Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Jag byter upp mig från ett 680, lär bli ett jäkla hopp i prestandan. Klickade hem en 1440p-skärm med g-sync också, blir rena julafton när nu kortet dyker upp

Samma här. Får äntligen användning av min 144hz skärm på riktigt, med mycket ögongodis.
Vi lär väl förbättra prestandan med typ 200% eller nåt.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

@Alaska: Alla korten har gått upp i pris nu så om du ska ha en icke OC kostar dom 7,6k nu, så det beror väl på vad du känner för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

@Sebastian V: För min del går jag ifrån 970 SLI.

Jo det är sant att in-game kommer det knappast vara någon skillnad, frågade mest av intresse då jag inte riktigt förstår varför de ibland ändrar beteckningen då det ändå är samma kort.

Jopp sant.

Skrivet av Kilrah:

Uppgraderar från ett 680 från 2012. Kände att det var läge nu.
Hade jag haft en 980/ti så hade det aldrig hänt däremot.

Ja på en sådan lång tid är det verkligen läge för upgrade.

Skrivet av Billy Joe Bob:

@Sebastian V:

Sitter på ett 980 (sign) och det är framförallt VRAMen som inte räcker till. Kör ju i 1440p.
Hade mitt 980 haft 6 eller 8 GB RAM så hade jag bara köpt ett till 980, men nu är inte fallet så tyvärr.
Sen vill jag kunna lira nya Deus Ex som kommer om en månad, och Mass Effect: Andromeda som kommer Q1 2017 på max (förhoppningsvis..)

Själv har jag alltid uppgraderat vid varje NVIDIA generations superkort. 580, 680 SLI, 780 Ti och nu 980 Ti.
Men det här är nog första gången som jag skippar Pascal, för 980 Ti är för mig så himla bra kort. Kan maxa allt liksom dig vid 1440p.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Fick mitt kort skickat från inet idag, beställde 20:e juni
http://i66.tinypic.com/2n96dj.jpg

Permalänk

@t-bono: Vilket kort?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fick mitt Gigabyte idag

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

är detta ett ok poäng för mitt msi aero?
http://www.3dmark.com/3dm/13123420
har fått 25k men då pallar det bara testet, vid spel under längre tid crashar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

har fått 25k men då pallar det bara testet, vid spel under längre tid crashar det.

de flesta ligger runt 24000 så det e helt standard.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

TIPS!

Fick just svar från Proshop, dem har 50st EVGA GTX1080 FTW på väg in med förväntad leverans mellan 2016-07-18 - 2016-07-19, och för tillfället är 31st av dem förbeställda.

Borde väl vara något liknande, om inte lite fler av SC varianten då de har samma planerade leveransdatum!

Dammit...dem fick endast in 10st. Leveransdatum för nästa omgång okänt.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av lybo:

Lådan?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

När kan man gå in och köpa de här korten utan att boka må tro?

Permalänk
Medlem

Idag kom EVGA 1080 FTW på posten och lite mer uppgraderingsgodis

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidvirus:

Jag skriver igen, någon som vet nått om när Alina får in strix korten? Har någon fått kort alls från Alina?

jag förbokade ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX 8GB DirectCU III OC den 2016-05-27 och fortfarande vet de inte när de kommer.
Efter som Alina är det så Uppsala som delar ut dom mellan butikerna. Var inne idag hos Alina i sthlm och de hade inget prelimuärt datum.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

jag förbokade ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX 8GB DirectCU III OC den 2016-05-27 och fortfarande vet de inte när de kommer.
Efter som Alina är det så Uppsala som delar ut dom mellan butikerna. Var inne idag hos Alina i sthlm och de hade inget prelimuärt datum.

Sitter i samma sits men la min order 20160530...när jag ringde in så sa de att jag va den ända som har beställt ett DirectCU III OC så jag låg först i kön men det verkar ju stämma så där när du har ett på order också. Dröjer det mer än 2v till så byter jag till ett Palit och bojkotar Asus för gått.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

När kan man gå in och köpa de här korten utan att boka må tro?

Skrivet av Lastviking:

Sitter i samma sits men la min order 20160530...när jag ringde in så sa de att jag va den ända som har beställt ett DirectCU III OC så jag låg först i kön men det verkar ju stämma så där när du har ett på order också. Dröjer det mer än 2v till så byter jag till ett Palit och bojkotar Asus för gått.

jag la att hämta ut i butik sthlm
senaste den 30e borde de ha kommit de flesta butiker får mellan 18-22 juli

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Ser riktigt bra ut, fin överklock ser du ut att ha också

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Bokade ett MSI GAMING X från komplett men de håller på och skjuter upp hela jävla tiden så fick nog idag och bokade ett av de Asus Strixen som Webhallen fick in. Någon här som fått den oöverklockade strixen, alltså 8G, och testat att överklocka den? Fick ni ungefär som en OC ändå?

Permalänk
Medlem

Jag får mitt ASUS GTX 1080 idag, började transporteras från Veddesta redan i midnatt. Beställde igår, helt sjukt Galet att Webhallen sålde slut på alla "+50 i lager".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbqw:

Bokade ett MSI GAMING X från komplett men de håller på och skjuter upp hela jävla tiden så fick nog idag och bokade ett av de Asus Strixen som Webhallen fick in. Någon här som fått den oöverklockade strixen, alltså 8G, och testat att överklocka den? Fick ni ungefär som en OC ändå?

De tester där de klockat FE varianten så har de korten iaf klockat riktigt bra, upp och över 2ghz så det verkar ju lovande med en tredjepartskylare på det sen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Spännande - nu låter det ju verkligen som någonting faktiskt är på väg att hända med din beställning. Skriv gärna om din orderstatus förändras ytterligare en gång under eftermiddagen eller kvällen.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON fick då inte iväg något kort till mig igår verkar det som..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

CDON fick då inte iväg något kort till mig igår verkar det som..

Tråkigt att höra, så klart. Får jag fråga vad din nuvarande orderstatus är?

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Tråkigt att höra, så klart. Får jag fråga vad din nuvarande orderstatus är?

Samma som igår, "Mottagen av lagret"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt kort 8 juni, bokade 1 timme efter dom lades upp på nätet iofs. Men helt makalöst att folk inte fått sina 1080's än, lider med er!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

De tester där de klockat FE varianten så har de korten iaf klockat riktigt bra, upp och över 2ghz så det verkar ju lovande med en tredjepartskylare på det sen.

skillnaden är att FE inte finns som fabriksöverklockad modell. de strix utan oc som asus säljer är med största sannolikhet sådana som inte klarade av testen för att bli strix oc.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Samma som igår, "Mottagen av lagret"

Uppfattat. Följ gärna det här inlägget - förhoppningsvis kommer CDON att lämna ett uppdaterat tillgänglighetsbesked under dagen.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Bacchus:

Bokade ett, men har en fundering kring kortet, eller två rättare sagt!

Detta är ju en non-OC variant och betecknas med (8G), den andra non-OC varianten betecknas med (A8G) men är det någon egentlig skillnad på dem?

Undrar också om det blir någon skillnad i prestanda gentemot OC-varianten? Tänker efter att man tagit sig en runda i Afterburner så är det med eller mindre samma kort på pricken?

Tacksam för visdom

A8G är ROG Strix 1080 DC3 Advanced. Vi har introducerat detta på begäran från framförallt systembyggare, eftersom ROG Strix 1080 DC3 (8G) kommer helt utan överklockning från fabrik. 8G och A8G är alltså från "samma batch" av GPUer och skillnaden mot O8G (ROG Strix 1080 DC3 OC) är att 8G/OC har "handplockad" GPU.

Advanced är klockat till 1809MHz ur kartongen och 1835MHz om man aktiverar OC mode med GPU Tweak II.

Jag vill dock vara tydlig med att OC-modellen inte är en garanti att det klockar högre när man klockar själv eftersom processen som bestämmer om en GPU är kvalificerad ej innefattar ändring av power limit och spänning.

Permalänk
Medlem

Vilket egentligen då innebär att med lite tur så kan man klocka högre på ett icke oc-kort än med ett sådant.

De tester där de överklockat oc-korten tycker jag visar på att de inte lyckas komma särskilt mycket högre. Det verkar handla om upp till 50-75 Mhz mer än det som de har direkt från fabrik.

Från SC test av Strix OC

Precis som vi gissade fanns det inte mycket mer att ta av på frekvensfronten och i slutändan blev en höjning på 48 MHz från kortets "Gaming"-läge det högsta resultat vi kunde uppnå (10 MHz upp från "OC"-läget. Detta gav oss en nominell turbofrekvens på 1 946 MHz och en maximal turbofrekvens som pendlar någonstans mellan 2 000 och 2 050 MHz, utan att strömbudgeten utgör något problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Installerade precis mitt EVGA SC. Fick 4254p i Unigine Valley. Kortet låg på 2012/5005.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.