Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Tekniska problem med min mus sensetivity

Det är så här att jag bestämde mig att installera om windows 10 på min dator för det var ett tag sedan jag installerade det, alltså jag hade redan windows 10. Mitt problem är att även fast jag ställt in en sensetivity så känns det ändå konstigt. Jag märkte att det är så att musen inte accelererar vilket är bra men den gör något tvärt om. Rör jag musen snabbt så går den segare och snabbare när jag drar musen långsamt. Jag hade detta problem första gången jag installerade windows 10 och då kunde jag fixa det genom att ändra en inställning i xbox appen. Men det gick inte den här gången så jag avinstallerade xbox appen helt o hållet men det hjälpte inte.

Edit: med andra ord så rör sig musen längre i datorn med samma distans i verkligheten om du rör musen långsammare.

Är det någon som har en fix till detta problem så är det mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem

Enklaste är nog att se till så att ingen annan mjukvara för musen är installerad än windows egna och sedan nolla acceleration i registret för att säkerställa att inget spökar.

Här är lite hjälp med det sistnämnda om du är osäker/inte kan något i registret:
http://donewmouseaccel.blogspot.se/2010/03/markc-windows-7-mo...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Kallas negativ acceleration. Skulle som Gurk skrev försöka ta bort allt som kan påverka accelerationen och se till att windows inte har något aktiverat.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Tack som fan

Skrivet av Gurk:

Enklaste är nog att se till så att ingen annan mjukvara för musen är installerad än windows egna och sedan nolla acceleration i registret för att säkerställa att inget spökar.

Här är lite hjälp med det sistnämnda om du är osäker/inte kan något i registret:
http://donewmouseaccel.blogspot.se/2010/03/markc-windows-7-mo...

Tack som fan, det hjälpte.