Geeks Publishing lanserar VR-sajten VRGeeks

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som det poppar upp mer och mer sidor inom geeks publishing. Fick flashback till Nile city när Percy inser vad man kan tjäna på välgörenhetsinsamlingar och startar nya insamlingar hela tiden

Har ännu inte testat något VR-headset faktiskt men har hört så mycket bra saker att det kommer vara svårt att hålla sig borta. Hoppas man kan få bra tester och recensioner från nya sidan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av duked:

I så fall gäller det att skaffa grejerna snabbt så man hinner ta vara på detta medium!

Ja. Eller som tunnelbane-hypen. Och TV-hypen. Och PC-hypen. Och spel-hypen. Och internet-hypen. Och mobil-hypen. Och...

Det har du helt rätt i att allt har ju varit "hypat" förr. Men detta är inte riktigt en ny grundprodukt så majoriteten av befolkningen ser det mer som "va e de bra till?" grej. Så det kommer bli väldigt svårt för VR att slå igenom just pga det. Bra exempel är 3D som de pumpade otaligt mycket pengar i... Folk tyckte det var häftigt men sen tröttnade de på att se filmer i monochromt samt obekvämligheten med 3D glasisar

Permalänk
Medlem

***bort/moderator***

"VR floppade ju på nittiotalet höhöhöh" – Nej, några satsningar på konsument-VR gjordes aldrig på 90-talet (inklusive Virtual Boy, som namnet till trots inte var VR).

"3D-TV var ju en fluga som sög och det är ju nästan samma sak som VR" – Hur märker man på två sekunder att någon inte har provat VR? När denne liknar tekniken med 3D. Det är ungefär som att säga att man provat att käka mjöl, och att hembakta kakor givetvis smakar som en näve sand då också.

§1
Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonny Myran:

***bort/moderator***

"VR floppade ju på nittiotalet höhöhöh" – Nej, några satsningar på konsument-VR gjordes aldrig på 90-talet (inklusive Virtual Boy, som namnet till trots inte var VR).

"3D-TV var ju en fluga som sög och det är ju nästan samma sak som VR" – Hur märker man på två sekunder att någon inte har provat VR? När denne liknar tekniken med 3D. Det är ungefär som att säga att man provat att käka mjöl, och att hembakta kakor givetvis smakar som en näve sand då också.

De försökte visst nå konsumenter med gamla VR. Gjordes ju tom filmer med produktplacering överallt. Men de märkte väldigt snabbt att tekniken inte var mogen. Precis som pads\mobiler med touch som kom långt före Apple.

§1 i citat
Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Shimonu:

Känns som det poppar upp mer och mer sidor inom geeks publishing. Fick flashback till Nile city när Percy inser vad man kan tjäna på välgörenhetsinsamlingar och startar nya insamlingar hela tiden

Har ännu inte testat något VR-headset faktiskt men har hört så mycket bra saker att det kommer vara svårt att hålla sig borta. Hoppas man kan få bra tester och recensioner från nya sidan.

Det är planen!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@CalleFZ:
Och håller sådana spel i mer än någon timme innan de är jättetråkiga? Spel måste ta enorma steg tillbaka för att "make sense" med VR, linjära shooters där man aldrig rör sig och skjuter utanför området för att ladda om... Tänk dig en vanlig användare som sitter hemma, VR hypen är riktat mot oss vanliga användare, men det finns inga användningsområden bortsett från i stort sett två genrer. Racing spel och Flygspel där man sitter i en cockpit. Båda områdena är så begränsade att det är mer logiskt att använda headtracking som TrackIR istället.

Alltid blir det så, folk sålda på VR hypen släpper spel direkt och går på "andra användningsområden!". Finns inte en enda person som argumenterat för VR i spel bortsett från "showcase" scenarion där man har en hel studio upsatt för en kort spelupplevelse med VR. Var fasen är hypen då? Varför är man hypad över ett produktkoncept som aldrig kommer att fungera i hemmet.

Vi har inte ens sett allt VR innehåll som finns eller som kommer i framtiden, så det är lite tidigt att säga att VR bara har användningsområden i två genrer. VR-utvecklare har haft relativt kort tid på sig att experimentera vilka applikationer som funkar i VR eller ej.

Till alla som är kritiska till VR: Ge det tid, vi har bara skrapat ytan på vad VR kan erbjuda.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Har ännu inte testat något VR-headset faktiskt men har hört så mycket bra saker att det kommer vara svårt att hålla sig borta. Hoppas man kan få bra tester och recensioner från nya sidan.

Problemet med tester och recensioner av VR är att de inte kommer kunna förmedla känslan av VR. Det går inte att förklara det med ord, bilder och filmer
Du måste själv testa det för att se vad det är

Men som tur är kommer det säkert under året gå att testa på i flera affärer eller hos någon kompis som kanske har köpt det.

Och testa inte gearvr eller cardbox och säg att man har testat VR för det är långt ifrån Oculus och Vive

Permalänk
Medlem

@kdrag:
Du missar poängen helt och hållet, saker som fungerar med VR kommer aldrig att fungera utan VR, VR spel kommer aldrig att kunna spelas med en vanlig skärm utan att kännas som ett dåligt skämt.

Spelutvecklingen går ett helt annat håll än VR, och att överge hela marknaden för en temporär fluga? Vilka personer skulle ruinera sina företag på det viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker inte det är märkligt att jag tycker det är positivt med en egen site för de som är intresserade då det blivit väl mycket VR på Sweclockers på sistonne. Vad det verkar kommer det ju kosta 7000Kr vilket innebär att de allra flesta inte kommer ha råd ändå.

Jag menade väl mest att det är bra att det nu får en egen site så att det blir mindre av det på Swec.

Äh, är bara att hoppa över dom nyheterna man inte är intresserad utav. Jag har nog aldrig läst en artikel angående smarta klockor och allt vad det heter, men det är ju fritt fram att skita i och läsa om man inte gillar det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Äh, är bara att hoppa över dom nyheterna man inte är intresserad utav. Jag har nog aldrig läst en artikel angående smarta klockor och allt vad det heter, men det är ju fritt fram att skita i och läsa om man inte gillar det.

Ja, fast det blir inte mycket till diskussion om bara folk som är helt lyriska över vad den nu är deltar.

"Åh vad jag älskar VR alltså!"
"Jag med!"
"Fett ballt med VR!.. Vilken upplösning tycker ni är bäst...?"

Inget vidare kul.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Oj då, nu får jag inte plats med min mail under flikar

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@kdrag:
Du missar poängen helt och hållet, saker som fungerar med VR kommer aldrig att fungera utan VR, VR spel kommer aldrig att kunna spelas med en vanlig skärm utan att kännas som ett dåligt skämt.

Spelutvecklingen går ett helt annat håll än VR, och att överge hela marknaden för en temporär fluga? Vilka personer skulle ruinera sina företag på det viset.

Fast det är ju det som är poängen med VR, att man kan skapa upplevelser som aldrig skulle funka på en vanlig skärm.

Många stora spelstudior har startat upp en liten VR-avdelning där man skapar VR-anpassade spel, men de överger såklart inte den vanliga spelutvecklingen. Sen har Oculus och Sony hjälpt till att finansiera utvecklare för att göra just VR-spel. Att kalla VR för en "temporär fluga" är ganska pessimistiskt, allmänheten har redan visat ett stort intresse. Jag ser personligen en ljus framtid för VR speciellt när det blir billigare och fler har tillgång till det.

Skrivet av Ozzed:

Ja, fast det blir inte mycket till diskussion om bara folk som är helt lyriska över vad den nu är deltar.

"Åh vad jag älskar VR alltså!"
"Jag med!"
"Fett ballt med VR!.. Vilken upplösning tycker ni är bäst...?"

Inget vidare kul.

Till skillnad från alla som har en negativ inställning till VR då eller?

"VR floppade i 90-talet, kommer floppa igen!"
"7000kr, helt orimliga priser!"
"VR är som 3D TV! Flopp!"

Jag tycker att alla pessimister borde lugna sig lite och vänta tills konsumentprodukterna lanserats, och faktist TESTAT dem (och då menar jag konsumentvarianterna till HTC Vive och Oculus Rift CV1) innan man tar ställning till ämnet. VR är verkligen något man måste testa för att förstå.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, fast det blir inte mycket till diskussion om bara folk som är helt lyriska över vad den nu är deltar.

"Åh vad jag älskar VR alltså!"
"Jag med!"
"Fett ballt med VR!.. Vilken upplösning tycker ni är bäst...?"

Inget vidare kul.

Folk som ger sig in i diskussionen bryr sig ju i alla fall. Jag hade aldrig gett mig in i en diskussion gällande en smartklocka t.ex eftersom det inte intresserar mig det minsta men jag tycker det är bra att Sweclockers skriver om det ändå för det finns folk som bryr sig och det handlar om....teknik!

Min poäng är att det är bra att Sweclockers skriver om VR och jag vill inte behöva hålla koll på 3 olika systersajter för att läsa intressanta nyheter om just VR.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av ClintBeastwood:

Folk som ger sig in i diskussionen bryr sig ju i alla fall. Jag hade aldrig gett mig in i en diskussion gällande en smartklocka t.ex eftersom det inte intresserar mig det minsta men jag tycker det är bra att Sweclockers skriver om det ändå för det finns folk som bryr sig och det handlar om....teknik!

Min poäng är att det är bra att Sweclockers skriver om VR och jag vill inte behöva hålla koll på 3 olika systersajter för att läsa intressanta nyheter om just VR.

Ingenting kommer ju att förändras för varken FZ eller Sweclockers i täckning, VRGeeks slår bredare och är mer av en plusmeny.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Ingenting kommer ju att förändras för varken FZ eller Sweclockers i täckning, VRGeeks slår bredare och är mer av en plusmeny.

Skönt att höra. Det var främst detta jag svarade på:

Citat:

Jag tycker inte det är märkligt att jag tycker det är positivt med en egen site för de som är intresserade då det blivit väl mycket VR på Sweclockers på sistonne.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Uj vilken debatt! Eller vad man ska säga. Kommer mediumet VR floppa eller inte?

Själv har jag spelat spel i VR sedan 2013, har både Rift DK1 och DK2, har provat GearVR, Crescent Bay och Vive DK1. Har kört igenom hela Half-Life 2 med episoder och Half-Life: Source. Har kört igenom många andra titlar som kommit ut med tidigt stöd också. Har kört spel som använder Razer Hydra för händerna, flygsimulatorer med HOTAS och bilspel med force-feedback-ratt. Tillbehören köpte jag bara för att förbättra upplevelsen i VR, utanför det hade jag aldrig brytt mig. Det jag spelat med Razer Hydra och i Vive DK1 är det som gjort absolut störst intryck, det är som att man har riktiga minnen från en plats. Rumsspårning och spårade handkontroller kommer bli fett.

Däremot så testade jag 90-tals VR för länge sedan och jag vet hur kasst det var, så för mig har dom tidiga utvecklingskitten ytterst troligt varit mer intressanta än för folk jag känner som inte vet hur kass VR var förr i tiden. Jag hade ärligt talat köpt DK1an som konsumentprodukt ifall dom inte utvecklade den vidare, vilket jag i princip gjorde. Det som nu säljs och kommer att säljas är sjukt mycket bättre på alla fronter. Synfält, bildkvalité, spårning, latens, ergonomi och vikt, pris, tillgänglighet, möjligheten att utveckla själv gratis, tillgången till upplevelser. Jag tror jag läst ett citat att än så länge har det skapats mer innehåll för VR dom senaste åren än alla år innan gemensamt.

Jag kan däremot tänka mig att en del personer fortfarande kommer klaga på upplösningen, jämfört med att sitta framför en datorskärm eller en HD-TV så kommer VR att kännas lite low-fi. Med super-sampling eller bra anti-aliasing så känns det mycket bättre, men kommer ju kräva en saftig burk. Just kravet på hårdvara och priset på inträdet kommer begränsa hur snabbt mediumet sprider sig, många prognoser är enligt industrifolk överdrivna, 2016 kommer inte vara året VR slår igenom, men året (bra) VR först säljs till konsumenter. Entusiaster kommer att vara majoriteten av köparna, troligtvis, och kommer vara dom som visar VR för vänner och bekanta, precis som jag stoppat in folk i VR så mycket jag kunnat dom senaste tre åren

Utöver rena VR-upplevelser kör jag vanliga monitor-spel på en gigantisk virtuell kurvad monitor i VR o_O Känns nästan som att man lever i framtiden. Självklart går det inte med spel som har hög densitet på information och text p.g.a. begränsad upplösning i DK2an, men många andra spel fungerar prima

Jag kommer definitivt prenumerera på den nya siten, snart kommer det bli en hel del att skriva om med alla upplevelser som kommer lanseras. Oculus har ett förhandsevenemang innan GDC och HTC börjar snart förbokningen av Vive, bråda dagar! Kanske pris och tillgänglighet på MWC nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, och bra att ni länkar till sidan uppe vid flikarna. Annars blir det nog att man glömmer bort den

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Folk som ger sig in i diskussionen bryr sig ju i alla fall. Jag hade aldrig gett mig in i en diskussion gällande en smartklocka t.ex eftersom det inte intresserar mig det minsta men jag tycker det är bra att Sweclockers skriver om det ändå för det finns folk som bryr sig och det handlar om....teknik!

Min poäng är att det är bra att Sweclockers skriver om VR och jag vill inte behöva hålla koll på 3 olika systersajter för att läsa intressanta nyheter om just VR.

Jag har inte sagt att det inte intresserar mig. Jag hänger gärna med i diskussionen "på ren jävelskap" bara för att få säga "vad var det jag sa?" Om det floppar Lite som det där med startmenyn till Windows 8 som "aldrig" skulle komma tillbaka, och jag sa hela tiden att det finns inte en möjlighet att folk kommer acceptera startskärmen som ersättare.. Och ja i Windows 10 så har vi... Startmenyn.

Sidospår visserligen men jag tror det framgår vart jag vill komma Är ju roligare om båda sidor får komma till tals liksom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte sagt att det inte intresserar mig. Jag hänger gärna med i diskussionen "på ren jävelskap" bara för att få säga "vad var det jag sa?" Om det floppar Lite som det där med startmenyn till Windows 8 som "aldrig" skulle komma tillbaka, och jag sa hela tiden att det finns inte en möjlighet att folk kommer acceptera startskärmen som ersättare.. Och ja i Windows 10 så har vi... Startmenyn.

Sidospår visserligen men jag tror det framgår vart jag vill komma Är ju roligare om båda sidor får komma till tals liksom.

Ja, alla är väl olika. För vissa är det viktigt att synas i ett ämne där dom inte bryr sig medans andra helt enkelt inte läser artiklarna eller kommenterar. Each to his own.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, fast det blir inte mycket till diskussion om bara folk som är helt lyriska över vad den nu är deltar.

"Åh vad jag älskar VR alltså!"
"Jag med!"
"Fett ballt med VR!.. Vilken upplösning tycker ni är bäst...?"

Inget vidare kul.

Inte kul för vem? Är det för oss entusiasters skull du kommenterar i alla VR-trådar för att göra det "roligare" så talar jag nog för de flesta när jag säger att du kan lägga ner. Är det för din egen skull är det väl bara att hoppas att du tycker det är kul och givande.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Det har du helt rätt i att allt har ju varit "hypat" förr. Men detta är inte riktigt en ny grundprodukt

Jodå, bland exemplen jag beskrev fanns förfiningar/varianter av befintlig teknik. Det fanns mobiler innan de blev små. Och innan de sedan började bli större igen. Men alltid samma tråkiga, bakåtsträvande mothugg; "Vad ska man med det till?"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Det finns länkat i rutan med externa nyheter på Swecs sida.

Jag syftade på flödet på Sweclockers, inte eventuella externa nyheter.

Skrivet av skog1s:

Känner exakt samma känsla. Kanske vet redaktionen något vi inte vet? Men det tvivlar jag på.

Hur som helst, så kommer jag att vänta på tester på alla dess former innan det blir ett köp.

Om jag så ska vänta på VR-lansering "2.0" till oss konsumenter som tar längre tid

Har testat det, och ser fram emot det, men vill ha/väntar gärna på tester.

Jo, det finns ju anledning till att vara kritisk till tekniken och det fokus och framförallt hype som det också fått. Förhoppningsvis blir det nog något av detta, även om priserna och prestandakraven nog lär göra det svårare. Kan ju vara klokt att vänta och se om aktörerna fattar läget och de börjar subventionera produkterna.

Jo, jag kommer vänta också. Egentligen är jag sugen på att prova men jag har lite svårt för att lita på allt snack runt det hela. Även jag, likt flera andra, är gamla nog att ha varit med under 90-talet och försöken att sälja in VR då. Samt (senaste) 3D-floppen för något år sedan.

När väl tester dyker upp och framförallt prisvänligare modeller av främst Rift och Vive kommer det bli riktigt intressant dock, och det tycker nog alla, oavsett hur man ser på VR i dagsläget skulle iallafall jag tro.

