Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

nice! men har spelat för lite för att veta vad som är effektivt, sprang med en snubbe igår, var inte ofta man sprang utan att ha fiender framför sig.. det var i 05-06

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

nice! men har spelat för lite för att veta vad som är effektivt, sprang med en snubbe igår, var inte ofta man sprang utan att ha fiender framför sig.. det var i 05-06

Du får joina gruppen och fråga efter spelare, finns alltid folk som lirar och kör vo-ip

https://www.facebook.com/groups/divisionsweden/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag var på semester i 2 veckor precis när spelet släpptes. Som tur var så har man ju polare som spelat en del. Så när jag kom tillbaka hängde jag bara på honom genom main quest (som förövrigt är första spelet jag spelar igenom utan att bry mig om story då den tydligen suger). VÄLDIGT boost-vänligt spel det här.

Level 30 på 8h, nu grindar jag DZ (Rank 20) och Lexington.

First Wave MA1
Vector

20h spelat. Känns inte som att jag missade så mycket på semestern.

Storyn är bra i mitt tycke..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Story? Måste missat det helt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Storyn är bra i mitt tycke..

Bakgrunden till storyn är jättebra, hur den utspelas tycker jag dock är extremt klent. I början lyssnade jag på vad de sa mer eller mindre men efter det så skippade jag det helt eftersom man aldrig kände sig delaktig i storyn på något engagerande sätt. Skulle säga att echoes samt side missions är mångt och mycket bättre än vad sjävla main questsen någonsin var

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Story? Måste missat det helt.

Der är illa när Destiny har bättre story

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur får man Vector blueprint ? är lvl 30 men inte sett röken av en sådan..

Permalänk
Medlem

@HazZarD: special gear vendor i basen, tech wing

Permalänk
Medlem

chapeR tack ah var det där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chapeR:

@HazZarD: special gear vendor i basen, tech wing

Verkar som att alla kör Vector som första vapen, men jag fick en fin HE Midas drop igår med 74k base dps. Är det värt att behålla den, eller ska jag ända lägga ner pCredits o mats på en Vector? Har inte köpt/craftat nåt endgame än, tänkte vänta tills jag når 50DZ (34 just nu)

Sitter på 132k dps, 65k hp, 10k sp
113% crit dmg (är det ens värt att ha över 100?)
41 crit % osv nu.

2600 firearms, 1900 stamina, 1000 Electronics tror jag att jag har ungefär. Hade nån bugg igår att jag inte kunde gå över 2632 firearms, men det verkar bara vara ett UI fel. Önskar jag visste det igår :/

Måste erkänna att jag bara kör på måfå just nu, så himla mycket djup i statsen i det här spelet att jag blir lite vilse. Inte i närheten av att fundera på recalibrations och riktiga builds än.

Det finns lite caps har jag förstått dock.
Armor mitigation 65% cap
Crit chance 60% cap

Finns det fler att ha i åtanke?

PS. hade två Midas i ryggan igår och kunde inte extracta för att stashen var full, gick ut ur DZ för att tömma stashen och alla 9 contaminated items i ryggan bara försvann när jag kom ut ur dörren. Lite surt, men hört att det kan hända ibland vid server migration. *varning*

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valisk:

Verkar som att alla kör Vector som första vapen, men jag fick en fin HE Midas drop igår med 74k base dps. Är det värt att behålla den, eller ska jag ända lägga ner pCredits o mats på en Vector? Har inte köpt/craftat nåt endgame än, tänkte vänta tills jag når 50DZ (34 just nu)

Sitter på 132k dps, 65k hp, 10k sp
113% crit dmg (är det ens värt att ha över 100?)
41 crit % osv nu.

2600 firearms, 1900 stamina, 1000 Electronics tror jag att jag har ungefär. Hade nån bugg igår att jag inte kunde gå över 2632 firearms, men det verkar bara vara ett UI fel. Önskar jag visste det igår :/

Måste erkänna att jag bara kör på måfå just nu, så himla mycket djup i statsen i det här spelet att jag blir lite vilse. Inte i närheten av att fundera på recalibrations och riktiga builds än.

Det finns lite caps har jag förstått dock.
Armor mitigation 65% cap
Crit chance 60% cap

Finns det fler att ha i åtanke?

PS. hade två Midas i ryggan igår och kunde inte extracta för att stashen var full, gick ut ur DZ för att tömma stashen och alla 9 contaminated items i ryggan bara försvann när jag kom ut ur dörren. Lite surt, men hört att det kan hända ibland vid server migration. *varning*

Jag gillar Midas bättre än Vectorn, stabila och mycket mer ammo, dessutom bättre dps. Har du däremot turen att få en Vector med bra talents så är det ett bättre val dock.

Lämnar du Dark Zone så försvinner alltid prylarna i gula väskan, du får till och med upp en varning om detta när du går nära dörren
När du får prompten om att stashen är full så är det bara att förstöra en sak i taget tills det får plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

@KKay:

Tack, måste ha missat den prompten. Lär sig nå nytt varje dag heh. Nu längtar jag bara efter en bättre m1a Måste vara den enda som inte har farmat Hornet, och nu patchas den exploiten säkerligen idag.

Måste säga att jag älskar det här spelet. Som WoW veteran störs jag inte alls av de dagliga grind momenten, och som Diablo veteran störs jag inte av den eviga lootjakten. Och spelet är så förbannat snyggt, samt sjukt roligt i grupp.

Sprang runt med två svenskar och en belgare i DZ igår i sex timmar. Jagade rogues, smälte ner bossar, fick sjukt mycket uppgrades och gick från DZ 26 till 34. Det slår solo alla gånger.

Läser en massa på reddit nu, och det verkar som den första craften borde vara ett HE mag med bra stats. Sen får jag väl börja crafta bort sämsta lila gearet i ordning för maximal uppgradering varje gång.

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag gillar Midas bättre än Vectorn, stabila och mycket mer ammo, dessutom bättre dps. Har du däremot turen att få en Vector med bra talents så är det ett bättre val dock.

Lämnar du Dark Zone så försvinner alltid prylarna i gula väskan, du får till och med upp en varning om detta när du går nära dörren
När du får prompten om att stashen är full så är det bara att förstöra en sak i taget tills det får plats.

Skickades från m.sweclockers.com

jo det är dumt som fan de där, om du har 30/30 i stashen är det väl kört om du hittar nå i dark zone?

MP5 Navy och Augen är betydligt stabilare än Vectorn som svajar rejält när man börjar skjuta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

jo det är dumt som fan de där, om du har 30/30 i stashen är det väl kört om du hittar nå i dark zone?

MP5 Navy och Augen är betydligt stabilare än Vectorn som svajar rejält när man börjar skjuta

Ja har man 30/30 så är det ju kört, men väldigt ofta handlar det om att man bara har en eller två mer items än vad som ryms i kistan och då kan man lösa det genom att förstöra items

Ska bli intressant att se vad dagens patch för med sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@KKay:
Det kommer väl ingen patch idag eller har jag missat något?
Det är iofs veckans underhåll av servrarna men någon patch är inte förannonserad.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

@KKay:
Det kommer väl ingen patch idag eller har jag missat något?
Det är iofs veckans underhåll av servrarna men någon patch är inte förannonserad.

nope ingen patch annonserad, får se om de är snabba på att fixa loot exploitsen (farma sista bossarna i challange mode utan att behöva döda alla fram till bossarna varje gång)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

nope ingen patch annonserad, får se om de är snabba på att fixa loot exploitsen (farma sista bossarna i challange mode utan att behöva döda alla fram till bossarna varje gång)

Fast så länge dom inte resetar spelarna som gjort det är det ju bara ett sätt att öka klyftorna ändå.

Permalänk
Medlem

Fick en gul P416 från en boss när jag körde daily, blev riktigt glad. Även om jag föredrar ACR pga stabiliteten.
Den har fina abilities också, headshot kills ger 10,5% signature abilitiy resources. Destrutive på 17% armor och sedan minns jag inte den tredje hehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

@Valisk: om du lämnar dz( alltså går ut i den öppna delen utav kartan) så förstörs all gear i gula påsen.

Edit. Någon annan hade redan svarat

Permalänk
Avstängd

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4c113p/griffs_c...

Äntligen börjar folk sansa sig ang. rå dps och titta på andra modifiers som faktiskt är relevanta. Speciellt i pvp

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Fast så länge dom inte resetar spelarna som gjort det är det ju bara ett sätt att öka klyftorna ändå.

De lär knappast resetta någon, ingen blev det när de fixade Bullet king så varför skulle de göra det nu?

Permalänk
Medlem

Loot

Blev rätt så nöjd med den vectorn, 25%crit med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

De lär knappast resetta någon, ingen blev det när de fixade Bullet king så varför skulle de göra det nu?

Det kommer dom inte vilket var min poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

http://i.imgur.com/3gfKkkI.jpg

http://i.imgur.com/BqQcwsK.jpg

Blev rätt så nöjd med den vectorn, 25%crit med

Gratis men beskär gärna bilden så bara skärmbilden syns

Permalänk
Moderator
Forumledare

*inlägg inflyttade*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

kanske är lite sen in till smg debatten men mp5an är helt klart mycket bättre än vectorn och i mitt tycke lite skönare än augen. Har iofs inte fått tag i en aug med ilvl31+. Hoppas på att det blir nån go scar blueprint/aug ilvl31 blueprint efter updaten när dom ääntligen refreshar alla vendors

Permalänk
Medlem
Skrivet av larrlylallare:

kanske är lite sen in till smg debatten men mp5an är helt klart mycket bättre än vectorn och i mitt tycke lite skönare än augen. Har iofs inte fått tag i en aug med ilvl31+. Hoppas på att det blir nån go scar blueprint/aug ilvl31 blueprint efter updaten när dom ääntligen refreshar alla vendors

var tusan hittar man en mp5 är det bara från vendorn i dz?

Permalänk

@HazZarD: Bara dz vendorn vad jag vet, men tror dom byter ut blueprintsen imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av larrlylallare:

@HazZarD: Bara dz vendorn vad jag vet, men tror dom byter ut blueprintsen imorgon

tror inte de byter ut, men det kommer nya, de skulle mest troligt ta bort så man inte behöver div tech till MP5an...

men nu kommer det ju ilvl 32 loot så allt kommer ju va kasst om man jämför med det nya

Permalänk
Medlem

Recalibrations med vanliga credits är riktigt intressant tycker jag. Stackars dem som använde alla sina miljoner credits på att köpa billiga vapen för att sedan deconstructa för mats...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua