Eizo Foris FS2735 – Gamingskärm med Freesync och 144 Hz IPS-panel

Permalänk
Melding Plague

Eizo Foris FS2735 – Gamingskärm med Freesync och 144 Hz IPS-panel

Japanska Eizo är kända för sin kvalitetsskärmar. När de med modellen Foris FS2735 hoppar på Freesync-tåget, 2 560 × 1 440 pixlar i 144 Hz och IPS-teknik har de en del att leva upp till.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

videon fungerar inte

videon fungerar inte att se på bara error stöder inte firefox denna video format

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundell Mikael:

videon fungerar inte att se på bara error

Fungerar för mig på chrome

Permalänk
Medlem

Härligt! Var det nån man ville inte se mer av i rutan efter nyårskrönikan så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Synd, verkade vara en bra skärm. Men alldeles för saftigt pris för det ska överväga dom "fel" som finns.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Skoj att se Thomas i rutan

Skärmen kostar alldeles för mycket för vad man får anser jag.

Permalänk
Medlem

Onödigt lång video, personen presenterade allting alldeles för sakta. Klarade inte mer än 15 sek. Håll er till skrivna artiklar. Ha en helt förpillat trevlig torsdagskväll!

Permalänk
Jubileumsmästare

"Diskret och funktionell formgivning."

Hur tänkte du då? Lika mycket p12-rally på den här som Swift och alla andra.

Bra video annars, hoppas på mer Thomas på video.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av headphone.ninja:

Onödigt lång video, personen presenterade allting alldeles för sakta. Klarade inte mer än 15 sek. Håll er till skrivna artiklar. Ha en helt förpillat trevlig torsdagskväll!

riktigt onödig kommentar i min mening!
Tyckte det var kul att se Thomas på en video! Hoppas det blir mer av det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kul att se Thomas i en video!

Trist bara att skärmen ändå var så pass dyr, men nog blev man allt bra sugen iallafall..

Permalänk
Medlem

Lite väl lång, och det känns som att han inte är helt van vid att göra dessa videos (har iaf aldrig sett en med han förut) men det löser sig med tiden!

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Jag trodde Eizo var kända för billiga skärmar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En bredarslad ängel haha. Där satt den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte att se den korta reklamen i början. Men att få videon avbruten 2ggr till mitt i för att se reklam (som också var mycket högre ljud än själva recenssionen) igen gillade jag inte.

Roligt att se thomas i en video dock Störde mig bara lite på att det lät lite som att han sluddrade med talet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag trodde Eizo var kända för billiga skärmar.

Eizo har väl alltid haft dyra skärmar?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Eizo har väl alltid haft dyra skärmar?

Säger du det så. Alltid lär man sig något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Treant:

Lite väl lång, och det känns som att han inte är helt van vid att göra dessa videos (har iaf aldrig sett en med han förut) men det löser sig med tiden!

Stämmer - första gången jag ställer mig framför en kamera på det här sättet. Achievement unlocked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag trodde Eizo var kända för billiga skärmar.

hoppas att du skojar XD

övrigt verkar ju skärmen bra och får hoppas att det bara är mjukvaruproblem som kommer lösas inom kort hos amd!

synd bara att priset är alldeles för dyrt, måste ned till iallafall G-sync's pris för motsvarande skärmar, helst lägre!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Laxpudding:

Stämmer - första gången jag ställer mig framför en kamera på det här sättet. Achievement unlocked.

gz!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av OC-banan:

Jag köpte att se den korta reklamen i början. Men att få videon avbruten 2ggr till mitt i för att se reklam (som också var mycket högre ljud än själva recenssionen) igen gillade jag inte.

Roligt att se thomas i en video dock Störde mig bara lite på att det lät lite som att han sluddrade med talet?

Av någon anledning återställdes alla annonsinställningar hos vår videoleverantör, vilket resulterade i flera reklamavbrott mitt i videon. Detta är nu åtgärdat. Ber om ursäkt för detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Stämmer - första gången jag ställer mig framför en kamera på det här sättet. Achievement unlocked.

Tycker du var helt suverän. Fortsätt i samma stil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Strålande test, grym fakta Thomas!

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem

"Är det en ängel eller ett arsle?" Hahaha.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Jag hoppas verkligen du dyker upp i fler videos.
Bra jobbat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tack för testet, utmärkt skärm. Ni beskriver hur ni får problem med Freesync OCH vsync aktiverat samtidigt. Ger också oregelbunden fördröjning på musen bland annat och ställer bara till med problem. Har man Freesync eller G-Sync kör man så klart utan vsync. Har testat Freesync i mängder och fungerar utmärkt så länge man inte har billiga skitkablar eller sitter på ASUS skräpskärm som har spann mellan 35-90Hz.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se Thomas på skärmen! Vill gärna ha mer utav det.
Men att få två reklam-snuttar i mitten av allting är inte kanske ideellt på din premiär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Stämmer - första gången jag ställer mig framför en kamera på det här sättet. Achievement unlocked.

Tycker det var väldigt kul att se en skärmrecension i videoform. Återkom gärna!

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Kul med ett nytt ansikte framför kameran även om det såg lite skakigt ut, hoppas det blir fler klipp med andra skärmar i framtiden!

Permalänk

Tråkigt att free-sync fungerar så dåligt på denna skärm. Troligen är det barnsjukdomar med skärmens FW (som med att overdrive inte fungerade). Men även AMD kan ju vara delvis bov i detta.

Får i alla fall detta löses (bör göra det), för detta är en teknik som har möjlighet att leva länge.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Måste hålla med de flesta här, kul med ett nytt ansikte. Såg ut att vara lite ovan med kamera och liknande men det kan ju bara bli bättre! Så länge du inte står och vevar med armarna som en del ovana personer kan hålla på med

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch