Permalänk
Medlem
Skrivet av bonad:

AMD har under större delen av sin existens ansetts vara lite lägre kvalitet och prestanda än intel. Det tog många år innan de stora datortillverkarna började använda amd i sina produkter.

Är det inte så att dom även varit billigare än Intel? Kvalité är som bekant ett relativt begrepp. Utan AMD skulle Intels processorer knappast varit vad dom var idag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

3 skärmar i sig är en grej men 3 ROG Swift? Galet men smaken är som baken. Jag gjorde en lista för 2000 mer än din där jag gick med på 2 stycken skärmar. Jag skulle aldrig kasta ut så här mycket på en dator, särskilt inte som uppgraderingar är runt hörnet men denna kommer hålla läääänge men är samtidigt galet overkill för 1440p då det är gjort för 4k gaming.

Kunde inte länka listan av någon anledning så du får bild.

http://i.imgur.com/nmztpZG.png

EDIT: Visade sig att jag glömt mer lagring än 500 gig men oh well.

Kör inte med x3 SLI, inte värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av REPTiL3:

Prestandan i amd's processorer har utan tvekan vart upp och ned under åren med det är dom väl knappast ensamma om, och deras/ati's gpu'er har det väl inte varit något fel på? Ångrar att jag köpte mitt 980Ti istället för FuryX då amd's grafikkort verkar hänga med bättre i längden

Håller med om att det känns som att AMDs GPUer verkar hålla måttet längre. Kolla bara på 7950, som skulle vara likvärdig med 680, eller 290 som gjordes för att vara likvärdig med GTX 770.
Jag älskar mina 290, då som går upp mot 970 utan problem. Drar ju mycket mer, men det rör inte mig, då jag inte pröjsar el.

Tycker inte du ska vara missnöjd med 980Ti dock. Så länge du har en bra kylare som håller kortet kallt och inte låter så är 980Ti en riktig best i både prestanda och överklockning. Dessutom så verkar Nvidias kort, hur bra eller dåligt dom än presterar hålla marknadsvärdet mycket bättre än AMDs, så om ett tag så lär du kunna sälja ditt kort, köpa ett Fury X och ha pengar till övers för annat skoj.

Visa signatur

Case Phanteks Enthoo Pro CPU Intel i7 4790k @ 4.7GHz, Noctua NH-D15
GPU ASUS r9 290 DCII + Powercolor r9 290 Custom loop RAM Corsair Vengeance LP 1600MHz CL9 4x4GB
PSU EVGA 1000W GQ SSD Kingston V300 240GB HDD Seagate Barracuda 1TB
MOBO MSI z97s SLI Krait edition Screens BENQ GL2440 +X-Star DP2414LED

Permalänk
Medlem

Jag var och kikade på en setup med 3x27" och måste säga att jag var lite besviken på upplevelsen. Skärmarna upplevdes inte alls som speciellt stora.

Tearingen märkte jag inte av heller när jag spelade, men när jag stod bredvid och tittade var det rätt grov tearing. Bilspel är kanske ganska tacksamma på den punkten då man håller ögonen i horisonten, där tearing inte märks så mycket.

Jag får se var det här slutar, det kan mycket väl bli bara en 34" 21:9 skärm istället.. men det bästa vore ju en 34" skärm + 3st 42" tv:s

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonad:

Jag var och kikade på en setup med 3x27" och måste säga att jag var lite besviken på upplevelsen. Skärmarna upplevdes inte alls som speciellt stora.

Tearingen märkte jag inte av heller när jag spelade, men när jag stod bredvid och tittade var det rätt grov tearing. Bilspel är kanske ganska tacksamma på den punkten då man håller ögonen i horisonten, där tearing inte märks så mycket.

Jag får se var det här slutar, det kan mycket väl bli bara en 34" 21:9 skärm istället.. men det bästa vore ju en 34" skärm + 3st 42" tv:s

Hade helt klart kört på 34" 21:9 istället (tex Acer Predator X34), sen VR för sim när du känner att det är redo. Dock är det ju värt att notera att 34" 21:9 inte känns mycket större (är samma höjd som en 27" fast bredare, alltså mer som 2x27"). Personligen skulle jag aldrig köra spel med tre skärmar, betydligt mer huvudvärk än vad det gör nytta.

Permalänk
Medlem

Vilket ram rekommenderas? Nu har jag bara tagit det som var förvalt på en dator på oc.nu.
Det kan väl hända att jag får för mig att överklocka processorn i framtiden..

I spel verkar det inte spela någon roll vilket ram man väljer, eller har jag fel?