Dator avger ljud via headset vid avstängning

Permalänk
Medlem

Dator avger ljud via headset vid avstängning

Tjena! Nyligen när jag stängde av min dator uppmärksammade jag att datorn avger ett kortvarigt ljud (1-2 sekunder) som låter likt en vind på stranden. Låter möjligtvis lite komiskt men det är det lättaste sättet för mig att måla upp detta fenomen som sker när jag stänger av datorn. Ingenting jag varken stör mig på eller påverkar datorns funktion i övrigt.
Jag mer är nyfiken om är mekaniken bakom detta och varför det sker. Min misstanke är då att det säkerligen finns någon audiofil eller någon annan kunnig på detta forum som vet svaret på detta.
Vänligen robsen!

https://www.youtube.com/watch?v=wbkaofxzmPk (6:10-6:13) beskriver det ljud jag hör på bästa sätt.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Vila i frid

Vågornas och vindens ljud är slumpmässigt ljud i hörbara ljudspektrat, dvs brus i någon form. Din dators ljuddrivare behöver förmodligen uppdateras.