Permalänk
Medlem

Skapa PDF med dolda fält

Går det att skapa PDF med dolda fält, som kan få fram om te.x trycker på "ett plus tecken".

Jag vill alltså åt lite samma funktion som man har på forum med spoiler-tags.

Går detta att göra med en PDF, och vilket program kan man göra det med i såna fall?

Permalänk
Medlem

Dolda fält? Du menar att fälten är orörliga och gå in på skattemyndigheternas sida och dra ner någon blanket för privatpersoner och när man skall fylla i dessa så är dom redan klara så att säga, är det så du menar? /M

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem

Svart text på svart bakgrund.. oläsbart ända tills man klipp och klistrar till något annat program ^^

Permalänk
Medlem

Kanske går att göra jag får testa för att bakgrunder är nästan alltid A4 samt med vit bakgrund och svart text, sedan brukar fälten man skriver i tex. vara ljusblå så att man vet var man skall skriva men har du en färdig text där det skall stå något speciel så går det säkert att göra även i office

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Rekordmedlem

Blir det här rätt ? Kolla på exempelfilerna.
https://www.pdfill.com/pdf_form_maker_combo_list.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kolla den genom min dropbox så kan du experimentera till pdf o vad du vil, lycka till o säg till vid problem.. https://dl.dropboxusercontent.com/u/23290823/svart%20bakgrund...
/M

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem

Fält kanske var lite vilseledande, jag vill kunna få fram text med ytterligare information, när man trycker på en knapp.

Skrivet av RFM:

Dolda fält? Du menar att fälten är orörliga och gå in på skattemyndigheternas sida och dra ner någon blanket för privatpersoner och när man skall fylla i dessa så är dom redan klara så att säga, är det så du menar? /M

Skrivet av Alpha77:

Svart text på svart bakgrund.. oläsbart ända tills man klipp och klistrar till något annat program ^^

Vill kunna växla mellan synligt och gömt. syftet med att gömma är att spara plats.

Skrivet av mrqaffe:

Blir det här rätt ? Kolla på exempelfilerna.
https://www.pdfill.com/pdf_form_maker_combo_list.html

Verkar inte vara det jag söker. Vill som sagt kunna visa extra text när man trycker på en knapp, te.x lite som en hjälp funktion för vad man skall fylla i.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av mattoys:

Fält kanske var lite vilseledande, jag vill kunna få fram text med ytterligare information, när man trycker på en knapp.

Vill kunna växla mellan synligt och gömt. syftet med att gömma är att spara plats.

Verkar inte vara det jag söker. Vill som sagt kunna visa extra text när man trycker på en knapp, te.x lite som en hjälp funktion för vad man skall fylla i.

Nått sånt här då ?
http://superuser.com/questions/201418/show-a-popup-when-hover...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du borde bygga upp det i html och då är det simpelt men att göra det i en pdf fungerar tyvärr inte så, du kan tom. bygga upp en exefil eller en autorunfil med diverse svart bakgrun med svart text och om det kanske finns en lysande knapp till höger och det står tryck, då lyser texten upp så att säga och man kanske kan göra att en annan knapp kopierar hela texten.

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem

Det är inte "mouse-over" funktion jag vill ha.

Skrivet av RFM:

Du borde bygga upp det i html och då är det simpelt men att göra det i en pdf fungerar tyvärr inte så, du kan tom. bygga upp en exefil eller en autorunfil med diverse svart bakgrun med svart text och om det kanske finns en lysande knapp till höger och det står tryck, då lyser texten upp så att säga och man kanske kan göra att en annan knapp kopierar hela texten.

Börja kännas som att det inte går att skapa en "dynamiska" PDF. Något annat än PDF är inte aktuellt.

Permalänk
Medlem

Du får bygga upp ett exempel själv sedan kan man förbättra det mesta, du kanske borde börja leka lite med powerpoint och i pdf kan man göra det mesta förutom en liten sak som i tex. words, där kan man inte räkna ut momsen eller räkna för den delen fast man kan skriva in sitt persnr. och skicka in genom vissa srevrar samt man kan göra betalningar och tom. rösta.
Skal se vad jag kan göra men det hade varit trevligt att veta vad du skall ha det till då kanske allt hade varit lättare? /M

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem

Tjabba så hur löste sig ditt pdf problem?
Lite nyfiken av mig!

Visa signatur

Merlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFM:

Tjabba så hur löste sig ditt pdf problem?
Lite nyfiken av mig!

Jag hittade ingen lösning som jag tyckte var bra.

Permalänk
Medlem

du får ge mig ett exempel på en pdf fil som du har i så fall. /M

Visa signatur

Merlin