Permalänk
Medlem

Var ett "event" i stadsparken vid 3 idag, kom typ 100 pers. Kunde inte stanna så länge men det är kul att se folk samlas över ett spel. Dock för varmt för att vara ute tyckte jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Pokémon GO News

Den hittar allt. Första Pokémon jag hitta med hjälp av den var en Aerodactyl

Nej, det gör den verkligen inte

Skrivet av BergEr:

Tar info direkt från spelets API, så den är rätt fast lite fördröjning.

Rätt och rätt, den visar bara en del pokémons, eller så visar den på något annat sätt. Testat den på ett gäng olika platser, de som visas finns alltid, men det finns massor med pokemons som dyker upp som inte visas.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

När jag började spela så stötte jag på en Dragonite när jag bara var level 2 och fångade den... Är det en av dom bästa man kan få??

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nej, det gör den verkligen inte

Rätt och rätt, den visar bara en del pokémons, eller så visar den på något annat sätt. Testat den på ett gäng olika platser, de som visas finns alltid, men det finns massor med pokemons som dyker upp som inte visas.

Det handlar om fasta och personliga pokemon, de som syns är de fasta spawn som alla kan se. De personliga kan bara du se. Kör du en incense spawnar det extra för dig, medan de som attraheras av en lure även syns för andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterX:

Det handlar om fasta och personliga pokemon, de som syns är de fasta spawn som alla kan se. De personliga kan bara du se. Kör du en incense spawnar det extra för dig, medan de som attraheras av en lure även syns för andra.

Okey, fast har varit med om att jag och min bror fått upp samma pokemons på ett ställe. Två olika varianter, men pokevision visade noll pokemons i området.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

När jag började spela så stötte jag på en Dragonite när jag bara var level 2 och fångade den... Är det en av dom bästa man kan få??

Antar att den är ganska ovanlig.
Men den borde ha väldigt låg combat power, kommer ta en massa stardust för att få den starkare.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag (level 12 just nu) en Onix ur ett 10 km-ägg och den har CP 214. Men hur är det om jag skulle få en till Onix ur ett 10 km-ägg när jag är level 15? Jag misstänker att den kommer få högre CP än min förra Onix, då jag är högre level då, men finns det någon chans med stardust att levla upp den första Onix till samma CP som den nya då? Eller har den första Onix en inbyggd högstanivå som ligger lägre den hos min andra Onix bara för att jag fick den på en lägre level?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Idag fick jag (level 12 just nu) en Onix ur ett 10 km-ägg och den har CP 214. Men hur är det om jag skulle få en till Onix ur ett 10 km-ägg när jag är level 15? Jag misstänker att den kommer få högre CP än min förra Onix, då jag är högre level då, men finns det någon chans med stardust att levla upp den första Onix till samma CP som den nya då? Eller har den första Onix en inbyggd högstanivå som ligger lägre den hos min andra Onix bara för att jag fick den på en lägre level?

vet inte vilken lvl det börjar bli värt att uppgradera med stardust men skulle gissa på runt 20. Jag är snart lvl 17 och hittar starkare och starkare pokémon med jämna mellanrum, är ganska säker på att du kan uppgradera alla pokémon medan du levlar högre men blir nog väldigt dyrt stardust och candies

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wifi:

Idag fick jag (level 12 just nu) en Onix ur ett 10 km-ägg och den har CP 214. Men hur är det om jag skulle få en till Onix ur ett 10 km-ägg när jag är level 15? Jag misstänker att den kommer få högre CP än min förra Onix, då jag är högre level då, men finns det någon chans med stardust att levla upp den första Onix till samma CP som den nya då? Eller har den första Onix en inbyggd högstanivå som ligger lägre den hos min andra Onix bara för att jag fick den på en lägre level?

Pokemon har också ett nivåsystem och om du får en senare har den sannolikt en högre nivå från början. "Power up" ger dock en halv nivå ökning per gång, så det bör vara möjligt att ta igen (men viss slumpmässighet finns i hur mycket varje nivå ger).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Antar att den är ganska ovanlig.
Men den borde ha väldigt låg combat power, kommer ta en massa stardust för att få den starkare.

Japp jag har sprutat massa på den men den är bara typ 400 CP än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

vet inte vilken lvl det börjar bli värt att uppgradera med stardust men skulle gissa på runt 20. Jag är snart lvl 17 och hittar starkare och starkare pokémon med jämna mellanrum, är ganska säker på att du kan uppgradera alla pokémon medan du levlar högre men blir nog väldigt dyrt stardust och candies

På lvl30 slutar du hitta bättre i det vilda, så man håller på dusts till 30+.
Ägg slutar bli bättre efter 20.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Redan tröttnat lite för så många fuskar.
Ja det påverkar inte "mitt" spel kanske förutom att Gym börjar tas över av fuskare
Att nå 30 är inte direkt svårt heller med fusk.

Fuska med en Android mobil är så löjligt enkelt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Idag fick jag (level 12 just nu) en Onix ur ett 10 km-ägg och den har CP 214. Men hur är det om jag skulle få en till Onix ur ett 10 km-ägg när jag är level 15? Jag misstänker att den kommer få högre CP än min förra Onix, då jag är högre level då, men finns det någon chans med stardust att levla upp den första Onix till samma CP som den nya då? Eller har den första Onix en inbyggd högstanivå som ligger lägre den hos min andra Onix bara för att jag fick den på en lägre level?

Ja du kan uppgradera till samma nivå, men det är ganska dumt I och med att man snart kommer hitta en starkare ändå. Spara allt tills du är högre level istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Pokémon Go realtime på Stockholm

Tjena!

Nu kan vi hitta pokémon på Stockholm i realtid. Det fungerar bara på Stockholm:

https://pokegorealtime.com

Vad tycker ni?

Permalänk
Inaktiv

Lite småkul:

Fick tag i mitt andra 10km ägg idag. Måste fixa ett fodral till min telefon så det går att kläcka äggen någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelws:

Tjena!

Nu kan vi hitta pokémon på Stockholm i realtid. Det fungerar bara på Stockholm:

https://pokegorealtime.com

Vad tycker ni?

Kungsholmen verkar inte vara med?

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Idag fick jag (level 12 just nu) en Onix ur ett 10 km-ägg och den har CP 214. Men hur är det om jag skulle få en till Onix ur ett 10 km-ägg när jag är level 15? Jag misstänker att den kommer få högre CP än min förra Onix, då jag är högre level då, men finns det någon chans med stardust att levla upp den första Onix till samma CP som den nya då? Eller har den första Onix en inbyggd högstanivå som ligger lägre den hos min andra Onix bara för att jag fick den på en lägre level?

Alla pokemons går att maxa till samma level, som baseras på din level. Så fort du levlat kan du då även uppgradera dina *mons lite till.

Förutom att olika "arter" är inbyggt olika starka har dock även de du fångar olika "gener". S.k. Individual Values/IV: Stamina/HP, Attack och Defense, från 0-15. Detta resulterar i olika CP vid samma level. Har för mig att någon kontrollerat att en pokemon från ett ägg har större sannolikhet för bra IV än en vild. Finns flera olika IV-kalkylatorer att tillgå.

Skrivet av Laccy:

Kungsholmen verkar inte vara med?

Verkar vara någon bugg i spelet. Åland ska tydligen inte heller ha några.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/inga-vilda-pokemon-pa-k...

Permalänk
Medlem

Äntligen kommit över 1000+CP gränsen med en Hypno, level 17. Evolvade från en 440CP Drowzee! Fick slänga på en del pulver och godis, men nu är jag nöjd

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Verkar vara någon bugg i spelet. Åland ska tydligen inte heller ha några.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/inga-vilda-pokemon-pa-k...

Inte omöjligt att det stämmer... Finns inga på nearby hemifrån mig och vad jag kan minnas var det ganska tomt på vägen från centralen i går också, dock osäker då det var en del lures på vägen.

Ska ta och fråga en kompis som har kört det här i Stockholm om han har märkt något.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Äntligen kommit över 1000+CP gränsen med en Hypno, level 17. Evolvade från en 440CP Drowzee! Fick slänga på en del pulver och godis, men nu är jag nöjd

Har en 474 Drowzee som jag fångade vilt med dessa stats. Hoppas den blir en 900cp Hypno

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Fånga just en Dragonite, cp 640 typ. Vet inte hur man får bilder i forumet med mobilen så ni får lite på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daark:

Fånga just en Dragonite, cp 640 typ. Vet inte hur man får bilder i forumet med mobilen så ni får lite på mig

Skickades från m.sweclockers.com

På många Android-telefoner så ska det fungera att visa det man vill ha bild av på skärmen och sedan trycka Vol - och Power samtidigt. Kan vara bra att söka screenshot ihop med modellnamn. Använder du något annat än Android så gäller nog något annat. Siri screenshot?

Grattis för övrigt!

Permalänk
Medlem

Någon som hittat nån spännande "rare" pokemon någonstans i Göteborg? söker tips, hittar för det mesta bara det vanliga pidgey, eevee och liknande själv.

Permalänk
Medlem

@Laccy: Kungsholmen är buggat (eller förmodligen avstängt för att avbelasta servrar) enda sättet att fånga pokemons här är att aktivera lure vid pokestop

Permalänk
Medlem
Skrivet av taoman:

@Laccy: Kungsholmen är buggat (eller förmodligen avstängt för att avbelasta servrar) enda sättet att fånga pokemons här är att aktivera lure vid pokestop

Suck, hur är det med Alvik/Bromma och Liljeholmen/Årsta då? Vet att innerstaden i övrigt fungerar ordentligt.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Har sett 91 och fångat 90 nu! hur går det för er?

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk

Har inte sett någon som länkat detta innan, pokevision.com

En sida som låter en efterfråga pokemon som är spawnade inom ett visst område och även hur länge de är kvar, fungerar överallt som pokemon är lanserat. Om man klickar runt i ett område så får man även data ifrån andra aktuella queries gjorda i det området.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

@mechersmith: finns länkat nån sida bak, men den är riktigt smidig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

På många Android-telefoner så ska det fungera att visa det man vill ha bild av på skärmen och sedan trycka Vol - och Power samtidigt. Kan vara bra att söka screenshot ihop med modellnamn. Använder du något annat än Android så gäller nog något annat. Siri screenshot?

Grattis för övrigt!

Menade att få bilden till forumet, att ta screenshot kan jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Gick från lvl14 till lvl19 igår. Lucky Egg är op.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore