Uppgradering från märkesdator, budget 2'-3'

Permalänk
Medlem

Uppgradering från märkesdator, budget 2'-3'

Tjena alla!
Jag har just nu en märkesdator :/// bestående av:
Intel Core i5-4460 3.2mhz SocketH3
Zotac Geforce GTX 760 (192-bit) 1.5gb
IntelB85 LynxPoint

Då jag får mindre fps i spel, så då tänkte jag uppgradera. Det som är viktigast är Overwatch och CSGO.
Grafikkort eller processor? Vilken isåfall?
Jag kan lägga 2000-3000 om det behövs.
Tack för svar!

§3.1 i reglerna [mod]
Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

Tjena alla!
Jag har just nu en märkesdator :/// bestående av:
Intel Core i5-4460 3.2mhz SocketH3
Zotac Geforce GTX 760 (192-bit) 1.5gb
IntelB85 LynxPoint

Då jag får mindre fps i spel, så då tänkte jag uppgradera. Det som är viktigast är Overwatch och CSGO.
Grafikkort eller processor? Vilken isåfall?
Jag kan lägga 2000-3000 om det behövs.
Tack för svar!

Kan bli lite bökigt men inte omöjligt, hur kraftigt nätagg har i datorn nu?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: 500W ligger det på.

Permalänk

@C0zmoz: Du borde ju få skapliga fps med den datorn i både Overwatch och CSGO tycker jag. CPU:n står sig bra, men ett begagnat GTX 970 vore kanske en lämplig och prisvärd uppgradering.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

Tjena alla!
Jag har just nu en märkesdator :/// bestående av:
Intel Core i5-4460 3.2mhz SocketH3
Zotac Geforce GTX 760 (192-bit) 1.5gb
IntelB85 LynxPoint

Då jag får mindre fps i spel, så då tänkte jag uppgradera. Det som är viktigast är Overwatch och CSGO.
Grafikkort eller processor? Vilken isåfall?
Jag kan lägga 2000-3000 om det behövs.
Tack för svar!

Dålig fps i csgo?med den datorn!
Verkar konstigt,grabben körde en i3 med Radeon 6950 6gig ram förut och fick riktigt bra fps !
Är det framförallt owerwatch du syftar på?
Har du 60hz eller 144hz på skärmen ?vart går gränsen för dåligt i dina ögon?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

@linde: jag har 60hz skärm, jag är väldigt kräsen, så det kanske inte laggar i andras ögon. men kanske ska testa en ny skärm istället?

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: okej, tack så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

@linde: jag har 60hz skärm, jag är väldigt kräsen, så det kanske inte laggar i andras ögon. men kanske ska testa en ny skärm istället?

Jag kör ju själv 144hz och skulle aldrig gå tillbaka till 60hz!Men nackdelen med det är att det alltid krävs annu mer av din dator för att leverera tillräckligt med fps;)

Det där är upp till dig hur du vill göra.Men är du väldigt kräsen och spelar cs och overwatch så är ju 144hz verkligen att rekommendera.

Kolla upp lite vad din dator borde ge för fps cs!Kan den leverera minst 90 fps så märker man skillnad!

Overwatch kan hag inte uttala mig om då jag aldrig spelat det!

Och vänta på lite fler svar och förslag här från sweklockers!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

@linde: okej. Men på overwatch får jag lagspike väldigt ibland. Kör på Medium/Low. Det vill jag få bort du vet kräsen som man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

@linde: okej. Men på overwatch får jag lagspike väldigt ibland. Kör på Medium/Low. Det vill jag få bort du vet kräsen som man är.

Jo förstår det!jag är lika kräsen jag med!
Har du kollat vad du har för fps i spelet?får du även lagspikes även om du kör allt på low?
Kollat igenom drivrutiner mm?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Om du skall byta grafikkortet, se till att mäta hur mycket plats du har i chassit! Det finns många prisvärda grafikkort här på SweClockers marknad, GTX 970 exempelvis. Annars kommer AMD's RX 480 den 29'de Juni som skall hamna inom din prisram och från den informationen vi fått om det verkar det bli ett riktigt toppenkort.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

@linde: okej. Men på overwatch får jag lagspike väldigt ibland. Kör på Medium/Low. Det vill jag få bort du vet kräsen som man är.

Just nu får man GTX970 till bra pris tex http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/224441-msi_ge...

Dock kolla upp utrymme först i chassit, samt då du har en märkesdator så brukar dessa vara snålt tilltagna med strömkontakter, så öppna och kolla det med, GTX970 brukar vilja ha en 8 pins + en 6 pins PCIe kontakt.
Finns adaptrar tex 2 molex till en 6 eller 8pins kontakt, men gäller förstås då att du har lediga molex..

Om du har mindre än 8GB RAM så smäll även i mer av den varan.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

kan ju vara värt att kolla kylning i burken, då t.ex. Overwatch driver både cpu o GPU hårt. blir det för varmt så throttlar det ner

// LZ

Permalänk
Medlem

Begagnat grafikkort 1500-2000kr

Tjena alla!
Jag har nu denna dator:
i5 4460 3,4ghz
Gtx 760 1,5gb
o lite annat. Det är tyvärr en märkesdator, acer predator.
Jag har fått tips att om jag ska uppgradera för att öka fps i spel,
Så skulle jag köpa ett begagnat grafikkort, trx gtx 970.
Några tips från vart man kan köpa det? Nån som har? Ellrr ska hag ha något annat?

Tack för svar!
//C0zmoz

Permalänk
Medlem

Håll koll i marknaden här på Sweclockers. Många som håller på att byta till de nya Pascal-korten och säljer sina 970 till bra priser

Permalänk
Medlem

Hur vet man om ett grafikkort passar i ens dator?

Jag har just nu ett gtx760 o ska uppgradera till ett 970. 500w ligger nätagget på.
Tack!

Permalänk
Medlem

Det ska passa, så länge du inte sitter med ett moderkort från stenåldern så är det inga problem

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Avstängd

Först måste det ju fysiskt passa och det är ju bara att kolla upp mått på nätet och mäta i ditt chassi.

Om du har ett 760 + 500w nätagg så kommer ett 970 fungera fint.

Permalänk
Medlem

Hej.

(ps. 500w kvalitetsagg kan driva ett 970, se även till att dimensionerna passar)

Permalänk

Mät hur långt kort som rymms i chassit bara

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Hejsan som de andra skriver är det bara att mäta och se till så du har plats i chassit för det, annars får du ta och ghetto modda chassit eller kortet

Permalänk
Medlem

Ska fungera utan problem.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för svar <3

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Tjena!
Jag har ju nu en Acer Predator, klantig som man va att köpa en märkesdator.
Delar:
i5 4460
GTX 760
8gb RAM
Vad ska jag ha? Kan titta moderkortet o så senare. Men ska man ha ett grafikkort eller processor? Vilken isåfall?
Tack för svar )

Permalänk
Medlem

Köp det dyraste grafikkortet du har råd med.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

köpa GTX 970, GTX980 eller R9 390, RX 480

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Hedersmedlem

@C0zmoz *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Den här gången har jag sammanfogat trådarna åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns. Passade även på att rensa tråden i enlighet med §5.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...