Permalänk

Bäst headset för 1000kr?

Jag är ute på marknaden efter ett nytt headset. Jag har väldigt svårt att bestämma mig över vilken jag borde gå efter på grund av att jag har haft mina Tritton AX PRO i ca 5 år och har helt tappat kollen på headsets. Jag spelar mestadels CSGO och är därför ute efter det headset med allra bäst surround ljud och en mic som inte suger. Jag har varit väldigt nöjd med mitt Tritton headset då ljudet var i världsklass, micken var superb och jag har absolut inga klagomål förutom att den vägde ganska mycket på huvudet.

Nu ber jag er om tips, ifall någon av er har testat Trittons senaste eller om det finns något annat headset som ni rekommenderar till just CSGO. Budgeten ligger omkring 1000 kr.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk

säger hyperx cloud 2 för 950kr typ 7,1 ljud sitter bra bra ljud löstagbar mic bra kvalitet helt enkelt

Permalänk
Medlem

Nordichardware har en stor sammanställning av headset-tester: http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg...

Även de håller HyperX Cloud II högt, men det kan vara värt att läsa för att bilda sig en egen uppfattning.

Permalänk

Lite dyrare men vafan..

https://m.prisjakt.nu/product/955634

Helt ärligt så har jag ingen erfarenhet av dem eller aldrig kollat en review på dem,

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

säger hyperx cloud 2 för 950kr typ 7,1 ljud sitter bra bra ljud löstagbar mic bra kvalitet helt enkelt

Skrivet av Imlal:

Nordichardware har en stor sammanställning av headset-tester: http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg...

Även de håller HyperX Cloud II högt, men det kan vara värt att läsa för att bilda sig en egen uppfattning.

Ja, jag har också hört mycket bra saker om HyperX Cloud II. Men hur håller sig virtuellt 7.1 surround jämtemot riktig 5.1 surround? Jag vet att Tritton har riktig 5.1 och även micken där är bättre än Cloud II, som egentligen är HyperX enda nackdel.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk

Är lite av en Sennheiser-fanboy så dessa möjligtvis? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023905
Har ingen erfarenhet av denna modell tyvärr men haft 5 olika modeller genom åren, t.ex. PC-360 som är snarlik fast öppna lurar, var mycket nöjd med dom.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Turtle Beach PX24 är ganska trevliga annars.

Permalänk
Medlem

Röstar på Kingston HyperX Cloud II jag med, har dom själv och gillar dom skarpt.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Skrivet av Beta:

Röstar på Kingston HyperX Cloud II jag med, har dom själv och gillar dom skarpt.

Hur är mic kvalitén på den?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk

vet tyvärr inte prövat en liten stund, hyffsad kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Hur är mic kvalitén på den?

Har inte själv lyssnat på någon som pratat i den men jag har frågat de jag pratat med och dom tycker det är riktigt bra, klart och tydligt. Inget jobbigt bakgrundsbrus. Testat i Skype, hade Corsair Vengeance 2000 (trådlöst) innan och de flesta tyckte att micljudet var bättre i Cloud 2.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Tack för alla svar, har tittat väldigt noga på alla headsets som ni har föreslagit och har bestämt mig för att slå till med HyperX Cloud II då jag endast hört bra saker om dem. Tycker bara att det är trist att det finns så lite info på internet kring Trittons lurar, det är enda anledningen som får mig att inte välja dem, även fast de verkar jäkligt bra.

Tack återigen

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Skrivet av EstoTalangen:

Hur är mic kvalitén på den?

Den funkar la bra, mina kompisar klagar iaf inte och säger att den e mke bättre än min förra .

Jag har Cloud 2 skulle rekomendera dom, kostar typ 700 på nån sida tror ja

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

Säger bara Creative soundblaster tactic 3D wrath. Trådlöst 7.1 Tung bas också.

Permalänk
Medlem

Jag har Hyper X Cloud 2 och är sådär nöjd, ljudet är ok men dom trycker alldeles för mycket på mitt huvud. Får ont i öronen och huvudvärk.

Jag skulle spana in Plantronic Rigg 500 serien, funderar själv på att byta till dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Tack för alla svar, har tittat väldigt noga på alla headsets som ni har föreslagit och har bestämt mig för att slå till med HyperX Cloud II då jag endast hört bra saker om dem. Tycker bara att det är trist att det finns så lite info på internet kring Trittons lurar, det är enda anledningen som får mig att inte välja dem, även fast de verkar jäkligt bra.

Tack återigen

Jag har hyper cloud I headsettet och det är underbart för pengen! Helt ok ljud och sitter otroligt skönt. Micen är inte den bästa, men den e samtidigt inte dålig. Den brusar inget och man hörs tydligt genom den, rösten blir lite "tunn" bara men det är definitivt inget att störa sig på.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

jag kör med ett logitech g35. grymt bra o skönt headset enligt mig. grymt ljud och mic, och det sitter väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Gillar också Cloud2 starkt, kan rekommendera dem!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 6700K | be quiet! Pure Rock | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | HyperX Fury Black DDR4 2133MHz CL14 32 GB | Evga GTX 1080 Classified | Corsair SSD 120GB | Seagate SSHD 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | ASUS ROG SWIFT PG278Q G-Sync 144hz | Fractal Design Define R5 Black | HyperX Cloud 2 | Corsair Gaming Strafe RGB MX Silent| Arozzi Torretta Gaming Chair Black | Windows 10 Pro x64 | Laptop Acer Aspire E5-771G | PS4 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trebrecks:

säger hyperx cloud 2 för 950kr typ 7,1 ljud sitter bra bra ljud löstagbar mic bra kvalitet helt enkelt

Skrivet av Etilaclya:

Lite dyrare men vafan..

https://m.prisjakt.nu/product/955634

Helt ärligt så har jag ingen erfarenhet av dem eller aldrig kollat en review på dem,

Skrivet av EstoTalangen:

Ja, jag har också hört mycket bra saker om HyperX Cloud II. Men hur håller sig virtuellt 7.1 surround jämtemot riktig 5.1 surround? Jag vet att Tritton har riktig 5.1 och även micken där är bättre än Cloud II, som egentligen är HyperX enda nackdel.

Skrivet av tazk3n:

Säger bara Creative soundblaster tactic 3D wrath. Trådlöst 7.1 Tung bas också.

Tycker att ni kanske ska läsa på er lite
https://linustechtips.com/main/topic/331886-71-headphones/