Nvidia Geforce GTX 1060

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt insatt så har inte riktigt förstått varför Polaris gynnas mer av det här Vulkan och dx12 än Pascal. Är det en begränsning i arkitekturen som medför att RX480 alltid kommer vara bättre än 1060 med dessa API-erna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Jag är inte helt insatt så har inte riktigt förstått varför Polaris gynnas mer av det här Vulkan och dx12 än Pascal. Är det en begränsning i arkitekturen som medför att RX480 alltid kommer vara bättre än 1060 med dessa API-erna?

Nu är jag inte så jätteinsatt heller, men Vulkan är en vidareutveckling av Mantle som skapades av AMD så det ligger nära till hands att tro att AMD har ett rätt stort försprång vad det gäller att optimera sin drivrutin för just Vulkan. Nvidias drivrutin är bättre optimerad för OpenGL, så Nvidia presterar bättre i OpenGL.

Jag gissar, men det är bara en gissning, på att Nvidia kommer att komma ikapp vad det gäller prestanda i Vulkan.

Visa signatur

|| 9950X3D PRO X670-P WIFI Ripjaws M5 Neo RGB 96-6000c30 RTX5090 Gaming OC || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI Trident Z Neo 64-3600c16 Gear.1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 7950X B650 GAMING PLUS WIFI 32-6000c32 RTX5080 TUF OC(450w) || 5800X3D CH VIII Ext. 32-3600c18 RTX3080 Gaming OC || 5900X(B2) B550-F 32-3800c18 RTX3070 FTW Ultra || 3900X CH VIII Hero 32-3000c16 RTX2070 Super || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32-6400 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Vad menar du inte körs fullt ut? Tycker inte det spelar någon roll då även Nvidia får en boost av vulkan så varför skulle man inte vilja visa det?

http://www.guru3d.com/news-story/new-patch-brings-vulkan-supp...
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2510-doom-vulkan-vs-ope...

https://community.bethesda.net/thread/54585?tstart=0

"Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run. We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon."

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Gender Bender:

https://community.bethesda.net/thread/54585?tstart=0

"Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run. We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon."

Så där lät det för ett år sedan om Maxwell och AoS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Finns det inga "Founders Edition kort" av 1060 ännu

Hej
Finns det inga "Founders Edition kort" av 1060 ännu ?

Jag har köpt ett
"Asus GeForce GTX 1060 Strix Gaming 2xHDMI 2xDP 6GB"
och ett
"Asus GeForce GTX 1060 Turbo 2xHDMI 2xDP 6GB"

Är STRIX kortet värt dom extra hundringarna och är det kanske ett "Founders Edition kort"

Jag kommer att lämna tillbaka ett av korten

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Avstängd

Har för mig att man måste beställa founders edition av 1060 direkt från Nvidia store om man vill ha ett sånt @Hawk. Det är inget som kommer att finnas ute i handeln.

1060 Strix är onödigt dyrt. Finns ju många som går för 2899kr. EVGA, Palit, Zotac och MSI.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Hawk:

Hej
Finns det inga "Founders Edition kort" av 1060 ännu ?

Jag har köpt ett
"Asus GeForce GTX 1060 Strix Gaming 2xHDMI 2xDP 6GB"
och ett
"Asus GeForce GTX 1060 Turbo 2xHDMI 2xDP 6GB"

Är STRIX kortet värt dom extra hundringarna och är det kanske ett "Founders Edition kort"

Jag kommer att lämna tillbaka ett av korten

Generellt så brukar ju Strix vara vassare än övriga modeller, speciellt motför referensmodellerna (Founders Edition). Lämna tillbaka Turbo-kortet och behållet Strix:en tycker jag.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av GQruel:

Plötsligt känns mitt köp av ett MSI 970 Gaming i vintras inge vidare :/

Jag tycker GTX 970 duger bra. Och är glad för att jag inte la pengar på ett GTX 980 som för två år sedan kostade 2500 kr mer för 10% ytterligare prestanda. Och det ska i en snar framtid komma Pascal med HBM minnen vilket kanske gör att tex 1080/70 inte kommer kännas något vidare. Fast det beror på vilket pris de nya landar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det finns helt enkelt dyra andrapartsmodeller, antagligen inte minst precis vid lanseringen, att jämföra alla andrapartsmodellers priser med priserna på ett kort där allt fortfarande är referens lång tid efter lanseringen blir lite haltande.

Men det ger en rättvis bild att bara jämföra det billigaste kortet? Kan vara undermålig elektronik osv.

Nej, ett bra riktmärke är alltid ett snittpris mellan både billiga och dyra modeller av samma kort.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Går du på automatläge nu i sommarhettan eller vad?

Så här skrev jag

Detta svarar ganska bra på din fråga, så jag förstår inte varför du ändå måste ställa en fråga som du nyss har fått svar på?

Vem som bor vart och vad denna kör med för upplösning är egentligen irrelevant. Allt jag sa var att många, ja minst en miljon är ganska många i mina ögon, har lämnat 1080p och behöver värre hårdvara än kort som är designade för 1080p. Vad som är overkill i dina ögon behöver inte vara det för någon annan.

Jösses, ursäkta då. Du kom med vidlyftiga insinueringar om hur stora mängder som egentligen använde upplösningar över 1920x1200 och hävdade att det inte återspeglades i någon statistik.

Sedan har jag inte nämnt något om overkill.

Skrivet av merdique:

Skrivet av the squonk:

Nu är jag inte så jätteinsatt heller, men Vulkan är en vidareutveckling av Mantle som skapades av AMD så det ligger nära till hands att tro att AMD har ett rätt stort försprång vad det gäller att optimera sin drivrutin för just Vulkan. Nvidias drivrutin är bättre optimerad för OpenGL, så Nvidia presterar bättre i OpenGL.

Jag gissar, men det är bara en gissning, på att Nvidia kommer att komma ikapp vad det gäller prestanda i Vulkan.

De senaste generationerna har Nvidia haft väldigt slimmade arkitekturer som varit väldigt effektiva, medan AMD haft större och bredare arkitekturer som varit teoretiskt mycket mer kraftfulla men mindre effektiva. Det DX12 och Vulkan gör är att möjliggöra för AMD:s arkitektur att nyttja dess kraft nästan lika bra som Nvidias. Dock kräver det lite handpåläggning från utvecklarna.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av Fade:

Men det ger en rättvis bild att bara jämföra det billigaste kortet? Kan vara undermålig elektronik osv.

Nej, ett bra riktmärke är alltid ett snittpris mellan både billiga och dyra modeller av samma kort.

Finns flera bra kort på samma låga nivå och inget är från någon okänd tillverkare (det enda kortet vi faktiskt vet har brister i konstruktionen är referensmodellen av RX480 med dess strömförsörjning även om de stävjat det en del med mjukvara).

Om det ens fanns olika modeller av båda korten så kanske men nej, inte alltid. När den ena sidan i jämförelsen inte har några olika modeller, som i det här läget, så är det verkligen inte det, finns ingen logik alls i att jämföra ett referenskort mot påkostade andrapartsversioner. När det finns motsvarande andrapartsutbud av båda kort - ja. Där är vi inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Någon som har koll om det finns något tredjeparts kort ute med custom PCB än? Köra med stock PCB känns lite b enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare

En sak som är lite trist är att i princip alla tester av GTX 1060 och RX 480 görs med överklockade 6700K eller E-serie CPUer. Då det handlar om GPUer vars främsta egenskap är ett relativt lågt pris kanske inte de potentiella köparna sitter på de dyrare CPU-modellerna.

Ändå fullt förståeligt givet tiden det tar att köra testa och att man vill ha samma bassystem för alla tester. Gissar också att tanken är att en väldigt stark CPU helt lägger flaskhalsen på GPU-delen och det är vad man främst vill testa. Men det betyder också att effekten av DX12/Vulkan blir i vissa fall lite mindre än vad typiska 480/1060 köpare kommer se då deras system är mer CPU-begränsade i genomsnitt.

Webbplatsen Hardware Unboxed har kanske tagit det hela lite väl långt, men ändå kul med mer data. Här har man testat 1060/480 ihop med sex år gamla CPUer i form av Intel Core i5-750 samt AMD X4 955.

http://www.hardwareunboxed.com/gtx-1060-vs-rx-480-in-6-year-old-amd-and-intel-computers/

Samma webbplats har också kört igenom 1060 i hela 25 st spel (då med en modern CPU i form av 6700K @ 4,5 GHz), både i 1920x1080 samt 2560x1440!

http://www.hardwareunboxed.com/nvidia-geforce-gtx-1060-benchmark-review-25-games-tested/

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

De senaste generationerna har Nvidia haft väldigt slimmade arkitekturer som varit väldigt effektiva, medan AMD haft större och bredare arkitekturer som varit teoretiskt mycket mer kraftfulla men mindre effektiva. Det DX12 och Vulkan gör är att möjliggöra för AMD:s arkitektur att nyttja dess kraft nästan lika bra som Nvidias. Dock kräver det lite handpåläggning från utvecklarna.

OK intressant. Så teoretiskt är det enda hindret utvecklarnas ambition för att 1060 ska komma ikapp eller gå om 480 i de tester där 480 är bättre pga Vulkan eller DX12? Eller kommer 480 alltid ligga steget före, även om man blickar framåt säg 1 år?

Permalänk
Medlem

Ang Hardwareunboxed klippet med äldre hårdvara s har Amd har alltid varit mer beroende av cpun än just nvidia om jag minns rätt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Finns flera bra kort på samma låga nivå och inget är från någon okänd tillverkare (det enda kortet vi faktiskt vet har brister i konstruktionen är referensmodellen av RX480 med dess strömförsörjning även om de stävjat det en del med mjukvara).

Om det ens fanns olika modeller av båda korten så kanske men nej, inte alltid. När den ena sidan i jämförelsen inte har några olika modeller, som i det här läget, så är det verkligen inte det, finns ingen logik alls i att jämföra ett referenskort mot påkostade andrapartsversioner. När det finns motsvarande andrapartsutbud av båda kort - ja. Där är vi inte.

Men vänta här nu, jag ifrågasatte en jämförelse mellan de billigaste korten, där det ena var av ref design och det andra var av andrapart. I ditt inlägg både försvarar du och motsäger detta.

Då ska man kanske jämföra ref design mot ref design om man nu ska jämföra överhuvudtaget. Det enda 1060 kortet med standardkylare jag hittar på prisjakt är detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3793827 för 3199kr.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Medlem
Skrivet av Fade:

Men vänta här nu, jag ifrågasatte en jämförelse mellan de billigaste korten, där det ena var av ref design och det andra var av andrapart. I ditt inlägg både försvarar du och motsäger detta.

Då ska man kanske jämföra ref design mot ref design om man nu ska jämföra överhuvudtaget. Det enda 1060 kortet med standardkylare jag hittar på prisjakt är detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3793827 för 3199kr.

Du tyckte att man skulle ta ett medelpris inklusive alla diverse mer påkostade andrapartsversioner. Vet inte vilken del du syftar på att jag skulle tala för den jämförelsen men mycket möjligt att något syftningsfel slank sig in i natten. Det jag hävdar kring jämförelsen är att det är ologiskt att jämföra en referensmodell mot mer påkostade andrapartskort. De billigare korten, vilka det finns flera av, är i vissa fall något mer barebones än de dyrare men att hävda att de skulle bygga på dåliga komponenter är rakt orimligt, oavsett vilket billigt kort du väljer kommer du aldrig till en riktigt avskalad design men närmare kan man inte heller komma i nuläget om någon jämförelse nu ska göras öht. Turbo OC-kortet har en radialkylare ja, men inte refkylare, ref av GTX 1060 säljs inte av återförsäljare och kommer inte göra det heller afaik.

Blir helt klart inte lätt att få till någon direkt klockren marknadsjämförelse när ena tillverkaren inte distribuerat referenskort alls och den andra hittills bara fått ut kort av den designen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Du tyckte att man skulle ta ett medelpris inklusive alla diverse mer påkostade andrapartsversioner. Vet inte vilken del du syftar på att jag skulle tala för den jämförelsen men mycket möjligt att något syftningsfel slank sig in i natten. Det jag hävdar kring jämförelsen är att det är ologiskt att jämföra en referensmodell mot mer påkostade andrapartskort. De billigare korten, vilka det finns flera av, är i vissa fall något mer barebones än de dyrare men att hävda att de skulle bygga på dåliga komponenter är rakt orimligt, oavsett vilket billigt kort du väljer kommer du aldrig till en riktigt avskalad design men närmare kan man inte heller komma i nuläget om någon jämförelse nu ska göras öht. Turbo OC-kortet har en radialkylare ja, men inte refkylare, ref av GTX 1060 säljs inte av återförsäljare och kommer inte göra det heller afaik.

Blir helt klart inte lätt att få till någon direkt klockren marknadsjämförelse när ena tillverkaren inte distribuerat referenskort alls och den andra hittills bara fått ut kort av den designen.

Då kan vi helt enkelt skippa att göra någon marknadsjämförelse mellan dessa två modeller!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GTX 1060 FOUNDERS EDITION ?

Hej
Någon som vet när GTX 1060 FOUNDERS EDITION kommer att finnas i Sverige att köpa
Undrar också om någon vet vad det är för skillnad mot ett vanligt GTX 1060

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Någon som vet när GTX 1060 FOUNDERS EDITION kommer att finnas i Sverige att köpa

Som jag har förstått kommer den bara gå att köpa via Nvidias hemsida. Founders Edition är ett finare ord för referensmodel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

OK intressant. Så teoretiskt är det enda hindret utvecklarnas ambition för att 1060 ska komma ikapp eller gå om 480 i de tester där 480 är bättre pga Vulkan eller DX12? Eller kommer 480 alltid ligga steget före, även om man blickar framåt säg 1 år?

Nja, inte riktigt. Nvidias arkitektur jobbar redan väldigt nära dess maximala kapacitet, medan mycket går oanvänt i AMD:s arkitektur GCN i DX11, . ACE i AMD:s GCN fungerar i princip som hyperthreading, men funktionen är bara tillgänglig i DX12 och Vulkan. Nu vill jag inte gå in för djupt här, för jag har inte hundra koll på alla detaljer

I stort sett kommer läget förbli ungefär som nu [och uppenbarligen har jag selektivt minne]

Skrivet av Hawk:

Hej

Det går bara att köpas från Nvidias hemsida vad jag vet.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Enkelt sett, ja. Det är olika arkitekturer där AMD jobbat hårdare på att ha stöd för lågnivå API:er så som Mantle, Vulcan och DX12.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av GilbertG:

I stort sett kommer läget förbli ungefär som nu, där Nvidia är något bättre i DX11 medan AMD oftast är ganska mycket bättre i DX12 och Vulkan.

Hur kommer du till slutsatsen att Nvidia (vilket jag gissar främst symboliseras av 1060 här) är "något bättre i DX11 medan AMD oftast är ganska mycket bättre i DX12 och Vulkan"?

Tycker jag länkar bilden ovan sammanfattar det jag läst om 1060 kontra 480, i praktiken är det helt jämt skägg mellan dessa kort (skillnader under 10 % är rimligen irrelevant). Ska man börja titta på marginalen så är väl ändå fördelen större i DX11 för 1060 än vad den är för 480 i DX12?

Tittar man på Vulkan är 480 absolut snabbare i Doom, men 1060 är snabbare i Talos Principle (både med DX11 och Vulkan). i DX12 så är det jämnt i Ashes of the Singularity och Warhammer, 1060 är snabbare i Rise of the Tomb Raider medan 480 är snabbare i Hitman (både DX11 och DX12).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Nja, inte riktigt. Nvidias arkitektur jobbar redan väldigt nära dess maximala kapacitet, medan mycket går oanvänt i AMD:s arkitektur GCN i DX11, . ACE i AMD:s GCN fungerar i princip som hyperthreading, men funktionen är bara tillgänglig i DX12 och Vulkan. Nu vill jag inte gå in för djupt här, för jag har inte hundra koll på alla detaljer

I stort sett kommer läget förbli ungefär som nu [och uppenbarligen har jag selektivt minne]

Skrivet av Yoshman:

Hur kommer du till slutsatsen att Nvidia (vilket jag gissar främst symboliseras av 1060 här) är "något bättre i DX11 medan AMD oftast är ganska mycket bättre i DX12 och Vulkan"?

Tycker jag länkar bilden ovan sammanfattar det jag läst om 1060 kontra 480, i praktiken är det helt jämt skägg mellan dessa kort (skillnader under 10 % är rimligen irrelevant). Ska man börja titta på marginalen så är väl ändå fördelen större i DX11 för 1060 än vad den är för 480 i DX12?

Tittar man på Vulkan är 480 absolut snabbare i Doom, men 1060 är snabbare i Talos Principle (både med DX11 och Vulkan). i DX12 så är det jämnt i Ashes of the Singularity och Warhammer, 1060 är snabbare i Rise of the Tomb Raider medan 480 är snabbare i Hitman (både DX11 och DX12).

Vad gäller Talos Principle så är det fortfarande en beta implementation av Vulkan och ska inte ses som 100% av vad vulkan är kapabelt till. allt beror på hur spelutvecklare implementerar detta så, Doom är en bra mycket bättre implementation av vad som kan göras med Vulkan. RoTR är en efter tanke och vet ej hur bra denna implementation är men verkar inte vara helt hundra där heller.

Permalänk
Skrivet av delete_home_end:

http://forumbilder.se/FAFAB/rx48-netonnet.jpg

2800 kr från Hyllan på NetOnNet i Viared. Inte mycket billigare än att beställa ett GTX 1060 som ska finnas i lager 4 augusti.

1060 = 6 GB och ingen SLI
RX480 = 8 GB och CF
Vad gör minnesmängden för skillnad?

https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-DUAL... GTX 1060 för 2799:-

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Väntar man länge nog så töms det förmodligen med tanke på efterfrågan men nej, det stämmer inte ens nu.
Första bästa exemplen som fortfarande finns (ja, i skriven stund)
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/248194-palit_...
https://www.proshop.se/Grafikkort/Palit-GeForce-GTX-1060-DUAL...
Går finfint att beställa. Bara Komplett tycks ha släppt iväg åtminstone något hundratal kort redan (länkade tidigare när det fanns gott om dem) och har ytterliggare hundratals kort bekräftat till helgen.

Men allt annat än tiotusentals kort av specifika modeller i varje kvartersbutik efter en rusning på lanseringsdag måste ju vara en papperslansering eller?

Fel tråd? GTX 1060 pratade vi om här. (Edit: Offt men även där hittade jag andra kort i lager för övrigt.)

Har inte sagt något om en "papperslansering", och inte heller (just denna tråden till trots) något specifikt om just 1060, utan mest hela generationen av de nya grafikkorten, både Pascal (som 1060 är en del av) och ex 480. När jag länkade till prisjakt (ang just 1060) så såg jag ingenting om Palits kort som faktiskt är det första kortet i hela Pascal-serien som har en prissättning som är någorlunda i närheten av msrp.

Generellt kan man väl säga att de få som finns i lager, iallafall vad 1080, 1070, de flesta 1060 och rx 480 beträffar är kraftigt upptrissade i pris (utifrån msrp), eller?

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Hej
Nej, dom säljer bara till USA och Canada

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem

Returnerade hel bunten

Hej
Jag använde mig av ångertiden och returnerade dom korten jag köpt.
Firman ligger i Göteborg, så jag åkte dit och lämnade dom.

Har beställt ett "MSI GeForce GTX 1060 Dual Fan"
MSI

På komplett har man mer köptrygghet 45 dagars öppet köp.
I värsta fall så får jag gå upp till DTX 1070/1080, om inte MSI-kortet är bra till min "Dell UltraSharp U2515H"
CDON

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Hej
Jag använde mig av ångertiden och returnerade dom korten jag köpt.
Firman ligger i Göteborg, så jag åkte dit och lämnade dom.

Har beställt ett "MSI GeForce GTX 1060 Dual Fan"
MSI

På komplett har man mer köptrygghet 45 dagars öppet köp.
I värsta fall så får jag gå upp till DTX 1070/1080, om inte MSI-kortet är bra till min "Dell UltraSharp U2515H"
CDON

Det verkar som det är osäker leveranstid på detta MSI-kort.

Så nu tröttnade jag på hela 10-serien och köpte ett 980Ti, hoppas jag blir nöjd
GTX 980 TI

Hoppas jag gör rätt, jag har ju ett kraftigt PSU AX 860 i
länk

Visa signatur

Hawk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawk:

Det verkar som det är osäker leveranstid på detta MSI-kort.

Så nu tröttnade jag på hela 10-serien och köpte ett 980Ti, hoppas jag blir nöjd
GTX 980 TI

Hoppas jag gör rätt, jag har ju ett kraftigt PSU AX 860 i
länk

Verkar inte vara något vidare köp eftersom du kan få ett 1070 för samma pris.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro