No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

No Man's Sky - Samlingstråd

Har inte sett någon tråd om detta spel. Såg Gamespots förhandsvisning av spelet och blev väldigt intresserad. Verkar inte vara som någonting annat som släppts tidigare. Verkar inte har kommit något datum för släpp än. Jag hittar det då ingenstans.

http://www.no-mans-sky.com/
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpg6WLs8kxGOzMljUeVoQo...

#nms

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Intressant! Vilken tur att det släpps till PC också för oss konsollösa som inte haver en PS4.

Permalänk

Häftigt! ser fram emot detta. Hoppas det kommer lite mera info snart Release 2015?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Längtar rätt hårt till detta, är ju ett väldans informationsvakuum runt när det ska släppas osv. Men hoppas att det kommer nångång tidigt 2015 men det lär väl inte hända ;P

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Avstängd

har väntat länge på de här projektet! ser otroligt spännande ut att koppla pc'n till tv'n och bara utforska allt

Synd bara att det är så få människor på projektet... kommer KANSKE komma ut i slutet av -15

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt intressant! Detta ska läggas på minnet, absolut! Dock så tror jag det kommer dröja en mindre evighet innan det släpps, fick den känslan bara..

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Verkar väldigt intressant! Detta ska läggas på minnet, absolut! Dock så tror jag det kommer dröja en mindre evighet innan det släpps, fick den känslan bara..

Vad jag fattat det som så kommer det släppas när det fungerar "Funktionsmässigt", själva universumet kommer de fortsätta att bygga ut med fler missions och fler planeter etc även efter släpp. Det lär ju inte rinna ut i sanden iaf med tanke på hur mkt pr de har gjort för detta nu.

Hoppas också att online fungerar mellan Xbox, PS, och PC. Behövs många spelare med tanke på hur stor världen kommer bli.

Sen finns det en riska att det kanske blir lite för trist stundvis om det inte finns några tydliga Quests eller liknande som man ska följa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Senaste trailern här:

Intervju med Sean Murray där han demonstrerar och pratar om spelet:

Lite besviken på hur lite hype det är över detta spelet på Swec forumen faktiskt!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Senaste trailern här:

https://www.youtube.com/watch?v=nmwG6Sj1Yfg

Intervju med Sean Murray där han demonstrerar och pratar om spelet:

https://www.youtube.com/watch?v=h-kifCYToAU

Lite besviken på hur lite hype det är över detta spelet på Swec forumen faktiskt!

Tycker det ser grymt ut. Hoppas på att PC-versionen inte blir en dålig port.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Ser riktigt grymt ut! Man kan nog ha galet kul i detta! Bara de ör enkelt att hitta vänner osv:)

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vad jag fattat det som så kommer det släppas när det fungerar "Funktionsmässigt", själva universumet kommer de fortsätta att bygga ut med fler missions och fler planeter etc även efter släpp.

Tror inte dom kommer att utvidga med fler planeter.. iaf inte inom nära framtid.
Eftersom utvecklarna kör med "procedural generation" i spelet och det kommit information att inte ens utvecklarna själva känner till alla planeter och djur som finns. Samt att i nuvarande build så har det sagts att det skulle ta ca 5 miljarder år (IRL tid) för en ensam spelare att utforska alla planeter.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv

Även jag tycker spelet ser intressant ut även om det nog inte lär bli ett köp. Det jag hittills sett ger mig intrycket av ett ganska simpelt spel gameplaymässigt men det kanske utökas framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även jag tycker spelet ser intressant ut även om det nog inte lär bli ett köp. Det jag hittills sett ger mig intrycket av ett ganska simpelt spel gameplaymässigt men det kanske utökas framöver.

De har ju inte avslöjat vilka typ av uppdrag man kan stöta på, men grunden i spelet att kunna flyga runt och utforska random planeter är ganska lockande. Det var det jag gillade mest med tex Masss Effect 1, som sedan försvann i 2an och 3an dock. Dvs att man kunde landa på vissa random planeter och se hur de ser ut på ytan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Da´Russian Stallion:

De har ju inte avslöjat vilka typ av uppdrag man kan stöta på, men grunden i spelet att kunna flyga runt och utforska random planeter är ganska lockande. Det var det jag gillade mest med tex Masss Effect 1, som sedan försvann i 2an och 3an dock. Dvs att man kunde landa på vissa random planeter och se hur de ser ut på ytan.

Jo, jag gillade det med. Hitills har jag inte sett att man kan göra något på planeterna. Mer än att gå runt då. Men det kommer nog.

Permalänk
Medlem

Verkar verkligen intressant detta.

Tror dock det kommer vara lite avgörande vad man kommer kunna göra på/i världarna/galaxerna.

