Permalänk
Avstängd

Får inte till det med Adguard på surfplattan och Edge. För att lägga till ett undantag ska man göra så här men inte att det fungerar.

Textfilen "exclusionRules.txt" ser ut så här

@@||sweclockers.com

Tyvärr mycket grekiska för mig på deras sida

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av stormense:

7 st Lördag 20/2
20 st Söndag 21/2
23 st Lördag 5/3
26 st Söndag 6/3
36 st igår Lördagen 12/3

Utan att det just nu är fri annonsering så var gårdagen något av ett rekord under senaste veckorna. 50% ökning. Kanske är det att vi är ett fåtal som bryr sig om att Swecklockers använder D.E.A.L?
1. Detect ad blocking, in order to initiate a conversation
2. Explain the value exchange that advertising enables
3. Ask for changed behavior in order to maintain an equitable exchange
4. Lift restrictions or Limit access in response to consumer choice

Nu är ju inte att räkna annonser varje helg en bra statistik men den enda som jag som läsare kan göra. Vore kul om redaktionen kunde publicera sin egna statistik under provperioden.

Besöksstatistik finns på Kiaindex, men man ska inte läsa in för mycket i siffrorna. Det är i allmänhet säsongsbetonat och förändringar behöver mätas över längre perioder.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Efter ni blockerade ad-blocker så kommer jag inte förbi den blåa rutan

och då har jag pausat ad-blocker det hjälper inte och testat med andra webbläsare som inte ens har det installerat men jag blir fortfarande blockerad.

Så jag undrar vad mer ni egentligen har blockerat för andra sidor där jag pausar ad-blocker så får jag fram reklamen.

Men om ni kör total nolltolerans att man inte ens kan ha det på datorn så söker jag mig till andra sidor....

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Legendarisk

@hellmix: Ser du några annonser efter att ha whitelistat siten? Om du inte gör det så kontrollera att du inte har flera program som blockerar installerade, det räcker inte att whitelista i endast ett om man har det. Annars, vad har du för andra tillägg i webbläsaren?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@hellmix: Ser du några annonser efter att ha whitelistat siten? Om du inte gör det så kontrollera att du inte har flera program som blockerar installerade, det räcker inte att whitelista i endast ett om man har det. Annars, vad har du för andra tillägg i webbläsaren?

Har inge andra tillägg på firefox som är min huvud-browser och än hur jag ställer in blir jag blockerad och det är bara på swecklockers som det blir så. Medans andra sidor så räcker det med att jag klickar på använd inte på valfri sida i Adblocke och vips så kommer reklamen fram men inte på swecklockers.

Samma blockering får jag med Microsoft Edge och där har jag INGA tillägg installerade men går jag in på andra internetsidor så ser jag reklam klart och tydligt.

Hittade att det är mitt antivirusprogram kaspersky som blockerar reklamen på sweclockers men fast jag klickar i att sweclockers ska vara undantag så blir reklamen fortfarande blockerad och det är bara på sweclockers som det här har hänt och händer på, andra sidor räcker det med att jag klickar på använd inte på valfri sida i ad-block så kommer reklamen.

Så någonstans så tar kaspersky att eran reklam är skadligt och jag tänker inte pausa mitt skydd bara för sweclockers man har antivirusprogram av en anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Avstängd

@hellmix: Tror det är samma för foliehattarna som har OVPN.se och betalar för deras filter.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

@stormense:

Kanske men tycker att det är märkligt att det är bara på swecklockers som det händer men inte på någon annan sida.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Tråkigt att man inte längre kan läsa era recensioner. Nu får man vända sig till andra sidor.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av LeVvE:

Nej, men det ska bli spännande att se vad som händer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

I augusti månad...?

Permalänk

Åh vad synd där om alla som måste söka sig till andra sidor för att de inte kan läsa artiklarna...Bu Fucking HU!!!

Det är väl för helvete bara att slå av adblock och stödja Sweclockers. Har ni så grov ADHD att ni inte kan läsa en artikel eller navigera en hemsida med lite reklam (passande reklam dessutom). Det är ju inte som att det går att jämföra med ex reklam Tv där man tvingas se reklamen.

Jag ogillar också reklam, men tvekade inte en sekund att stänga av Adblock på den här sidan.

Ursäkta svordomarna men blir så less på sånt här svammel.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att reklam är ett utmärkt sätt att dels finansiera hemsidor och dels ge företag möjligheten att visa upp produkter eller erbjudanden. Det jag ogillar med den reklamen som finns på hemsidor idag är att många reklamsystem spårar vad du gör på nätet. Reklam med så kallad behavioral targeting.

Sweclockers ads är bra utseendemässigt och det händer att man från gång till gång klickar på de men ända sedan jag har börjat använda privacy badger så har den börjat blockera ett flertal ads, just på grund av att mina surfvanor spåras. För er som inte vet var det är så är det open source tillägg som stoppar annonsörers och tredje-parts "trackers" att spåra dig och dina surfvanor. Från början när man installerar det så blockerar den ingenting men allt eftersom man surfar så kollar den vad som spårar en över flera hemsidor och blockerar det.

Kan man få teknikrelaterad reklam på Sweclockers utan att bli spårad?

Permalänk
Medlem

Jag önskar nog att CDON slutar köra sina animerade annonser, dessa finns det nog inget vettigt sätt att stoppa utan att stoppa annonsen/JS. De är störande, och inte vad man vill se när man laddar in sidan.

Permalänk
Medlem

Kan jag inte få pröjsa istället för att se reklamen?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Vi visar sedan ett par år tillbaka ett frivilligt meddelande för alla Adblock-användare (likt det du beskriver), men trots detta fortsätter mängden blockerade annonsvisningar att öka. Vissa filterlistor och varianter av Adblock döljer till och med själva meddelandet och gör att det aldrig når fram till Adblock-användarna.

På något sätt behöver vi vända den negativa trenden. Att visa ett statiskt meddelande i vissa utvalda artiklar är en av de snällare metoderna för att åtminstone kunna informera Adblock-användarna om problematiken. Många reflekterar sannolikt inte över att de surfar SweClockers med Adblock aktiverat. Om du kommer på någon bättre idé får du gärna säga till.

Acceptable ads är något vi undersöker, men samtidigt får man komma ihåg att Adblock Plus bara är en av en uppsjö olika Adblock-program.

Det är hedervärt!

Som det ser ut just nu verkar inte betalningsviljan vara tillräckligt stor för att prenumerationsmodeller ska utgöra ett rimligt alternativ till den traditionella annonsfinansieringen, men man ska aldrig säga aldrig. Vi håller koll på utvecklingen.

Det är helt enkelt så att jag vill blockera alla annonser på nätet. Era annonser är bland de mest acceptabla men jag vill ändå blockera annonser, helt enkelt för jag är trött på reklam. Att blockera innehåll som ni gör nu om man inte stänger av adblock är helt fel väg att gå enligt mig och gör bara att jag kommer söka mig någon annanstans för tekniknyheter och eventuellt stanna kvar på sweclockers för forumet. Ni behöver hitta alternativa inkomstkällor som t.ex partnerskap med tillverkare, typ "product placement".

Jag har faktiskt haft sweclockers som undantag i adblock tidigare efter era små påminnelser som är acceptabla, undantagen har dock nollställts vid datorominstallation. Men om ni nu blockerar innehåll(!) för att uppmana till att lägga till undantag i adblock så kommer jag faktiskt reagera tvärtom och bli mindre benägen att inaktivera adblockers på sweclockers...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TobiasStockholm:

Det är helt enkelt så att jag vill blockera alla annonser på nätet. Era annonser är bland de mest acceptabla men jag vill ändå blockera annonser, helt enkelt för jag är trött på reklam. Att blockera innehåll som ni gör nu om man inte stänger av adblock är helt fel väg att gå enligt mig och gör bara att jag kommer söka mig någon annanstans för tekniknyheter och eventuellt stanna kvar på sweclockers för forumet. Ni behöver hitta alternativa inkomstkällor som t.ex partnerskap med tillverkare, typ "product placement".

Jag har faktiskt haft sweclockers som undantag i adblock tidigare efter era små påminnelser som är acceptabla, de har dock nollställts vid datorominstallation. Men om ni nu blockerar innehåll(!) för att uppmana till att lägga till undantag i adblock så kommer jag faktiskt reagera tvärrtom och bli mindre benägen att inaktivera adblockers på sweclockers...

Kul att du ändå har hjärtat som betyder att du stängt av adblock...

Permalänk
Skrivet av pigge_85:

Kul att du ändå har hjärtat som betyder att du stängt av adblock...

Temporärt för att läsa artikeln, får bli så tillsvidare. Finns ju som sagt ingen brist på högkvalitativa tekniksidor om man säger så... Kan absolut tänka mig att lägga till sweclockers som undantag i adblockers men helt fel väg att gå att tvinga fram det på det här sättet, genom att blockera innehåll, enligt mig som sagt.

Edit: @anon38900 lika illa är att ni inte ens förklarar att ni blockerar innehållet. Jag trodde först att det var något fel.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Så där ska det ju inte se ut, ber om ursäkt för det och har kontaktat @Emil så att han kan titta närmare på det också. Vi försöker testa annonser så gott vi kan, men ibland kan det vara något som slinker igenom och då uppskattar vi feedback så att vi kan avhjälpa problemet, i all ödmjukhet föreslår jag att man gör så istället för att (eller i varje fall innan) man bojkottar.

Det finns en tråd för syftet klistrad här: Samlingstråd: Banners, reklam etc..

Tyvärr kommer det nog alltid att slinka igenom skit när ni använder tjänster från tredje part. Som i fallet ovan så kan ni bara säga till när det väl gör det, men ni verkar inte ha nån större kontroll över vad de levererar till 100%. Den dagen eran reklamleverantör blir kapad och visar malvertising kommer ju ske förr eller senare. Kan ni garantera till en 110% att det inte kommer att hända? Google blev drabbat av det förra året, även Aftonbladet och andra stora sidor har blivit drabbade av det. Hittade även en artikel om att några Polska sidor med adtech.de blivit drabbade. Vad vet jag, ni kanske redan har blivit drabbade av det men ingen vet något eftersom malwaren är tyst och inte märks. (Nåt som inte ens antivirusprogram längre verkar ha bra skydd över.)

Malvertising ökade med 325% förra året och vissa säkerhetsexperter rekommenderar nu adblockers. Vissa antivirusprogram ser ju redan problemet och blockerar reklam åt användaren. Ska ni inte ha information om hur man vitlistar sweclockers i sitt antivirusprogram också? Opera lägger snart till native adblocking som man kan aktivera om man vill. Det tillsammans med Opera Turbo kommer ju göra valet enkelt för de som vill spara på sin mobila surf också. Även Apple har ju nu "content blocking" i iOS9.

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan. Det är bättre om ni har koll på vad ni levererar. Flashback har ingen reklam från tredje part längre till exempel. Jag själv svartlistar allt till att börja med och vitlistar efter hand om det behövs. Det går inte att lita på tredje part längre och jag ser ingen lösning i sikte. Reklamleverantörerna har förlorat mitt förtroende och många andras. En annan inkomstkälla är sponsrade artiklar (tydligt markerade) med erbjudanden. Kanske ni redan har, men inte allt för tydligt märkt i sådana fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inför betalning istället, finns säkert endel som betalar lite var månad för att slippa reklam skräpet, inkl mig.

Fortsätt blockera annonser så tror jag ni förlorar mer än vad ni tror ska tjäna på reklamintäkter.
Jag kommer inte att ta bort addblock och fortsätter detta får jag söka mig åt någon annan hemsida.

Gör en omröstning om vad era läsare tycker så får vi svart på vitt vad som önskas, oavsett så kan man väl ?,programmera hemsidan så viss sponsor "tag" på användare som betalar går förbi reklamen, och de användare som inte vill eller inte har råd och kan tänkas ha addblock av, få en normal användar status som blockerar delar av ert utbud vid addblock användning?

//Mogwaii

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lassekongo83:

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan.

Tyvärr tror jag det inte går då just reklam är stora affärer. Reklambyrån ska ha betalt - Dårarna som lusar ner nätet med störande reklam ska ha betalt - hemsidan ska ha betalt och belöningen är att läsarna får en dålig upplevelse. Tror inte något företag som vill marknadsföra sig vågar bryta den kedjan genom att låta en hemsida som Swecklocker får koka ihop egen reklam.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tyvärr tror jag det inte går då just reklam är stora affärer. Reklambyrån ska ha betalt - Dårarna som lusar ner nätet med störande reklam ska ha betalt - hemsidan ska ha betalt och belöningen är att läsarna får en dålig upplevelse. Tror inte något företag som vill marknadsföra sig vågar bryta den kedjan genom att låta en hemsida som Swecklocker får koka ihop egen reklam.

De har ju egna reklamsäljare, så det är säkert något de kanske skulle kunna göra försök på. Problemet är mer att det måste finnas ordentlig statistik och verktyg för att granska den åt annonsköparna. De måste ju bygga en egen plattform då.

Många andra sidor verkar börja köra med att blockera annonsblockerarna just nu, men nu är ju inte många utformade för att vara svåra att gå runt. Bara vissa tillåter annonsblockerare en annonsfri sida mot betalning, såg exempelvis att Wired tar 1 dollar i veckan (alltså 52 dollar om året) för detta. Det är nog inte så stort hot mot annonsörerna, då få är betalda prenumeranter i ett sådant upplägg. Samtidigt krävs det att många är med och betalar för att det ska bli några betydande summor som kommer in. Men då ingen vill svara på vad de är beredda att ge är motsvarande summa som Wired tar alltså 45 kr inkl moms i månaden okej för sånt upplägg? Annonser och fri tillgång till allt eller 45 kr/mån för inga annonser. Önskar folk kanske något mellanläge, med färre annonser? Det är nog svårt, men det är inget som sidan faller med idag.

Permalänk
Avstängd

@Petterk: Kanske har du en poäng där. Tycker dock själv inte Swecklocker reklam är enormt störande men när man surfar på andra sidor undrar man vad för vansinniga personer som vräker ut reklam som segar ner en GB lina eller döljer innehållet till och med med en poll. Spelade in några random sidor ikväll med och utan Ublock aktiverat och testade även Noscript.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Åh vad synd där om alla som måste söka sig till andra sidor för att de inte kan läsa artiklarna...Bu Fucking HU!!!

Det är väl för helvete bara att slå av adblock och stödja Sweclockers. Har ni så grov ADHD att ni inte kan läsa en artikel eller navigera en hemsida med lite reklam (passande reklam dessutom). Det är ju inte som att det går att jämföra med ex reklam Tv där man tvingas se reklamen.

Jag ogillar också reklam, men tvekade inte en sekund att stänga av Adblock på den här sidan.

Ursäkta svordomarna men blir så less på sånt här svammel.

Och om du har läst delar av forumet så är det inte bara adblock det här gäller i längden vissa antivirusprogram reagerar också mot reklamen så fast jag har stängt av adblock så hoppar mitt antivirus in och blockerar all reklam på sweclockers och det bara på sweclockers det här händer.....

Skrivet av lassekongo83:

Tyvärr kommer det nog alltid att slinka igenom skit när ni använder tjänster från tredje part. Som i fallet ovan så kan ni bara säga till när det väl gör det, men ni verkar inte ha nån större kontroll över vad de levererar till 100%. Den dagen eran reklamleverantör blir kapad och visar malvertising kommer ju ske förr eller senare. Kan ni garantera till en 110% att det inte kommer att hända? Google blev drabbat av det förra året, även Aftonbladet och andra stora sidor har blivit drabbade av det. Hittade även en artikel om att några Polska sidor med adtech.de blivit drabbade. Vad vet jag, ni kanske redan har blivit drabbade av det men ingen vet något eftersom malwaren är tyst och inte märks. (Nåt som inte ens antivirusprogram längre verkar ha bra skydd över.)

Malvertising ökade med 325% förra året och vissa säkerhetsexperter rekommenderar nu adblockers. Vissa antivirusprogram ser ju redan problemet och blockerar reklam åt användaren. Ska ni inte ha information om hur man vitlistar sweclockers i sitt antivirusprogram också? Opera lägger snart till native adblocking som man kan aktivera om man vill. Det tillsammans med Opera Turbo kommer ju göra valet enkelt för de som vill spara på sin mobila surf också. Även Apple har ju nu "content blocking" i iOS9.

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan. Det är bättre om ni har koll på vad ni levererar. Flashback har ingen reklam från tredje part längre till exempel. Jag själv svartlistar allt till att börja med och vitlistar efter hand om det behövs. Det går inte att lita på tredje part längre och jag ser ingen lösning i sikte. Reklamleverantörerna har förlorat mitt förtroende och många andras. En annan inkomstkälla är sponsrade artiklar (tydligt markerade) med erbjudanden. Kanske ni redan har, men inte allt för tydligt märkt i sådana fall.

Tack för den upplysningen att reklam faktiskt kan vara skadlig och svaret på varför mitt kaspersky blockar all reklam på sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Permalänk
Medlem

@hellmix Använder du möjligtvis FireFox som webbläsare? För jag får ingen reklam, även om jag stänger av adblock på Sweclockers med just FireFox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Tyvärr kommer det nog alltid att slinka igenom skit när ni använder tjänster från tredje part. Som i fallet ovan så kan ni bara säga till när det väl gör det, men ni verkar inte ha nån större kontroll över vad de levererar till 100%. Den dagen eran reklamleverantör blir kapad och visar malvertising kommer ju ske förr eller senare. Kan ni garantera till en 110% att det inte kommer att hända? Google blev drabbat av det förra året, även Aftonbladet och andra stora sidor har blivit drabbade av det. Hittade även en artikel om att några Polska sidor med adtech.de blivit drabbade. Vad vet jag, ni kanske redan har blivit drabbade av det men ingen vet något eftersom malwaren är tyst och inte märks. (Nåt som inte ens antivirusprogram längre verkar ha bra skydd över.)

Malvertising ökade med 325% förra året och vissa säkerhetsexperter rekommenderar nu adblockers. Vissa antivirusprogram ser ju redan problemet och blockerar reklam åt användaren. Ska ni inte ha information om hur man vitlistar sweclockers i sitt antivirusprogram också? Opera lägger snart till native adblocking som man kan aktivera om man vill. Det tillsammans med Opera Turbo kommer ju göra valet enkelt för de som vill spara på sin mobila surf också. Även Apple har ju nu "content blocking" i iOS9.

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan. Det är bättre om ni har koll på vad ni levererar. Flashback har ingen reklam från tredje part längre till exempel. Jag själv svartlistar allt till att börja med och vitlistar efter hand om det behövs. Det går inte att lita på tredje part längre och jag ser ingen lösning i sikte. Reklamleverantörerna har förlorat mitt förtroende och många andras. En annan inkomstkälla är sponsrade artiklar (tydligt markerade) med erbjudanden. Kanske ni redan har, men inte allt för tydligt märkt i sådana fall.

Mycket bra inlägg.

Det finns flera anledningar till ökad användning av annonsblockering, men som kanske främst beror på en skrikigare och mer påtvingad känsla i reklamen (e.g. popovers/overlays, takeovers), för att inte nämna data/beräkningskraft hos handhållna enheter. Att försöka bryta den trenden genom att ändra på beteendet hos användarna är helt fel väg att gå; grundproblemet kvarstår och ni utesluter en del av användarbasen. I slutändan skadar ni enbart er själva genom abstrakta begränsningar.

Att sluta med annonsnätverk från tredjepart där ni själva inte har kontroll över annonser (eller vad som potentiellt kan injiceras), och övergå till att själva stå för detta är ett första steg att återfå ett förtroende och bättre kunna styra hur reklamen visas och vad för reklam som visas.

Och detta har nog lyfts tidigare i tråden, men jag tycker det är värt att nämna igen. Nativeannonsering, eller sponsrade artiklar, som blir en naturlig del av innehållet och faktiskt kan berika sidan känns som en bättre väg att gå. Ni kan publicera fler artiklar och användarna får tillgång till mer material. Det fungerar för att det bjuder in läsaren på dennes egna villkor, och jag tror att de flesta inte har något emot en sponsrad artikel om den faktiskt bidrar med intressant information och öppnar upp för diskussion. Är den ointressant så går man vidare till nästa, precis som man gör idag. Mediehusen har redan insett dess potential och andelen intäkter från native ökar i rask fart.

Otaliga mängder av techsidor speglar idag pressläpp, så att fokusera på ett bredare och unikare innehåll med kvalitativa artiklar, som riktar sig mot er användarbas, tror jag är ett vinnande koncept för alla inblandade.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Att sluta använda adblock med tanke på allt den faktiskt stoppar från Facebook etc så är det inte ett alternativ. Ser hellre att man bundlar in prenumeration på sidan som en tidning. Släng in ett fritt antal annonser, ingen reklam och möjlighet att sammprenumerera med PC Gamer så borde ni kunna få in pengar på det. Det här är bara irriterande i min mening tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

@hellmix Använder du möjligtvis FireFox som webbläsare? För jag får ingen reklam, även om jag stänger av adblock på Sweclockers med just FireFox

Vilket antivirus program kör du med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Vilket antivirus program kör du med?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder Emsisoft på denna dator, men har samma problem på den bärbara datorn där jag inte kör något virusskydd alls.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig