Permalänk
Medlem

Får bättre bild men lite krångligare gränssnitt med PS4an.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Relativt ny prenumerant, men jag tycker det fungerar dåligt. Ofta jag får dålig bild och laddningar mitt i, speciellt under "prime time". Det är inget fel på min uppkoppling då jag vid samma tidpunkter får 160-180 Mbit/s och alla andra streamingtjänster fungerar fint. Ofta så tar även Flash upp 25 % cpu på min Ivy i5 också. Man verkar vara tvungen att rensa webbläsarens cache lite då och då också för att slippa "kan inte visa innehållet" - felmeddelandet. Igår mitt i ett avsnitt av True Detective så började det ladda och ha sig så jag stängde ner skiten och använde en annan "tjänst" istället.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Marquzz:

Relativt ny prenumerant, men jag tycker det fungerar dåligt. Ofta jag får dålig bild och laddningar mitt i, speciellt under "prime time". Det är inget fel på min uppkoppling då jag vid samma tidpunkter får 160-180 Mbit/s och alla andra streamingtjänster fungerar fint. Ofta så tar även Flash upp 25 % cpu på min Ivy i5 också. Man verkar vara tvungen att rensa webbläsarens cache lite då och då också för att slippa "kan inte visa innehållet" - felmeddelandet. Igår mitt i ett avsnitt av True Detective så började det ladda och ha sig så jag stängde ner skiten och använde en annan "tjänst" istället.

En annan "tjänst"

Så jag med gjorde.
De borde gå över till en bättre lösning, likt youtube / netflix.
Det fingerar ju klockrent.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ska finnas till PS3/PS4 nu, någon som testat?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Köpte en Chromecast 2 idag.

Får inte ens 5.1 ljud med Netflix och inte heller med HBO. Finns bara valet engelsk stereo. Har Casten kopplat i min TV som stödjer Dolby+ och sedan optisk i receivern. Beror det på plattan eller finns det någon inställning i Cast-appen som är väl gömd.

Permalänk
Avstängd

Var ock köpte en Sony STR-DN860 på NetOnNet rean och kopplade in så fungerar 5.1 både på Netflix och HBO.
Fast är det inte fejk 5.1 på HBO? Låter som om bakre högtalarna ekar från varandra för att simulera sorund-stereo. Jaja, var Sonys receiver som från fabrik var inställd på alla möjliga effekter. Är det så Asiater och Jänkare vill ha ljudet? Ställde in på studio, från menyn, så var alla effekter borta.

Permalänk
Medlem

Det visade sig att sambon inte sagt upp abonnemanget på HBO Nordic trots att vi inte använt det på ett tag, så jag fick för mig att jag ville se på BoB igen.

Efter att ha kollat spenderat tid på 6 avsnitt så kan jag bara konstatera att min tidigare erfarenhet fortfarande gäller, UI:t är allmänt jobbigt och bildkvalitén känns lite sisådär. Dessutom hackar det bara man funderar på att göra nåt annat i bakgrunden.

I mitt tycke är upplevelsen i Netflix bättre, men det är kanske inte ett alternativ om det är ett visst utbud man är ute efter.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Använder appen HBO Nordic genom Smart-hub ( Samsung ), Fungerar alldeles ypperligt. Kanonbild och grymt bra ljud genom Sony STR-DN1050! Tyvärr så är Menyerna totalkassa.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Avstängd

Aj vad många vi är som tycker Menyerna i HBO är kassa. De har vetat om det länge men kör på. Idag fungerade inte 5.1 genom ChromeCasten. Någon mer som märkt detta?

Permalänk
Medlem

Är de fler som blir utelåsta så de behöver återställa lösenord eftersom att hbonordic säger att "Felaktig e-postadress eller lösenord, vänligen försök igen. Notera att lösenordet är skiftlägeskänsligt.".....

Permalänk

Sämsta tjänsten. Punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag hade samma problem i veckan. Gå in i settings i chrome. Välj sen att visa advanced settings. Sen i fliken privacy så väljer du content settings. Tryck sen på knappen "all cookies and site data". Då får du upp alla cookies och sånt. I sökfältet skriver du in HBO. Ta sen bort alla HBO grejer där. Det löste problemet för mig.

Jag hade samma problem också och det här löste problemet för mig, hittade hit via Google. Tack!

Permalänk
Medlem

När jag såg klart de 2-3 serier jag ville se fanns det inte så mycket intressant kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Sämsta tjänsten. Punkt.

Tack för en mycket bra och väl formulerad beskrivning med dina tankar och åsiker om denna tjänsten, nu blev det genast lättare att välja.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Skaffade en ATV4 för ett tag sen och skaffade HBO, appen är kass där med, men iaf inte totalt oanvändbar.
Satt och kollade på Billions nu och helt plötsligt ploppar det upp att HBO är nere för underhåll.
Är det vanligt? Sjukt dåligt, mitt i ett avsnitt och ingen info när man startade upp att det kommer gå ner.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Någon som vet om de kommer uppdatera UI för Samsung smart TV eller om de har gjort det? För som det var när jag körde det sist i våras, var det helt oanvändbart. Netflix ligger ljusår framför HBO där

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Någon som vet om de kommer uppdatera UI för Samsung smart TV eller om de har gjort det? För som det var när jag körde det sist i våras, var det helt oanvändbart. Netflix ligger ljusår framför HBO där

Fast Netflix försämrade ju sitt UI rejält förut...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Fast Netflix försämrade ju sitt UI rejält förut...

Inget som jag märkt. Flyter otroligt bra på min Samsung TV. Däremot HBO appen sparar inte vart man är. Ingen automatisk uppspelning av nästa del av serien. Svårt att lokalisera serier som man letar efter osv.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Via PC så har HBO automatisk uppspelning av nästa avsnitt sedan mitten på förra veckan

Permalänk
Medlem

Försökte precis se en film, vet inte om det är tjänsten som blivit sämre eller om det helt enkelt funkar sämre tillsammans med Win10, men sämre var det iaf. Vet inte hur många gånger som bilden frös. Nån gång kom nån ruta upp om tekniskt fel, men för det mesta var man tvungen att söka sig nån minut tillbaka igen för att få igång bilden igen, fick säker göra det typ 10 gånger på en film som var 1:20 lång. Riktigt uselt mao, fattar inte varför sambon inte säger upp sitt abonnemang, hon tittar ju inte heller på skiten...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Jag tycker att när streamingen väl är igång så fungerar det och flyter på rätt bra utan störningar (kvaliten kanske ifrågasättbar), men precis när man börja streama ett nytt avsnitt/sätter igång igen efter en längre paus så är det datorn helt oanvändbar i några sekunder, att scrolla i ett annat fönster t.ex. får en fördröjning på över en sekund. Någon annan som upplever samma problem? Använder opera för HBO. Försökt att kolla via task manager ifall processorn går i taket eller så, men inget ser ut att vara överbelastat åt något håll.

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Skrivet av archnisse:

Jag tycker att när streamingen väl är igång så fungerar det och flyter på rätt bra utan störningar (kvaliten kanske ifrågasättbar), men precis när man börja streama ett nytt avsnitt/sätter igång igen efter en längre paus så är det datorn helt oanvändbar i några sekunder, att scrolla i ett annat fönster t.ex. får en fördröjning på över en sekund. Någon annan som upplever samma problem? Använder opera för HBO. Försökt att kolla via task manager ifall processorn går i taket eller så, men inget ser ut att vara överbelastat åt något håll.

Jag har precis samma, så tror inte det är ovanligt. Kör med Chrome. 32gb ram, I7-4790...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Skrivet av pekkasteele:

Jag har precis samma, så tror inte det är ovanligt. Kör med Chrome. 32gb ram, I7-4790...

Knasigt, lite störande är det ju när man gör annat och har en serie igång vid sidan.

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in med vad som verkar vara resten av den här tråden.

Jag har bara sett på HBO Nordic via PS4-appen och Chromecast via iPhone. Båda upplevelserna är bedrövliga. Tjänsten är dålig på att komma ihåg vad man sett/inte sett, och om man har avbrytit mitt i ett avsnitt kommer den sällan (aldrig?) ihåg var i avsnittet det var. Nu har jag inte sett nåt med HBO Nordic på ett tag (det enda jag ser på är Game of Thrones), men mitt under "prime time" så kan bildkvalitén stundvis gå ner dramatiskt, och ibland hacka till med en laddningsindikator. Några gånger har den till och med gett upp pga "tekniskt fel". Oerhört störande!

Nä, de får inga mer pengar av mig (förutom när det är Game of Thrones-säsong) förrän de har fixat till sin tjänst. Tyvärr.

Permalänk

fattar inte varför många klagar, för mig har det funkat kanon och jag har kollat på plattan och direkt i appen på tvn (och datorn såklart).

har haft hbo i cirka 1 år nu och har aldrig haft problem med att bildkvaliten går ner en stund eller att det hackar eller att den tappar vart jag var om jag avbryter i mitten av ett avsnitt.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Klaga/ha rätt till en åsikt är väl allas rätt Köper bara stötvis nuförtiden när jag vill se vissa serier som konstigt nog inte finns att få tag på annat håll ....Senast är Gomorrah s2. Ljud/kvalite är på håret godkänt.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk

Vikings försvann idag? Hittar ingen info om detta, kollade säsong fyra igår kväll och hade två avsnitt kvar. Var trött och tänkte kolla dem idag och nu finns den inte i appen. De har tagit bort den antar jag, vill bara få det bekräftat.

Permalänk
Medlem

@Pessimismo: Exakt samma problem. Hade 4 avsnitt kvar... grymt dåligt.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Vikings försvann idag? Hittar ingen info om detta, kollade säsong fyra igår kväll och hade två avsnitt kvar. Var trött och tänkte kolla dem idag och nu finns den inte i appen. De har tagit bort den antar jag, vill bara få det bekräftat.

Skrivet av cusah:

@Pessimismo: Exakt samma problem. Hade 4 avsnitt kvar... grymt dåligt.

Inte HBO som gör den, vill minnas att det var samma sak efter förra.
Men de dök upp igen när nästa kom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur fungerar HBO Nordic nu för tiden? Senast jag provade med provmånad så avsluta jag abb. efter 10 minuter då det inte fungerade casta till mina Chromecast (Gen 1 + 2 + Nvidia Shield) det här var kanske 1 år sedan eller så? Menar då INTE casta från datorn/webbrowser då det utgår år 2017.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5