HP ProLiant ML370 G3 - användningsområde?

Permalänk

HP ProLiant ML370 G3 - användningsområde?

Håller på att rensa ur garderoben och stötte på två stycken gamla servrar. Med tanke på nypriset så tar det emot att bara dumpa dem på tippen och jag tänkte därför höra med er som har bättre koll om det finns något användningsområde för så här gamla servrar eller om det är möjligt att sälja dem.

http://www.cnet.com/products/hp-proliant-ml370-g3/specs/

Specifikationerna på den här sidan ser ut att stämma rätt bra. Jag har inte gått igenom dem grundligt men här är vad jag snappade upp vid en snabb överblick:

4x256mb DDR 226mhz/PC2100 ECC
4 eller 5 SCSI-diskar på 72GB vardera
1 Xenon-CPU (troligtvis samma som listas i länken ovan)

Som jag ser det så befinner sig de här servrarna i zonen mellan samlarobjekt och användbara, men det här är långt ifrån mitt område så tankar och idéer från kunniga hade uppskattats.

Permalänk
Medlem

De är så gamla oh trötta att man inte har någon större nytta av dem. Drar massa ström gör de också

Permalänk
Medlem

Kolla med Tekniska Museet

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Kolla med Tekniska Museet

Du menar historiska?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Therasense:

Håller på att rensa ur garderoben och stötte på två stycken gamla servrar. Med tanke på nypriset så tar det emot att bara dumpa dem på tippen och jag tänkte därför höra med er som har bättre koll om det finns något användningsområde för så här gamla servrar eller om det är möjligt att sälja dem.

http://www.cnet.com/products/hp-proliant-ml370-g3/specs/

Specifikationerna på den här sidan ser ut att stämma rätt bra. Jag har inte gått igenom dem grundligt men här är vad jag snappade upp vid en snabb överblick:

4x256mb DDR 226mhz/PC2100 ECC
4 eller 5 SCSI-diskar på 72GB vardera
1 Xenon-CPU (troligtvis samma som listas i länken ovan)

Som jag ser det så befinner sig de här servrarna i zonen mellan samlarobjekt och användbara, men det här är långt ifrån mitt område så tankar och idéer från kunniga hade uppskattats.

Skrivet av jocke92:

De är så gamla oh trötta att man inte har någon större nytta av dem. Drar massa ström gör de också

Ett element kanske?

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Inte mycket mer än om du tex vill testa olika raid nivår och se vad som händer när du rycker diskar eller liknande.