Permalänk
Medlem

@vrmlnd: Funkar nu iaf.

Permalänk
Entusiast

Haha, wow!
Vissa är allt bra deprimerade

Han har såklart rätt i att Pokémon Go inte är det underverket som vissa vill få det till att vara men det är ett roligt kulturellt fenomen helt enkelt.
Man behöver inte överanalysera det, dumma människor kommer att göra dumma saker med eller utan Pokémon Go och för de allra flesta så skulle jag vilja påstå att Pokémon Go bara varit positivt.

Louis Rossmann är ganska spot on tycker jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Ni som inte kommer in, är det följade meddelande som visas?

"Our servers are humbled by your incredible response. We are working to resolve the issue. Please try again soon!"

En fråga till... Bör man logga in med Google, eller skapa ett Pokemon GO-konto?

Förskt logga in sedan Söndag eftermiddag... men gick inte.. efter ett antal timmar fick jag det meddelandet.
Får väl se om det fungerar imorgon.

Permalänk
Medlem

"Pokemon Go down: Hacking group claims responsibility for bringing down game's servers 'with DDOS attack"
http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gami...

Att det alltid ska finnas idioter.. hoppas dom får skit för det iaf!!

Permalänk
Medlem

Kul och udda spel, varit ute med elcykeln på en sväng och fångat en drös med pokemon, bland annat JYNX! Inte var man ensam för den delen, folk precis överallt. Såg väl en 50 pers under min tur i en medelstor tätort där jag tog mig förbi en 40-50 pokéstops.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Haha, wow!
Vissa är allt bra deprimerade

Han har såklart rätt i att Pokémon Go inte är det underverket som vissa vill få det till att vara men det är ett roligt kulturellt fenomen helt enkelt.
Man behöver inte överanalysera det, dumma människor kommer att göra dumma saker med eller utan Pokémon Go och för de allra flesta så skulle jag vilja påstå att Pokémon Go bara varit positivt.

Louis Rossmann är ganska spot on tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=La6vUY3yrgQ

Jag undrar hur vanlig denna "idioti" är i Sverige eller om det helt enkelt är ett generationsproblem, dvs., yngre personer som "växte upp" mer med smartphones taget för givet än äldre som kunde anpassa sig till den nya banbrytande tekniken. Jag var på macken kl01:00 och på vägen hem såg jag tre ungdomar som verkade spela spelet men de lyckades iaf se mig när jag cykla förbi.

Min beef med Pokémon Go är fortfarande att stridssystemet är värdelöst (det är inte ett riktigt Pokémon-spel du spelar) och du ska inte kunna fånga Pokémon så lätt som du kan i detta spel. Men allt för att nå en stor folkmassa antar jag. Detta kan vara början på en spelgenres död, precis som BF3+ blev BF2s död. Det borde finnas en stor grupp som tycker så här, och inte bara jag å några få till.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Själv bor jag i en liten "by" på 12,000 pers, här funkar spelet knappt alls tyvärr.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Jag undrar hur vanlig denna "idioti" är i Sverige eller om det helt enkelt är ett generationsproblem, dvs., yngre personer som "växte upp" mer med smartphones taget för givet än äldre som kunde anpassa sig till den nya banbrytande tekniken. Jag var på macken kl01:00 och på vägen hem såg jag tre ungdomar som verkade spela spelet men de lyckades iaf se mig när jag cykla förbi.

Min beef med Pokémon Go är fortfarande att stridssystemet är värdelöst (det är inte ett riktigt Pokémon-spel du spelar) och du ska inte kunna fånga Pokémon så lätt som du kan i detta spel. Men allt för att nå en stor folkmassa antar jag. Detta kan vara början på en spelgenres död, precis som BF3+ blev BF2s död. Det borde finnas en stor grupp som tycker så här, och inte bara jag å några få till.

Eller så är detta bara ett enklare system nu under tiden som spelet lanseras, vilket med alla problem som har varit verkar vara ett väldigt sunt beslut. Det har redan bekräftats att det traditionella Trading kommer att komma till spelet. Då är det mycket möjligt att fler liknande saker kommer att införas vid senare tillfällen.

Permalänk
Inaktiv

Spelet är väl i princip beta med tanke på versionsnumret. 0.29.2 är långt ifrån "final" som brukar vara 1.0. Spelet lär utvecklas en hel del med tanke på hur snabbt det blev populärt. Byten av pokemon ska vara på gång och förhoppningsvis även ett stridssystem mer likt orginalet.

Viktigast av allt är nog att de får ordning på serverbiten, fortsätter det krångla är nog risken rätt stor att många kan tröttna.

Permalänk

Något jag inte riktigt förstod är varför man fick en starter i spelet...kändes mest som ett försök till att övertyga folk om att det visst är ett riktigt pokemonspel, de fyller ju ingen som helst poäng för att fånga andra, och att det inte är alls värt att göra power up på den gör ju att dess enda funktion är att mala ner den till godis.

Personligen hade jag tyckt att det känts mer speciellt när man för första gången får se den på nearby om man inte haft den redan från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Zapa:

Är inte ditt save sparat på gmail konto? Om du loggar in med samma gmail på mobilen borde du få tillbaks samma konto.

Använde samma acc. Men ikke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Leaked photo of the server room for #PokemonGO

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Servrarna verkar ha varit stabila inatt, och funkade bra alldeles nyss. Återstår att se om de återigen kraschar under dagen.

Sida för serverstatus: https://go.jooas.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Servrarna verkar ha varit stabila inatt, och funkade bra alldeles nyss. Återstår att se om de återigen kraschar under dagen.

Sida för serverstatus: https://go.jooas.com/

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Den länkades tidigare om man nu vill ha koll på de olika regionerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet inte var du bor, men är nu på besök i småland, en bit utanför gamleby, så på landet, och här finns inte heller ett enda pokestop och väldigt få pokemon, ibland inga på nearby, så det är definitivt tungt kopplat till antalet spelare, korkat nog. Längtar tills man är tillbaka i Stockholm, där man i princip ramlar över dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, fan vad sjukt att se någon nämna Gamleby, är född och uppvuxen i skithålan

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Hoppas minsann att stridssystemet förbättras nångång i framtiden (eller kommer någon ny version) och att det blir mer som handhållna spelen på NDS osv att man blir mera som en trainer istället för att bara fånga pokemon hit o dit.

I nuvarande form intresserar inte spelet mig så pass att jag skulle börja spela det men skulle verkligen börja spela det ifall följande ändringar skulle komma:

- Mera taktiskt stridssystem (det gamla NDS/GBA osv systemet vore okej t.ex.)
- Man levlar upp sina Pokemon en i gången från strider
- Ska vara svårare att fånga dem (dock lite lättare än i de andra spelen, måste skada dem första litegrann/alternativt använda någon status effekt attack)
- Man stöter på datoriserade trainers som kan ha flera pokemon
- Man kan strida mot sina vänner

Sen stort plus ifall de kunde smyga in lite special events som händer bara vissa dagar i året, typ som Bug catcher / Zafari zone speciellt där det skulle finnas mera speciella typer av pokemon. Sen skulle det inte skada med Pokemon badgar att varje stad har även en datoriserad pokemon gym ledare (ska gå att kolla på en karta in i spelet så man vet vilken badge som gäller i vilken stad) och när man fått ihopsamlat alla ska det finns något ställe i landet där man kunde möta typ Elite four.

I det nuvarande skicket är det för simpelt och för inriktat i samlande så är inte därför desto mera intresserad av spelet men om det skulle utvecklas mera skulle jag bli riktigt intresserad.

Ser enorm utvecklingspotential i detta, vid skrapar bara på ytan i nuvarande Pokemon GO.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag skulle även gärna vilja se möjligenheten att strida mot pokémon ute i det vilda. Precis som det var i de äldre spelen. Att i princip anamma Pokémon Blue/Red på detta grundläggande koncept vore drömmen för mig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Hoppas minsann att stridssystemet förbättras nångång i framtiden (eller kommer någon ny version) och att det blir mer som handhållna spelen på NDS osv att man blir mera som en trainer istället för att bara fånga pokemon hit o dit.

I nuvarande form intresserar inte spelet mig så pass att jag skulle börja spela det men skulle verkligen börja spela det ifall följande ändringar skulle komma:

- Mera taktiskt stridssystem (det gamla NDS/GBA osv systemet vore okej t.ex.)
- Man levlar upp sina Pokemon en i gången från strider
- Ska vara svårare att fånga dem (dock lite lättare än i de andra spelen, måste skada dem första litegrann/alternativt använda någon status effekt attack)
- Man stöter på datoriserade trainers som kan ha flera pokemon
- Man kan strida mot sina vänner

Sen stort plus ifall de kunde smyga in lite special events som händer bara vissa dagar i året, typ som Bug catcher / Zafari zone speciellt där det skulle finnas mera speciella typer av pokemon. Sen skulle det inte skada med Pokemon badgar att varje stad har även en datoriserad pokemon gym ledare (ska gå att kolla på en karta in i spelet så man vet vilken badge som gäller i vilken stad) och när man fått ihopsamlat alla ska det finns något ställe i landet där man kunde möta typ Elite four.

I det nuvarande skicket är det för simpelt och för inriktat i samlande så är inte därför desto mera intresserad av spelet men om det skulle utvecklas mera skulle jag bli riktigt intresserad.

Återstår att se vad de lägger till. Eftersom det har blivit populärt är de säkert mer benägna att jobba in nya grejer. Det som släppts nu har ju bara de originella 150 Pokémon, det finns många till de säkert tänker lägga till. Gillar din idé om events, skulle vara en väldigt kul grej.

Själv väntar jag på nästa uppdatering för med det kommer förhoppningsvis en lösning på tre stegs buggen.

Permalänk
Medlem

Så tråkigt för oss som bor på landet, gick min morgonrunda som ja bruka i skogen o längs sjö, tog 2 timmar o de fanns inget alls på kartan. Jag fick upp att de skulle vara nån i närheten men inget dök upp.
Igår va ja inne istan o där hinner man ju för fan inte me o fånga allt bara haha. Stor skillnad vart man bor, lite tråkigt :/

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Kryllar av dem här i Stockholm, har en 10-mins promenad till jobbet och fångade 3 st på vägen, fanns ett gym och en hög stops också

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Så tråkigt för oss som bor på landet, gick min morgonrunda som ja bruka i skogen o längs sjö, tog 2 timmar o de fanns inget alls på kartan. Jag fick upp att de skulle vara nån i närheten men inget dök upp.
Igår va ja inne istan o där hinner man ju för fan inte me o fånga allt bara haha. Stor skillnad vart man bor, lite tråkigt :/

tyvärr är spelet baserat på cell data där mycket folk rör sig och där det finns mycket pokestops, det är samma i ingress som spelet hämtat alla portaler rätt så dött på landet, skogar, sjöar ja du kan ju tänka dig..

ett tips till er som bor lite långt från stan, regga ett konto på ingress, sen när ni väl har fixat det så kan ni gå till en karta på www.ingress.com/intel och söka up er stad så ser ni hur många ingress portaler det finns så kan ni få ett hum hur det ev då kan se ut i pokemon för finns det t ex 10 portaler i din stad så är det sannolikt att minst 5 eller 6 av dom har hamnat i pokemon då.

Permalänk

Hur fungerar spelet för er? Var på Mallorca förra veckan och samlade 34 pokemons på två dagar och det fanns pokestops var 300 meter i stort sett.

Nu hemma i Örebro så finns det 3 pokestops i hela staden och ett gym. Pokemons finns en hel del men verkar som något med pokestopsen har buggat.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Hur fungerar spelet för er? Var på Mallorca förra veckan och samlade 34 pokemons på två dagar och det fanns pokestops var 300 meter i stort sett.

Nu hemma i Örebro så finns det 3 pokestops i hela staden och ett gym. Pokemons finns en hel del men verkar som något med pokestopsen har buggat.

Konstigt! Jag bor i Norrköping och har pokestops cirka var 50e meter och gym lite här och var!

Permalänk
Skrivet av skotten1991:

Konstigt! Jag bor i Norrköping och har pokestops cirka var 50e meter och gym lite här och var!

Samma för tjejen, det har varit såhär sen det släpptes i Sverige och servern crachade.

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Enligt denna sida är det fortfarande nere? För vissa grejer funger ju, ett gym och kan se pokemons. Men det borde väl vara mer än ett gym här om det fanns 3st i en by på Mallorca.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Samma för tjejen, det har varit såhär sen det släpptes i Sverige och servern crachade.

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Enligt denna sida är det fortfarande nere? För vissa grejer funger ju, ett gym och kan se pokemons. Men det borde väl vara mer än ett gym här om det fanns 3st i en by på Mallorca.

Bor i västerås, kanske något större än Örebro. Men här har jag gym och stops överallt. En vårdcentral och alla icabutiker i närheten är gym bland annat. I princip finns det pokestops var 50e meter..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Samma för tjejen, det har varit såhär sen det släpptes i Sverige och servern crachade.

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Enligt denna sida är det fortfarande nere? För vissa grejer funger ju, ett gym och kan se pokemons. Men det borde väl vara mer än ett gym här om det fanns 3st i en by på Mallorca.

Konstigt igen.. Det fungerar bra för mig just nu och senaste timmen. Innan det fungerade det inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Samma för tjejen, det har varit såhär sen det släpptes i Sverige och servern crachade.

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Enligt denna sida är det fortfarande nere? För vissa grejer funger ju, ett gym och kan se pokemons. Men det borde väl vara mer än ett gym här om det fanns 3st i en by på Mallorca.

Eh? Jag har sett 10+ gym. Dra till stan där har du 2-3, universitetet, 2. Olika områden på väst 2-3. Vid netonnet, 1.

Hur tusan har du missat alla dessa?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Verkar ligga nere nu, åtminstone för mig. Har ni sett denna? Jag blir mållös. https://youtu.be/9hkW_QzQOtI?t=23 Två stycken som traskar rakt ned i vattnet... Kan förstås vara fake, men jag vet inte. Han ser rätt skrämd ut.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Eh? Jag har sett 10+ gym. Dra till stan där har du 2-3, universitetet, 2. Olika områden på väst 2-3. Vid netonnet, 1.

Hur tusan har du missat alla dessa?

Har appen uppe nu och finns inga men jag tror det är servern för den är fortfarande halvt nere i EU.

Polaren kan ej skapa ett account nu tex.

Bor förövrigt i stan.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11