Permalänk
Medlem

Ersätta Dell U2412M

Hej. Jag är på jakt efter en större skärm då jag känner att min nuvarande Dell U2412M.
Jag har dock ett problem och det är att jag vant mig vid den bra färgåtergivningen som IPS pannelen i denna skärm har.
Finns det någon Vettig skärm (gärna 144hz med g-sync) som inte kostar apa (vet att det finns 144hz IPS skärmar från Acer och asus men de kostar för mycket) som inte är allt för stort nedköp när det kommer till färgåtergivning mm?

Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadrat:

Hej. Jag är på jakt efter en större skärm då jag känner att min nuvarande Dell U2412M.
Jag har dock ett problem och det är att jag vant mig vid den bra färgåtergivningen som IPS pannelen i denna skärm har.
Finns det någon Vettig skärm (gärna 144hz med g-sync) som inte kostar apa (vet att det finns 144hz IPS skärmar från Acer och asus men de kostar för mycket) som inte är allt för stort nedköp när det kommer till färgåtergivning mm?

Mvh.

Tror det blir svårt faktiskt. ASUS 27" MG279Q är väl det närmaste för 6000kr. Tycker dock den är ful som stryk jämfört med din Dell. Jag har väntat i evigheter på en stilren ips med gsync/freesync men det verkar inte hända, fick bli en vanlig 60hz IPS igen nu, får se om jag hittar nått i framtiden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror det blir svårt faktiskt. ASUS 27" MG279Q är väl det närmaste för 6000kr. Tycker dock den är ful som stryk jämfört med din Dell. Jag har väntat i evigheter på en stilren ips med gsync/freesync men det verkar inte hända, fick bli en vanlig 60hz IPS igen nu, får se om jag hittar nått i framtiden.

Tyvärr är den på tok för dyr med. Blir väl att köpa en till Dell så länge antagligen tills priserna på 144hz ipsarna sjunker ner till runt 4k iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror det blir svårt faktiskt. ASUS 27" MG279Q är väl det närmaste för 6000kr. Tycker dock den är ful som stryk jämfört med din Dell. Jag har väntat i evigheter på en stilren ips med gsync/freesync men det verkar inte hända, fick bli en vanlig 60hz IPS igen nu, får se om jag hittar nått i framtiden.

Sen har väl asus mg279q väldiga problem med kvalité kontroller ojämna kvaliter man ska ha väldigt tur om man får en bra skärm iaf om man läser recensioner.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadrat:

Tyvärr är den på tok för dyr med. Blir väl att köpa en till Dell så länge antagligen tills priserna på 144hz ipsarna sjunker ner till runt 4k iaf.

Dell har ju en TN med G-sync, ska tydligen vara en bra TN panel, så det kanske kan vara nått för dig. Det beror ju på om du gör något färgkritiskt arbete. Jag fotograferar och redigerar mycket, så för mig går det inte alls.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390738

har för mig jag såg den för under 5000kr för ett tag sen. Kan va värt att lägga in en bavakning på prisjakt å ta den på nån rea.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Dell har ju en TN med G-sync, ska tydligen vara en bra TN panel, så det kanske kan vara nått för dig. Det beror ju på om du gör något färgkritiskt arbete. Jag fotograferar och redigerar mycket, så för mig går det inte alls.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390738

har för mig jag såg den för under 5000kr för ett tag sen. Kan va värt att lägga in en bavakning på prisjakt å ta den på nån rea.

Nej jag gör inget direkt avancerat bildarbete, men jag är van vid att det är så fint när man spelar Lite som att gå från mina skullkandy lurar till ett par medföljande öronploppar till telefonen när det gäller ljud

Permalänk
Medlem

Äger en U2412M som tidigare var min primärskärm, men numera är min sekundärskärm sedan jag pensionerat och sålt min andra sekundärskärm.

Den nya primärskärmen är en u2515h och jag måste säga att även om storleksskillnaden inte är stor så är den större och generellt mycket trevligare än u2412m. Den har mycket tunnare kanter, större bildyta och högre upplösning. Färgåtergivningen är lysande och jag har absolut inget att klaga på, förutom att jag måste köpa mig en till så jag slipper sitta med två skärmar med olika upplösning bredvid varandra :).