fienderna ute på fälten dör så got som på nolltid för min del och är mer eller mindre alldeles för lätt, dock så finns det gott om små instanser där man dödar bossar som kräver att man börjar lära sig vad sina skills gör och hur man chainar dom som bäst för optimal skada o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Känns lite så här just nu..

Visa signatur

Mod som stängde av mig för att jag skojjade till det, blir just nu knullad av en negerdasse. Må din fjolliga själ ruttna i ett evigt hav av väteperoxid!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar dungeons? Är det tank, healer och dps? Party size? Har inte hittat någon information om detta..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag vet inte om 30 timmar räcker för mig faktiskt Jag gillar det skarpt alltså!

Grupper är om 6 eller 4, där 4 mans instanser är ett "svårare" läge av 6 manna instanser. I regel i alla fall.

Vad det gäller klasser och roller så är det inte traditionellt på det viset att det finns DPS, Heal, Support och Tank utan alla är DPS där vissa klasser lämpar sig som Tank (exempelvis Blade Master och Kung Fu Master). Heal tar alla ansvar för själv, även om vissa classes/builds kan ge viss heal till gruppen. Fokus ligger snarare på olika builds och gruppdynamik kring det och att undvika skada snarare än att heala bort den.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Diggade spelet väldigt mycket redan för något år sedan, då jag provade att spela på den kinesiska servern och sedan den ryska, ett mmo precis i min stil med den här Kung Fu känslan!

Kunde tyvärr inte spela så mycket i helgen, men har spelat under dagen och fick upp en Blademaster till 30 Råkade även uppgradera till ett Master Founder, på något sätt tyckte jag att det var värt det.

Questen är väl som många andra spel, dock så fungerar det bra att levla i grupp då allt delas.
Finns ingen riktig Holy Trinity @Ziwe , men finns vissa klasser som tankar för att göra mer dps och har +aggro skills vad jag läst. Sedan har en del klasser mer support / crowd control skills.

Vart lite synd att man missade första dagarna på headstarten, hade gärna gjort ett race till 45
Tycker definitivt att ni bör prova det till typ level 20 iallafall om ni är intresserade
Ett stort + från min sida är även möjligheten att uppgradera vapnen och sånt.

Permalänk
Medlem

Många tack @NoToes @Semireject!

Ska testa spelet ikväll, låter onekligen intressant. Hoppas bara på att slippa P2W och att det inte blir som i Archeage där man måste spendera riktiga pengar eller gaaalet mycket tid ingame för att få bästa gearet, dessutom var PvP:n så obalanserad. Han som fick in en stun först vann nästan alltid 1v1..

Nåväl, återstår att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Många tack @NoToes @Semireject!

Ska testa spelet ikväll, låter onekligen intressant. Hoppas bara på att slippa P2W och att det inte blir som i Archeage där man måste spendera riktiga pengar eller gaaalet mycket tid ingame för att få bästa gearet, dessutom var PvP:n så obalanserad. Han som fick in en stun först vann nästan alltid 1v1..

Nåväl, återstår att se

Tycker jag att du gör rätt i
Inte så mycket p2w vad jag kan se, mest costumes och convenience saker så som mat och xp boosts etc. Du ska även kunna handla i cash shopen med ingame pengar på något sätt
PvP är oberoende av gear och endast skill tror jag

Permalänk
Inaktiv

Brutalt med goldseller-spam i chatten trots att det är releasedagen. Det märks att spelet är 3,5 år gammalt redan och då syftar jag inte bara på goldsellers. Inget spel för mig personligen men det kan säkerligen vara kul någon månad för den som är sugen på ett MMO. Verkar vara ett ganska avancerat stridssystem åtminstone.

Permalänk
Medlem

När karaktären började hoppa runt i cirklar i luften vid 0:40 blev det fruktansvärt ointressant...

Permalänk
Medlem

Ruthless (Guildet) verkar spela på Windrest. Har skapat två gubbar där, dock 3200 i kö

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av LNDL:

När karaktären började hoppa runt i cirklar i luften vid 0:40 blev det fruktansvärt ointressant...

Smaken är som baken antar jag. Tycker den attacken är sjukt cool att göra ibland när man vill styla till avslutningen efter en grym combo ^^
Typ, nu jävlar sitter du ner mobjävel.

Skrivet av paltkoma:

Ruthless (Guildet) verkar spela på Windrest. Har skapat två gubbar där, dock 3200 i kö

Ja non-premium kön är inte att leka med, har dock hört att det är kö på många eller de flesta av servrarna.
Vill man kan man spendera 5 euro för att få premium i sju dagar plus lite andra småsaker om man vill prova, alternativt runt 100kr för en månad.

Permalänk
Medlem

Tja nådde 45 för 2 dagar sedan och börjat ge mig på end game content, det enda jag kan säga är att farmandet blir rejält, sakerna man behöver för att uppgradera sina vapen kostar otroligt mycket just nu, speciellt Soulstone samt Moonwater Enchantment Stone. Har inte ens haft råd med en enda Moonwater... och man kommer behöva 16+ st totalt. Men men har man tur med drops idag så lär jag äntligen råd med min första och uppgradera vapnet. Troligtvis kommer detta bli bättre framöver men svårt att förutsäga när de flesta når 45 så kanske det går åt andra hållet istället.

Det sagt alla end game dungeons är ganska så där, de är betydligt svårare än de man stöter på när man levlar upp men inte svåra nog, jag hoppa dock som de sagt att de ska släppa innehåll ganska så fort så vi får de lite större utmaningarna.

Skrivet av paltkoma:

Ruthless (Guildet) verkar spela på Windrest. Har skapat två gubbar där, dock 3200 i kö

Låt bli Windrest om du inte tänkt att Betala för Premium, det är mitt enda tips, den servern har långt fler premum spelare än någon annan då den servern hade redan kö från dag 1, Med det sagt, så got som alla servrar har kö just nu åt andra sidan, upp till 3000-4000 för de flesta. Det kommer två st till EU servrar idag som kanske kan hjälpa till en aning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Finns de några som kör på Starfall? (den hette väl så?) ) Kanske någon svensk-klan man kan få hoppa in i

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |