No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anzen:

På spelets omslag finns ingen "multiplayer-symbol". Ingenting överklistrat heller på våra i butik.

Det Sean menar med easter eggs är väl kanske att man får en notis om att en spelare befinner sig på samma ställe...

Hoppas de patchar in riktig MP senare.
Så man Vet att möjligheten faktiskt finns att se en annan spelare, för nu finns det ingen möjlighet för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Så här ser de klistrade utgåvorna ut tydligen: http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-11-no-mans-sky-limi...

Permalänk
Medlem

Då var det förköpt.. Har fått nog info genom streamers för att bilda min uppfattning.. Och är jag en nöjd spelare i 30+ timmar, om man nu tröttnar efter det, så har det i mitt tycke betalat sig.

Har köpt AAA titlar som jag klarat på bra mycket kortare.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Lego Master

Tror vi det kommer gå ner i pris på alternativa sidor efter släpp? Kinguin har billigaste för 482kr, och skillnaden mot GOG är så liten att det inte känns lönt att tramsa med Steam gifts för en sån sak.

Tycker fortfarande det är överprisat. Visst känns studion väldigt aktiv och engagerad, men det gör Colossal Order som gjorde Cities: Skylines med, och Paradox tog bara 250kr för hela spelet när det släpptes.

Hm.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag avbröt faktiskt just min förhandsbokning idag, och avvaktar tillsvidare innan jag köper spelet, om jag nu gör det. Efter detta med lögnerna rörande multiplayer osv. känns det som att jag vill vara säker på att jag faktiskt får det som utlovats, och dessutom vet man ju inte hur bra "porten" är till PC. Det positiva är att GOGs support var extremt hjälpsam och fixade min återbetalning på direkten!

Nu är det bara att hålla tummarna på att det blir en bra lansering, så kanske jag köper det sen

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4tten:

Jag avbröt faktiskt just min förhandsbokning idag, och avvaktar tillsvidare innan jag köper spelet, om jag nu gör det. Efter detta med lögnerna rörande multiplayer osv. känns det som att jag vill vara säker på att jag faktiskt får det som utlovats, och dessutom vet man ju inte hur bra "porten" är till PC. Det positiva är att GOGs support var extremt hjälpsam och fixade min återbetalning på direkten!

Nu är det bara att hålla tummarna på att det blir en bra lansering, så kanske jag köper det sen

Låter vettigt och jag håller med dig i din bedömning. Visst blir man sugen på spelet men lite för mycket som väger emot prislappen. Eventuellt slår jag till på GOGs erbjudande ändå imorgon om jag inte kan stå emot men är nog värt att se vad Hello Games tänker göra med spelet. Samt, förstås, invänta intryck från PC-utgåvan.

Lite väl mycket hype och kontroverser kring spelet, men förr eller senare blir det av.
Hade priset varit någon hundring lägre och marknadsförts som ett early access-spel så hade det varit lättare för mig att ta detta. Men nu verkar spelet vara rätt inkomplett med tanke på vad som utlovats.

Får hoppas det blir bra i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läste att NMS släpps på pc i sverige kl 19 imorgon. Någon som kan bekräfta detta? Finns ingen timer på steam....

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Implor:

Läste att NMS släpps på pc i sverige kl 19 imorgon. Någon som kan bekräfta detta? Finns ingen timer på steam....

Japp, 12 augusti: https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Finns en timer på förstasidan: https://www.gog.com/
24 timmar och 26 minuter kvar i skrivande stund. Så klockan 19:00 imorgon kväll.

Permalänk
Avstängd

Kikat på spelet lite och det ser ju trevligt ut. Fick lite Wing Commander vibbar av dogfights när jag tittade på några streams och det verkar ju intressant att flyga omkring i den här spelvärlden.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Jag avbröt faktiskt just min förhandsbokning idag, och avvaktar tillsvidare innan jag köper spelet, om jag nu gör det. Efter detta med lögnerna rörande multiplayer osv. känns det som att jag vill vara säker på att jag faktiskt får det som utlovats, och dessutom vet man ju inte hur bra "porten" är till PC. Det positiva är att GOGs support var extremt hjälpsam och fixade min återbetalning på direkten!

Nu är det bara att hålla tummarna på att det blir en bra lansering, så kanske jag köper det sen

Det jag inte kan förstå är varför det ska vara så svårt att få ett enkelt svar angående multiplayer. Finns funktionen eller inte? Om den finns, varför fungerar det inte?

Sean har sagt att spelet inte är en "multiplayer experience", vad nu det betyder, men han har också vid andra tillfällen sagt rakt ut att två spelare som befinner sig på samma plats ska kunna se varandra. Samtidigt har flera spelare försökt "stämma träff" utan att lyckas, och dokumenterat detta med videos och screenshots. Seans svar till detta är att det är "amazing".....?? Va?
Personligen bryr jag mig inte om multiplayer och har ingen önskan att hitta andra spelare, så jag kommer köpa spelet oavsett. Men som sagt tidigare är Sean skyldig att lämna ett rakt svar om ifall man ska kunna se andra spelare eller ej. Det måste ju vara bättre på sikt med ett ärligt svar än alla spekulationer och kontroverser...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Det jag inte kan förstå är varför det ska vara så svårt att få ett enkelt svar angående multiplayer. Finns funktionen eller inte? Om den finns, varför fungerar det inte?

Sean har sagt att spelet inte är en "multiplayer experience", vad nu det betyder, men han har också vid andra tillfällen sagt rakt ut att två spelare som befinner sig på samma plats ska kunna se varandra. Samtidigt har flera spelare försökt "stämma träff" utan att lyckas, och dokumenterat detta med videos och screenshots. Seans svar till detta är att det är "amazing".....?? Va?
Personligen bryr jag mig inte om multiplayer och har ingen önskan att hitta andra spelare, så jag kommer köpa spelet oavsett. Men som sagt tidigare är Sean skyldig att lämna ett rakt svar om ifall man ska kunna se andra spelare eller ej. Det måste ju vara bättre på sikt med ett ärligt svar än alla spekulationer och kontroverser...

Givetvis, och det en del tror är anledningen är att han enligt sitt kontrakt helt enkelt inte får svara på den frågan. I en Reddit AMA svarade han nämligen på en fråga rörande "sekretess" med att det ofta är så att spelutvecklares kontrakt gör att de inte får dela viss information (och NMSs utvecklare är inget undantag).

Antingen är det fallet, eller är så något annat riktigt "shady". Förhoppningsvis får vi ett rakt svar bland filerna imorgon!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

När blir spelet tillgängligt?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lolflakes:

När blir spelet tillgängligt?

Om 23 timmar:

Skrivet av anders190:

Japp, 12 augusti: https://www.gog.com/game/no_mans_sky

Finns en timer på förstasidan: https://www.gog.com/
24 timmar och 26 minuter kvar i skrivande stund. Så klockan 19:00 imorgon kväll.

PS4-utgåvan släpptes igår, kom på att den ju också räknas in förstås.

Permalänk
Avstängd

AngryJoe verkar hålla med, efter ~10h så blir spelet repetitivt, grindande och more of the same.

https://www.twitch.tv/angryjoeshow

Han har 17h i det.

Skrivet av chipw00t:

Kikat på spelet lite och det ser ju trevligt ut. Fick lite Wing Commander vibbar av dogfights när jag tittade på några streams och det verkar ju intressant att flyga omkring i den här spelvärlden.

Du spenderar dock ~90% av speltiden på planeter och grindar material.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

AngryJoe verkar hålla med, efter ~10h så blir spelet repetitivt, grindande och more of the same.

https://www.twitch.tv/angryjoeshow

Han har 17h i det.

Du spenderar dock ~90% av speltiden på planeter och grindar material.

Enligt honom ja Nej men allvarligt, vad spelet går ut på och vad man gör har aldrig varit ett mysterium. På deras hemsida och överallt i intervjuer osv. har det tydligt klargjorts att spelet handlar om att utforska, överleva, "tradea" och slåss. Hur pass kul allt detta blir styr man över själv eftersom spelet trots allt inte har några uppdrag eller dylikt. Det enda mål man ges är att nå centrumet, vilket man inte alls behöver göra eller ens tänka på.