Bara flyga runt och utforska eller "kriga" kommer nog bara hålla x antal timmar innan folk tröttnar.

Permalänk
Medlem

Artikel om spelet publicerades i NewYorker:
http://www.newyorker.com/magazine/2015/05/18/world-without-en...

In-Game Video med kommentarer:
http://video.newyorker.com/watch/commentary-the-universe-of-n...

Genomgång av samma artikel:

Tycker det är lite Home-World stil på alla rymdskepp

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Ser ballt ut

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Geeks Gaming

Glömt helt att posta videos här ^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kommer inte ha något liv i år, Witcher 3, sen detta, sen StarWars, sen Tomb Raider.......:D

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Preorder på Steam finns nu. https://steamcommunity.com/app/275850 Dock verkar det lite dyrt tycker jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolight:

Preorder på Steam finns nu. https://steamcommunity.com/app/275850 Dock verkar det lite dyrt tycker jag.

Själv blev jag imponerad över att spelet också kommer till GOG: https://www.gog.com/game/no_mans_sky
Samma pris (fast man får 6,4 euro tillbaks pga prisskillnader) och då DRM-fritt dessutom.

Håller dock med om priserna, känns som att spelet hade varit rimligare runt 40 euro. Men samtidigt har jag ingen större koll på hur stort spelet blir och hur varierande gameplayet är och så. 60 euro är AAA-territorium vilket ställer en hel del krav på vad som levereras.

Spännande att se hur spelet blir, inte så långt kvar nu.

Permalänk
Medlem

21 minuter med gameplay som förklarar lite mer.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Vi närmar oss! Jag har förbokat! Har någon annan också gjort det?

Permalänk

Som sagts tidigare så är det ju helt fel pris för ett indiespel. Man har ju spelat sådana här spel några ggr genom åren (terraria, starbound, minecraft) och dom är roliga i några timmar. Men utan uppdrag (visst, det finns ett uppdrag) och utan story/interaktioner så blir det snabbt ganska tråkigt. Att gå igenom de spelmoment som finns brukar gå relativt snabbt..

Terraria spelade jag iofs ganska länge iom att det finns tonvis med intressant utrustning / loot att hitta och saker att tillverka, samt finns det ju lite roliga boss-battles (verkar inte finnas här). vet inte riktigt hur mycket items / loot man kan förvänta sig, har aldrig hört honom "hypa" det, så den delen är nog ganska tunn (det är ju detta som gör exploring kul, dvs. hitta rolig loot). Inte heller verkar man kunna göra sig ett hem (rätt stor grej i te.x terraria).

Hade lätt lagt en hundring på det, men inte mer. Ser fram emot att läsa recensioner, tror de kommer variera kraftigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bemushroomed:

Som sagts tidigare så är det ju helt fel pris för ett indiespel. Man har ju spelat sådana här spel några ggr genom åren (terraria, starbound, minecraft) och dom är roliga i några timmar. Men utan uppdrag (visst, det finns ett uppdrag) och utan story/interaktioner så blir det snabbt ganska tråkigt. Att gå igenom de spelmoment som finns brukar gå relativt snabbt..

Terraria spelade jag iofs ganska länge iom att det finns tonvis med intressant utrustning / loot att hitta och saker att tillverka, samt finns det ju lite roliga boss-battles (verkar inte finnas här). vet inte riktigt hur mycket items / loot man kan förvänta sig, har aldrig hört honom "hypa" det, så den delen är nog ganska tunn (det är ju detta som gör exploring kul, dvs. hitta rolig loot). Inte heller verkar man kunna göra sig ett hem (rätt stor grej i te.x terraria).

Hade lätt lagt en hundring på det, men inte mer. Ser fram emot att läsa recensioner, tror de kommer variera kraftigt.

Jag gillar vad jag ser i videon, ser ut att vara mer innehåll än vad iallafall jag sett tidigare från detta spel. Borde vara ett mysigt spel iallafall i kortare stunder att sätta sig ner med.

Men priset... jag väntar nog på ett lägre pris.

Permalänk
Inaktiv

Spelet skjuts upp utan nytt datum tydligen: http://kotaku.com/sources-no-mans-sky-delayed-1778797365

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT:

Nytt datum 9 augusti. Inte alltför långt som tur är.
http://kotaku.com/its-official-no-mans-sky-delayed-to-august-...

Permalänk
Medlem

De ska nog fixa till MP så det är mer än en på miljarden att man kan stöta på andra spelare. Detta är frågan som dominerar varje gång de intervjuas.

Hur kan man missa att något sådant skulle vara efterfrågat 2016....

Permalänk

Ser riktigt fräscht ut! Blir svårt att låta bli att köpa detta dag ett.
Edit: Oj ,Såg priset nu .Nja blir nog att avvakta lite o se vad recensenterna säger Lol .