Permalänk
Medlem

Gtx 980 Ti lågt 3dmark score? [LÖST]

Tänkte kolla ifall det här är normalt score (i 3dmark firestrike) tycker när man tittar på folk med samma gpu får dom bra mycket högre graphics score

http://www.3dmark.com/3dm/10869667 Står att core clocken är på 1392 men igenligen är den på 1291 mhz

Total Scoret är 13975

Graphics Score: 15930
Physics Score: 17192
Combined Score: 6350

Tittar man på inets Taurus Overkill GTX 980 Ti Skylake
Så får den 14553 poäng och det med ett oclockat 980 ti =/

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

@Spatten:

Lite lågt, ja. Ditt 980ti presterar som ett fabriksöverklockat vanligt 980.

Gjort det vanliga?

-DDU
-senaste drivers
-återställa CMOS

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

@Spatten:

Lite lågt, ja. Ditt 980ti presterar som ett fabriksöverklockat vanligt 980.

Gjort det vanliga?

-DDU
-senaste drivers
-återställa CMOS

?

-DDU .japp
-senaste drivers. japp

-återställa CMOS nej, vet inte ens hur jag gör det =/

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

-DDU .japp
-senaste drivers. japp

-återställa CMOS nej, vet inte ens hur jag gör det =/

Vissa moderkort har en switch ovanför batteriet. Din x99 bräda borde ha det. Annars är det bara att plocka ut batteriet i 5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Vissa moderkort har en switch ovanför batteriet. Din x99 bräda borde ha det. Annars är det bara att plocka ut batteriet i 5 minuter.

kk ska testa brb

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Kan det möjligtvis vara så att det är pga att ni har olika Windows versioner? Du har win7 medans inet's dator har Win10?

Permalänk
Medlem

För det första inte windows 7. Sedan så antalet processer igång?

Edit:
99st just så ca 10 extra då webbläsare, steam samt 3dmark.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Något strömspar på? Nvidia Adaptive power? windows Balanced?

Tror mitt kort är klockat mer än ditt, men annars så har du ju bättre delar, vilket öven syns på värdena.
http://www.3dmark.com/fs/7632598

Graphics Score 19619
Physics Score 11454
Combined Score 6868

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Då Ska vi see

Testsfr att reseta cmos och sätta nvidia "läget Energisparkfunktioner " på föedrar maxial prestana.. Engeri schemat i windows står på Hög prestana och jag har windows 7 och får fortfarande samma låga graphics score =/

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Om du har en G-Sync skärm, stäng av G-Sync Samt stäng av ShadowPlay De sänkte mina poäng i benchmarks som fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Om du har en G-Sync skärm, stäng av G-Sync Samt stäng av ShadowPlay De sänkte mina poäng i benchmarks som fan

Äger tyvär ingen Gsync skärm

Uppgraderar till windows 10 nu och ser om det gör något

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Windows 10 blev ingen mirakel fix

Vad är nästa steg? formatera ?

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av Spatten:

Windows 10 blev ingen mirakel fix

Vad är nästa steg? formatera ?

Hur ser tempsen ut på kortet? Funkar det bra i spel? Formatera är jobbigt om felet är nåt annat, här ska vi vara så lata som möjligt

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Tänkte kolla ifall det här är normalt score (i 3dmark firestrike) tycker när man tittar på folk med samma gpu får dom bra mycket högre graphics score

http://www.3dmark.com/3dm/10869667 Står att core clocken är på 1392 men igenligen är den på 1291 mhz

Total Scoret är 13975

Graphics Score: 15930
Physics Score: 17192
Combined Score: 6350

Tittar man på inets Taurus Overkill GTX 980 Ti Skylake
Så får den 14553 poäng och det med ett oclockat 980 ti =/

jag har samma kort som du (tror jag) och får runt 16000 i score. http://www.3dmark.com/fs/7617513

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Sitter kortet i PCI porten närmast CPU:n? Jag hade mitt kort i porten längst från CPU:n och frågade komplett varför det presterade dåligt och det visade sig att man får mest kräm från den som sitter närmast processorn. Jag flyttade kortet och det funkade bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Hur ser tempsen ut på kortet? Funkar det bra i spel? Formatera är jobbigt om felet är nåt annat, här ska vi vara så lata som möjligt

haha ja låter bra, hatar å formatera
bra inte så bra på att felsöka=/ har 2 skärmar om det kan spela någon roll

Tempsen ligger på mellan 70-77 vid spelande,

Det fungerar bra i spel men känns jag borde få bättre fps en vad jag får har ju inte så mycket att jämföra med satt på ett r9 290 oc innan
Så var därför jag körde 3dmark för att få en bättre referens pungt

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleuss:

Sitter kortet i PCI porten närmast CPU:n? Jag hade mitt kort i porten längst från CPU:n och frågade komplett varför det presterade dåligt och det visade sig att man får mest kräm från den som sitter närmast processorn. Jag flyttade kortet och det funkade bättre.

Jag har 3 slots och mitt sitter i mitten, vettefan om jag kan få in det i den övere/primära ens då kylarna noctua d14 är så stor

Men ska prova det när jag vaknar i morgon, ska ha barn kalas om 8 timmar så ska försöka sova lite

Skrivet av Orici:

jag har samma kort som du (tror jag) och får runt 16000 i score. http://www.3dmark.com/fs/7617513

är ett ASUS STRIX GTX 980 Ti DC3 OC , köpte det på inets swec rea

>Ps tack för att ni alla är så hjälpsamma:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Jag har 3 slots och mitt sitter i mitten, vettefan om jag kan få in det i den övere/primära ens då kylarna noctua d14 är så stor

Men ska prova det när jag vaknar i morgon, ska ha barn kalas om 8 timmar så ska försöka sova lite

är ett ASUS STRIX GTX 980 Ti DC3 OC , köpte det på inets swec rea

>Ps tack för att ni alla är så hjälpsamma:)

Innan du formaterar kan du kolla att du har dom senaste drivrutinerna (ej grafikkort drivrutiner ifrån ASUS) : https://www.asus.com/se/Motherboards/X99A/HelpDesk_Download/
Ett försök att flasha BIOS till senaste kanske är något? Vilken version har du nu ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara installationen så som sådan men om du har plats på en annan disk för en ren 10 eller 8,1 så skulle jag rekommendera det. Så kan du bota tillbaks till w7 och samtidigt göra en egen gämförelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calleuss:

Sitter kortet i PCI porten närmast CPU:n? Jag hade mitt kort i porten längst från CPU:n och frågade komplett varför det presterade dåligt och det visade sig att man får mest kräm från den som sitter närmast processorn. Jag flyttade kortet och det funkade bättre.

Nu är jag "vaken" hehe. Detta var felet, känner mig väldigt mindre intelligent nu =/

Men gud så skönt!! nya resultaten med cpu på stock 3dmark score

Graphics Score
19172

Physics Score
13581

Combined Score
6928

Tackar alla så hemskt mycket för eran tid!

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Gött att det löste sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Nu är jag "vaken" hehe. Detta var felet, känner mig väldigt mindre intelligent nu =/

Men gud så skönt!! nya resultaten med cpu på stock 3dmark score

Graphics Score
19172

Physics Score
13581

Combined Score
6928

Tackar alla så hemskt mycket för eran tid!

Kul att jag kunde hjälpa till!