Permalänk
Medlem

Fick ej med glycerol och de övriga ingredienserna när jag beställde från snusbolaget. Är det någon som vet hur mycket det är i varje påse? Tänkte springa förbi apoteket och köpa bla glycerol

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Avstängd

Prillan (Portionssats) vanlig (inte withe) har jag kört med i ett år. Starka hållbara påsar men lite synd att de svider som attan under läppen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Prillan (Portionssats) vanlig (inte withe) har jag kört med i ett år. Starka hållbara påsar men lite synd att de svider som attan under läppen.

Åh! Snubblade över den här tråden då jag googlade lite på tips på att göra eget snus...kul

Håller med Blev klar igår med en sådan sats och är väl inte 100% nöjd. Körde ca 1,5 DL vatten, inget salt och 5 ml bergamott. Eftersom jag normalt snusar general/kronan så ville jag såklart att smaken skulle bli åt det hållet, men tycker den är på toooook för rökig. Några tips på hur jag ska komma åt den "rätta" smaken?

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

@RoadKillZ: Smakerna sätter sig lite efter ett tag och blir mildare tycker jag. Så möjligt att röksmaken försvinner. Hur blir hållbarheten utqn salt?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

@RoadKillZ: Smakerna sätter sig lite efter ett tag och blir mildare tycker jag. Så möjligt att röksmaken försvinner. Hur blir hållbarheten utqn salt?

ok...får hoppas att den blir något mildare då. Fick tips att köra utan salt av morsans karl. Han har gjort eget portionssnus länge och påstod att salt inte behövdes, så har ingen erfarenhet av detta själv...ännu. Kanske kan påverka smaken i viss mån också antar jag, men till bättre eller sämre vet jag inte ^^

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

@RoadKillZ: Funkar kanske, aldrig testat utan salt. Får hoppas satsen tar sig

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö