Inte alls taskigt. Tvärtom. Om du vill utvecklas hjälper det inte med så kallad "snäll" kritik. Det är en björntjänst och inget annat.
Jag har själv massor av såna bilder. De borde raderats för länge sen men jag är för lat för att gå igenom alla mina bilder för att avgöra vad som ska sparas och slängas. Ibland kan man förstås göra nåt med dåliga bilder också (häst-bilden jag postade tycker jag blev lyckad, trots att originalet är en skittråkig och sunkig bild).
Börja med att lära dig mer om komposition och redigering av bilder.
Så, mer fokus på teknik och estetik. Rensa brutalt bland bilderna. Om en bild på tusen blir bra, så har du en bra bild - inte en bra och 999 dåliga.
Jag korrigerade dina bilder lite snabbt för att visa hur de ser ut med mer neutral vitbalans och bättre exponering (framförallt den andra bilden är underexponerad).
Första bilden har en magenta-toning som gör att den ser en aning disig ut och spökar med de gröna tonerna. Andra bilden är underexponerad och har en för varm vitbalans. Typiskt när man fotar inomhus. Jag gissar också att det är lysrör eller dåliga lågenergilampor i rummet.
Slutligen så är det ingen bra idé att spara bilderna i AdobeRGB när de ska postas på nätet. I arbetsfilerna kan du för all del ha det, så länge du vet hur du ska hantera det. Även om du taggar bilderna som AdobeRGB kan vissa sidor och webläsare ha svårt med det.
Innan du sparar din .jpg i Photoshop går du till edit->convert to profile och väljer sRGB. När du sparar kryssar du för "embedd profile" och ser till att den är sRGB (inte skärmens profil).
http://oi66.tinypic.com/2drctx2.jpg
Obs! Jag tycker inte dessa korrigeringar är perfekta på något sätt. Framförallt första har för mycket magenta i sig, så marken ser lila ut. Det krävs lite arbete för att få till rätt.