Permalänk
Medlem

Cpu/Moderkort/Ram/Headset

Hej!!

Jag hade tänkt att uppgradera min dator med nya skylake men vet inte vad för märke/grejer jag ska ha. Vad anser ni för grejer som ni rekommenderar att jag skaffar som är bra.

Sen hade jag tänkt att köpa nytt gaming headset och vet inte vad för märke som är bra. Vad anser ni? Jag vill helst ha 7.1 Surround och max kostnaden på headset 1300kr.

Mvh Jesper

Permalänk
Medlem

var inte mycket att gå efter gällande sakerna
vad ska du ha datorn till och vad är pris taket
sen vad ska du ha kvar från din gamla dator ?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

var inte mycket att gå efter gällande sakerna
vad ska du ha datorn till och vad är pris taket
sen vad ska du ha kvar från din gamla dator ?

Jag hade tänkta att lägga ca 5000kr på cpu/moderkort/ram. Det ska vara en speldator och det dom grejerna som jag ska ha kvar från min dator är allt utom moderkort/cpu och ramminnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe93:

Jag hade tänkta att lägga ca 5000kr på cpu/moderkort/ram. Det ska vara en speldator och det dom grejerna som jag ska ha kvar från min dator är allt utom moderkort/cpu och ramminnen

Skulle vara bra att veta vad du spelar för spel och vad du har för grafikkort, tidsram för att uppgradera grafikkort.

Men spontant skulle jag väl säga en 6600k som ligger runt 2500kr, minst 8GB minne jag rek dock 16GB som finns för runt 1000 lappen. Sedan kollar du vad det finns för moderkort inom dom pengar du har kvar och som passar dina behov, se bara till att det finns möjlighet att överklocka med kortet annars är det lite bortkastat med en k processor.

Vad gäller headset så är Hyper x cloud 2 omtyckt av många även en hel del proffs, då får du ett par hundra över där som du kanske kan lägga på tidigare nämnda detaljer.

Dock skulle jag väl rek att du ber mod flytta denna tråd till köpråd istället, då det är det du letar efter.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Skulle vara bra att veta vad du spelar för spel och vad du har för grafikkort, tidsram för att uppgradera grafikkort.

Men spontant skulle jag väl säga en 6600k som ligger runt 2500kr, minst 8GB minne jag rek dock 16GB som finns för runt 1000 lappen. Sedan kollar du vad det finns för moderkort inom dom pengar du har kvar och som passar dina behov, se bara till att det finns möjlighet att överklocka med kortet annars är det lite bortkastat med en k processor.

Vad gäller headset så är Hyper x cloud 2 omtyckt av många även en hel del proffs, då får du ett par hundra över där som du kanske kan lägga på tidigare nämnda detaljer.

Dock skulle jag väl rek att du ber mod flytta denna tråd till köpråd istället, då det är det du letar efter.

ok, hur flyttar jag tråden till köptråden?

Permalänk

Jag är av den sortens datorbyggare som anser att moderkortet är hjärtat i datorn och lägger hellre lite extra pengar på det och sen köper en billigare cpu och ramminne.
Se bara till att du har möjlighet att uppgradera med mer ramminne när du får råd.
Sen skulle jag iofs tipsa dig om att köpa en beg cpu och ramminne på marknaden här .
Men som sagt så skulle jag köpt ett bra moderkort i första hand .
Socket 1150 är väl ff att rekommendera då det finns lite mer att välja på där.
Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Jag är av den sortens datorbyggare som anser att moderkortet är hjärtat i datorn och lägger hellre lite extra pengar på det och sen köper en billigare cpu och ramminne.
Se bara till att du har möjlighet att uppgradera med mer ramminne när du får råd.
Sen skulle jag iofs tipsa dig om att köpa en beg cpu och ramminne på marknaden här .
Men som sagt så skulle jag köpt ett bra moderkort i första hand .
Socket 1150 är väl ff att rekommendera då det finns lite mer att välja på där.
Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Tack

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/bild/9256597/2016-03-11

Har det här i min rigg och jag får ut väldigt mycket för det pris jag gav. Ca 5200 kr för allt och då har jag överklockat cpu så den pumpar ut 4,5 GHz. Köpte mitt steelseries siberia v3 headset för 400 på elgiganten under blackfriday men vet att dom fortfarande har erbjudandet ibland. Ifall det är något för dig Beställde alla delar från olika ställen pga kostnaden, vet tex att dustin home ger riktigt bra pris på i5 6600k ibland och så får du även studentrabatt. (y)

Permalänk