Är det naturligt att man slutar spela när man är över 50?

Permalänk
Skrivet av MrQke:

Instämmer helt med dig @Kärlekstrollet Man blir bara besviken och arg när man inte har tiden att försöka hitta tillbaka till sin gamla aim i QW/Quake. Man har varken tiden eller orken vid 30 snåret. Njuter numera av bra Singleplayer spel med bra story!

Sen beroende på spel om det är barnvänligt så är det toppen att ha barnet i knäet, kombinera familjetiden och spelande för två flugor i en smäll.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

50 och spelar så mycket jag hinner. Men, jag märker att jag är mindre benägen att prova på nya spel, är fast inne i ett MMO sedan hösten 2013 och det har verkligen inte blivit av något annat än det, trots att jag haft mycket stort intresse för en viss genre och en del specifika spel sedan 99...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

"Ofantligt mycket mer spelvärde då"? På vilket sätt då?

Jag har spelat Skyrim i 600 timmar med flera olika karaktärer utan att ens spela klart main storyn en enda gång. Jag spleade Mass Effect-serien i 150+ timmar. Sleeping Dogs tog säkert 60 timmar att klara. De tre Shadowrun-spelen som jag köpt har jag knappt skrapat på ytan på; Wasteland 2 skall vi inte ens prata om - där har jag säkert 70-80 timmars speltid framför mig. Path of Exile har ätit upp minst 300 timmar, och eftersom det hela tiden kommer nytt material så blir det aldrig tråkigt. Och låt mig inte ens börja tala om Elite: Dangerous...

Visst, men kunde spela Super Mario Bros. eller Ice Climber i 600 timmar, men man kan också sitta och stirra in i väggen i 600 timmar; de två är ungefär lika kul. Skyrim är fortfarande roligt efter 600 timmar.

För att inte tala om alla fantastiska indiespel - Stardew Valley, Super Meat Boy, Don't Starve, Axiom Verge, Bastion, Legend of Grimrock I & II, The Binding of Isaac, Hotline Miami, To the Moon, Limbo, FTL, Cave Story, Kerbal Space Program (som jag spenderat 100+ timmar i), Prison Architect, Hyper Light Drifter, Broforce, Firewatch, Rogue Legacy, The Banner Saga, Gemini Rue, Shovel Knight, Nuclear Throne, Ori and the Blind Forest och Undertale.

Om inget av dessa spel tilltalar dig så tror att problemet ligger hos dig, och inte hos spelen som släpps idag.

This. Att spelen skulle ha varit så otroligt mycket bättre förr tror jag inte alls på; det handlar snarare att man under årens lopp har spelat fler och fler spel och helt enkelt "vant" sig och blivit mer kräsen.
Går man idag tillbaka och lirar de spel man för tio år sedan tyckte var helt fantastiska så blir man nog i de flesta fall rätt besviken, eftersom de inte alls är lika bra som man mindes. GTA 3 var en fantastisk evolution i spelbranschen som många plöjde ner hundratals timmar i, men lirar man det idag känns det rätt mediokert, speciellt i jämförelse med GTA 5.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag har nog börjat tappa suget för spelande redan och jag är bara 28 år gammal, jag liksom orkar inte ens installera dem och börja spela vilket är största problemet. Sen har man ju sina andra hobbies som man anser vara viktigare och enklare att ta tag i. Det blir liksom mestadels spelat när man är ledig/kanske litegrann på helgen. Som barn var man ju klistrad i TV rutan när man fick låna något spel och spelade 6 timmar i streck och föräldrarna blev förbannade på en och ville ha en ut och leka istället och få frisk luft.

Det enda spel som håller mitt intresse någorlunda uppe som kan litegrann få det där spelsuget igång är Unreal Tournament alphan när man har varit fan av de förra UT spelen.

Har länge tänkt att jag skall börja spela Fallout 4 men jag har liksom aldrig kommit till det skedet att jag skulle börja på riktigt, jag har det installerat dock. ^^ Har dendär "lite intresserad" men orkar inte känslan, väldigt störande. Jag antar att jag försöker påtvinga mitt barnasinne men det funkar inte, jag vill spela men har inte lusten liksom.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jag har nog börjat tappa suget för spelande redan och jag är bara 28 år gammal, jag liksom orkar inte ens installera dem och börja spela vilket är största problemet. Sen har man ju sina andra hobbies som man anser vara viktigare och enklare att ta tag i. Det blir liksom mestadels spelat när man är ledig/kanske litegrann på helgen. Som barn var man ju klistrad i TV rutan när man fick låna något spel och spelade 6 timmar i streck och föräldrarna blev förbannade på en och ville ha en ut och leka istället och få frisk luft.

Det enda spel som håller mitt intresse någorlunda uppe som kan litegrann få det där spelsuget igång är Unreal Tournament alphan när man har varit fan av de förra UT spelen.

Har länge tänkt att jag skall börja spela Fallout 4 men jag har liksom aldrig kommit till det skedet att jag skulle börja på riktigt, jag har det installerat dock. ^^ Har dendär "lite intresserad" men orkar inte känslan, väldigt störande. Jag antar att jag försöker påtvinga mitt barnasinne men det funkar inte, jag vill spela men har inte lusten liksom.

Jag är 20 snart 21 och har inte spelat på över 2 månader nu. Det är liksom annat runt omkring som tar upp min energi.
Jag har dock haft lite upp och ner på sistone. Hade lite semester förra året och spelade ut Skyrim...när det var klart var jag och jobbade igen. Har så mycket annat som är viktigare.

Känns hela tiden som att jag ska hinna ta mig tiden att börja spela cs igen med polarna. Men när kl är 22.00 och jag har gjort allt för dagen känner jag inte det är så roligt att gå in ts och ta ett game för att sen gå och lägga mig...måste ju upp vid 06.00.
Sen tar CS väldigt mycket tid, ett spel i veckan är helt meningslöst. Du kommer inte in i känslan.

Helgerna har jag spelat lite, men nu börjar sommaren. Och då känns det som att både mina polare och jag har annat för sig. Så då är det ännu svårare att få in folk. Hela den här vintern renoverade och flyttade jag. Förra söp jag upp :S
Denna sommaren är det jobb och....ja nu borde jag hinna

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Själv är man 22, det enda jag spelar Need for Speed 2015.

Spelar det någon gång på helgerna annars så händer där inte mycket på spel fronten.

Gick ett år IV där jag läste upp ett helt betyg(dvs fritid delux) och sedan blev jag sjukskriven under gymnasiet så där var ett par år där jag inte gjorde annat än att spela.

Så mycket man satt och lira att det helt enkelt inte är kul längre.

Minns när jag, glad som tusan, fick hem min A500+ som man satt och lirade spel timma vis.
Eller när jag byggde ihop min första spel dator. en Pentium 2 med Riva TNT på 32MB. och när Farfar kom hem med Red Alert 2 som födelsedags present!

Som man satt och spela, blir ju nästan lite nostalgisk här!

Jo sen har vi ju CS men jag räknar det inte som ett spel längre efter tusentals timmar.

TL:DR
Det var bättre förr, andra prioriteringar, "släpps inget bra" osv

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Började nöta Battlefield när det kom för herrans många år sedan och har spelat varje dag fram till 6-8månader sedan.
Är idag 45 och gillar spel, framförallt BF serien. Har inte spelat just något annat då de vart relativt ointressanta.

Nu har jag det installerat och kanske lägger av några rundor i månaden.
Har precis köpt hus, fått ny intressant tjänst. + massa photoshop jobb som tar min tid.
Gamingen finns men jag har inte behovet att spela för att bli bäst.
Det är roligt att äga ungdomen dock när det kommer till kritan.

Visa signatur

Libera et impera
Acerbus et ingens
Per angusta ad augusta

Permalänk
Medlem

Jag är 37 år. Sedan jag fick lite ögonproblem som 20-åring har det blivit allt mindre spel. Men det går i perioder. Senaste 10 åren har det mest varit tv-spel. Just nu spelar jag SC2 för jag tycker det är lagom. Har inte riktigt samma tålamod som när jag var barn. Hjärnskakning nu också så då går det inte nöta spel på samma sätt.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte i närheten av 50 (29) men känner igen känslan. Senaste åren har jag mest köpt spel utan att komma till skott med att faktiskt spela dom. Har fått svårt att investera mycket tid i en titel utan att tröttna så dom spelen jag faktiskt har lyckats lägga tid på har mest råkat bli diverse indie titlar man kan spela kortare sessioner.

Har så många spel jag tänker att jag vill ta mig ann, t.ex. skyrim eller fallout men så fort jag funderar på att installera något så känner jag bara hur mycket tid som kommer falla bort och jag tappar suget.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Oringen:

Jag är 30år och känner att spel är inte värt 599:- för några timmars spelande och sen halvfärdiga..sen, ojsan..''du måste ha denna DLC'n för att kunna spela på denna servern'' ytterligare 299:-..så nästan 999:- för ett sketet spel som dör ut om nån månad..nej tack.

Jag spelar dock UT3 med sambon då och då, vi brukar lana det här hemma

Kommer ihåg när farsan köpte donkey kong till SNES, kostade då (1995) ca 599kr. Justerat för inflation blir det då ca 1200kr för ett spel. Var inte orimligt då, bör alltså inte vara orimligt nu.

Permalänk
Medlem

Har 20 PS4 spel och orkat börja spela två.
Det är alldeles för mycket inslag av management (i brist för bättre ord) i dagens spel.
Kollade precis på video om Quantum Break. Undrar lite hur Remedy tänkte när de designar ett spel där det är meningen att man ska ägna timmar åt till att läsa alla "dokument" för att ta del av storyn. Satsa på att gör spelen roliga utan massa irriterande moment som att uppgradera vapen, samla på sig massa skit som man sedan ska uppgradera i tusen i menysystem. Inte ens ett enkelt plattformspel kan man nu för tiden utveckla utan sånna här inslag. Kan inte komma ihåg att det var så här förut om man nu inte frivilligt valde att att sätta tänderna i spel som hade sånt här trams som huvudfokus.

Permalänk
Medlem

36 år, Villa och två barn. Passar på att lira några timmar efter 20:00 då barnen har lagt sig.
Försöker hålla mej under 15 timmars spelande på en tvåveckorsperiod i steam. Är sällan uppe i över 20.
Instämmer med andra; varför se på värdelösa såpor med reklam varje kvart i stället för att lira lite spel, snacka med likasinnade på swec och i TS.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Spelen har blivit tråkigare på senare år förutom gta v som jag spela igenom 2 gånger.
Men oline var inte så roligt och sluta typ att spela.
Cs go blir det i perioder men inget seriöst.

Har inte hittat något spel som ger den rätts känslan att börja spela.
Kan vara för att många spel är för dumade och för lätta.

Sen har jag familj jobb och hus bilar som skruvas på och har inte riktigt tid med spel på samma sätt som för
5 år sen.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Inaktiv

Vad gör ett spel bra? Om man drar paralleller med film, böcker etc så inser man att en gemensam faktor är inlevelse, som i sin tur är frukten av fantasi. Vissa har lättare för detta än andra. Men för att en film/spel/bok ska vara intressant och spännande så måste man ha det 'barna'- sinnet kvar.

En annan sak är nog att man får inget själslig tillfredställelse med ett program som man får i en normal relation. Det blir lite som att prata med en robot, det finns inte samma levande kommunikation utan det blir något kyligt och mekaniskt över det hela, så man tröttnar. Därför är det roligare att spela mot en mänsklig motspelare än en dator

Sen tror jag att man helt enkelt får inse att man förändras med åren. Man tycker andra saker är roligare nu som man inte tyckte då.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte 50 än, men snart 30 iaf, och personligen har jag hittat en ganska behaglig balans i mitt spelande. Det som gjorde susen var att ge upp multiplayer-spelande helt å hållet för ett par år sedan då det började bli svårare att spela med vänner samt att det är imo för tidkrävande för att spela så man kan hålla en konkurrenskraftig nivå. Sen blev det tillslut att kännas rätt poänglöst att spela evighetsspel, att spela samma bana in och ut i flera hundra timmar har tappat lite av sin charm. Nu när man mer får prioritera sin tid lite mer så känns det mer värt med singelplayer-spel (för tid för bägge finns tyvärr inte), och har märkt att håller jag mig till dessa så hinner jag gott å väl att köra igenom de som verkar lovande, och som tur är kommer det inte heller så pass mycket spel som jag personligen känner speciellt värda så hinner gott å väl spela igenom nästan alla spel jag tycker verkar roliga, och när man dessutom måste välja sina titlar väl så blir faktiskt det mesta man spelar riktigt trevliga spelupplevelser. Kanske snittar 4-6 spel och runt 200h om året nu mer skulle jag tippa på, hade jag fortfarande spelat multiplayerspel hade den tiden knappt räckt till ett...

Sen tycker jag absolut inte spelen har blivit sämre med åren, och det där med priser/preorder/trasiga spel etc märker jag inte direkt av då jag oftast köper spel runt ett år efter de släppts, då kan man i lugn å ro läsa igenom recensioner och välja det som verkar mest lovande när det börjar rycka i speltarmen, sen är det bara att trycka hem ett bra, färdigt-patchat och billigt spel sen.

Har även börjat spela en del lite kortare spel tillsammans med min sambo, rätt trevligt att istället för en filmkväll köra igenom spel som tex Brothers, Vanishing of Ethan carter eller Firewatch framför TV:n.

Permalänk
Medlem

Är 55 och spelar på som vanligt och kommer fortsätta så länge jag tycker det är kul.

Det är inte så att spellusten plötsligt försvinner när man passerat 50. Även om man också har andra intressen är det skönt att koppla av med spelen.

Man kan lika gärna tröttna vid 19 som 89 om man tröttnar alls.

Lite kul att ha varit med länge, har trots allt hänt en del genom åren från spel av typen fyrkanter som rör sig fram till dagens grafik.

Nu ser saker i spel realistiska ut på ett sätt som man drömde om att de skulle göra när man var yngre och fantasin fick fylla i mer.
Då förr tänkte man ibland, tänk om spelen i vart fall skulle se ut som på film i framtiden.
Och idag är vi faktiskt till stor del där så nu drömmer man istället framtidsdrömmar om kommande avancerad VR.

Visst det finns fortfarande plats för förbättringar, men kör man till exempel lastbil i Euro truck simulator 2 så känns det och ser ganska hyffsat realistiskt ut på vägen när man då jämför med när man kört lastbil på riktigt och om man anpassat & tveakat inställningarna en del för bättre realism i spelet.

Sedan finns det andra spel med snyggare och bättre grafik men det är ändå tillräckligt bra för att själva körfeelingen ska inträffa. Den där känslan av att nöta mil efter mil på vägen och bara åka för åkandets egen skull i en tidsbubbla där tiden på något sätt står still.

Å andra sidan saknar man ibland de där enkla spelen som man bara kunde fastna i för att spelidén funkade så bra trots den rätt kassa grafiken. Fast de hittar man i mobilen istället. Hill Climb racing är ett sådant mobilspel där man bara är tvungen att köra vidare.

Kan dock hålla med om spel som säljs väldigt begränsade och där man måste köpa en massa dlc:er och annat extra för att spelet ska bli det som borde funnits med från start kan vara jobbiga.

Det kan ändå vara okej med utökningar som verkligen tillför något till ett redan från början hyggligt stort spel som Skandinavien tillägget till Euro truck simulator 2 spelet där de faktiskt lagt mycket jobb på utökningen och dessutom kostade anständiga pengar att köpa.

Ser ingen anledning att sluta spela innan jag trillar av pinn, så jag fortsätter. Kanske får man uppleva riktigt bra VR framöver för än ska väl inte utvecklingen ta slut.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte! är 30 om 2 år och spelar mer än någonsin xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Men WOW är ju skit om man inte gillar ett evighetsbaserat spel som aldrig ger något?

Aldrig ger något?? Vad ger andra spel som inte WOW ger??
Spelade CS i 5 år sen efter det WOW i 8 år. La ned WOW när förhållandet sprack och jag fick prioritera livet.
Idag spelar jag lite ESO, CS, BF4...men max en timme i sträck, sen tar tålamodet slut och jag blir rastlös.
Träning och the real life går alltid före spela nu för tiden. Tänk att jag och guilden kunde raida 8 tmmar i sträck i MC...heeelt galet.
Jag är 49.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Men WOW är ju skit om man inte gillar ett evighetsbaserat spel som aldrig ger något?

Aldrig ger något? Räcker det inte med att man har roligt medan man spelar? Inget spel har någonsin givit mig någonting utöver några timmars underhållning, vilket är allt jag förväntar mig. Har jag inte roligt så slutar jag och hittar något annat. Om man fortsätter spela fast man inte har roligt så får man faktiskt skylla sig själv.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Har 6 år kvar till 50 men kan inte påstå att jag spelar färre spel.
Kommer nog aldrig att sluta spela , men spelandet går ju såklart i perioder och man gör så mycket annat på somrarna så den perioden brukar det gå på sparlåga.
Vissa år släpps det färre spel jag är intresserad av och andra år är fullsmetade med titlar att spela.
Däremot måste jag bestämt säga emot alla som påstår att dagens spel är sämre , det är bara nys.

Precis som med filmtittandet är det så att ju fler filmer(spel) du ser(spelar) desto mer kräsen är du och det krävs unika upplevelser innan du "fastnar" och njuter av upplevelsen. Man blir avtrubbad helt enkelt.

De senaste åren har det exploderat med indie-titlar och annat som gör att vi har mer än nånsin att välja på , en ny guldålder för den som gillar spel. Extra kul med många gamla spel som kommer i nytappning eller helt nya variationer av spel.

För min egen del har jag sen många år bakåt slutat med de rena multiplayer-spelen då det blivit svårare och svårare att få tid tillsammans med de gamla polarna , alla skaffar ju familj , villa , volvo , vovve osv.

Jag räknar med att sitta i rullstolen med VR-headset på ålderdomshemmet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

Jag har visserligen också +10 år kvar till mittensträcket, men enda anledningen att jag lirar mindre nu är att jag helt enkelt inte har tid och inte heller någon rik farsa som kan sponsra mig med datorer som klarar de senaste spelen då jag numera måste ha lönen till en massa annat (mat, hyra, el, teleräkningar, fordonsbränsle, försäkringar och annat skoj) som konstant äter pengar...

Sedan klarar inte kroppen samma längre att vara vaken konstant i flera dygn, får ont i handleder och rygg, ögon osv. när man sitter för länge.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Batwoman:

Tja! Har inte spelat sen förra sommaren (dom här nazisterna vad hette spelet?) Bytte ssd sen blev det inge mer. ? Känner faktiskt inget behov av spel längre. Kollar gärna på youtube walkthrou. Så jag slipper spela själv..Hm..

Är väl bara naturligt om man har tröttnat på spel, precis som om någon tröttnar när dem är yngre. Både min mor och hennes man spelar så ofta dem hinner och gärna co-op spel och dem är några år äldre än 50, The Division var nog det senaste där. Kanske inte dagligen men flera kvällar i veckan. Tror inte det finns någon magisk gräns precis som säger nu spelar vi inte mer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Slutade spela tvärt juli-augusti 2007 pga. stora omställningar i livet samt sjukdom, spelar numera lite sporadiskt & mer eller mindre enbart UT4 har dom andra UT & det var UT99 jag spelade mycket av var med i clan osv. innan jag blev sjuk.

Är 52 idag.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Kommer ihåg när farsan köpte donkey kong till SNES, kostade då (1995) ca 599kr. Justerat för inflation blir det då ca 1200kr för ett spel. Var inte orimligt då, bör alltså inte vara orimligt nu.

Nja, 599kr 1995 är 742 kr i dagens värde enligt SCB:s inflationsomvandlare:
http://www.sverigeisiffror.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-s...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Naturligt är att man njuter av livet. När jag blir 50 år och äldre kommer spelandet definitivt inte att upphöra. Man skall aldrig låta barnet inom en dö, givetvis betyder det inte att man skall var barnslig. Meningen med livet är kärlek, finns olika sorters kärlek, till sina nära och kära, till pcspelandet. Det ligger mycket i talesättet att ålder är bara en siffra, dom flesta äldre människor jag träffar som är 70 år och äldre brukar vara levnadsglada och det är trevligt att se.

Permalänk
Medlem

Tror aldrig jag kommer sluta spela men man vet ju aldrig hur man känner om 20 år.

Permalänk

@Pnorberg:
Inte mer alltså, intressant. Konstigt att man kände att 50-öringen blev överflödig då. Tänkte mest att man 20 år tidigare tog bort tioöringen.

Permalänk
Medlem

Börjar väl som alla andra och säger : "Jag är inte 50, men jag är snart 30".

Med det sagt så spelar jag fortfarande en del spel. Jämfört med mina vänner som spelar kanske ~40 timmar i veckan så spelar jag fortfarande ganska lite men för mig är det mer av en avslappning än någon form av seriöst lirande.

Jag kan utan problem sätta mig och spela ex. Eve-online en kväll, då det enda jag gör där är att köpa och sälja saker. Jag kanske inte åstadkommer så mycket under en kväll i Eve som jag gör om jag spelar något annat spel, men det är just avslappningen jag är på jakt efter.
Civilization, Xcom och liknande spel där jag kan sitta och morsla i mörkret framför datorn är alltid kul och jag ser fram emot fler 4X spel och fler Turnbased spel, antagligen eftersom jag inte orkar investera den tiden som krävs för att bli tävlingsduglig igen

Det är nog därför jag slutat spela så mycket, för jag känner att jag inte "duger" och som gammal tävlingsräv så får jag panik över onlinespel som jag inte är tillräckligt bra på

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Är 35 och det enda jag spelar mer eller mindre dagligen är Hearthstone. Har det som free to play hobby.

Spelade nästan allt när jag var yngre men nu är det svårare att hitta spel jag gillar. Håller på med Dragon Age Inquisition och upplever det som roligt men det har avstannat lite. Shooters har jag också spelat en del av och hoppas på en fet DOOM singelplayer kampanj när det släpps.

GTA V intresserade mig inte alls. Har nog tröttnat på den franchisen. Fallout 4 har jag spelat i 24 timmar men sen stannade det av helt också.

Borde kolla in vad det finns för mods till Civ 5. 4:an blev ju helt underbar med mods och jag upplevde femman som lite meh.

Är också runt 30 och spelar heartstone varje dag efter jobbet, sedan brukar jag spela planetside 2 varje kväll, ett helt underbart mmo fps spel

Kolla in detta

Synd att wow blev sådan skit, gillade verkligen det spelet när det kom, kändes väldigt nyskapande, men man blir väl äldre.

Köpt massa spel som titansfalls och det sög pung, sedan bf4 spelar man ibland, men inte i närheten hur bra bad company 2 var.

Det känns som spelen blir sämre varje år, kolla star was battlefront, allt handlar om cash nu för tiden, annat var det när man satt å spela Atari på gamla goda tiden, det kändes som det fanns en tanken bakom allt, nu ska allt rushas ut och bara tjäna pengar.

Men som sagt testa planetside 2 är riktigt underhållande.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av erikssonown:

http://www.battlezone1.com/ här finns activisions batllezone från 98, funkar bra på min windows 10 maskin.

Aldrig spelat battlezone, men kan tänka mig att det är som planetside 2 är helt gratis och spela, och inte pay to win https://www.planetside2.com/home

Allt som kostar är cosmetics

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none