Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Du kan t.ex. testa att gå in på dell.se och sen välja "För arbetet => Bärbara datorer" vilket iaf i säkert en veckas tid gett mig:

"Error Encountered

Funkar fint för mig och laddar snabbt!

3st senaste skrärmarna jag haft är Dell, supernöjd.

Och enda gången jag haft med deras kundsupport att göra var dem mkt hjälpsamma. Ville hitta ett ersättningstangentbord med nordisk layout till en Alienware 18 köpt i US, dem lyckades hitta på ett lager i Danmark och skickade om jag inte minns fel! Snabbt och smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Testade nyss att gå in på hemsidan, och även jag fick krasch 2-3 gånger innan det funkade. Har upplevt deras hemsida som seg förut, men det har alltid funkat. Men kan tänka mig att det blir ganska frustrerande om man ska köpa något, och det kraschar. Aldrig köpt något ifrån Dell, så kan inte uttala mig om dom är bra eller inte, men min sambo har en Dell latitude, och hon är väldigt nöjd.

// Philip

Framför allt känns det väldigt onödigt att det ska behöva vara på det sättet vilket nog är det som irriterar mig mest. Känns som allt som skulle behövas var att någon från Dell testade hemsidan lite då och då och själva upptäcka och åtgärdade problemen.

Permalänk
Medlem

Har även jag upplevt att dells hemsida varit stundtals seg emellanåt. Exempel; går man in på kategorin: "För Hemmet" => "Bärbara Datorer" => "XPS" så tar det ibland väldigt lång tid innan servern svarar. Och väl inne på "XPS"-fliken så går det väldigt segt att scrolla upp & ner. Och rutan där man får valet att kryssa i: "förfina din sökning" laddar sidan oförskämt länge. Använder för övrigt Mozilla Firefox.

Kan även tillägga att i helgen som var så gick det inte alls att komma in på Dell.se. Då stod den bara och tuggade, till slut fick jag upp ett felkod meddelande.

När det kommer till kvalitén på deras produkter kan jag inte riktigt uttala mig om då jag själv inte har någon erfarenhet av dem. Då jag aldrig handlat där personligen. Men när man läser på diverse hemsidor så tycker jag oftast man ser mer negativ kritik snarare än positiv. Tråkigt då jag själv varit sugen på en dell-dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Mycket tråkigt att höra att du upplever vår hemsida negativt.
Jag tar gärna emot mer konkret feedback om vad exakt det är du tycker är dåligt (detta då du har en lång rad med dåliga upplevelser) så att jag kan föra detta vidare till rätt kanaler så att vi kan genomföra förbättringar på området.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Det du frågar efter står tydligt och ovan och om jag minns rätt är det iaf 3 andra personer som bekräftat att dom upplever precis samma problem som de jag beskriver. Börja med att fixa det så är ni en bit på vägen. Dock ska ni ha beröm för att ni finns här på SweClockers och att ni som det verkar tar till er av denna kritik och förhoppningsvis gör något åt den.

Skrivet av AnXeZ:

Then what's the problem?

Om det har varit skit i 5 - 10 år så borde flera större företag ha slutat köpa Dell produkter men vad jag vet så gör många det fortfarande.

Eller så är det egentligen inte mer fel på Dell än någon av dom andra leverantörerna.

/H. Produktionsplanerare / Inköpare

Räcker väl med att titta på Dells senaste årsredovisningar för att förstå vad som är problemet. Krävs inte speciellt avancerade sökningar för att hitta att Dell som företag haft mycket problem senaste åren, och då lär det knappast hjälpa om inte ens de som vill handla kan göra det för att hemsidan inte fungerar.

Skrivet av gaminggirl:

Försökt nu 5 ggr, samtliga utan problem och laddar på under en sekund... Jag får meddelanden av andra sidor om att de är nere för serveruppdatering varje gång (de lovar vara klar om 10 min) jag försöker gå in på dem, en reload av sidan så kommer jag in och arbetet är klart. Försöker jag sedan gå in igen en halvtimme senare, en annan dag osv så får jag fortfarande samma meddelande. Tror det ligger en cookie eller något för min del och länkar mig vidare till det där meddelandet...

Senaste Firefox använder jag också som webbläsare.

Helt i linje med vad som konstaterats ovan, det fungerar ibland. Vilket rimligtvis (iaf förhoppningsvis) inte kan vara Dells målsättning att det ska fungera ibland. I och med att problemet bekräftats av flera andra i denna tråd kan vi bortse ifrån att detta skulle vara problem som har något med mina datorer/nätverk att göra.

Skrivet av mgVoss:

Har även jag upplevt att dells hemsida varit stundtals seg emellanåt. Exempel; går man in på kategorin: "För Hemmet" => "Bärbara Datorer" => "XPS" så tar det ibland väldigt lång tid innan servern svarar. Och väl inne på "XPS"-fliken så går det väldigt segt att scrolla upp & ner. Och rutan där man får valet att kryssa i: "förfina din sökning" laddar sidan oförskämt länge. Använder för övrigt Mozilla Firefox.

Kan även tillägga att i helgen som var så gick det inte alls att komma in på Dell.se. Då stod den bara och tuggade, till slut fick jag upp ett felkod meddelande.

När det kommer till kvalitén på deras produkter kan jag inte riktigt uttala mig om då jag själv inte har någon erfarenhet av dem. Då jag aldrig handlat där personligen. Men när man läser på diverse hemsidor så tycker jag oftast man ser mer negativ kritik snarare än positiv. Tråkigt då jag själv varit sugen på en dell-dator.

Precis, det fungerar ibland och även då går det ofta på tok för långsamt. Måste rimligtvis gå att förvänta sig mer av ett företag som själva beskriver sig som "Dell ger länder, samhällen, kunder och människor i hela världen möjlighet att förverkliga sina drömmar med hjälp av teknik. Kunder vänder sig till oss för att få de tekniklösningar som behövs för att göra och uppnå mer, oavsett om de är hemma, i skolan eller var som helst i världen. "

Måste säga att jag tycker att Dell eg har många intressanta produkter som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att köpa om bara hemsidan och datorerna fungerade så bra som dom skulle kunnat. Tex de senaste XPS 13 och 15 är riktigt trevliga produkter, om det inte hade varit för alla QC problem som rapporteras överallt där Dells datorer diskuteras.

Min XPS 13 är tex riktigt trevlig. Men det tog som sagt 3 servicevändor för att komma dit där tangentbord, skärm och moderkort byttes, vissa tom flera gånger. Jag skulle kunna tänka mig att köpa Dell igen, men aldrig på ett sådant sätt att jag yrkesmässigt var beroende av att grejerna fungerade, då skulle det fortsatt bli Apple med Lenovo som runner up nu när även HP verkar tappat lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Inlägg sammanfogade
Permalänk
Medlem

Fungerade inget vidare i Chrome. Däremot i Edge var det inga problem alls.

Har fungerat klanderfritt i Chrome tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det du frågar efter står tydligt och ovan och om jag minns rätt är det iaf 3 andra personer som bekräftat att dom upplever precis samma problem som de jag beskriver. Börja med att fixa det så är ni en bit på vägen. Dock ska ni ha beröm för att ni finns här på SweClockers och att ni som det verkar tar till er av denna kritik och förhoppningsvis gör något åt den.

Räcker väl med att titta på Dells senaste årsredovisningar för att förstå vad som är problemet. Krävs inte speciellt avancerade sökningar för att hitta att Dell som företag haft mycket problem senaste åren, och då lär det knappast hjälpa om inte ens de som vill handla kan göra det för att hemsidan inte fungerar.

Helt i linje med vad som konstaterats ovan, det fungerar ibland. Vilket rimligtvis (iaf förhoppningsvis) inte kan vara Dells målsättning att det ska fungera ibland. I och med att problemet bekräftats av flera andra i denna tråd kan vi bortse ifrån att detta skulle vara problem som har något med mina datorer/nätverk att göra.

Precis, det fungerar ibland och även då går det ofta på tok för långsamt. Måste rimligtvis gå att förvänta sig mer av ett företag som själva beskriver sig som "Dell ger länder, samhällen, kunder och människor i hela världen möjlighet att förverkliga sina drömmar med hjälp av teknik. Kunder vänder sig till oss för att få de tekniklösningar som behövs för att göra och uppnå mer, oavsett om de är hemma, i skolan eller var som helst i världen. "

Måste säga att jag tycker att Dell eg har många intressanta produkter som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att köpa om bara hemsidan och datorerna fungerade så bra som dom skulle kunnat. Tex de senaste XPS 13 och 15 är riktigt trevliga produkter, om det inte hade varit för alla QC problem som rapporteras överallt där Dells datorer diskuteras.

Min XPS 13 är tex riktigt trevlig. Men det tog som sagt 3 servicevändor för att komma dit där tangentbord, skärm och moderkort byttes, vissa tom flera gånger. Jag skulle kunna tänka mig att köpa Dell igen, men aldrig på ett sådant sätt att jag yrkesmässigt var beroende av att grejerna fungerade, då skulle det fortsatt bli Apple med Lenovo som runner up nu när även HP verkar tappat lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Så tillbaka till min första fråga , vad är problemet?

Du VILL INTE köpa Dell produkter för att deras QC och Service är dålig.

Du VILL INTE köpa Dell produkter för att du ( enligt dig ) inte kan lita på att dom fungerar.

Du KAN INTE köpa Dell produkter för att deras hemsida inte fungerar för dig.

Köp från en annan leverantör om dom inte uppfyller de krav du har.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Så tillbaka till min första fråga , vad är problemet?

Du VILL INTE köpa Dell produkter för att deras QC och Service är dålig.

Du VILL INTE köpa Dell produkter för att du ( enligt dig ) inte kan lita på att dom fungerar.

Du KAN INTE köpa Dell produkter för att deras hemsida inte fungerar för dig.

Köp från en annan leverantör om dom inte uppfyller de krav du har.

Om du läst tråden men ändå inte förstått vad problemet (problemen) är kan jag nog tyvärr inte hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@improwise

Tack för din feedback, jag ska sända ärendet vidare till de som har hand om våra hemsidor.
Vi uppskattar Sweclockers och den feedback vi får här och värderar att ha en närvaro på ett såpass stort och aktivt forum.

Får passa på att önska alla en trevlig dag!

Mvh

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Avstängd

Dell skickade ut en snubbe för att fixa min laptop. Fick hela innanmätet utbytt, ny windows nyckel. Rubbet.

Jag hade förvisso kunnat göra det själv, men jag blev helt ställd över hur bra service det var. Köpte dessutom inte datorn i Sverige.

Däremot suger datorn, Vostro, rejält PGA överhettningsproblem. Men det är en annan historia.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Google chrome.
Får upp sidorna på under 1 sec.
Bor i skogarna i norrland.

Så verkar mer som felet ligger hos dig än hos Dell.
Kass dns ? gamla cookies ? Sittande på ett gammalt 28k modem ?
Använder du amerikans VPN för att titta på netflix ?
Eller någon VPN för något annat syfte ?

Permalänk
Medlem

Den enda felet med Dell är att deras OLED monitor har gått under marken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Croww_:

Google chrome.
Får upp sidorna på under 1 sec.
Bor i skogarna i norrland.

Så verkar mer som felet ligger hos dig än hos Dell.
Kass dns ? gamla cookies ? Sittande på ett gammalt 28k modem ?
Använder du amerikans VPN för att titta på netflix ?
Eller någon VPN för något annat syfte ?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

@improwise

Tack för din feedback, jag ska sända ärendet vidare till de som har hand om våra hemsidor.
Vi uppskattar Sweclockers och den feedback vi får här och värderar att ha en närvaro på ett såpass stort och aktivt forum.

Får passa på att önska alla en trevlig dag!

Mvh

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Bra att ni tar till er av kritiken och inte kör strutsen som många lätt skulle gjort. Ser fram emot att dessa problem åtgärdas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Dell skickade ut en snubbe för att fixa min laptop. Fick hela innanmätet utbytt, ny windows nyckel. Rubbet.

Jag hade förvisso kunnat göra det själv, men jag blev helt ställd över hur bra service det var. Köpte dessutom inte datorn i Sverige.

Däremot suger datorn, Vostro, rejält PGA överhettningsproblem. Men det är en annan historia.

Bra att du fick hjälp men kanske mindre bra att det fanns behov av att byta ut hela innanmätet. Har själv råkat ut för samma sak vilket är ett skäl till att jag ifrågasätter hur QC hanteras vid tillverkningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med Dells hemsida, oavsett webläsare. Visst, tre stycken upplever likande problem som du, men desto fler upplever inga problem... Just saying...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Har inga som helst problem med Dells hemsida, oavsett webläsare. Visst, tre stycken upplever likande problem som du, men desto fler upplever inga problem... Just saying...

Om jag minns rätt är det 5 personer förutom mig som beskrivit problem med Dell.se bara i denna tråd. Det är katastrofsiffror sett till vad Dell rimligtvis har för interna mål i organisationen. Sen är det betydligt fler som sagt sig inte ha några problem, även om vissa av dom tycks ha missförstått frågeställningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@improwise: Jag spelade datorspel med extern skärm och laptopen ihopvikt så länge att fläkten smalt... Det är mitt fel.

O andra sidan överhettade den när man inte gjorde det också. Behövdes kylplatta (med bottenskyddet avtagen) för att hålla normal temp Idle.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Sidan funkar utan problem och min XPS 13 tuggar på, efter mer än ett år i mina ägor.

Tjo

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant rapport om Dell för den intresserade:

https://www.ukessays.com/essays/business/examining-quality-co...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@improwise: Jag spelade datorspel med extern skärm och laptopen ihopvikt så länge att fläkten smalt... Det är mitt fel.

O andra sidan överhettade den när man inte gjorde det också. Behövdes kylplatta (med bottenskyddet avtagen) för att hålla normal temp Idle.

För egen del skulle jag se det som ett solklart design- eller tillverkningsfel om något sådant hände så vida inte tillverkaren uttryckligen varnat för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker inte HPs sidor är bättre. Första sidan med massiv reklambanner. Alltid trögt att surfa och drivrutiner och annat ligger nere emellanåt. Antar att servrarna ligger i usa.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Tycker inte HPs sidor är bättre. Första sidan med massiv reklambanner. Alltid trögt att surfa och drivrutiner och annat ligger nere emellanåt. Antar att servrarna ligger i usa.

Håller med, dessutom är siten väldigt rörig och svårnavigerad. Var svårt att hitta någon produktinfo annat än i själva shoppen där alla olika konfigurationer låg huller om buller. Även Lenovos hemsida är förvånansvärt seg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@improwise: har exakt samma problem. Var nära att jag inte kunde köpa min dator. Ringde supporten dom skyllde på uppgraderingar. Försökte förklara att sidan måste funka för att dom ska kunna sälja. Kan fortfarande inte registrera min dator, men som tur är ser supporten den i sina system.

Men jag fick känslan att alla sidor ligger tillsammans och när det krashar går den till default som är amerikanska sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiger75:

@improwise: har exakt samma problem. Var nära att jag inte kunde köpa min dator. Ringde supporten dom skyllde på uppgraderingar. Försökte förklara att sidan måste funka för att dom ska kunna sälja. Kan fortfarande inte registrera min dator, men som tur är ser supporten den i sina system.

Men jag fick känslan att alla sidor ligger tillsammans och när det krashar går den till default som är amerikanska sidan.

Rätt oroväckande när så pass många ändå säger sig ha problem med Dells hemsida och att det påverkar möjligheterna att köpa datorer ens för som dom vill.

@DellCare

Vore intressant att höra lite mer detaljerat svar från er kring detta, inte kan ni väl tycka att det är OK att så många är missnöjda med er hemsida eller upplever att den inte ens fungerar? Om jag minns rätt är det 6 personer i denna tråd förutom mig som delar uppfattningen att Dell.se är problematisk vilket väl i sammanhanget måste ses som snudd på katastrofala siffror.

Edit:
Kan tillägga att det nu är 17 dagar sedan jag mailade till Dells kundtjänst med frågor inför ett eventuellt köp...väntar fortfarande på något som helst svar.

Permalänk

@improwise:

Hej,

Jag kan dessvärre inte ge dig ett mer detaljerat svar än att jag fört saken vidare och självfallet så tar vi våra kunders feedback på största allvar.
Våra kunders upplevlse och mening är otroligt viktig för oss, och därför tar vi gladeligen emot konstruktiv feedback på alla områden.
Då jag dessvärre inte själv sitter med i den dagliga hanteringen av vår hemsida kan jag inte göra mer än att föra din feedback vidare till de som ansvarar för dess funktionalitet och kan därför inte heller komma med mer konkret information till dig just för tillfället.

Jag beklagar att du inte fått svar, det är självfallet inte ok att låta en kund vänta i över två veckors tid, men jag vill gladeligen hjälpa dig om du sänder mig ett mail här på Sweclockers eller till oss via Facebook.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar och Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Edit:
Kan tillägga att det nu är 17 dagar sedan jag mailade till Dells kundtjänst med frågor inför ett eventuellt köp...väntar fortfarande på något som helst svar.

Visade sig att den mailadress jag mailat till tydligen var fel och att det var därför jag inte fick något svar. En mailadress som jag fick direkt av Dells chat. Efter dom informerat mig om att dom inte kunde ge någon produktrådgivning. Efter jag på Dells hemsida klickat på "Dell-chatt. Få svar direkt från en produktrådgivare från Dell."

Nästan så jag undrar om jag är med i Dolda Kameran...

Permalänk
Medlem

Från en annan tråd här på forumet:

Skrivet av Foolwolf:

Höll på att beställa från DELL men ansåg att deras webbsida var full med felaktigheter och att kontakta supporten för att reda ut det hela gjorde att jag valde att avstå från XPS13 som annars nog är den vassaste varienten av 13".

Finns som sagt lite att jobba med för Dell i Sverige...

Permalänk

Ok, vem bryr sig? Köp någon annanstans då? PROBLEM SOLVED.

Visa signatur

Live and let live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GiveMeLibertyOrDeath1337:

Ok, vem bryr sig? Köp någon annanstans då? PROBLEM SOLVED.

Du menar förutom en tuff kille vid namn GiveMeLibertyOrDeath1337?

Dell verkar uppenbarligen bry sig vilket dom ska ha all beröm för liksom att dom finns här på SweClockers. Det leder förhoppningsvis till förbättringar vilket väl alla tjänar på, inte minst Dell själva.

Permalänk
Medlem

För att inte bara gnälla på Dell kan jag tipsa om att dom tom imorgon har rätt bra priser på många produkter bland annat Alienware och XPS. Nu är väl inte reor på Dell något direkt unikt men iaf.