Snabb fråga till er som är SD:are.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Jaha så vi som inte tycker som du är okunniga och ignoranta?

Jimmy Åkesson är en smart man när han gick ut i TV nyligen och sa: "Har inget emot om SD blir ett 4% parti igen" Han förstår vad det är som börjar ske.

Detta är emot homosexuella. Snart kanske det är handikappade och andra grupper?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13433373_7858322...

Självklart får folk ha egna åsikter. Sa inte att du eller andra som inte stöder partiet är ignoranta, utan dom som indirekt följer den pågående trenden att associera allt som har med dom att göra till rasism osv vilket är fel.
Alla partier har någonting man inte står bakom, så är det även för mig och SDS fall, men majoriteten av det dom står för är jag för.
Det är som sagt partier man stödjer, inte anhängarna.

Ang länken. Björn söder är en man jag aldrig stått bakom, han symboliserar tyvärr den typen av personer som många kopplar till sd. Emot homosexuella, rasist osv. Jag står verkligen inte bakom nånting av det han står för och kommer nog aldrig att göra.
Det är ju tyvärr ge och ta inom politiken, man kan nästan omöjligt stå bakom allt som ens parti står för (undantag finns väl), jag har ett fåtal bekanta som står bakom deras invandringspolitik, men som ogillar resten.
Det är likadant för mig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Självklart får folk ha egna åsikter. Sa inte att du eller andra som inte stöder partiet är ignoranta, utan dom som indirekt följer den pågående trenden att associera allt som har med dom att göra till rasism osv vilket är fel.
Alla partier har någonting man inte står bakom, så är det även för mig och SDS fall, men majoriteten av det dom står för är jag för.
Det är som sagt partier man stödjer, inte anhängarna.

Är Björn Söder en anhängare? Han är en du vill ska representera dig. Nej jag accocierar inte allt med Rasism men SD har väldigt många anhängare och även partitoppar som direkt är rasister. Jag vill inte Björn Söder ska representera oss i omvärlden. Ni nu som är SD röstare och ska rösta SD 2018 vad ska dom nu göra när dom nya reglerna har införts?

Permalänk
Avstängd

jag håller inget parti om ryggen och anser att folk som röstar av lojalitet är får som inte tänker.
Dessa människor har sett till att bygga upp övervaknings samhället som vi nu befinner oss i där det bara finns en sanning där de etablerade DN/Aftonbladet/SVT är de som kommer med sanning och Friatider/Avpixlat är högerextrema hatsidor. Östtyska Stasi hade knappats kunna göra det bättre. När rätt varg i får ulv börjar skrika så följer fåren efter.

Det finns inget som är fel att läsa, läs allt oavsett om det är meinkamphf, Maos röda, bibeln, koranen eller någon annan propaganda bok. Det är lättare att se hur fel folk har när man har läst hur galet de tänker.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Tänker troligen rösta på SD för att mitt förtroende för resterande partier är nära 0.
Följer inte media alls egentligen men kan ägna metro 5 minuter nån gång i veckan om jag råkar få blaskan i knät.
Sen dom nättidningar jag besöker oftast är Fria Tider och Avpixlat när någon kastar fram en länk till mig.
Har börjat ta allt jag ser och läser men en stor skopa salt och ignorerar mer eller mindre mainstreammedia helt.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Tänker troligen rösta på SD för att mitt förtroende för resterande partier är nära 0.
Följer inte media alls egentligen men kan ägna metro 5 minuter nån gång i veckan om jag råkar få blaskan i knät.
Sen dom nättidningar jag besöker oftast är Fria Tider och Avpixlat när någon kastar fram en länk till mig.
Har börjat ta allt jag ser och läser men en stor skopa salt och ignorerar mer eller mindre mainstreammedia helt.

Du vet säkert redan om att avpixlat kör med mycket hitte-på artiklar. Tänkte bara länka ett exempel så det inte blir missförstånd hur avpixlats retorik fungerar.

https://www.interasistmen.se/granskning/avpixlat-fortsatter-g...

Permalänk
Medlem

Björn Söder är en idiot

Skrivet av spicy_mama:

Är Björn Söder en anhängare? Han är en du vill ska representera dig. Nej jag accocierar inte allt med Rasism men SD har väldigt många anhängare och även partitoppar som direkt är rasister. Jag vill inte Björn Söder ska representera oss i omvärlden. Ni nu som är SD röstare och ska rösta SD 2018 vad ska dom nu göra när dom nya reglerna har införts?

Som jag sa, Björn Söder är en man jag verkligen inte har ett uns förtroende för och han bidrar verkligen tyvärr till att ge partiet det rykte man länge dragits med.
Indirekt blir han ju en representant, dock en olämplig sådan.
Skulle helst se att han lämnade partiet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Som jag sa, Björn Söder är en man jag verkligen inte har ett uns förtroende för och han bidrar verkligen tyvärr till att ge partiet det rykte man länge dragits med.
Skulle helst se att han lämnade partiet.

Och då till min andra fråga. Varför ska du rösta på SD 2018 nu när vi har EUs hårdaste invandrings lagar?

Permalänk
Medlem

@spicy_mama Kan inte du sköta ditt så sköter vi vårat?
Försök inte dra igång något onödigt som skapar dålig stämning, vi får helt enkelt acceptera att dom flesta tycker olika och vad tusan är det som är så hemskt med det egentligen

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Försök inte dra igång något onödigt som skapar dålig stämning, vi får helt enkelt acceptera att dom flesta tycker olika och vad tusan är det som är så hemskt med det egentligen

Jag vill verkligen inte er någon som helst illa eller tycker ni är dåliga människor i övrigt för ni röstar på SD. Jag är bara personligen rädd för vad som utvecklas i Europa. Jag vill inte tvinga er att ändra åsikt, men jag vill att ni ska vara medveten om vad andra tycker och ser. Jag ser SD som ett hot för invandrare men även för mig och dig och jag kommer alltid stå upp för den fria människan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Och då till min andra fråga. Varför ska du rösta på SD 2018 nu när vi har EUs hårdaste invandrings lagar?

Som jag sa förut, jag anser att allt för lite lägga på det "egna" folket.
Finna ju exempel på folk som nyligen vräkts eller tvingats flytta för att nyanlända ska få bostäder, hände en gammal bekant till mig nere i landet nyligen. Han har bott i samma lägenhet i samma år i över 15 år med 3 barn och sambo, och nu är det bara att maka på sig.
För mig är det helt sjukt.

Man prioriterar bort sitt eget folk helt och hållet. Kom ju ett förslag för nåt år sen som föreslog att staten skulle bekosta det första studieåret för att dom lättare skulle komma in på arbetsmarknaden. Detta skulle dock inte gälla dom redan bodde här med motiveringen att dom inte har några problem att anpassa sig till arbetsnarkoman. ???
Så enligt statens syn finns det inga långtidsarbetslösa som i många fall inte har något socialt liv (har en kompis som har blivit i princip helt okontaktbar sen han vart arbetslös) och som skulle offra sitt högra ben för en chans till jobb?
Snälla vakna upp. Om det är några som särskilner på folk så är det ju politikerna själva då dom verkar tro att alla som kommer hit är helt inkapabla att anpassa sig, att alla är lågutbildade och inte kan prata mer än sitt eget språk.
Varför ska alla förslag som gäller dom nyanlända inte appliceras på dom som också behöver det?
Man skiter som sagt i sitt eget folk för att gälla sin egen gloria högt, jag tycker det är helt uppenbart.

Sen tycker jag det är helt uppenbart att myndigheterna inte har allt för bra koll över alla flyktinganläggningar i landet, kalla faktas dokumentär visade ju detta ganska tydligt. I princip vem som helst kan bedriva denna typ av verksamhet utan i princip någon som helst problem och ingen som kontollerar dom.
Jag tycker verkligen inre om den väg vårt land har valt och det har ingenting, ingenting med rasism eller annat skit att göra. Det handlar om att vi just nu (fram tills nu) inte kan ta hand om alla som kommer hit. Allt regeringen bryr sig om är vårt ansikte utåt, och om vi då tar in en massa ser det ju jättebra ut. Tills man kollar bakom kulisserna.
Det är 2 viktigaste punkterna jag kan komma på så här på rak arm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Dålig stämning? Är det inte det som de här så kallade tidningarna handlar om? Är det inte det SD handlar om?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Jaha så vi som inte tycker som du är okunniga och ignoranta?

Jimmy Åkesson är en smart man när han gick ut i TV nyligen och sa: "Har inget emot om SD blir ett 4% parti igen" Han förstår vad det är som börjar ske.