Skrivet av Jacob:

Att vi lanserat VRGeeks.se kommer inte påverka SweClockers redaktionella innehåll. Vi kommer antagligen skriva mer om virtuell verklighet när Oculus Rift och HTC Vive släpps under våren och det därmed finns mer att skriva om. VRGeeks.se är en mer specialiserad sida som siktar på att täcka hela VR-fältet, medan SweClockers, FZ och 99mac kommer fortsätta att täcka VR ur sina egna perspektiv och nischar.

Det låter bra iallafall.

För min del läser jag gärna om VR men ärligt talat är jag lite trött på allt "snack" från aktörerna, när recensionerna väl blir av så kommer det bli klart intressantare. Sedan, förstås, vad som händer med priser och spelutbud och sådant förstås.

Klart vettigt att ni gör en satsning, även om intresset bland läsarna minst sagt verkar vara rätt varierat, men om aktörerna nu får ut sina produkter så bör det finnas en klart större chans att det är något som är här för att stanna. Till skillnad mot 90-tals VR och just 3D-TV på senare år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@kdrag:
Du missar poängen helt och hållet, saker som fungerar med VR kommer aldrig att fungera utan VR, VR spel kommer aldrig att kunna spelas med en vanlig skärm utan att kännas som ett dåligt skämt.

Sant.

Skrivet av str8forthakill:

Spelutvecklingen går ett helt annat håll än VR

Nej, VR är en genre av spel. (bla.)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av duked:

Jodå, bland exemplen jag beskrev fanns förfiningar/varianter av befintlig teknik. Det fanns mobiler innan de blev små. Och innan de sedan började bli större igen. Men alltid samma tråkiga, bakåtsträvande mothugg; "Vad ska man med det till?"

Skickades från m.sweclockers.com

Porr? Skämt åsido. Jag tycker personligen det är en cool teknik som jag vill testa igen.. Senast var '94. Men jag har svårt att se hur denna produkt ska arbeta sig in i de vanliga hemmen, där majoritet av pengarna finns. Finns det inte många kunder till tex VR spel så kommer de stora spelutvecklarna dra sig ur.
Hursomhelst så hoppas jag det slår igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Porr? Skämt åsido. Jag tycker personligen det är en cool teknik som jag vill testa igen.. Senast var '94. Men jag har svårt att se hur denna produkt ska arbeta sig in i de vanliga hemmen, där majoritet av pengarna finns. Finns det inte många kunder till tex VR spel så kommer de stora spelutvecklarna dra sig ur.
Hursomhelst så hoppas jag det slår igenom!

Antagligen kommer det ta ett tag innan VR slår igenom. Priserna måste ner och det måste finnas applikationer som gör att vanligt folk kan tänka dra på sig ett VR-set i en timme eller ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hänger gärna med i diskussionen "på ren jävelskap" bara för att få säga "vad var det jag sa?"

Troll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Troll?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte alls. Troll säger saker som de vet gör folk förbannade eller upprörda och liknande. Jag siktar inte alls på det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Buio:

Antagligen kommer det ta ett tag innan VR slår igenom. Priserna måste ner och det måste finnas applikationer som gör att vanligt folk kan tänka dra på sig ett VR-set i en timme eller ett par.

Google Cardbroad kostar under hubdralappen och låter svennebanan kolla på sina panoramabilder på ett helt nytt sätt. Eller kika på de ständigt ökande 360-klippen på Youtube.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Google Cardbroad kostar under hubdralappen och låter svennebanan kolla på sina panoramabilder på ett helt nytt sätt. Eller kika på de ständigt ökande 360-klippen på Youtube.

Kan den nå en tillräckligt hög kvalitetsgräns för att VR ska locka?

I övrigt så kan man kolla på 500 simultana Simpsonavsnitt på en 360 video här: https://www.youtube.com/watch?v=JTXQKK4C358 (i potatiskvalite).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Inte kul för vem? Är det för oss entusiasters skull du kommenterar i alla VR-trådar för att göra det "roligare" så talar jag nog för de flesta när jag säger att du kan lägga ner. Är det för din egen skull är det väl bara att hoppas att du tycker det är kul och givande.

Ozzed är bara negativ... han framstår i alla trådar som otroligt teknikfientlig, så det är rätt underligt att han lägger så mycket tid på den här siten.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."