Chrome OS kan få stöd för Android-appar

Permalänk
Melding Plague

Chrome OS kan få stöd för Android-appar

Den senaste utvecklarversionen av Chrome OS pekar mot att operativsystemet inom en inte allt för avlägsen framtid får stöd för att köra Android-appar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det gör ju Chrome OS till något man kan överväga i så fall.

Permalänk
Avstängd

Kanske inte har med saken att göra...hoppas Chrome OS kan hoppa in som ett alternativ mot Windows eller Linux.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Entusiast

Trevligt!

Ju mer säker funktionalitet som möjligt är bara bra för operativsystemet.
Chrome OS är en riktigt bra idé tycker jag, inte hört om några problem från föräldrarna över huvud taget sedan de började använda det.

Nedstängt och fint

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Kanske inte har med saken att göra...hoppas Chrome OS kan hoppa in som ett alternativ mot Windows eller Linux.

Chrome OS använder redan Linux-kärnan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Chrome OS använder redan Linux-kärnan.

ah, där ser man

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

Kanske man slipper "hacka" sin Chromebook då för att få Android-appar på den. Tänker på Remix OS.

Permalänk
Medlem

Mera Ganoo/Loonix för folket, yay!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

ryktet säger att androidappar kan vara på väg till windows med, det ska vara möjligt att implementera iaf, sen om det händer är en annan femma.
http://www.windowscentral.com/google-could-allow-all-androids...

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Detta tog jag var givet från första början, ack så fel då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning. Tycker Google kan slå ihop sina OS till ett enda så kan man köra alla appar åt bägge hållen på alla enheter. Blir enklare för både utvecklare och mig som konsument/användare.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

En riktigt trevlig nyhet! Är själv nöjd Chrome OS användare. Min Chromebook är den dator jag använder absolut mest nu mera. Så att få tillgång till Android appar jag redan använder på min Android telefon är mycket välkommet!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk

vore ju riktigt trevligt! Tycker Chrome OS är suveränt som laptop för min del, vill vara surfa och ha bra batteritid och det uppfyller enheten perfekt. Vet iofs inte vad jag skulle vilja ha för appar men om möjligheten finns så finns det säkert något man kan få nytta av.

Permalänk
Medlem

Bra då kan jag äntligen köra viaplay utan att behöva flytta min stationära till tvn varje gång det är fotboll

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Agustavsson:

vore ju riktigt trevligt! Tycker Chrome OS är suveränt som laptop för min del, vill vara surfa och ha bra batteritid och det uppfyller enheten perfekt. Vet iofs inte vad jag skulle vilja ha för appar men om möjligheten finns så finns det säkert något man kan få nytta av.

Som han skrev under dig, t.ex Viaplay tänk om man är ute på semester t.ex