Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Oj, leveransen för en importerad vit pro från Japan kan ta upp till en eller två månader tyvärr. Vad gäller Bayo, kör jag ettan just nu eftersom jag köpte special edition som innehåller ettan och tvåan jag har ännu inte fått ett riktigt intryck av spelet då jag inte kommit vidare från första kapitlet, måste tvinga mig själv att komma in i det eftersom det brukar ta tid för mig att komma igång med spel, men när man väl gjort det så flyter det bara på Om gamepaden är såpass viktig så kanske jag borde köra med det på Xenoblade, vi får se hur det blir där.

Yup, och sen lär det bli tull+avgift på det så blir 500kr+ Bayo 1 är riktigt najs men har hört att 2:an ska vara ännu mer spektakulärt och over-the-top så ser fram emot att prova det Pekskärmen i Xenoblade är nog tillräckligt sparsamt använd för att kunna ställa paden bredvid på bordet och bara peta när man vill teleportera. Fördelen att slippa krampade handleder överväger.

På tal om Pro Controller stör jag mig på Nintendos placering av face-buttons på deras nya kontroller. Vet inte om det bara är brist på muskelminne men har mycket svårare att hitta knapparna än på PS/Xbox kontrollerna. Känns som att tummen får sträcka sig onödigt långt för att kunna nå alla knappar :/ Ang. brist på analoga triggers förstår jag inte varför så många klagar. Vilka spel mappar inte bara ex. 360:ns analoga triggers som vanliga knappar ändå? Brukar mest ställa till det när man använder det på PC och triggers är mappade som "axis".

Permalänk
Skrivet av pålis:

Yup, och sen lär det bli tull+avgift på det så blir 500kr+ Bayo 1 är riktigt najs men har hört att 2:an ska vara ännu mer spektakulärt och over-the-top så ser fram emot att prova det Pekskärmen i Xenoblade är nog tillräckligt sparsamt använd för att kunna ställa paden bredvid på bordet och bara peta när man vill teleportera. Fördelen att slippa krampade handleder överväger.

På tal om Pro Controller stör jag mig på Nintendos placering av face-buttons på deras nya kontroller. Vet inte om det bara är brist på muskelminne men har mycket svårare att hitta knapparna än på PS/Xbox kontrollerna. Känns som att tummen får sträcka sig onödigt långt för att kunna nå alla knappar :/ Ang. brist på analoga triggers förstår jag inte varför så många klagar. Vilka spel mappar inte bara ex. 360:ns analoga triggers som vanliga knappar ändå? Brukar mest ställa till det när man använder det på PC och triggers är mappade som "axis".

Dåså, får gamepaden stå bredvid då Oj, det är en hel del.. Min polare beställde också en vit Pro från eBay som var importerat från Japan, för honom gick det på ungefär 330 kr totalt, så det handlar bara att vänta tills man hittar ett bra pris men behöver man kontrollen fort kan jag förstå att man vill få det överstökat, då struntar man i att spara nån hundralapp. Haha jag håller faktiskt med om det där med svårighet att hitta rätt knappar när man spelar, jag vet inte om det är pga placeringen men det hade verkligen inte skadat om knapparna var färgglada som det var på SNES kontrollerna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av varget:

Oj, det där var ju riktigt bra. Blir att lägga en order under kvällen troligen.

Tack för tipset med!

Permalänk
Skrivet av varget:

Tack, blev en förbokning!

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som har fått sin shovel knight amiibo ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

#FE

random tankar om #FE

Tänkte egentligen inte köpa #FE då några skrev att spelet var lite för enkelt, men chansade ändå för jag gillade estetiken. Finns inte så många Wii U spel som har den här manga-looken eller?

Stridssystemet är lätt att förstå och man förstår ganska omgående vad som gäller, tutorial text poppar upp lite då och då när någonting nytt introduceras. Men om man har ytterligare funderingar är e-manualen inte till någon hjälp alls, den förklarar bara det mest grundläggande, till skillnad från manualen i XenobladeX. Som tur är det inte så mycket man behöver veta. I stort sett är det turn-based med combo chains. Jag gillade animationerna, både i strider mot fiender och cutscenes, mycket välgjorda! Nånting säger mig att anime cutscenes visas i 60fps som verkligen höjer upplevelsen.

Det går att ändra svårighetsgraden när som helst i menyn om man vill ha lite mer utmaning, tror bara den gör så att du skadar mindre/fiender skadar mer. De blir definitivt inte smartare, har testat

Finns också en viss flexibilitet i hur man själv väljer att bygga upp sin karaktär, vill man byta förmågor kan man göra det så länge vapnet har den förmågan. Friheten är dock inte total, många förmågor är character-specific, men det finns ändå några förmågor som är gemensamma för alla klasser.

Det enda jag har egentligen att anmärka på är laddningstiderna, alldeles för frekventa, att bara ta sig till snabbköpet, någonting som jag gör ofta, kräver hela 3 loading screens från dungeon, herregud hinner springa ner till pressbyrån...nästan. lite zZz över det förvisso inte så långa laddningstider per karta men ändå. Jag trodde också stadsdelarna som Shibuya eller Harajuku skulle vara mycket större, men nja...

Själva gamepaden används för att ta emot meddelanden/visa kartan/detaljer om fienden, Off TV play verkar ej funka.

men men spelet kan definitivt vara något om man har inget emot den lättsamma tonen, gillar anime-aktiga karaktärer (ganska typiska också, lite tsun-tsun här, lite moe-moe där, lite allt för alla hehe) med show business som huvudtema, alltså mest anime/jpop/gravure idol/vocaloid.

Jo just det det finns additional paid content, om jag minns rätt kan man köpa till mer utstyrslar, exp boost, och en dungeon som enbart har höga level fiender (dessa fiender finns i spelet men dyker inte upp så ofta). Men ni kanske får det gratis, var ju lite så med XenobladeX tror jag?

Dold text

För att summera babblandet, kul spel

Permalänk
DingDongerMcDongface

Funderar seriöst på att skaffa ett bara för att köra TPHD, älskade verkligen det spelet. Men blir lite saftig prislapp för ett spel...

Permalänk
Skrivet av varget:

Ah, tack ska du ha för tipset! Det blev en order ikväll trots att jag var tveksam på köpa Limited Edition då jag gärna vill ha ett svenskt exemplar av spelet, man vill gärna att det står på svenska på baksidan

Permalänk
Medlem

Cdon har även rea på lite nintendo lir
http://cdon.se/spel/nintendo_vinterrea/
Inget nytt direkt eller jättefantastiska priser men nån kanske saknar nått eller väntat på bättre priser

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Någon som har fått sin shovel knight amiibo ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Restnoterad med datum som flyttas frammåt

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Någon som har fått sin shovel knight amiibo ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har fått en mail för några dagar sen som säger att en shovel knight väntar på mig att bli upphämtad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Dåså, får gamepaden stå bredvid då Oj, det är en hel del.. Min polare beställde också en vit Pro från eBay som var importerat från Japan, för honom gick det på ungefär 330 kr totalt, så det handlar bara att vänta tills man hittar ett bra pris men behöver man kontrollen fort kan jag förstå att man vill få det överstökat, då struntar man i att spara nån hundralapp. Haha jag håller faktiskt med om det där med svårighet att hitta rätt knappar när man spelar, jag vet inte om det är pga placeringen men det hade verkligen inte skadat om knapparna var färgglada som det var på SNES kontrollerna

Bästa jag kan hitta på ebay är 400kr. SNES-knappar var halva anledningen till att jag köpte en n3DS Hoppas vi får se det på NX.

Skrivet av olivia.m:

random tankar om #FE

Är det bekräftat när/om det ska släppas i EU? Är inte särskilt insatt i varken FE eller SMT men givet det lilla jag läst om spelet kanske det är just det som är den menade publiken. Fattar fortfarande inte vad det går ut på. Idol-sim och turn-based? Uppskattar anime-estetik generellt men spyr på moe Känns fortfarande som ett wild-card.

Skrivet av landmarks:

Funderar seriöst på att skaffa ett bara för att köra TPHD, älskade verkligen det spelet. Men blir lite saftig prislapp för ett spel...

Köpte ett Wii U för Xenoblade X. No regrets! Hatar hårdvaran och OS:et men älskar spelet. Hittade ett Basic för 1900kr så ok pris. Finns ju ett par juveler i biblioteket så du kan säkert hitta andra spel också. Annars är det väl bara att sälja.

Permalänk
Inaktiv

Den har inte nämnts innan så länkar en drygt 11 minuter lång video där Nintendos folk visar upp spelet:

Ser fram emot att spela spelet igen. Nu äger jag redan Wii-utgåvan, första spelet jag köpte till min Wii i början av 2008 och spelade igenom det då under början av året. Lite störande att jag inte återvänt till spelet under alla år som gått sedan dess men ska verkligen bli trevligt med HD-utgåvan. Riktigt bra spel vad jag kan minnas, var en del nytt mot för tidiga titlar som jag minns att jag uppskattade vid tidpunkten iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Är det bekräftat när/om det ska släppas i EU? Är inte särskilt insatt i varken FE eller SMT men givet det lilla jag läst om spelet kanske det är just det som är den menade publiken. Fattar fortfarande inte vad det går ut på. Idol-sim och turn-based? Uppskattar anime-estetik generellt men spyr på moe Känns fortfarande som ett wild-card.

Idol sim management, antar att du tänker på spel som Idolmaster eller Love live school idol project, nej finns inget sånt. Det är bara turn-based dungeon battles och slice of life, nånting åt det hållet? Spelet hittills är väldigt linjär, så om du kommer från Xenoblade kan det kännas nästintill klaustrofobisk? Vet faktiskt inte om spelet kommer till EU

Haha när det gäller moe blir det lite så med såna här spel, anime arketyper som man har sett några miljoner gånger förut i andra serier. Om man gillar det är det underhållande, men visst om du letar efter någonting mer originellt...

Skrivet av anon5930:

Den har inte nämnts innan så länkar en drygt 11 minuter lång video där Nintendos folk visar upp spelet:

Aldrig spelat Zelda förut men Twilight Princess kan vara en bra start, alltid velat testa den

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av pålis:

Köpte ett Wii U för Xenoblade X. No regrets! Hatar hårdvaran och OS:et men älskar spelet. Hittade ett Basic för 1900kr så ok pris. Finns ju ett par juveler i biblioteket så du kan säkert hitta andra spel också. Annars är det väl bara att sälja.

Har kikat lite på annonser begagnat och där går det ju att göra en del kap. Frågan är bara om det är något man vågar köpa begagnat. Finns en del andra spel jag är lite sugen på så det är inte helt uteslutet än Måste ju slösa bort min julbonus på något!

Permalänk
Skrivet av olivia.m:

Idol sim management, antar att du tänker på spel som Idolmaster eller Love live school idol project, nej finns inget sånt. Det är bara turn-based dungeon battles och slice of life, nånting åt det hållet? Spelet hittills är väldigt linjär, så om du kommer från Xenoblade kan det kännas nästintill klaustrofobisk? Vet faktiskt inte om spelet kommer till EU

Haha när det gäller moe blir det lite så med såna här spel, anime arketyper som man har sett några miljoner gånger förut i andra serier. Om man gillar det är det underhållande, men visst om du letar efter någonting mer originellt...

Aldrig spelat Zelda förut men Twilight Princess kan vara en bra start, alltid velat testa den

Jag föreslår nu att du köper Ocarina of Time för N64 på eShop så har du god tid på dig att spela klart det innan Twilight Princess kommer ut. Eftersom Zelda är en storslagen serie och förtjänar att spelas i rätt ordning, rekommenderar starkt att börja med först Ocarina of Time, sen Majora's Mask, därefter Wind Waker HD och då kan du köra Twilight Princess, du kommer inte ångra dig en sekund om du går efter den ordningen. Men åtminstone Ocarina of Time först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivia.m:

Idol sim management, antar att du tänker på spel som Idolmaster eller Love live school idol project, nej finns inget sånt. Det är bara turn-based dungeon battles och slice of life, nånting åt det hållet? Spelet hittills är väldigt linjär, så om du kommer från Xenoblade kan det kännas nästintill klaustrofobisk? Vet faktiskt inte om spelet kommer till EU

Haha när det gäller moe blir det lite så med såna här spel, anime arketyper som man har sett några miljoner gånger förut i andra serier. Om man gillar det är det underhållande, men visst om du letar efter någonting mer originellt...

Aldrig spelat Zelda förut men Twilight Princess kan vara en bra start, alltid velat testa den

Linjärt brukar inte störa mig särskilt Finns inte så många JRPG:n till Wii U så får hoppas att det blir översatt.

