Har grafikkortet gjort sitt ? Kod 43, gtx 470

Permalänk
Medlem

Har grafikkortet gjort sitt ? Kod 43, gtx 470

Hej. Igår uppdaterade jag till senaste drivrutinerna, idag installera jag overwatch och spelade lite. detta kanske inte ens är relevant men säger det endå.

Spelade nån timme och sen när jag skulle äta middag lämnade jag spelet i menyn och när jag kom tillbaka möttes jag av en ljusblå skärm med text och en ledsen gubbe kom ejbihåg vad det stod men typ tyvärr något gick snett. O massa mer text och stor att jag skulle starta om datorn. När jag startar om datorn är upplösningen jättelåg och skärmen flamrig med gröna pixelstreck över allt.

I enhershanteraren säger den felkod 43. Googlade och tänkte bara att de va nät fel på senaste drivrutinerna som jag installerade dagen innan. Men jag läste massa guider och Youtube videos på lösningar och jag har testat allt känns de som. Inget fungerar. Har avinstallerat och installerat gamla drivrutinerer, fungerar ej. Har nu installerat om hela Windows, och när jag försöker installera en drivrutin, spelar ingen roll om det är från Windows update eller frön nvidias hemsida så blir skärmen bara helt svart under installationen och så kan jag ej göra nåt.

Startar jag om datorn blir de svart efter bios och enda jag kan göra är att ominstallera datorn igen. Så vad gör jag? Kan man felsöka grafikkortet på nåt sätt eller är helt kört? Nyss flyttat hemifrån och har inte en enda krona och kommer inte ha de på ett bra tag till ett nytt så ös på med förslag som kanske fungerar?

Permalänk
Medlem

Är bilden som vanligt fast lågupplöst, om du avvaktar med drivrutinerna, i en ny Windowsinstallation? Eller är den fortfarande lågupplöst, flammig och fylld med gröna streck?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lipton__:

Är bilden som vanligt fast lågupplöst, om du avvaktar med drivrutinerna, i en ny Windowsinstallation? Eller är den fortfarande lågupplöst, flammig och fylld med gröna streck?

Ja. Har testat både w8.1 och w10 och har kommit fram till att det är trasigt. Det klarade sig i 6 år ialf, synd bara att de ska paja precis när man har miljarder utgifter och när man precis fått overwatch 😨

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Om du inte får det att funka så kan du trösta dig med att du kan köpa ett lika bra eller bättre för 300:- begagnat

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT