Permalänk

Speldator för 10-12k

Skulle behöva lite hjälp med en speldator för 11-12k.
Den ska väl klara av dagens spel hyggligt.
En SSD 250GB, en hårddisk på ca 2gb, windows behövs ej, ingen skärm.
Jag kan inte så mycket om dagens speldatorer därför vänder jag mig till er om råd och ihop bygge från inet.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kolla de andra trådar som finns, väldigt många med liknande budget och krav.

Skulle väl däremot säga att det är bättre att vänta en månad eller två eftersom det kommer nya grafikkort.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Inaktiv

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9375433/

Permalänk

@anon185723: Behövs verkligen en i7a? Tror du inte en bra i5a funkar till alla spel och ändå ha ett stabilt fps?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangovich:

@fxfighter: Behövs verkligen en i7a? Tror du inte en bra i5a funkar till alla spel och ändå ha ett stabilt fps?

i5 fungerar utan problem för alla spel i dag. Jag gick upp till i7 för att det fanns plats i budgeten. Jag ansåg att det var det bästa man kunde lägga de extra pengarna på när det kom till prestanda. Du kan lägga pengarna på ett drömchassi eller Bluray spelare.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9375453/

Permalänk

@anon185723: Okej, Bluray spelare behöver jag inte, viktigaste är ett bra grafikkort, samt att nätagget ska vara okej. Om budgeten glider över 12k är ingen fara heller. Vad är det för skillnad mellan Radeon och Nvidias grafikkort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangovich:

@fxfighter: Okej, Bluray spelare behöver jag inte, viktigaste är ett bra grafikkort, samt att nätagget ska vara okej. Om budgeten glider över 12k är ingen fara heller. Vad är det för skillnad mellan Radeon och Nvidias grafikkort?

Ljudnivån och temperatur skiljer sig stort beroende på kylare. Den största skillnaden mellan Nvidia och Radeon utöver prestanda är tekniker så som gsync och freesync. Jag valde r9 390 för att kortet ger mycket prestanda för sitt pris.

Prestanda Tester: i 1080p är r9 390 nitro 3% snabbare än vanliga r9 390. FuryX kostar dubbelt så mycket och är i sin tur 25% snabbare. Gtx 980 kostar 2000kr mer än r9 390 och är runt 15% snabbare i 1080p. Ju högre upplösning du kör i desto mindre blir prestandaskillnaden.