Permalänk
Skrivet av TubularBoy:

Jag har inte följt avslöjandet något speciellt så jag kan ha missat om de sagt det men är det officiellt med DX12 stöd då?

Nej men det borde vara med DX12 om det ska bli något av DX12 grejen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Anguzz: Det stämmer nog, jo det är bedrövlig stämning i många spel vilket gjort att jag mer och mer sökt mig till singleplayer och co-op spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

@Anguzz: Det stämmer nog, jo det är bedrövlig stämning i många spel vilket gjort att jag mer och mer sökt mig till singleplayer och co-op spel.

Ja, förbannat tråkigt är det.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

kolla här...."nya" bilder från BF1 !! (verkliga.......njaaaa, men de ser lite halv roliga ut...he he
(jag gissar till 99,99% de inte är verkliga (varför skulle DICE ta BF4 gamla UI och bara slänga in en häst spec i den ??? ha ha

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Detta blir ett givet köp , precis som alla andra titlar i Battlefield serien.
Nu hoppas jag bara att dom inte sabbar alla vapen med en massa sikten och annat mög.
WW1 ska ha järnsikten förutom snipern.
Men spännande kommer det att bli , sen om det håller för 100 tals speltimmar återstår att se när man har det installerat och inställningarna på max

Där fanns gott om sikten för andra vapen än bara prickskyttegevären.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

Detta blir ett givet köp , precis som alla andra titlar i Battlefield serien.
Nu hoppas jag bara att dom inte sabbar alla vapen med en massa sikten och annat mög.
WW1 ska ha järnsikten förutom snipern.
Men spännande kommer det att bli , sen om det håller för 100 tals speltimmar återstår att se när man har det installerat och inställningarna på max

Givet köp ett år efter release då spelen kanske är fixade med hjälp av community.

Eller så är spelen döda likt Battlefront och Hardline.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Där fanns gott om sikten för andra vapen än bara prickskyttegevären.

Att det fanns gott om dom vill jag inte påstå , men visst fanns det andra sikten än just bara järnsikten.
Det jag mena va typ IRNV och liknande , jag hoppas att dom håller det hyfsat WW1 liknande.
Hur som helst så hoppas jag att mitt favoritvapen från WW1 finns med " Fedorov Avtomat M1916 "

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mange75:

Att det fanns gott om dom vill jag inte påstå , men visst fanns det andra sikten än just bara järnsikten.
Det jag mena va typ IRNV och liknande , jag hoppas att dom håller det hyfsat WW1 liknande.
Hur som helst så hoppas jag att mitt favoritvapen från WW1 finns med " Fedorov Avtomat M1916 "

Dyker säkerligen upp i en "Eastern Front" DLC annars.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

point and shoot.
inga direkta irnv etc...
mer skill baserat vilket skulle ge spelet en riktigt intressant spelvärde

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Gillar snuttarna där man ser att de springer runt med kulspruta med tanke på att under WW1 fanns det 2-4st som va mobila varan 2st skulle man kunna skjuta från höften resten va man tvungen att ligga ner/montera upp. Samt den snutten där en gubbe ser ut som en juggernaut har han en minigun?

Kommer inte köpa det här spelet i första taget men kommer hålla ett öga på det för att se hur det utvecklas.

Antar att du menar denna nisse: http://i.imgur.com/bjcBP6B.png

Han har på sig en Sappenpanzer Gesichtsmaske. Användes av prickskyttar och MG skyttar under kriget pga. ansiktsskador. Dock en väldigt ovanligt sak.
Den var dock så pass tung att den enbart kunde användas i en statisk position dvs. sittandes eller liggandes. Alltså inget man gick runt med. Även om man nog kan gå runt med den men det lär bli tungt snabbt.
t.ex: http://ic.pics.livejournal.com/szhaman/7191632/793103/793103_...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Det ska bli spännande, undra om man kommer ha möjlighet att köra slagskepp i Battlefield 1.

Hoppas man kan spela med olika länder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuszero:

Det ska bli spännande, undra om man kommer ha möjlighet att köra slagskepp i Battlefield 1.

Ska vara möjligt från min förståelse. Under livestreamen så var en person med som alphatestat spelet. Han sa att han hade använt skeppet och det var oerhört starkt men så fort fienden upptäckte dig så blev du helt beskjuten.

Frågan är väl till vilken nivå du kan köra slagskeppet

Permalänk
Medlem

Sen kanske Starcraft 1 och Diablo 1 (eller liknande) kommer också?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Gillar snuttarna där man ser att de springer runt med kulspruta med tanke på att under WW1 fanns det 2-4st som va mobila varan 2st skulle man kunna skjuta från höften resten va man tvungen att ligga ner/montera upp. Samt den snutten där en gubbe ser ut som en juggernaut har han en minigun?

Kommer inte köpa det här spelet i första taget men kommer hålla ett öga på det för att se hur det utvecklas.

DICE har ju redan varit väääääääldigt tydliga med att de kommer att prioritera gameplay och game experience framför autenticitet. De har sagt mellan raderna att de kommer att böja på historian för att skapa ett roligare spel.
Det krävs inte ett geni för att fatta att ett verklighetstroget WW1 spel hade varit OTROLIGT jävla tråkigt. Spendera ca 3 timmar i en skyttegrav, titta upp lite då och då och avfyra ett eller två skott...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det går nog att välja som tidigare att spela på en liten del av banan med mindre antal spelare för en upplevelse som är mer lik COD om man gillar snabb action.

Själv gillar jag storslagna strider så kör alltid CQ large i BF spelen.

BF spelen är dom enda mp-spelen som håller för egen del och har stora förhoppningar att 1:an kommer bli riktigt storslaget.

Håller med dig Varför ska alla använda forum till att gnälla hela tiden, det enda man läser om är ju,, Hur mycket folk inte tycker om
BF sedan bla.bla.bla......

Håll er till positiva eller neutrala inlägg så blir det intressantare läsning, de flesta trådar om spel nuförtiden här på FZ.. är oftast bara folk
som gnäller...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

@StegeSWE: Ursäkta, FZ??

Brukar talas om Ris och Ros förr, less blir man alltid på folk som skriver som om de alltid hade en monoton negativ röst näst intill deprimerande.
Det är en balansgång.

on-topic: Får se hur spelet artar sig, om det går mot senare såsom Battlefront eller BF4, själv hoppas jag att det går emot mer äldre format.
Hoppas får man alltid.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Självkart kommer detta bli riktigt bra.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Självkart kommer detta bli riktigt bra.:)

you bet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Forgotten Weapons har rätt intressanta videos om WW1 vapen
https://www.youtube.com/playlist?list=PL9e3UCcU00TStxPreAQGbX...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det var ett helt absurt dålig låtval i trailern? För mig är det där en låt som får en att tänka på något futuristiskt, och dessutom är den rätt så jäkla dålig. Passar inte alls med varken Battlefield eller första världskriget.
Känns mer som att de kliat sig i skallen och frågat sig "Vad gillar P12:orna från COD för sorts musik"?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Bara jag som tycker att det var ett helt absurt dålig låtval i trailern? För mig är det där en låt som får en att tänka på något futuristiskt, och dessutom är den rätt så jäkla dålig. Passar inte alls med varken Battlefield eller första världskriget.
Känns mer som att de kliat sig i skallen och frågat sig "Vad gillar P12:orna från COD för sorts musik"?

Har nog inte sett någon annan klaga på det så alla "p12or" från Battlefield verkar gilla den också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har nog inte sett någon annan klaga på det så alla "p12or" från Battlefield verkar gilla den också.

Har du sett Warcraft trailern? Där är det också någon form av dubstep, och den passar inte alls med själva trailern. Tror att det har fått större uppmärksamhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

tycket white stripes låten är helt ok (när den kom ännu bättre), tycker DICE & Co har pitchat upp den rätt coolt med mycket snea maskin ljud...tycker den passar bra till Trailern. (vad vill ni hellre ha....Justin Biebers "sorry" ? he he

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

tycket white stripes låten är helt ok (när den kom ännu bättre), tycker DICE & Co har pitchat upp den rätt coolt med mycket snea maskin ljud...tycker den passar bra till Trailern. (vad vill ni hellre ha....Justin Biebers "sorry" ? he he
http://i65.tinypic.com/211kvif.png

Något i denna playlisten?
https://www.youtube.com/watch?v=aqeeb6P1j_w&list=PL5B80F33C27...

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En sak är bekräftat nu som gör det här ännu bättre. Spelet kommer att ha Server Browser. Tack!!!

Det som saknades i Battlefront.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

En sak är bekräftat nu som gör det här ännu bättre. Spelet kommer att ha Server Browser. Tack!!!

Det var ju en jäkla tur.
Man vill ju gärna välja server själv.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Det var ju en jäkla tur.
Man vill ju gärna välja server själv.:)

Dina ord stämmer helt korrekta!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Fanns ju i både Hardline och Battlefield 4 så det tog man väl nästan för givet.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fanns ju i både Hardline och Battlefield 4 så det tog man väl nästan för givet.

Jo självklart, men många var rädda på att Dice skulle utnyttja systemet från det senaste spelet de skapade, Battlefront 2.