Detta är emot homosexuella. Snart kanske det är handikappade och andra grupper?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13433373_7858322...

Att vara homosexuell är inte "normalt" per definition, inte heller är det han säger där hat överhuvudtaget. Men rubrikerna är det väl som övertygar kanske? Nu vet jag inte om Söder hatar homosexuella, kanske han gör, men det han säger i den länken du tagit fram är inte det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RVX:

Som jag sa förut, jag anser att allt för lite lägga på det "egna" folket.
Finna ju exempel på folk som nyligen vräkts eller tvingats flytta för att nyanlända ska få bostäder, hände en gammal bekant till mig nere i landet nyligen. Han har bott i samma lägenhet i samma år i över 15 år med 3 barn och sambo, och nu är det bara att maka på sig.
För mig är det helt sjukt.

Sen tycker jag det är helt uppenbart att myndigheterna inte har allt för bra koll över alla flyktinganläggningar i landet, kalla faktas dokumentär visade ju detta ganska tydligt. I princip vem som helst kan bedriva denna typ av verksamhet utan i princip någon som helst problem och ingen som kontollerar dom.
Det är 2 viktigaste punkterna jag kan komma på så här på rak arm.

Jag tycker du ska fråga honom om varför han blir vräkt, nyanlända lär knappast vara grundorsaken.
SD har både bra och dåliga åsikter som andra partier men de har inte nått politiskt paket som känns helt komplett utan de känns lite väl populistiska men de är iallafall mer kompletta än Ny demokrati var på sin tid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Berätta hur pensionärerna har fått det sämre? Retoriken att ställa olika grupper emot varandra är inte fakta. Det har varit skit i alla år och det är inget nytt. Kravaller i början av 90-talet och dom enorma nazist rörelserna på 80-talet. Lätt att glömma och påstå "det var bättre förr" Ja vi minns alltid dåtiden som bättre. Betyder inte att den var det.

Bara att kliva ut i vekligeheten? Titta på äldreboenden som stängs, kom inte och säg att det är osanning bara läsa i media när
man inser att man kan tjäna mer på flyktingboenden ta bert karlsson tex, sen har jag sett verkligeheten med hur min mormor hade
det, de snålades mer och mer på alla saker för kommunen sa att det fanns mer behövande.

Det är inte rätt när ett land skiter i sina gamla tänk på att vi kommer dit med! Så vi kanske skall vakna upp eller?

Och det var faktiskt bättre förr även om du inte vill medge det då vågade kvinnor gå hem själva utan att vara rädda, och vi hade ett samhälle som var bättre sjukvård som fungerade bättre polisen hade ekonomi och fungerade, så jag vet inte vad du försöker säga?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Bara att kliva ut i vekligeheten? Titta på äldreboenden som stängs, kom inte och säg att det är osanning bara läsa i media när
man inser att man kan tjäna mer på flyktingboenden ta bert karlsson tex, sen har jag sett verkligeheten med hur min mormor hade
det, de snålades mer och mer på alla saker för kommunen sa att det fanns mer behövande.

Det är inte rätt när ett land skiter i sina gamla tänk på att vi kommer dit med! Så vi kanske skall vakna upp eller?

Och det var faktiskt bättre förr även om du inte vill medge det då vågade kvinnor gå hem själva utan att vara rädda, och vi hade ett samhälle som var bättre sjukvård som fungerade bättre polisen hade ekonomi och fungerade, så jag vet inte vad du försöker säga?

Vi har inte behandlat de gamla bättre innan, så jag förstår inte riktigt varför du tvunget vill få det till att olika grupper ska ställas emot varandra?

Detta är det värsta i hela den här diskussionen, att använda en retorik som går ut på att det är antingen våra äldre eller invandrarna. Varför stod du inte på barrikaderna förr och slogs för de äldres rätt till en god ålderdom? Kanske passar mer nu när du samtidigt kan tvåla till en hel folkgrupp?

Jag säger varken bu eller bä idag gällande invandringspolitiken, har gett upp den diskussionen för länge sen, men någon ordning får det ändå lov att vara.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Känner att SD inte fyller någon funktion längre. Pga deras snabba tillväxt har andra partier tagit tag i den frågan som är mest laddad. Dom flesta som röstade på dom gjorde det pga invandringsfrågan, många som röstade gillade inte ens partiet överlag. Ibland behöver politiker en spark i ändan, SD hade ju aldrig kunnat regera dock. Inget samarbete med någon, sedan med skandaler bland topparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker du ska fråga honom om varför han blir vräkt, nyanlända lär knappast vara grundorsaken.
SD har både bra och dåliga åsikter som andra partier men de har inte nått politiskt paket som känns helt komplett utan de känns lite väl populistiska men de är iallafall mer kompletta än Ny demokrati var på sin tid.