Jag håller hoppet vid liv och tror på en bra launch på PC imorgon. Att de sagt att spelet kommer att uppdateras och tas om hand om är ett gott tecken.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Grindar gör man i Elite Dangerous också, men det finns folk som fortfarande spelar det. NMS verkar vara ett ganska nischat spel som fick alldeles för mycket rampljus för sitt eget bästa. Finns en intressant artikel på Ars Technica om det. Vissa trodde spelet skulle bli så otroligt och ha precis *allt* så att man kunde avinstallera alla sina andra spel. Hade det marknadsförts som ett vanligt indie sandbox survival-spel, typ Empyrion, Stranded Deep o.s.v. hade folk haft mer realistiska förväntningar.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Håller med detta, efter att ha sett ett par timmar på twitch.

http://9gag.com/gag/aOvxOeR?ref=fbp

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag respekterar hans/hennes åsikt, men det känns som att personen i fråga försöker skapa en del drama redan efter att man läst de första styckena. Hen verkar anse att dess åsikt är konkret fakta, vilket jag tycker är aningen fel att hävda. Självklart finns säkert folk som håller med denna, men jag skulle titta på fler rescensioner och gameplay innan jag formar mig en egen åsikt (vilket jag gjort ). Som sagt ovan har vi trots allt fått det spelet som vi blev lovade, om man bortser från fiaskot med Multiplayer, som fortfarande inte klarats upp.

På den positiva sidan är Release nu helt bekräftad att vara 19:00 idag (svensk tid), enligt Sean Murray. Nedladdningen är ynka 2,6 GB!!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Jag respekterar hans/hennes åsikt, men det känns som att personen i fråga försöker skapa en del drama redan efter att man läst de första styckena. Hen verkar anse att dess åsikt är konkret fakta, vilket jag tycker är aningen fel att hävda. Självklart finns säkert folk som håller med denna, men jag skulle titta på fler rescensioner och gameplay innan jag formar mig en egen åsikt (vilket jag gjort ). Som sagt ovan har vi trots allt fått det spelet som vi blev lovade, om man bortser från fiaskot med Multiplayer, som fortfarande inte klarats upp.

På den positiva sidan är Release nu helt bekräftad att vara 19:00 idag (svensk tid), enligt Sean Murray. Nedladdningen är ynka 2,6 GB!!

Men de punkter han radar upp har han rätt iaf iaf tycker jag! Det kanske kommer en exp eller något med multiplayer vem vet :D.

Men det verkar vara

1.Samla resurser
2.Flyg till nästa ställe som ser typ likadant ut
3.Sälj prylar
4.Uppgradera skäpp
5.Börja om på 1

Men ska bli kul att se hur det ser ut på PC!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Denna va bra också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Några saker att tänka på som nämns i videon dock:

  • Man kommer att kunna bygga baser i en uppdatering som är på väg, detta har bekräftats

  • Det snabbaste någon "klarat" spelet på är 30h (så vitt jag vet), vilket var innan uppdateringen vid dag 1 som gjorde det längre. Räkna med 40-100h

Jag håller i övrigt med om att bra punkter togs upp i videon, även om jag inte såg på hela eftersom jag inte vill spoil:a för mycket

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Jag har köpt det på Steam. Kommer dock begära återköp om jag inte är nöjd. Så länge man inte spelat mer än 2 timmar eller ägt spelet mer än 14 dagar går det bra.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag har gått emot alla mina principer och förhandsbokat spelet på steam igår.
Tröttnar på alla spel jag spelar efter bara timmar just nu men detta passar mig utmärkt hoppas jag.
Tycker dock det är jävligt segt att man inte kan ladda ner det i förväg, har ADSL i villan (fiberprojekt är dock i full gång) så kommer väll ta sin lilla stund att tanka ner detta ikväll.

EDIT1:
"Värt att nämna kanske är att spelet just nu har en riktigt elak bugg som kan drabba folk som förbokat spelet. Om man börjar använda skeppet man fick för man förbokat innan man kört klart spelets initiala tutorial så riskerar man att aldrig få tag på blueprinten för hur man bygger en hyperdrive. Det innebär att man inte kan bygga en sådan på egen hand och därmed kan man inte komma mycket längre om man då råkar hamna med ett skepp utan hyperdrive. Så se till att köra klart spelets tutorial så man får denna blueprint. Efter det borde det vara säkert att använda skeppet man fick som förbokningsbonus."

Har ni koll på detta förästen ?
Från : http://feber.se/spel/art/353563/snart_kan_du_spela_no_mans_sk...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Men de punkter han radar upp har han rätt iaf iaf tycker jag! Det kanske kommer en exp eller något med multiplayer vem vet :D.

Men det verkar vara

1.Samla resurser
2.Flyg till nästa ställe som ser typ likadant ut
3.Sälj prylar
4.Uppgradera skäpp
5.Börja om på 1

Men ska bli kul att se hur det ser ut på PC!

Men så kan man ju beskriva i princip alla spel.

Dota:
1. Slå ihjäl motståndarens bas

Eller förlängd version:
1. Sampla pengar
2. Gå till nästa lane / creepcamp, som ser likadant ut
3. Köp prylar
4. Slå lite på motståndarens hus
5. Börja om på 1

Kan NMS underhålla mig i några timmar är jag nöjd, och det kan det absolut göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag har köpt det på Steam. Kommer dock begära återköp om jag inte är nöjd. Så länge man inte spelat mer än 2 timmar eller ägt spelet mer än 14 dagar går det bra.

Helt rätt, det är därför Steam är ett bra val om man är osäker

Skrivet av Cadtekniker:

Jag har gått emot alla mina principer och förhandsbokat spelet på steam igår.
Tröttnar på alla spel jag spelar efter bara timmar just nu men detta passar mig utmärkt hoppas jag.
Tycker dock det är jävligt segt att man inte kan ladda ner det i förväg, har ADSL i villan (fiberprojekt är dock i full gång) så kommer väll ta sin lilla stund att tanka ner detta ikväll.

EDIT1:
"Värt att nämna kanske är att spelet just nu har en riktigt elak bugg som kan drabba folk som förbokat spelet. Om man börjar använda skeppet man fick för man förbokat innan man kört klart spelets initiala tutorial så riskerar man att aldrig få tag på blueprinten för hur man bygger en hyperdrive. Det innebär att man inte kan bygga en sådan på egen hand och därmed kan man inte komma mycket längre om man då råkar hamna med ett skepp utan hyperdrive. Så se till att köra klart spelets tutorial så man får denna blueprint. Efter det borde det vara säkert att använda skeppet man fick som förbokningsbonus."

Har ni koll på detta förästen ?
Från : http://feber.se/spel/art/353563/snart_kan_du_spela_no_mans_sk...

Yes, Sean Murray gjorde just en blog-post om detta:
"Here are some workarounds for some known issues:

  • If you believe you are stuck, or can’t reach your ship, be aware you can jetpack forever whilst pushing against any surface

  • If you have made a mistake – you can revert to any of your two previous saves in the Options Menu

  • If you have left your ship somewhere inaccessible, you will be able to summon it from landing pads or beacons found at most buildings or points of interest (marked by question marks)

It has been reported that using the pre-order bonus ship will leave some players stranded, if they purchase or transfer to a new ship that does not have a hyperdrive (if done very early in game). In most cases the player is actually able to continue (107 of the 135 reports emailed so far). The game already detects the player needs a hyperdrive and directs them to a nearby NPC who will give the player the hyperdrive they need. Some other players were able to resolve this issue by restarting their console."

"For those this does not help, please know we are working to resolve these issues as soon as possible in a patch. This will include crash fixes also."

Källa: http://www.no-mans-sky.com/news/

De är ett litet Team så det tar en stund att fixa allt, men de jobbar hårt!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Tydligen fler som "hittat varandra" nu.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Tydligen fler som "hittat varandra" nu.

Men ändå inte?
Hoppas på en patch som gör att man kan se varandra iaf, behöver inte va nåt coop, men att synas och en chat när man är inom synhåll hade vart extra krydda i ensamheten...

Permalänk
Medlem

Har köpt spelet men kan inte installera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavling:

Har köpt spelet men kan inte installera?

Spelet är väl inte släppt än om du menar PC. Har du köpt på steam så kan du inte installera/spela förrän klockan 20.00 ikväll eller nåt sådant.

Permalänk
Lego Master

Nördgenen tog över. Jag har förbokat med 4h kvar till lansering. Öl ikväll och några timmar framför datorn, så får vi se om det var ett bra infall eller inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@VexedRelic: Aha ok tack för svar.