Jag skulle avråda från att börja Zelda-serien med Twilight Princess. Det är ett själlöst och grådaskigt amalgam av den klassiska Zelda-formeln. Om du endast har tillgång till Wii U skulle jag rekommendera det grovt överlägsna Wind Waker ist. Har du en 3DS är både Ocarina of Time och Majoras Mask remakesen att rekommendera. Själv hävdar jag fortfarande att ingenting slår A Link to the Past till SNES, spelet som lade grunden till hela serien. Vet dock inte hur det ser ut med Virtual Console och vilka plattformar ALttP finns till digitalt.

Skrivet av landmarks:

Har kikat lite på annonser begagnat och där går det ju att göra en del kap. Frågan är bara om det är något man vågar köpa begagnat. Finns en del andra spel jag är lite sugen på så det är inte helt uteslutet än Måste ju slösa bort min julbonus på något!

Jag kollade runt lite på begagnade konsoler men alla var i stora bundles med kontroller och en hel samling spel jag inte ville ha. Plus att jag helst ville ha en vit konsol. Hade jag hittat ett billigare alternativ än köpa nytt hade jag gjort det. Burn dat julbonus!!!

Skrivet av CrazyBlueberry:

Eftersom Zelda är en storslagen serie och förtjänar att spelas i rätt ordning, rekommenderar starkt att börja med först Ocarina of Time, sen Majora's Mask, därefter Wind Waker HD och då kan du köra Twilight Princess, du kommer inte ångra dig en sekund om du går efter den ordningen. Men åtminstone Ocarina of Time först.

ALttP kom före OoT

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag föreslår nu att du köper Ocarina of Time för N64 på eShop så har du god tid på dig att spela klart det innan Twilight Princess kommer ut. Eftersom Zelda är en storslagen serie och förtjänar att spelas i rätt ordning, rekommenderar starkt att börja med först Ocarina of Time, sen Majora's Mask, därefter Wind Waker HD och då kan du köra Twilight Princess, du kommer inte ångra dig en sekund om du går efter den ordningen. Men åtminstone Ocarina of Time först.

Jaha det fanns en ordning till Zelda spelen eller? trodde storyn var standalone för varje titel, ska ha det i åtanke då. Ocarina of time såg jag i e-shop häromdagen, får kika på det då tackar!

Skrivet av pålis:

Linjärt brukar inte störa mig särskilt Finns inte så många JRPG:n till Wii U så får hoppas att det blir översatt.

Jag skulle avråda från att börja Zelda-serien med Twilight Princess. Det är ett själlöst och grådaskigt amalgam av den klassiska Zelda-formeln. Om du endast har tillgång till Wii U skulle jag rekommendera det grovt överlägsna Wind Waker ist. Har du en 3DS är både Ocarina of Time och Majoras Mask remakesen att rekommendera. Själv hävdar jag fortfarande att ingenting slår A Link to the Past till SNES, spelet som lade grunden till hela serien. Vet dock inte hur det ser ut med Virtual Console och vilka plattformar ALttP finns till digitalt.

Jag kollade runt lite på begagnade konsoler men alla var i stora bundles med kontroller och en hel samling spel jag inte ville ha. Plus att jag helst ville ha en vit konsol. Hade jag hittat ett billigare alternativ än köpa nytt hade jag gjort det. Burn dat julbonus!!!

ALttP kom före OoT

Haha du säger också att jag ska börja med någonting annat än Twilight Princess. mmhmm jag har bara Wii U, osäker på om Link to the past finns till virtual console, är lite less på att utbudet skiljer sig mellan regioner. Vill också köpa första xenoblade från eshop, som har tydligen en bättre story och OST än den nya, men den finns inte i min region.

men okej så antingen Ocarina of time eller Wind Waker, tack för tipsen!

citering
Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

ALttP kom före OoT

Tror nog han menar kronologiskt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Jag såg att Mario Kart 64 hittat ut till Wii U VC, någon som hunnit prova spelet ännu?

Skrivet av olivia.m:

Aldrig spelat Zelda förut men Twilight Princess kan vara en bra start, alltid velat testa den

Jag skulle nog föreslå just A Link to the Past som finns till Super Nintendo via Virtual Console om du vill ha något riktigt klassiskt. Links Awakening är också från ungefär samma tid och finns till VC för 3DS. Och har man en 3DS så kan ju Ocarina of Time 3D vara värd en titt med. OoT finns som @pålis nämner till Wii U VC men jag tycker personligen att 3DS-utgåvan är värd en närmare titt, även om den samtidigt kostar mer. Med lite tur kanske den kan portas till Wii U (eller NX) framöver. A Link Between Worlds är ju såklart också värd en titt.
Annars tycker jag Wind Waker HD till Wii U kan vara en bra början. En av de nyare titlarna och spelet ser riktigt bra ut (om man nu gillar cell-shading) samt färggrannt.
Twilight Princess tycker jag annars går bra att börja med, ser inget som skulle ogiltigförklara titeln förutom personliga preferenser då. Både TP och WW togs emot med blandade känslor men spelen verkar ha stått sig bra under åren som gått. WW HD togs emot väl och jag tror nog ändå att TP HD kommer få bra kritik.

Sedan behöver man inte oroa sig så mycket för ordningen på spelen, mycket återgår i många av spelen men det är inte direkt någon tung story som fortsätter igenom flera titlar. Jag skulle vilja jämföra med Final Fantasy spelen och Mario-spelen där de flesta spelen delar namnet men i övrigt har olika story.

De enda Zelda-spelen jag personligen skulle avråda nya spelare med är nog faktiskt de två första Zelda-spelen till NES samt Triforce Heroes till 3DS om man inte har någon att spela med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivia.m:

Jaha det fanns en ordning till Zelda spelen eller? trodde storyn var standalone för varje titel, ska ha det i åtanke då. Ocarina of time såg jag i e-shop häromdagen, får kika på det då tackar!

Haha du säger också att jag ska börja med någonting annat än Twilight Princess. mmhmm jag har bara Wii U, osäker på om Link to the past finns till virtual console, är lite less på att utbudet skiljer sig mellan regioner. Vill också köpa första xenoblade från eshop, som har tydligen en bättre story och OST än den nya, men den finns inte i min region.

men okej så antingen Ocarina of time eller Wind Waker, tack för tipsen!

Som @iller nämner så finns det en Zelda Timeline men den är mest användbar som kuriosa för hardcore-fans. Varje titel är standalone och kan spelas separat (med undantag för Oracle-spelen till GBA). Däremot följer många av spelen samma formel och jag skulle säga att Zelda 1, ALttP, OoT och TP är dom mest "klassiska" Zelda-spelen vad gäller upplägg och playstyle. Spelar du ALttP kommer du känna igen mycket när du spelar OoT och TP. Zelda 1 skulle jag inte direkt rekommendera att spela idag annat än för legacy-reasons. Både ALttP och OoT är stabila spel men TP tyckte jag kändes mest som att Nintendo satt med en checklista och tickade av alla "klassiska" Zelda bullet-points för att gottgöra deras Nintendo World tech-demo och efterföljande Wind Waker reveal. Det är ett tomt och själlöst ramverk med grådaskig grafik.

Regionlås är djävulens (och Nintendos) verk Du bör definitivt spela Xenoblade, tråkigt att ett fysiskt ex. kostar en slant nuförtiden. Ett Shimomura OST går såklart inte att slå men Xenoblade och Xenoblade X har väldigt olika sorts musik så det är svårt att göra någon direkt jämförelse. Båda är dock must-haves

Permalänk
Skrivet av olivia.m:

Jaha det fanns en ordning till Zelda spelen eller? trodde storyn var standalone för varje titel, ska ha det i åtanke då. Ocarina of time såg jag i e-shop häromdagen, får kika på det då tackar!

Haha du säger också att jag ska börja med någonting annat än Twilight Princess. mmhmm jag har bara Wii U, osäker på om Link to the past finns till virtual console, är lite less på att utbudet skiljer sig mellan regioner. Vill också köpa första xenoblade från eshop, som har tydligen en bättre story och OST än den nya, men den finns inte i min region.

men okej så antingen Ocarina of time eller Wind Waker, tack för tipsen!

Om du spelar Zelda 1 och 2 kommer du känna igen mycket från det i A Link to the Past på SNES som egentligen klassas som Zelda 3, därefter kom det ut massa releaser till GBC och GBA som har mycket inspiration från A Link to the Past och Ocarina of Time, Majora's Mask från N64 har koppling med Wind Waker HD (Gamecube, men som i sin tur är inspiration till DS releasena av Zelda där) och Twilight Princess, efter det är det senaste Zelda spelet vilket är Skyward Sword. Men jag håller definitivt med om att A Link to the Past är värt och börja med då det är ett grymt bra spel i serien, fast jag utgick från vad som var relevant för dig om du ville köra Twilight Princess då ALttP är lite svårt att komma in i, men självklart är det ett bra val det med. Fast jag rekommenderar fortfarande den här ordningen, Ocarina of Time, Majora's Mask (särskilt N64 versionerna då de är så mycket bättre än 3DS versionen enligt mig, nya designen faller mig inte alls i smaken och man får inte samma känsla heller.) , Wind Waker HD, Twilight Princess och Skyward Sword. Personligen köpte jag till och med en N64 bara för att spela OoT och MM old school och jag ångrar mig inte en sekund, kör på originalen så mycket som möjligt men närmast är från VC på eShop, jag tror att även ALTTP ska finnas med där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Okej det verkar som man inte kan hamna fel om man väljer en av de nyare Zelda spelen :D, men visst har jag inget emot klassiska Zelda spel (dels för priset också ).

Aha storyn är lite som Final Fantasy spelen, då fattar jag, tack för input! Har egentligen inga spel att köpa till Wii U annars, Pokken är jag inte så himla intresserad av, så får se om Zelda är nåt för mig

Skrivet av pålis:

Haha jo, jag har läst att vissa inte gillar grafiken i Twilight Princess, någonting med att den är för "murky" och oinspirerad, medans andra höjer spelet till skyarna, så åsikterna verkar gå isär. A link to the past börjar låta som en bra ingångspunkt hur som helst

Sawanos XenobladeX OST tycker jag faktiskt är rätt bra då låtarna har fin synergi med själva temat, är nog därför jag blev nyfiken på ettans musik , finns såklart också folk som är missnöjda och spyr galla över Sawanos verk, olyckligt då spelet inte har nån inställning för att stänga av musiken tror jag.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Har tyvärr ingen möjlighet att testa N64 versionerna så det blir nog eshoppen om jag ska börja med Ocarina of time, får antingen bli den eller Link to the past Uppskattar svaret! Just det Skyward sword ville jag också spela när den kom ut, fast jag hade ingen Wii då, tydligen ska delarna där man behövde simma fått vissa att gå upp i taket av frustration

Permalänk
Skrivet av olivia.m:

Har tyvärr ingen möjlighet att testa N64 versionerna så det blir nog eshoppen om jag ska börja med Ocarina of time, får antingen bli den eller Link to the past Uppskattar svaret! Just det Skyward sword ville jag också spela när den kom ut, fast jag hade ingen Wii då, tydligen ska delarna där man behövde simma fått vissa att gå upp i taket av frustration

Det är verkligen fråga om individualitet, eftersom jag hade inga problem alls med simningen utan tvärtom, det var till och med kul. Personligen tycker jag Skyward Sword har underbar kontroll och spelet utnyttjar motion till fullo. Finns en anledning att spelet har fått 10 av 10 på två av de största spelhemsidorna och nästan fullt betyg på Gamereactor, om det är någonting man kan kritisera skulle det vara längden då spelet är nästan för långt, men vem klagar på extra speltimmar visst? Men tyvärr verkar spelet slutsåld överallt, lycka till med att hitta ett exemplar om inte som begagnat hehe.

Förresten, här är lite nyheter för er Wii U ägare:

Permalänk
Konsolgrävare

Sådärja! Fick nyss min Shovel Knight amiibo!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Sådärja! Fick nyss min Shovel Knight amiibo!

Jag fick min också, men synd att de höjde priset efteråt :/ Hur många köpte du?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag fick min också, men synd att de höjde priset efteråt :/ Hur många köpte du?

köpte en från webhallen för 149kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

köpte en från webhallen för 149kr

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kul att du äntligen fick ditt exemplar, jag önskade att man hade beställt en till nu när de har blivit extremt begränsade?

Permalänk
Medlem

Är det dumt att köpa en U nu, de verkar ju aldrig gå ner i pris som xbox och ps4:an, och frågan är om NX kommer bli någon form av ersättare eller nåt som kommer finnas parallelt.