Nyanlända var orsaken, kommunägda fastighetsbolag som sålt fastigheten till en firma som bedrev flyktinglägers verksamhet. Då var det enklare att bara låta dom flytta på sig.
Han tillsammans med ett tiotal andra i samma fastighet fick 6 månader på sig att antingen hitta eget boende eller bli erbjudna ett bra mycket sunkigare ruckel än deras nuvarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Hagis2k:
Lustigt hur folk plötsligt börjat bry sig om äldre. Hade vart skönt om ni gjorde det för 40 är sedan, det är inte ett nytt problem precis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nyanlända var orsaken. Han tillsammans med ett tiotal andra i samma fastighet fick 6 månader på sig att antingen hitta eget boende eller bli erbjudna ett bra mycket sunkigare ruckel än deras nuvarande.

Det är inte nyanlända som var orsaken, det var hyresvärden som var girig. Två ganska olika saker och precis så det funkar i en marknadsekonomi.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Din mormor har satt sig på pottan själv? Du jobbar halva ditt liv, bara halva. Hur ska vi finansiera din mormors halva liv om hon inte kan det själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

@Hagis2k:
Lustigt hur folk plötsligt börjat bry sig om äldre. Hade vart skönt om ni gjorde det för 40 är sedan, det är inte ett nytt problem precis...

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är inte nyanlända som var orsaken, det var hyresvärden som var girig. Två ganska olika saker och precis så det funkar i en marknadsekonomi.

Det, girighet absolut. Men Problemet var ju bara att man inte kan vräka någon utan anledning, inte en enda anmärkning eller nåt. Dessutom var bolaget kommunägt, så oavsett vilken typ av verksamhet som skulle bedrivas så är det ju orsaken, i det här fallet flyktingförläggning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@foxzox7 Tror inte det handlar om dom äldre alls egentligen, jag tror det handlar om att man bryr sig om dom som är svenska och har svårt att värja sig - som gamla, sjuka och barn tex.
Föräldrarna i en familj som svälter går ju knappast ut och ger sina sista smulor till vargen så att säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

@foxzox7 Tror inte det handlar om dom äldre alls egentligen, jag tror det handlar om att man bryr sig om dom som är svenska och har svårt att värja sig - som gamla, sjuka och barn tex.
Föräldrarna i en familj som svälter går ju knappast ut och ger sina sista smulor till vargen så att säga.

Varför lägger man då sin röst på ett parti som i sitt senaste budgetförslag ville ge mindre till de äldre, som bör ingå i en av grupperna du beskriver.

Bara att läsa igenom senaste budgetförslaget från SD, vilket jag för övrigt rekommenderar alla att göra gällande det parti man vill rösta på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

@Hagis2k:

Fast nu antar du att det är samma personer. Många var antagligen inte ens födda för 40 år sedan.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket politik de tar del av -utöver- mediarapportering och diverse utspel.

Populism gör sig av någon anledning bäst i media.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Din mormor har satt sig på pottan själv? Du jobbar halva ditt liv, bara halva. Hur ska vi finansiera din mormors halva liv om hon inte kan det själv?

Hur ska vi finansiera alla flyktingar/invandrares pension som inte har jobbat 1 dag i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Hur ska vi finansiera alla flyktingar/invandrares pension som inte har jobbat 1 dag i Sverige?

Skapa efterfråga och arbete. Hur tror du ett företag fungerar? Sverige AB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av RVX:

Det, girighet absolut. Men Problemet var ju bara att man inte kan vräka någon utan anledning, inte en enda anmärkning eller nåt. Dessutom var bolaget kommunägt, så oavsett vilken typ av verksamhet som skulle bedrivas så är det ju orsaken, i det här fallet flyktingförläggning.

Du tror inte att "girigheten" hade påverkats av en annan politisk ledning, jag tror i detta fall tex att både V och SD inte hade velat att fastigheten skulle säljas men de hade haft helt olika motivering till varför.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.