Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Har appen uppe nu och finns inga men jag tror det är servern för den är fortfarande halvt nere i EU.

Polaren kan ej skapa ett account nu tex.

Konstigt, har det uppe nu. Allt fungerar som vanligt. Kanske går ner i vågor iofs.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SimpanDirr:

Har appen uppe nu och finns inga men jag tror det är servern för den är fortfarande halvt nere i EU.

Ganska instabilt till och från men annars har det gått bra här idag. Tog en promenad imorse och hittade för första gången pokemons utanför min WiFi-zon och närmaste pokestoppet och GPSen verkade hänga med hyffsat. Sedan har jag inte märkt av problemet med att spelet låser sig när man fångat en pokemon, vilket är bra. Tror det blivit runt 10 idag, inkl ett besök på närmaste pokestoppet.

Imorgon blir det nog en promenad runt alla pokestops, min vanliga slinga går bara förbi en enda. Pokebollarna börjar gå åt ganska fort nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hur fungerar spelet för er? Var på Mallorca förra veckan och samlade 34 pokemons på två dagar och det fanns pokestops var 300 meter i stort sett.

Nu hemma i Örebro så finns det 3 pokestops i hela staden och ett gym. Pokemons finns en hel del men verkar som något med pokestopsen har buggat.

jag har fan 3 gym utanför min dörr. jag bor i järfälla. däremot så är det fan jobbigt att hitta pokestops i närheten

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Bor förövrigt i stan.

Det har ju varit buggigt hela tiden, både innan sverige-lanseringen och efter. Örebro har massor av portaler i Ingress och bör därför lätt ha minst 10-20 gym och massa pokestops där det finns konstverk, statyer, särskilda byggnader osv.

Man får ofta se till att verkligen döda spelet (i task-menyn) och starta om helt och inte bara hoppa ur och in, för att det ska uppdateras. Ofta när man precis fångat en pokemon så fryser sig bilden på en boll bara.

Eftersom det är vi Ingress-spelare som skapat alla portaler och därmed pokestops/gyms, så finns de naturligtvis bara där det just är sevärdheter eller konstverk/kultur. Det gör att de redan hade en bra grund att bygga spelet på, men det innebär också att det är rätt dött ute i skogen eller på landsbygden.

De behöver nog lägga till så att det kan dyka upp lite fler vilda pokemons, samt lägga till nya pokestops och gym som inte finns i Ingress för att fylla ut tomrummen om det ska funka för alla.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mightybjorn:

jag har fan 3 gym utanför min dörr. jag bor i järfälla. däremot så är det fan jobbigt att hitta pokestops i närheten

Bor i Kristianstad, 5-6 gym inne i stan och en jävla massa pokestops!

Visa signatur

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Permalänk
Medlem

Har haft det sedan releasen i Sverige, försökt spelat dygnet runt iprincip, men kanske lyckats logga in 5 minuter totalt. Har bara fångat en ratata. (en ratata som kom när jag satt å glodde tv i soffan.) Nej fyfan, jävla skitspel. Går tillbaka till pokémon X/Y och pokémon ORAS istället.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Västhaga i Örebro har rätt många stops och gyms. Tog en promenad på lunchen och hittade en Squirtle.

Har inte varit inne i stan och kollat ännu, men norrut (Bettorp/Lillån) verkar rätt dött.
Synd att man ska bli begränsad i spelet beroende på vilken stadsdel man bor i.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Använde samma acc. Men ikke

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tog jag bort mitt app när den släpptes i Sverige och installerade om genom Play Store och allt sparades.....konstigt.

Permalänk

Vad är CP till? Vad går spelet ut på ens?

Permalänk
Medlem

Det funkar nu allt förutom alla monster är 3 stop bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etilaclya:

Vad är CP till? Vad går spelet ut på ens?

Combat Power och att fånga Pokémon.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att mindre orter är iprincip värdelösa att spela pokemon go på..

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Combat Power och att fånga Pokémon.

Haha vilket värdelöst spel?!? Men vilket spel är inte värdelöst? Ska ta en mer extrem runda i orten ikväll istället för i en liten lägenhet haha

Skrivet av mSebbe:

Du får börja gå till E4:an och fortsätta därefter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etilaclya:

Haha vilket värdelöst spel?!? Men vilket spel är inte värdelöst? Ska ta en mer extrem runda i orten ikväll istället för i en liten lägenhet haha

okej...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk

Ni som spelar; fungerar trackingen för er? Samt kartan under sin redan fångade pokemon?
För mig är det alltid tre steg, även om jag står ovanpå gynnaren. Dessutom fungerar det inte att rotera telefonen för att hitta rätt riktning (läste på någon US-sida om att det borde fungera).

Perfekt spel för de föräldralediga Dottern och jag härjade runt i Lund i nära 2h och fångade ett 40-tal... Känns som att servrarna är mer stabila på förmiddagen/tidig eftermiddag. Igår kväll hade allt ballat ur i alla fall för mig.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4.2GHz | Corsair H70 Hydro | GeForce GTX3080 | Corsair TX V2 750W |

Permalänk
Medlem

Raderat från telefonen nu. Den enda likheten med Pokémon detta "spel" har är att det innehåller pokemons i övrigt liknar det ju inte de "riktiga" spelen någonting. Kan säkert bli intressant om x antal patcher när man faktiskt kan göra något med sin pokemons.
På tok för hypat men är väl kul att det faller några i smaken iaf

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Skrivet av Patrasket:

Haha, fan vad sjukt att se någon nämna Gamleby, är född och uppvuxen i skithålan

Haha, är sambons mamma som bor utanför, där vi var på besök Säga vad man vill, men naturen är fin på landet, skönt att vara hemma igen dock.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman1449:

Ni som spelar; fungerar trackingen för er? Samt kartan under sin redan fångade pokemon?

Vanligt problem. Vet inte om det går redigera startinlägget, men @Baalex kanske annars kunde be en mod att lägga till någon liknande FAQ/common issues.

https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4t5pfd/server_sta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

suck ingen nyhet är samma om du spelar Ingress, mindre städer är verkligen ingen höjdare ja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Raderat från telefonen nu. Den enda likheten med Pokémon detta "spel" har är att det innehåller pokemons i övrigt liknar det ju inte de "riktiga" spelen någonting. Kan säkert bli intressant om x antal patcher när man faktiskt kan göra något med sin pokemons.
På tok för hypat men är väl kul att det faller några i smaken iaf

Ja förstår inte att man tagit bort turordningsbaserade strider

Permalänk
Avstängd

Frågan är nu, ska man ladda ner det o fastna för det eller ska man skippa det nu när man inte har tillräckligt sug att börja lira pokemon???

Permalänk
Medlem

Spelat i 2dagar nu börjar redan tröttna. Visst blivit några mil på cykeln men känns så meningslöst. Finns inte så mkt att göra med dom mer än att fånga dom. Blir nog att avinstallera o vänta några patcher o se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Ok kan man byta namn? Registrerade mig med samma som här på sweclockers och det gick fint. Men när man ska skriva in användarnamnet i appen fungerar det inte att skriva "Ä" så kommer inte in i spelet. Och kan inte registrera ett nytt konto på samma epost

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Antar du inte använde google log in?

Permalänk
Medlem

Bor i Gislaved och inte sett en enda eld pokemon och endast en elektrisk vid ett tillfälle. Vart skall man leta? Typ av område?

Permalänk
Medlem

Idag fungerade det faktiskt, har faktiskt hittat endel Pokemons, sedan är frågan vad man gör med dom.
Får sätta mig in mer i spelet, men man får ju röra på sig endel speciellt med ägg som tar 5km att kläcka... visserligen tog batteriet slut så får bli morgondagens projekt
Är otroligt mycket folk som går runt och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psilobe:

Bor i Gislaved och inte sett en enda eld pokemon och endast en elektrisk vid ett tillfälle. Vart skall man leta? Typ av område?

Ingen aning i Gislaved.. men bor i mindre stad, tycker det poppar upp lite här och var, bara man går omkring.
Har själv så det vibrerar till i telefonen när det är någon där.. ibland får man vrida på kartan så man ser dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

@jOnÄTÄn: Antar du inte använde google log in?

Precis körde på det andra alternativet. Fungerar inte det så får det va.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade tänkt ägna denna dag åt Pokémon GO, men han bara fånga en Weddle vid 15-tiden, sedan dess har det inte fungerat! Hoppas det fixar sig snart....

Det finns inget trix så att man kan byta från Pokemon Trainer-club till Google?

Permalänk
Medlem

Folk, ingen bryr sig om ni tröttnat på spelet. Denna tråd är till för att prata om spelet, inte för att säga hej då.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