Permalänk
Medlem

För mej är spelet perfekt jag lider av något som heter agorafobi, vilket enkelt betyder att jag har svårt att gå ut längre sträckor utan att få panikattacker och det här sporrar mej att komma ut och att gå längre och längre.
Så jag är helt klart nöjd med spelet så här långt.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

@Alpha77:

Vet hur det funkar, jagar runt som fasen och har en hel del olika pokémon och börjat få en ganska bra bild av vad man kan finna i vissa områden men så himla ont om el och eld.

Stack ut mot en sjö förut för att fiska och h*lvete vad bra ställe, hittade en dratini på direkten.

Gymmen i området är dominerat utav vatten så lite el hade varit bra att ha.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på hur ni som skriver att det är så lätt att ta över gym använder för taktik. Nu har jag ungefär 180 som max CP, men det verkar ju som om att man skall kunna ta över gym med 600+ CP ändå?

Har inte riktigt kunnat stanna upp och experimentera så mycket, men handlar det mer om timing än frenetiskt spam på skärmen?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz: Du får använda 6st pokemon, är ingen superfighter men spammar du skärmen använder du atk1, när du får blå power up kan du hålla in tummen för atk2, går att dodga left/right om du swipar, ingen lycka för mig att dodga dock, verkar inte funka så bra eller så är det jag som är den svaga länken, ha! Hoppas det hjälper!

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananus:

@drwlz: Du får använda 6st pokemon, är ingen superfighter men spammar du skärmen använder du atk1, när du får blå power up kan du hålla in tummen för atk2, går att dodga left/right om du swipar, ingen lycka för mig att dodga dock, verkar inte funka så bra eller så är det jag som är den svaga länken, ha! Hoppas det hjälper!

Jag vet hur det fungerar och så men funderade mest på om det är redlöst spam som vinner, eller taktiskt och lugnt.

När brukar det vara läge att dra special moves t.ex? Tycker alltid att jag dör när jag står och laddar upp eller liknande...hajjar inte riktigt mekaniken men som sagt - bara testat typ 2 gym fights.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz: Vet kanske inte vad som är bäst men jag använder so ofta jag kan, atk2 har ju ofta mkt mer dmg, du kan kolla på din pokemon vilka attacker dom har, 2 rattata kan ha helt olika atk 1 & 2.
Men till det andra du nämnde, vet inte vilket taktik som fungerar bäst, själv spammar jag bara tills den blå baren laddar. Försöker dodga men som jag sa tidigare, antingen är de lönlöst eller så är de jag som bara inte kan.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem

Jag har många av samma pokemons av olika cp, kan man ta bort pokemons eller ska man spara på allt ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Hade tänkt ägna denna dag åt Pokémon GO, men han bara fånga en Weddle vid 15-tiden, sedan dess har det inte fungerat! Hoppas det fixar sig snart....

Det finns inget trix så att man kan byta från Pokemon Trainer-club till Google?

Får du inte upp alternativet att testa att använda ett annat konto när det misslyckas att ansluta? Jag som har det via Gmail får upp en ruta där jag kan välja retry eller log in with a different account.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Jag har många av samma pokemons av olika cp, kan man ta bort pokemons eller ska man spara på allt ?

Som jag förstått det så finns det ingen vits med att ha max två av varje, ifall den ena skulle dö och du inte har någon ersättare. Annars är det bara att spara den med högst CP och köra transfer på de andra så får du candy för detta så du kan levla dom så småning om.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag vet hur det fungerar och så men funderade mest på om det är redlöst spam som vinner, eller taktiskt och lugnt.

När brukar det vara läge att dra special moves t.ex? Tycker alltid att jag dör när jag står och laddar upp eller liknande...hajjar inte riktigt mekaniken men som sagt - bara testat typ 2 gym fights.

När skärmen blinkar till, det är då du ska swipea. Tror inte det spelar någon roll vilket håll du swipar. Som du ser, är du duktig på det så kan du nog spöa i princip allt verkar det som. Men tydligen ska det ha att göra med hur bra gps-täckning man har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: hum okey jag har lixom 5 st Pidgey o den som är högst av dom har 80cp resten vill ja ha väck tar ju bara plats

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

@trickeh2k: hum okey jag har lixom 5 st Pidgey o den som är högst av dom har 80cp resten vill ja ha väck tar ju bara plats

Gå in på de med lägst cp då och välj transfer. Jag har bara en av varje, blev precis lvl 5 och har bara skäppokemons

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/watch?v=HqSJhH6mVTQ

När skärmen blinkar till, det är då du ska swipea. Tror inte det spelar någon roll vilket håll du swipar. Som du ser, är du duktig på det så kan du nog spöa i princip allt verkar det som. Men tydligen ska det ha att göra med hur bra gps-täckning man har.

Ok, det där såg ju löjligt lätt ut. Kommer testas imorrn!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

men shit.. Jag har skrattat åt spelet sen man hörde om lanseringen i USA osv.. Råkade skaffa det idag och är fast.. åkt bil runt samhället och förmodligen stått som ett fån på apoteket när den pokemonen inte vela bli fångad

Kul koncept!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/watch?v=HqSJhH6mVTQ

Nice.

För min del blir det att försöka ta över närmaste gymmet imorgon, eller hjälpa till att försvara den beroende på vilket lag som håller den.

Min Vaporeon med 700-800 CP lär förhoppningsvis duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ok, det där såg ju löjligt lätt ut. Kommer testas imorrn!

Skrivet av anon5930:

Nice.

För min del blir det att försöka ta över närmaste gymmet imorgon, eller hjälpa till att försvara den beroende på vilket lag som håller den.

Min Vaporeon med 700-800 CP lär förhoppningsvis duga.

Ser löjligt lätt ut, ja Du kan ju kontrollera din pokemon medans den andra är AI-styrd. Hurvida det är så pass enkelt i verkligheten vet jag inte då jag aldrig testat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För övrigt, det här är rätt sjukt!

Bieber ska även varit i parken för att fånga den med sex bodyguards, typ ingen märkte att han var där xD Vet dock inte om han var där samtidigt som detta spelades in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kan vara bra att spara på pidgeys för dom är billigast att evolva. Man får 500 xp per evolv så spara på så många pidgeys som möjligt, för när man når lvl 9 så får man ett Lucky egg som ger dubbel xp. Så har man många så kan man få sjukt mycket xp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Det kan vara bra att spara på pidgeys för dom är billigast att evolva. Man får 500 xp per evolv så spara på så många pidgeys som möjligt, för när man når lvl 9 så får man ett Lucky egg som ger dubbel xp. Så har man många så kan man få sjukt mycket xp.

Man får väl även lucky eggs från poke stops om man har tur? Men ja, vad jag läst så är det bra att hoarda låg lvl pokemons och sedan evolva alla under de 30 minuterna som ett lucky egg är aktivt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

men shit.. Jag har skrattat åt spelet sen man hörde om lanseringen i USA osv.. Råkade skaffa det idag och är fast.. åkt bil runt samhället och förmodligen stått som ett fån på apoteket när den pokemonen inte vela bli fångad

Kul koncept!

Nog för att folk får spela som de vill men, tanken är ändå att gå ut och gå. Inte köra runt i en bil.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Man ska hoarda dom Pokémons som är billiga att evolva som pidgeys och caterpie då dom kostar 12 candies. Dom flesta andra kostar 25 candies att evolva.

Medans ett Lucky egg är aktiveratså får man ju 1000 xp per evolve så har man då 5 pidgeys och 60 candies tex så får man 5000 xp.

Permalänk
Medlem

Har lyckats få en Jynx och en Charmander, någon som vet hur ovanliga dom är? Haha

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz 64GB | Corsair RM1000X
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psilobe:

Bor i Gislaved och inte sett en enda eld pokemon och endast en elektrisk vid ett tillfälle. Vart skall man leta? Typ av område?

Har kollat din stad i ingress, ta dig till kommunhuset eller konsthallen, där finns ett gäng ingress portaler så där är nog störst chans om du vill hitta lite pokemons då öde platser eller bara nån enstaka portal är värdelöst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman1449:

Ni som spelar; fungerar trackingen för er? Samt kartan under sin redan fångade pokemon?
För mig är det alltid tre steg, även om jag står ovanpå gynnaren. Dessutom fungerar det inte att rotera telefonen för att hitta rätt riktning (läste på någon US-sida om att det borde fungera).

Perfekt spel för de föräldralediga Dottern och jag härjade runt i Lund i nära 2h och fångade ett 40-tal... Känns som att servrarna är mer stabila på förmiddagen/tidig eftermiddag. Igår kväll hade allt ballat ur i alla fall för mig.

Har även jag problem med det.. sjukt irriterande att man inte kan tracka pokemons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J3ster:

Har även jag problem med det.. sjukt irriterande att man inte kan tracka pokemons.

Same. The monsters are always three steps ahead! Kompass-grejen fungerar 2/10 gånger.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Nog för att folk får spela som de vill men, tanken är ändå att gå ut och gå. Inte köra runt i en bil.

ja nå vet jag att det är det som främst är tanken, men det är ju väldans tidseffektivt i bil
Det är heller inte så jag har planerat att spela spelet heller. Utan idag blev det så, så förhoppningsvis tar man sig på en promenad

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Någon som vet av ställe i stockholm city med flera pokestops inom spelarens radie så man kan sätta sig ned och njuta av väder och farma pokeitems?!

Har sett screenshots på arbetsplatser där man har pokestop precis utanför kontoret så man sitter och 'lurar' hela dagarna lång

Permalänk

Här sitter jag på landsbygden i mitten av ingenstans och har flera kilometer till närmsta pokemon. Hoppas ni andra har det bättre än jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Olika pokemons finns på olika platser. På min semester hittade jag en jävulsk massa pokemons jag aldrig hittade i mitt område hemma. Är lvl 9 nu

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Roligt när man väl är i stan, annars är det helt dött både vad gäller Pokéstops, gym och vilda Pokémon. Antar att det fylls på lite allteftersom amerikanerna klagar.